Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hij is besteld, nu zit ik te wachten bij de brievenbus.
Klopt, dit heb ik gemeten met een slang buiten de motorruimte.
Dus de aangezogen lucht moest ongeveer de buitentemperatuur zijn.
En als het geheel aangesloten zit op het luchtfilter word hij iets hoger zo rond de 42 graden.Hi Rinus,
Ik ga hem ook bij Fsrs bestellen.
Heb hier al eerder wat besteld, goede service en gaan net een stapje verder dan andere leveranciers.
Straks meteen maar even in orde maken.
Met de scoop heb ik nog niet gekeken, iets voor mogen.
De baas belde vanochtend al vroeg of ik kon werken, en ben net een uurtje thuis.
Dus de lmm hebben we alweer gedeeltelijk terug verdiend.
Gisteren nog wel even met de opcom gekeken en de aangezogen lucht is circa 40 graden, zonder luchtfilter aangesloten, een beetje hoog naar mijn idee, gezien de ijsbloemen alweer bijna tegen de voorruit omhoog willen kruipen.
Bedankt voor je inputFsrs heeft er twee leverbaar 1 voor € 209 en 1 voor € 169.
Bij die van € 209 staat geen merk en bij die van € 169,- staat Siemens/Vdo.
Bij mij zit er een Siemens 5wk9606 in.
Als ik dit nummer in tik bij Google krijg ik genoeg aanbieders die hem voor nog minder leveren.
Staat dan met grote letters Originele Siemens 5wk9606 luchtmassameter bij.
Maar dit zullen vast geen originele zijn.
Bij Rijsbergen hier in het dorp kost hij overigens € 180,-
Bij auto-onderdelen24.nl kost deze siemens/VDO zelfs € 126,- met Blacksale korting
Alleen is dit een betrouwbare leverancier.Morgen meteen bestellen.
Is er nog een voorkeur voor een merk.
Gezien er nog al wat prijs verschil zit.
De vdo/Siemens zit er volgens mij standaard in, maar die zie ik ook diverse prijs varianten. Van € 169,- tot ergens in de € 200,- of zelfs hoger.
En dan hebben we nog de goedkope variant van nog geen € 100,-
Zal ik die maar laten liggen??Hi Opeltje17,
Zo juist van het avontuur om rond te rijden met een losgekoppelde lmm.
Mijn ervaring luid als volgt.
Kan dat ding er niet afblijven.
Na het loskoppelen geen nukken meer gehad.
Hij pakt hem goed en vlot op bij gas geven in laag toeren zonder dat hij begint te bokken.
Ook het gevoel dat er een molensteen achter de auto hing is weg.
Zonder lmm draait de motor ook een stuk rustiger stationair, met lmm loopt hij heel erg rauw en onregelmatig.
Echter bij het terug schakelen wil de toerenteller nog wel eens terug vallen naar net onder de 500 tpm maar niet zo ver als de lmm is aangesloten.
Kunnen wij hier uit concluderen dat de lmm aan het overlijden is.@Opeltje17 wrote:
Gooi de stekker is van je LMM af, en ga dan eens rijden, motorlampje gaat dan wel branden.
Hi Opeltje17,
Ik ga straks eens rondrijden met een afgekoppelde lmm.
Ik post straks het resultaat.Jij ook bedankt voor je input.
@rinus747 wrote:
Begin dan maar eens met zaken die geen onderdelen kosten en wel dezelfde effecten kunnen geven
– Heb je bij het schoonmaken van de gasklep, het gaatje naar de slang die naar de kleppen gaat niet dicht-gesmeerd met prut? Bijvoorbeeld even doorprikken met een dun draadje van rechts buiten tot het er aan de binnen kant uit komt
– Heb je alle bougies al eens bekeken en vergeleken
– Gooi de connector van de klopsensor eens los, en kijk eens of het dan beter gaat
– Als je een oscilloscoop hebt kun je eens kijken of de bougies ongeveer dezelfde signalen afgeven (lusje boven de 4 bobines houden)
– Lees via OBD eens uit of de gasklep goed bediend wordt door hem langzaam in te trappen (als de motor nog net niet gestart is)Hallo Rinus,
Gaatje van de carter ventilatie is open.
Bougies hebben allemaal dezelfde kleur, beetje chocolade bruin.
