Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zoals ik gisteren al zei, is het het makkelijkst om een complete (verrotte) E Kadett GSi op de kop te tikken.
Zowel bij een 8V als een 16V kan je dan de motor en bak met steunen, aandrijfassen, veerpoten, brandstofleidingen en pomp, radiateur, compleet remsysteem, dikkere stabilisatorstangen en het uitlaatspruitstuk (bij de 8V met voorpijp) gebruiken.
Bij de veerpoten moet je dan de bovenste schotel van de D er op zetten, omdat de bevestiging aan de carrosserie anders is.
De gaskabel kan je gebruiken, maar deze is iets te kort, omdat het schutbord van de E anders is als van de D.
Een gaskabel van een A Vectra is wat langer en past daardoor beterWat je dan verder nog nodig hebt is een brandstoftank van een D Kadett GTE of E Kadett GSi uit 1986 en een passende uitlaat.
De tank zelf in nog wel nieuw te krijgen, het probleem is de vlotter met dikke aansluiting voor de pomp.
Voor een 8V kan je goed een 1.6S / GTE (alleen verschil in einddemper) uitlaatpijp gebruiken, voor een 16V is die eigenlijk wat te dun.
Maar bij mijn Kadett zit er ook een 16S pijp onder, omdat het lekker makkelijk past :DAls je dit allemaal bij elkaar gespaard hebt, dan kan je beginnen met de ombouw.
Na inbouw van het hele spul krijg je de ‘afwerking’ nog.
Denk hierbij aan het koelsysteem aansluiten, kabelboom van de motor aansluiten (best veel draadjes, schema erbij is erg handig), brandstofpomp aansluiten (elektrisch en leidingen), schakelmechanisme aanpassen zodat de schakelstang van de D er weer op past, enz., enz.Wat ik gister ook zei, met voldoende hulp en sleutelervaring moet je er toch al gauw een weekje voor uit trekken om het allemaal netjes om te bouwen tot een dagelijks bruikbare auto. Als je er echt een mooie projectauto van wil maken, ben je nog veel langer bezig. Daar staan genoeg voorbeelden van hier op het forum.
Eén van de valkuilen is het elektrisch systeem.
Maak dit netjes voor elkaar, geen kroonsteentjes en draden aan elkaar draaien met een stukje tape erom (zoals bij mijn auto het geval was) want je krijgt de gekste storingen.
Leer voordat je begint het elektisch schema te lezen, dat scheelt een hoop tijd tijdens de ombouw.
En gebruik niet de draad van de ontsteking van je 12S voor de plus over contact. Op deze draad staat namelijk maar 9 volt i.p.v. 12, gaat je auto heel slecht van starten en het is lang zoeken als je dat niet weet…… :???: :wtfE Kadett 1.8GSi 8V = 236 mm schijven
E Kadett 2.0 8V en GSi 16V = 256 mm schijven
Er zit dus zeker wel verschil in.Ik heb voor mijn C Kadett in het verleden Rekord 2,2 schijven gecombineerd met Rekord ATE-klauwen (van massief) en daar de beugel van een C-Ascona met 236 mm geventileerd (= dezelfde als E Kadett 1.8 GSi 8V) op geschroefd. Bij de Rekord zit de aansluiting van de remslang op de zijkant van de zuiger, bij een E Kadett /C Ascona achterop de zuiger en dan komen ze met een draagarm of zo in de knoei bij scherp insturen.
@Lemmens wrote:
Kan alleen zijn dat je je auto even bij de dealer moet laten resetten, in het ergste geval.
Dat moet ook wel lukken met die Opcom.
Da’s vast goedkoper als de dealer :vertagMaar goed, het ging hier over de nette E Kadetts.
Erg mooi om dergelijke auto’s nog in (bijna) nieuwstaat te zien na een dikke 20 jaar.@astraTD wrote:
@CommoCruiser wrote:
@astraTD wrote:
oke maar dan rij je wel 1op 10???? en ik 1op20 als ik wil king: haha meestal rond de 1op17 met goed door rijden.
Alleen op hele lange afstanden (vakantie).
Normaal 1 op 9, als ik alleen maar korte ritjes doe, veel in de bebouwde kom dan haal ik soms de 1 op 7 niet :???:
Lang leve de automaat, 1369 kg aan Vectra en een stevige rijstijl……Dus eigenlijk rijden we nog even goedkoop..
dan moet jij al 2 liter en ietjes erbij weg koken om aan de 17km wat ik doe op 1liter.
Ik betaal nu 1.40 aan de pomp per liter… beetje reken werk zitten we toch bijna even duur per km.Mijn oude F Astra X18XE (handbak) op LPG liep wel netjes 1 op 10-11, dus dan is gas toch weer goedkoper ….. :jerry
@astraTD wrote:
oke maar dan rij je wel 1op 10???? en ik 1op20 als ik wil king: haha meestal rond de 1op17 met goed door rijden.
Alleen op hele lange afstanden (vakantie).
Normaal 1 op 9, als ik alleen maar korte ritjes doe, veel in de bebouwde kom dan haal ik soms de 1 op 7 niet :???:
Lang leve de automaat, 1369 kg aan Vectra en een stevige rijstijl……Ik heb al regelmatig op het forum gelezen dat deze sensoren stuk gaan, ook meerdere keren in een paar jaar.
