Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Welkom hier.
origineel gepost door erwin78
Rijke fantasie hebben sommigen hier, koelvloeistof mengt met water, dit zie je dus niet, rooie diesel zou kunnen, maar ik denk eerder weerspiegeling van de rode reling boven GTPA :PZou kunnen ik zie er een inktvis in:D
Hi Rik,
Leuk dat je je even voorstelt in het voorstel topic.
Ik heb twee weken geleden ook een andere radio er in gezet.
Sinds dien deed mijn benzine meter een beetje raar.
Hij blijft op de helft staan terwijl hij bijna leeg is.
Ben er mee naar de Opel Dealer geweest.
Deze heeft de originele radio die er in zat (cdr-500) uit de boardcomputer geprogrameerd en nu is alles weer normaal.
Volgens de Dealer zou het verwijderen van de originel radio geen invloed hebben op de boordcomputer, maar er is een mogelijkheid dat sommige instrumenten afwijkend gedrag kunnen geven indien de originele radio niet uit de boordcomputer word verwijderd.Kosten hier voor waren € 30,-
Misschien voor jou ook de oplossingNee helaas kan geen wisselaar op.
Had het zelfde probleem.
Maar deze vervangen voor een VDO Ms4100 met wisselaar.
Na het vervangen van de radio moet je wel even lang de Dealer om hem uit de boordcomputer te laten halen.
Kosten hier voor circa € 27,00Ben even verder voor je aan het speurengeslagen, het volgende heb ik voor je kunnen achterhalen.
Motor 1.8 16v. z18xe
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1796 cm3
Vermogen 92 kWOmschrijving van de inrichting stationwagen
Aantal zitplaatsen 7
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Kleur(en) ZWARTMassa & laadvermogen
Massa leeg voertuig 1.320 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig 1.980 kg
Massa rijklaar 1.420 kgAanhangwagen
Maximum te trekken massa:
– ongeremd 600 kg
– geremd 1.300 kg
– oplegger geremd N.v.t.
– autonoom geremd N.v.t.
– middenas geremd N.v.t.Ziet er strak uit hoor Toppie
Heel veel rijplezier en veilige kilometersZiet er goed uit.:thumbup
Hi
Leuk dat je je even voorstelt.
welkom hier.
Achter de strip onder je koplamp zit ook nog een schroef.
Het is makkelijker als je de voorbumper er afhaalt.
Anders moet je door een klein kiertje de onderste schroef verwijderen.
SuccesRdl??:hmmz
Uh ja helemaal mee eens LOL
Mooi zo
Ik heb even mijn Zafira sleutelboek er op nageslagen, maar daar word niet over sensoren gesproken.
Dus even gegoogeld en ja er zitten sensoren die het een en ander meten.
Als je deze niet aansluit gaat de auto in een noodloop programma.
Dus hij moet je roetfilter blijven zitten.
Nu heb ik diverse oplossingen gevonden via Google om zelf je roetfilter te reinigen, maar je krijgt hem niet helemaal schoon.
ook gelezen dat het ook nog wel eens fout kan gaan met zelf reinigen
Dus zou je een speciaal bedrijf je roetfilter moeten laten schoonmaken.dit is in iedergeval goedkoper dan een nieuwe.
Ik heb even mijn Zafira sleutelboek er op nageslagen, maar daar word niet over sensoren gesproken.
Dus even gegoogeld en ja er zitten sensoren die het een en ander meten.
Als je deze niet aansluit gaat de auto in een noodloop programma.
Dus hij moet je roetfilter blijven zitten.
Nu heb ik diverse oplossingen gevonden via Google om zelf je roetfilter te reinigen, maar je krijgt hem niet helemaal schoon.
ook gelezen dat het ook nog wel eens fout kan gaan met zelf reinigen
Dus zou je een speciaal bedrijf je roetfilter moeten laten schoonmaken.dit is in iedergeval goedkoper dan een nieuwe.
Info over je roetfilter Bron: Anwb
Mag een eenmaal gemonteerd roetfilter weer verwijderd worden?
Deze situatie kan zich voordoen als het filter door bijvoorbeeld schade (verkeersdrempel) defect is geraakt. Er zijn twee mogelijkheden; het filter wordt vervangen door een ander roetfilter (1) . Er zal niet opnieuw subsidie worden verstrekt want slechts één keer per filter en één keer per kenteken bestaat recht op subsidie. De registratie in het kentekenregister blijft echter behouden en er is geen reden om subsidie terug te vorderen. Wordt het filter echter vervangen door iets anders dan een roetfilter (2) dan is men verplicht de registratie van een roetfilter bij de RDW uit het kentekenregister te laten verwijderen. Gebeurt dit niet dan valt de afwezigheid van het roetfilter bij de eerstvolgende APK op en wordt alsnog de registratie bij de RDW verwijderd. De verstrekte subsidie kan na de verwijdering van het filter worden teruggevorderd. In principe mag een roetfilter dus weer verwijderd worden maar dan moet ook de registratie bij de RDW ongedaan worden gemaakt. Eventuele (toekomstige) privileges verdwijnen en de verstrekte subsidie kan worden teruggevorderd. Als er subsidie is verstrekt zal er bij de APK controle worden uitgevoerd op de aanwezigheid van het roetfilter.
