Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De oude lagerbussen zijn er nu uit.
Het ging niet geheel vanzelf, maar het is gelukt.
De nieuwe lagerbussen zij onderweg, maar die zullen er ook niet vanzelf in gaan.
Zijn deze makkelijk er in de steken of moet hier bruut geweld voor aangerukt worden.
Iemand tips om deze probleemloos terug te monteren.Hier is die dan de boosdoender.


Nieuwe lagerbussen zijn onderweg.
Besteld bij Fsrs omdat de Opel dealer en Rijnsbergen alleen de verkeerde konden leveren.
Wel alle lof voor de Rijnsbergen.
Ze hebben hun best gedaan om de juiste te bemachtigen.Nieuwe rubbers binnengekregen, helaas de verkeerde (waarschijnlijk Zafira B)
ondertussen toch even bezig geweest met sleutelen.
De bout die de as op zijn plek houd kan er niet uit en komt tegen het chassis aan.
Nu kan ik drie torx moeren losdraaien van de houder, opzich geen probleem.
Echter vraag ik mij af zodra de bout een paar slagen los is kan ik deze bewegen van links naar rechts en omhoog aan beide kanten.
Nu is mijn vraag zit er aan de binnen kant van het chasis een moer of plaat
Ik durf ze er niet helemaal uit te draaien ben bang dat de moer of plaat weg schiet.
en dan heb je volgens mij een groter probleem.
Wie heeft het verlossende antwoord.met vier wielen
Ik heb er even heel aandachtig naar gekeken en geboeld tijdens het rijden.
Je voelt en ziet hem ook heel licht verschieten als ik de oprit op rij.
En als ik goed kijk zien de rubbers er aardig ingezakt uit.
Maar zal de voor veren ook even goed controleren.
Bedankt voor het meedenken.Nieuwe ophangrubbers zijn besteld.
Morgen binnen.@KRSA2000 wrote:
Versleten ophangings rubbers
Ik ben even wezen zoeken op deze rubbers, maar hier voor zijn er weer diverse soorten leverbaar.
Ik weet alleen niet even welke.
Het betreft een Zafira 1.8 Elegance uit 1999Net even getset met de tuin van de buren, het gebonk blijft.
Ik neem aan de rubbers waar de achteras in hangt.5 juli 2015 om 21:10 In reactie op: centrale deurvergrendeling blokkeert / zekering brandt door #18289035Kortsluiting in de doorvoerrubbers van carosserie naar de deur.
Het oogt goed, en qua comfort kan ik zeggen dat hij nog zeer comfortabel is.
Geen gestuiter oid.
Zal eeraags eens fotos maken.Hier even een final update,
het gele draadje naar massa heeft er voor gezorgd dat het verbruik nu 1 op 11.3 is.
45 Liter benzine op 514 Km
En dan hebben ik eigenlijk nagenoeg geen snelweg gereden.
Alleen met een koude motor wil hij nog heel lichtjes inhouden, maar voor een leek niet waarneembaar.
Maar zodra de naald uit de hoek komt is dit over.
Heel af en toe wil hij tijdens het terug schakelen in toeren nog even wegvallen, maar niet meer zo dat de motor bijna afslaat.
Dus ik overweeg alsnog de luchtmassameter te vervangen.
Bij deze wil ik iedereen bedanken voor de geboden hulp.Vandaag mijn Zafira verrast met een nieuwe veren set van FK, nieuwe taatspotten, toplagers en aanslagrubbers.
Hij is nu ongeveer rondom 3 cm lager en ik moet zeggen dat het comfort beter is dan voorheen.
Maar de oude schokbrekers waren dan ook 16 jaar oud.
De oude schokbreker rechtsvoor was echt overleden, zonder al te veel kracht kon je de schokbreker op en neer halen.
Nu nog even uitlaten lijnen en we kunnen de zomer in.Nah had ik een heel verhaal geschreven gisterenavond, is ie foetsie.
Maar even to the point.
Even een korte update, een significante verbetering met de gele draad naar massa.
Van het weekend nog even uitlezen voor meer resultaten.Zo gele draad aan massa gelegd (motorblok)
Meteen bij het starten resultaat.
Voorheen als ik de auto starte schoot het toerental meteen naar de 3000 tpm en zakte dan af naar 1000 tpm en vervolgens naar circa 850 tpm, nu springt hij meteen met koude motor net even over de 1000 tpm en naarmate de motor langer draait zakt hij rustig naar circa 850 tpm.
En met een warme motor starten geliik naar circa 850 tpm.
Benzine verbruik is idd maximaal 39.8 L per 100Km bij flink door trekken in de 1e versnelling.