Kloppen sensor zal ik morgen eens losgooien en kijken wat er gebeurt.
Een scoop heb ik liggen dus dit experiment gaat ook lukken.
Gasklep ga ik morgen eens met de opcom bekijken.
Bedankt voor je input
Het brandstoffilter zit tussen de tank en het rechter achterwiel in.
Dan heeft het nu waarschijnlijk geen zin meer om originele stuurbekrachtigingsolie in te doen.
Na 5 jaar moet hij dan toch wel schade hebben opgelopen.@wim-v6 wrote:
Zafira.
Zit achter de motor en moet speciale olie in.
Geen ATF!!!!!!!
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Mmmm raar.
In mijn Zafira zit nu 5 jaar een nieuw stuurhuis in en de leverancier heeft mij geadviseerd om er wel ATF olie in te doen.
Tot nu toe nog geen problemen mee ondervonden.
Wat zijn de risico’s@midnight black wrote:
Ik heb bij mij de plantjes van de afdichting rondom het glas verwijderd. :shock:
Waarom, is toch gezellig.
Ik had overigens geen plantjes op mijn afdichting.
Wel een grasmat in mijn wielkast.Klopt, heb van het weekend de gieter er op gezet.
In alle 4 de hoeken loopt het weg.Kon hem idd met de opcom resetten.
Lampje is nu uit.Meteen even alle meetwaardes opgeslagen.
Mochten er afwijkende waardes tussen zitten hoor ik het graag.
Ik vertrouw de Luchmassameter niet helemaal.ECU softwarenummer: 6586035209
ECU software versienummer: 0900
Uitlaat voorschrift of type toelatingsnummer: S98005
Systeem naam of Motorcode X18XE1
Werkplaatscode of Tester serienummer: S001000509
Programmeerdatum: 20021113Identiteit: 0804
Calibratiedatum: 710sE010
Calibratie Software Nr: k491e01a
ECU installatie datum: 6586035102Informatie meetwaadeblokken:
Accuspanning,14.0 V
Brandstofpomprelais,Actief O V
Signaal gaskleppositiesensor,4.2 V
TPS-signaal (gaskleppositiesensor),4.5 V
Gaskleppositie PWM-bekrachtigingssign.,9 %
Simulatieschakelaar stationair draaien,Actief
Schakelaar gesimuleerde ond. positie,Niet actief
Simulatieschakelaar plankgas,Niet actief
Koelvloeistoftemperatuur,88 °C
Koelvloeistoftemperatuur,1.7 V
Inlaatluchttemperatuur,1.5 V
Inlaatluchttemperatuur,33 °C
MAF-sensor,0.6 V
MAF-sensor,10.4 kg/h
Park/Neutral-schakeling,P – N 0V
Codering transmissie,Handgeschakelde versnellingsbak
Info-schakelaar airconditioning,Inactief 0 V
Aircodruk PWM duty-factor,0 %
Klopvertraging cilinder 1,0 °CA
Klopvertraging cilinder 2,0 °CA
Klopvertraging cilinder 3,0 °CA
Klopvertraging cilinder 4,0 °CA
EGR-pulsverhouding (uitlaatgasre- circulatie),0 %
Terugkoppeling EGR (uitlaatgasrecirculatie),1.9 V
Brandstoftankontluchtingsklep,5 %
O2 sensor loop,Gesloten
O2 sensor,4.726 mV
O2 integrator,153 Stappen
O2 BLM stationair toerental gasklep (Block Learn Multiplier),127 Stappen
O2 BLM deellast (Block Learn Multiplier),142 Stappen
Motorsnelheid,838 omw/min
Gewenst stationair toerental,827 omw/min
Integrator luchttoevoer voor stationair draaien,-2 Stappen
Leercurve regeling luchttoevoer voor stationair draaien,-2 Stappen
Klep inlaatspruitstuk,Niet actief
Verzoek airconditioning,Niet actief 12 V
Voertuigsnelheid,0 km/h
Waarschuwingslampje (lampje controleren),Uit 12 V
Ontstekingsvervroeging,3 °CA
Inspuitpuls,3.0 ms
Startblokkeringsfunctie geprogrammeerd,Ja
Wachttijd veiligheidssysteem,Niet actief
Regeling luchttoevoer stationair toerental,13 Stappen
Ventilator laag,Niet actief 12 V
Ventilator hoog,Niet actief 12 VDe afwatering van het dak is in orde.