Het is dus mogelijk de roetfilter te verwijderen.
Dus aan jou de keus om hem te laten verwijderen of te laten reinigen.Hallo Dennis,
Zou leuk zijn als je je eerst even voorgesteld had.Ik heb even in het grote Opel Zafira sleutelboek gekeken voor je.
Achterkant opkrikken, wiel er af onderste bout van de schokbreker loshalen, en vervolgens zie je de schokbreker boven je Chasis in gaan.
Daar zit hij nog met een bout vast.
Als je wiel er af is kun je hier zo bij.
SuccesEn al wat wijzer geworden
29 juli 2010 om 16:48 In reactie op: motorklachten na onderhoud (gr.beurt+distr.riem) Zafira 1.8X #17705293Nokkenassensor na het vervangen van de distributieriem komt mij bekend voor.
Had ik zelf ook last van.
Maar ik heb de senson zelf hersteld.
Door de warmte van de motor was de bedrading porreus geworden en ging hij rare dingen doen.
Bedrading netjes hersteld vanuit de sensor met krimpkous en vervolgens opnieuw afgeharst.
Heb er nu reeds met zelf herstelde nokkenas sensor reeds 3000Km gereden zonder problemen.
Maar die van jou is vervangen dus die kan het niet meer wezen.Ik heb het vermoeden dat je lucht massa meter het voor gezien houd, dit schijnt niet altijd te lezen zijn als je de Boordcomputer laat uitlezen.
EGR klep wil ook wel eens vervelend doen, deze kun je reinigen is mij verteld.Bovengenoemde zouden deze klachten kunnen veroorzaken.
Uiteraard ook even alles slangetjes controleren op het aanzuigen van valse lucht.Het is nu vakantie tijd, en het is momenteel vrij rustig op het forum.
Maar misschien een domme vraag.
Een Wagon R dat is geen opel.
Dus ik denk dat je vraag hier niet echt beantwoord zal worden.
Maar wie weet.De auto handelaar heeft hem toevallig niet??
Je hoeft niet telkens een nieuw topic te openen gewoon op de quote knop te drukken of op de Post reply knop is ook genoeg.
Maar dit terzijde.Je zou even langs de opel dealer kunnen gaan met de radio zij kunnen dan de code opvragen.
Dit zal ongeveer € 20,00 kosten.Maar als het goed is heb je bij de aankoop van de auto een klein wit papiertje ten grote van je bankpas gehad waarop de diverse code’s staan.
waaronder ook de code van je radio
Deze code’s heb je nodig voor specifieke onderdelen voor je auto bijvoorbeeld de Boardcomputer.
Of het laatste waar is weet ik niet maar volgens mijn dealer schijnt deze Opel carpas zoal deze heet wel van essentiële belang te zijn en zonder deze pas de auto een stuk minder waard is.
Maar of dit helemaal klopt durf ik niet te bevestigen.
Indien je hem niet hebt zou ik toch maar even bij de vorige eigenaar te raden gaan betreffende deze Carpasorigineel gepost door sjorz
Hallo,
mijnZafira geeft het infoscherm “display SAFE”
Heeft iemand dit ook meegemaakt en hoe dit op te lossen?
Met groet
SjorzOp je andere topic zelfde antwoord.
safe betekend dat je de code moet invoeren
zet de radio uit , houd de as knop ingedrukt en zet nu de radio aan
als je dit doet zou je de code in moeten kunnen voeren.Deze code staat op je auto paspoort die je bij je auto hebt gekregen bij de aankoop.
Waarschijnlijk is de accu spanning er af geweest waardoor na het aansluiten van de accu de beveiligingscode van je radio moet worden ingetoetst.Succes
safe betekend dat je de code moet invoeren
zet de radio uit , houd de as knop ingedrukt en zet nu de radio aan
als je dit doet zou je de code in moeten kunnen voeren.Deze code staat op je auto paspoort die je bij je auto hebt gekregen bij de aankoop.
Waarschijnlijk is de accu spanning er af geweest waardoor na het aansluiten van de accu de beveiligingscode van je radio moet worden ingetoetst.Succes
origineel gepost door OPCer
Hoi,Ik wil een alarm ledje plaatsen.
Het aansluiten gaat wel lukken, maar waar zit normaal gesproken de alarm led in een Zafira.
Ik wil hem nml. op de originele plaatsen maken.Mvg,
OPCer
Het ledje voor het alarm zit standaard bij een zafira in de schakelaar voor je alarm lichten.
Als je vaak kleine stukjes rijd wil het gebeuren dat je vocht in je olie krijgt omdat het blok niet geheel door gewarmd is (Condens).
Hoe is de stand van je koelwater?Als je voor de auto staat zit hij links achter je blok.
Let wel hij zit een beetje verstopt en niet echt makkelijk bereikbaar.
Succes -
AuteurBerichten