Straks even een stukje rijden.
Ik ben benieuwd.@Fearless wrote:
Leg de gele draad van de lmm eens aan massa…gewoon een aftakking maken met een kabeloogje aan het blok.
Ze willen wel eens doorbranden aan de de ecu waardoor de meting niet meer klopt.Zo heb ik een keer een zafira weer goed lopend gekregen. Deze had af en toe een hik, met pas na een hele poos een storing die zich gewoon weer liet wissen.
Volgens het schema gaat de gele draad naar de ecu, is dit een massa die de lmm uit de ecu krijgt.
Dit gezien de zwarte draad op de lmm de massa is.
Dan kun je toch net zo goed de zwarte en de gele draad met elkaar verbinden.
Of zie ik het verkeerd.Ik zal vanmiddag even eens een fel sprintje maken en kijken wat hij maximaal weg slurpt.
En morgen even een massa draadje aanleggen.Nee heb geen openlucht filter.
Ik zal van het weekend even de gele draad aan massa leggen.
En dan meteen een nieuwe meting doen met de opcom.
Bedankt voor het meeedenken.
Ik hou jullie op de hoogte.Even een updatje,
Vanavond even het stekkertje uit de luchtmassameter getrokken en een eindje gereden.
Ik moet zeggen dat er een gehele nieuwe wereld voor mij open ging.
Hij trekt nu als een beer, motor spint lekker regelmatig, reageert goed op het gaspedaal, geen terugvallende toerental gehad bij het terug schakelen.
Na dit beleefd te hebben motor uitgezet het stekkertje weer terug geplaats motor weer gestart en weer gaan tuffen.
ook na het terug plaatsen van het stekkertje reed hij als een zonnetje.
Wat ook meteen opviel dat nu het verbruik op het display bij 120Kmh 6,2L per 100Km is, en voor het stekkertje trekken gaf het display 9.9L per 100Km
Ook tijdens het optrekken geeft hij nu max aan 32L per 100Km en daarvoor gaf hij rustig 123L per 100Km aan.
Morgen eerst maar even het stekkertje inspecteren op corrosie of mogelijk een draad breuk.
Word vervolgt.Temperatuur sensor in het het thermostaat huis is reeds vervangen compleet met fhermostaat en huis.
Dit omdat met de oude de temp. naald nauwelijks uit de hoek kwam.
Nadat deze vervangen is geeft de temp. naald weer de juiste temp. aan zowel via de temp. naald als via de opcom.
Hier even wat opcom gegevens bij stagionair toerental en warme motor.
Coolant Temperature,92 �C
Coolant Temperature,1.5 V
Intake Air Temperature,1.2 V
Intake Air Temperature,43 �C
Mass Air Flow Sensor,0.8 V
Mass Air Flow Sensor,10.4 kg/h
EGR Pulse Ratio (Exhaust Gas Recirculation),0 %
EGR Feedback (Exhaust Gas Recirculation),1.4 V
Fuel Tank Ventilation Valve,0 %
O2 Sensor Loop,Closed
O2 Sensor,4.785 mV
O2 Integrator,133 Steps
O2-Loop BLM Idle (Block Learn Map),128 Steps
O2-Loop BLM Partial Load (Block Learn Map),129 Steps
Engine Speed,811 RPM
Desired Engine Idle Speed,820 RPM
IAC Integrator (Idle Air Control),-2 Steps
IAC Adaptation Slope (Idle Air Control),-2 Steps
Intake Manifold Valve,InactiveHopelijk kunnen we hier wat mee.
Alvast mijn dank voor het mee denken.Hi Fearless,
Ik neem aan dat je het over de luchtmassameter hebt.
Gezien daar een temp. Sensor in zit.
En de klachtenen erger worden naar mate de buitentemp. Hoger word, lijkt mij hier een stukje logica op zijn plek.
Ik zal de opcom er eens aan hangen en kijken naar de aangezogen lucbt temp.Bombine brug is nog niet vervangen.
Een even kijken of we er een kunnen leasen.
Beetje kostbaar onderdeel om zomaar te vervangen lijkt mij.
Maar bedankt voor je input3.5 Cm kan hij dat hebben met standaard velgen en banden.
Als ik het mij nog goed herriner,
Sleutel in contact en contact aan deur dicht doen en de sluitknop ingedrukt houden tot dat de deuren op slot gaan.
Dan zou het moeten werken.
Anders even op dit forum zoeken.
Dit topic is recentelijk nog voorbij geweest.
SuccesOver de laatste twee heb ik al goede ervaringen gelezen, naar dit was dan wel op een Volkswagen forum.
-
AuteurBerichten