Oorzaak ondertussen gevonden.
De uitneembare plaat onder de parafan daar was het rubber van verdroogd, waardoor regenwater lekte.
Deze kwam precies op de kachelbuis.
Het water liep dus via de kachelbuis de auto binnen.
Dus nu even opzoek naar een nieuwe afdichting voor de uitneembare plaat en kachelpijp.Thanx ik ga straks even snuffelen, en van het weekend in de praktijk uitvoeren.
Dank je, dus zoals ik de tekening bekijk zou er dus een afwatering links voor zitten en een rechts achter.
Nu even uitzoeken waar de achterste heen gaat.@Dolby wrote:
Mooi dat het is opgelost. :thumb Dus die andere schokbreker was dan voor extreem verlaging dus meer dan 4cm of zo?
Nee ik heb de auto 3cm verlaagd, dus snapte de kortere achter schokbrekers al niet.
Maar het was een complete set, dus ga je er van uit dat het bij elkaar hoort.
Schokbrekers voor waren nagenoeg wel net zo lang als de originele.
Volgens de importeur hoorde deze achter schokbrekers bij deze set.Van de week gratis een paar standaard schokbrekers mogen ontvangen van GM-Tuningparts.
ondanks ik een paar negatieve reacties over deze leverancier heb mogen lezen, kan ik alleen maar een positieve reactie geven.
Vandaag de standaard schokbrekers onder de auto gezet en het probleem is verholpen.
De vorige schokbrekers waren idd dus te kort.
De vorige schokbrekers waren uitgeschoven net zo lang als de nieuwe in geschoven.
Allebei in uitgeschoven toestand scheelde het 5.7cm
Nu kunnen we weer zonder gebonk over drempels rijden.@Opel-Maus wrote:
Ja bij mij ook, maar heb ook wel een onbetrouwbaar gevoel bij de meters van de Zafira, ik vertrouw mijn brandstof meter voor geen meter, als ik op de meter kwart verbruikt heb heb ik nog maar een halve tank, de rest is gissen…
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ach ja zo blijft elke rit spannend.
De temperatuur aanwijzer is erg zenuwachtig.
Doet die van mij ook.
Heb reeds thermostaat en temp. voeler vervangen maar resultaat is het zelfde gebleven.
Schijnt een Opel kwaaltje te zijn.Haar vingers door
Na contact gehad te hebben met GM-Tuningparts is deze voor mij uitgaan zoeken hoe of wat.
Ik heb een juiste set ontvangen voor mijn auto.
En bij een verlagingsset horen korte schokbrekers.
Dat er dan bijkomende problemen zijn moet je maar voor lief nemen.
Maar Gm-tuningparts kan zich indenken dat dit totaal niet gerustellend rijd en heeft mij verblijd met het nieuws dat ik ik gratis standaard nieuwe schokbrekers van hun krijg.
Dat noem ik nou service.
Dus bij deze Gm-tuningparts bedankt voor alle moeite en medewerking .Nieuwe asbussen zitten er in en alles is weer terug gemonteerd.
Maar helaas nog steeds gebonk.
Dus een projectje gestart en een camera’tje onder de auto geplaatst om te kijken wat er gebeurt.
Waar ik nu achter ben gekomen is dat waarschijnlijk de schokbrekers te kort zijn.
Bij het uitveren komen de schokbrekers aan hun eindpunt wat dus de bonk geeft.
Als ik de auto op krik komen de wielen na 2.5 cm al van de grond.
Dus gisteren meteen even een originele schokbreker van een kennis geleasd en dan is het probleem over.
De auto is 2.5 cm verlaagd, dan kun je toch gewoon standaard schokbrekers blijven gebruiken.@Fearless wrote:
Voor de thuisklusser zou ik zeggen, vet ze flink in en pak een dik stuk schroefdraad met 2 platen en moeren.
Zo kun je de bus er in draaien.Vandaag zoiets gedaan bij mijn oldtimer. Maar die bus zit zo strak dat het niet lukte. Die heb ik maar onder de pers gezet.
Top, gaan we regelen.
En een nachtje de bussen in de vriezer, heeft dat voordeel. -
AuteurBerichten