Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Oke, die wil ik liever niet meer sponsoren, zal dan folky wel vragen of hij ze ook kan leveren.
Autozaak hier heft de bouten niet en kan ze ook niet leveren, iemand nog adressen in heerenveen/drachten die ze wel hebben?
Ik ben er ook niet heel erg fan van maar het lijkt netjes gedaan, past ook goed bij elkaar.
Ik heb je een pm gestuurd, als alles weer goed zit volgende week maar even verhaal halen bij de uitlijner.
Er is een kabeltje achter je tid welke je moet doorknippen, heb ik laatst ook gedaan et alleen zo niet welke precies.
Ik zal morgen eens bij de autozaak kijken naar die bouten.
Ik zal dan ook even bij hen langs om verhaal te halen volgende week als ik er weer in de buurt ben..
@folkyc20xe doe je dit uitlijnen nog steeds? Zo ja zou ik het graag goed gedaan hebben als je niet te ver weg woont :DNieuw stuurtje gemonteerd, oude was wat versleten. Wel wennen zo’n klein stuurtje.
@2000 wrote:
@BlackDevil wrote:
@Coiler wrote:
En het rechtzetten van het stuur, hoe kan ik dat doen? :wub
Een scheefstaand stuur kan een gevolg zijn van verkeerde spoorwaarden. Als die weer kloppen, zal het stuur ook weer goed staan. Recht zetten: wielen in rechte stand zetten (recht vooruit), stuur afnemen en opnieuw erop zetten in de juiste, rechte positie. Klinkt eenvoudig, maar het stuur wil nog wel eens stevig vastzitten. Kun je een stuurtrekker voor nemen of de knieën eronder en eraf proberen te slaan.
Dit is wel een habbiebabbie methode, want de richtingaanwijzers gaan dan ook anders reageren.
Als je stuur niet recht staat na het uitlijnen, dan hebben ze hun werk niet goed gedaan. Ik zou er gewoon mee terug gaan.
Oke, de spoorwaarden (voor) zijn wel in orde alleen het stuur zit er niet helemaal recht op (dit was voor het uitlijnen ook al zo). Ik dacht dat de vorige eigenaar het aftermarket stuur (of de stuurnaaf?) er gewoon niet helemaal recht op gezet heeft.
@BlackDevil wrote:
Achterdempers kun je controleren door de auto aan de achterbumper stevig naar beneden te duwen. Blijft ie hobbelen, dan zijn de dempers versleten. Kijk ook eens of je afwijkingen aan de wielstand ziet links ten opzichte van rechts of abnormale bandenslijtage.
Bij de achterkant is komt hij gewoon omhoog en gaat dan nog 1 keer een beetje terug, deze zijn volgens mij dus prima (wel heb ik last van kraken bij hoge auto inhoud maar dat zouden de rubbers zijn, zie ander topic van mij).
@BlackDevil wrote:
Camber instellen kan bij bepaalde onderstellen met speciale camberbouten. Volgens mij kan het ook via de schroeven waarmee de veerpoot aan de fusee is bevestigd.
Volgens mij is het onderstel allemaal nog vrij standaard dus misschien dat het daarom niet mogelijk is.
@BlackDevil wrote:
Als je er nog een garage naar laat kijken, zal die met hetzelfde oordeel komen. Een beetje goede garage zou dan wel een deugdelijk reparatieadvies moeten afgeven.
Ik zal volgende week wel even overleggen, hij zou even het boutje uitboren (zie: oud topic) en naar de schokdempers kijken (zie: dit topic[/url). Hopelijk is mijn garage zo goed :hmmz
Zal er zelf toch met de neus op staan omdat het de volgende keer zelf te kunnen :angelEn het rechtzetten van het stuur, hoe kan ik dat doen? :wub
@BlackDevil wrote:
Meestal is een verstoorde geometrie aan de achteras te wijten aan slijtage van de schokdempers. Dus draaien zal niets veranderen.
Kan ik zelf zien of de onderdelen versleten zijn? (of foto’s maken en jullie het kijken laten doen :jerry )
@BlackDevil wrote:
Camber zou je voor terug kunnen gaan, tenzij camber instellen niet meer helpt vanwege versleten onderdelen, zoals de draagarmen, schokdempers bijvoorbeeld.
Oke, nou ze hebben mij toen verteld dat alleen sporing voor in te stellen is en verder niets verstelbaar is.