Toch een zwak puntje van de Ecotec motoren. Heb nu zelf m’n tweede Ecotec, bij allebei de sensor al stuk gehad.
Bij de dealer kostte deze me twee weken geleden 117 euro. :vertagBij die topics komt ook regelmatig terug, dat wanneer mensen de sensor vervingen voor een imi er meer ellende van kwam i.p.v. dat het wat oploste.
Nadien monteren van een orginele loste alle problemen wel op.
Maar of je die orginele nou perse bij de dealer moet halen……
Ik had ‘m snel nodig en de dealer had ‘m liggen, vandaar dat ik toen maar iets meer betaald heb :(@astraTD wrote:
@KadAstra-EF wrote:
@astraTD wrote:
Dat is helemaal geen geld 100,- per jaar… wou dat ik dat ook kon zeggen, ik betaal 1000,- per jaar :shock: :jerry
Dat betaal ik ook hoor voor mn F.
12 x 80 Euro = :cry
Verzekering is een tientje meende ik.Rik :D
Serieus is lpg toch zo duur in wegenbelastig :shock:
Yep !
Betaal voor mijn Vec meer dan € 90 per maand.
Maar bij de pomp is het iedere keer weer lachen als ik de bedragen op de andere pompen (benzine en diesel) zie.
€ 20 – € 25 en mijn 40 liter tank(je) zit weer vol !
Lekker hoor, 68 cent / liter :D :thumbup@GlennGSI wrote:
@CommoCruiser wrote:
Heb je ‘m nou weer helemaal uit elkaar gehaald ??
nope dit is een ander onderblok. Ik blijf met de XE rijden tot deze klaar is
Is dit nieuwe blok geen XE dan ?
Heb je ‘m nou weer helemaal uit elkaar gehaald ??
20 augustus 2012 om 21:06 In reactie op: Extreme wielvlucht en andere japanse tuningvormen #18057827Ach Japanners hebben gewoon een aparte smaak qua tuning……
Nog een paar voorbeelden :
Heftig spoilerwerk :
[youtube:2fazlphs]http://www.youtube.com/watch?v=jRhAcqHqsAc&feature=related[/youtube:2fazlphs]
[youtube:2fazlphs]http://www.youtube.com/watch?v=t9F-QBEyBN4&feature=fvwrel[/youtube:2fazlphs]Weer eens iets anders als verlagen :
[youtube:2fazlphs]http://www.youtube.com/watch?v=nF5rEssdAiE&feature=related[/youtube:2fazlphs]
:D :D :D :D :D
Mooi zo :thumbup :thumbup :thumbup
Weet je zeker dat je de ontstekingsvolgorde goed hebt ?
Niet per ongeluk kabels verwisseld bij het vernieuwen ?
Wat weet je van de benzine in je tank ?Hoe zien je bougies er uit als je ‘m geprobeerd hebt te starten ?
Kletsnat van de benzine of kurkdroog ?Er zitten twee contactjes in de deurschakelaar.
1 voor de binnenverlichting, 1 voor de multitimer.Gaan de lampjes in de schakelaars van de elektrische ramen uit als je uitstapt en de deur dichtgooit ?
Als ze blijven branden, gaan ze dan wel uit als je een andere deur even op en dicht doet ?
Dan is je deurschakelaar stuk.Deurcontact stuk, misschien ?
Even wisselen met de achterdeur, dan ben je er zo achter.Volgens mij loopt de bekleding van de C-stijlen bij een 3-deurs verder door naar beneden als bij een 2-deurs.
Ik heb nog een vloermat liggen van een GTE.
Hij ligt al een tijdje op zolder, dus ik zal even moeten kijken in welke staat deze is.
PM me even als je geïnteresseerd bent.11 februari 2012 om 21:13 In reactie op: stand dimlicht fout code B1002 l.v koplamp stuur apparaat 6 #17990471Ja, ik heb ‘m met de OpCom uitgelezen.
Geeft netjes de storing aan.11 februari 2012 om 20:08 In reactie op: stand dimlicht fout code B1002 l.v koplamp stuur apparaat 6 #17990469Heb je automatische hoogteregeling op je koplampen ?
Dan is er waarschijnlijk een sensor (een beetje) stuk.
Ik krijg deze melding ook, maar alleen als er iemand achterin zit of de kofferbak vol ligt.
Bij mij is de sensor op de achteras niet helemaal lekker meer, en daardoor krijg ik dan die melding.Deze staat nu te koop bij Jetcars : http://link.marktplaats.nl/530224898″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Heb nog even gezocht.
De persoon die de Corsa D schijven gebruikte, gebruikte Vectra B 2.0 of V6 klauwen, deze schijnen toch weer iets anders te zijn als Calibra klauwen.
Hij had ze zonder problemen op een Astra F gemonteerd.http://www.autopartsonline.nl/nl/ao_list_specificatie.php?&art=17711&artoms=Remschijf-set+(2-wielen+” onclick=”window.open(this.href);return false;)
Schijven van een D-Corsa 1.3 CDTI (95 pk) passen ook.
Nice !!! :wub :wub :wub
Zou erg jammer zijn als het bij dit fotosoepje blijft. -
AuteurBerichten