Volgende week staat nog een afspraak bij de garage (is niet bandenspecialist), misschien dat deze er ook nog een blik op kan werpen en kan vertellen of er iets versleten is.
@BlackDevil wrote:
De achteras van de Corsa B kan niet worden ingesteld. Vallen daar waarden buiten de tolerantie, dan betekent dat schokdempers vervangen.
Dit had ik inderdaad al begrepen maar als dit veroorzaakt is door vervangen schokdempers, zijn deze dan bij het loshalen niet te draaien zodat ze weer recht zitten? (klinkt dom maar als leek is het best wel logisch :jerry )
@BlackDevil wrote:
Aan de vooras zijn alleen spoor en camber instelbaar. Vallen er anderen waarden buiten de tolerantie, dan dienen onderdelen van de wielophanging te worden vervangen.
De camber (wielvlucht) is dus wel instelbaar maar deze hebben ze niet versteld, hier zou ik dus mee terug kunnen om dit alsnog goed te laten zetten?
En voor vervangen van onderdelen van de wielophanging, wat voor onderdelen moet ik dan aan denken? (en is dit rendabel?)
Meestal is dit een zekering ja
@John Opeltje wrote:
vandaag uitlaat rubbers vervangen en uitlaat goedvast gezet van mijn corsa b.
kwam tegen de as aanVolgens mij kon dit bij die van mij ook wel eens gebeuren, wat voor rubbers gebruik je hiervoor en op welke plekken komen ze vast te zitten?
Dankje, ik zal er eens een wiel afhalen als ik wat tijd heb ;)
@jeroenk wrote:
Ik gok dat je ze op http://www.winparts.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; wel kan vinden
Ja, die had ik ook al gevonden.
Ik doelde meer op waar op de auto kan ik ze vinden, ik kan wel fancy als “wannabe” monteur eronder liggen heb niet echt een idee waar ik naar zit te kijken :jerryEn waar kan ik deze vinden? :wub
Veren lijken nog heel, achterasrubber weet ik niet goed te vinden :hmmz
Denk maar even langs de garage danHet is gelukt maar niet zonder flink wat kracht te zetten.
Wou het graag zeker weten voordat je iets afbreekt :jerryOnder de schakelpookhoes
Heb zaterdag mijn stickers binnengekregen, morgen maar even plakken :D king:
Er staat hier op het forum een fotosoep gedeelte miss kunnendie je een voorbeeld geven als je een foto van je auto plaatst.
Met dit mooie weer maar even met de spons en borstel aan de slag geweest, hij is nu weer helemaal netjes ;) :thumb
@mdb86 wrote:
Zo ver ik kan zien dat alles het behalve de knipperlichtlamp op het dashboard.
ik ga van het weekend wel even kijken of ik zonder verdere uitleg het lampje zou kunnen vervangenhttp://steve010.nl/toepassingen/corsa/corsab_inbouw.htm
Staat het uitbouwen van het tellerhuis ook bij, de kilometerkabel is wat kloten (bij het weer aansluiten, als je die hebt natuurlijk) maar verder is het vrij makkelijk te doen.
Het juiste lampje zul je wel kunnen vinden denk ik ;)@*Jurgen* wrote:
@Coiler wrote:
@mdb86 wrote:
Nee ik bedoel echt het lampje wat aangeeft dat je knippert.
en het geluidje wat eventueel aangeeft dat je je lichten nog aan hebt staan.Oh oke, met signaal bedoelde je het “licht-nog-aan-alarm” :hmmz
Volgens mij zit dit er standaard niet in (mijn oude corsa b x1.4xe had dit niet), maar in mijn huidige zit het wel (ik denk door de vorige eigenaar ingebouwd).
Even goed lezen, gaat hier om de KNIPPERLICHTEN.
Ik lees het goed alleen had mdb86 het OOK over een signaal van de lichten (wat dus alarm is als de lichten aan staan en de sleutel eruit), daarover gaat mijn post ook.
@mdb86 wrote:
Nee ik bedoel echt het lampje wat aangeeft dat je knippert.
en het geluidje wat eventueel aangeeft dat je je lichten nog aan hebt staan.Oh oke, met signaal bedoelde je het “licht-nog-aan-alarm” :hmmz
Volgens mij zit dit er standaard niet in (mijn oude corsa b x1.4xe had dit niet), maar in mijn huidige zit het wel (ik denk door de vorige eigenaar ingebouwd).
-
AuteurBerichten