Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik gok op de bobinebrug, had soortgelijke klachten, echter geen foutmelding.
Boninebrug vervangen en mijn probleem was opgelost.Twee weken geleden een besteld via onderdelen lijn was wel een gebruikte uit een sloopauto.
Was voor € 25,- klaar.
Bokken niet nodig, alleen een droge grond en de juiste steeksleutel.
Mits die achter de kat zit dan moet iets omhoog.21 april 2016 om 12:20 In reactie op: Comfort module Opel Zafira A (2-4 Elektrische ramen) #18317093We houden de lucht in de gaten.
20 april 2016 om 18:51 In reactie op: Comfort module Opel Zafira A (2-4 Elektrische ramen) #18317091
Misschien kun je hier wat mee.
20 april 2016 om 18:44 In reactie op: Comfort module Opel Zafira A (2-4 Elektrische ramen) #18317090Heb 6 jaar geleden een soort gelijke module ingebouwd.
Het is vrij simpel.
Ik heb het schema nog, zal hem eens opzoeken mss heb je er wat aan.Ben ik met je eens, ga ze van de week ook vervangen.
Meteen een grote beurt aan vast plakken.
Dan zijn we weer voor een jaartje klaar.Verstuurd vanaf mijn SM-T535 met Tapatalk
Volgens mij niet.
Zakhooi had het over overslag in de bobine.
Het rammende geluid kwam uit de tussendemper, maar die had ik afgelopen week al vervangen, stiekem in de hoop dat het genuk over zou zijn.
Maar dat bleek dus de bobine te zijn die er geen zin meer in had.Update,
Het probleem is opgelost dankzij Zakhooi :wors :wors
De Bobine had de geest gegeven.
Ter plekke meteen vervangen.Gasklephuis is opgeschoond en op geboord, extra massa draad aan lmm zit er ook al een jaartje en een paar maanden geleden lmm vervangen voor een originele, egr klep is vervangen en afgedopt, katalysator is twee jaar geleden vervangen.
Het enigste wat ik nog kan bedenken de tussen demper omdat het gehele binnenwerk Los ligt.
En die is morgen aan de beurt.Update,
De lambda sonde is vervangen en pendelt weer netjes.
Echter het bokken bij vlot gas geven vanuit stationair is nog aanwezig.
Boven de 1000rpm heb ik hier overigens geen last van.
En nog frapanter als ik over een willekeurige drempel of kuil rijd is het probleem over, totdat er weer over een drempel of door een kuil gereden word.
Dan is het probleem weer aanwezig.
Aangezien de tussen demper murf was (binnewerk lag los) heb ik die er tussenuit en wacht rustig tot morgen de nieuwe geleverd word.
Mogelijk dat die de boosdoener was en de doorgang van de uitlaatgassen blokkeerde.
Word vervolgdIk heb net even de zwarte en de grijze draad van de lamdasonde gemeten.
Deze schommelt een beetje rond de 77.4mV ongeacht welk toerental.
Heb net even een stukje gereden met de opcom er aan.
De waarde die de co2 sensor aangeeft is net als eerder beschreven zo rond de 4.700mV als ik tijden het rijden de koppeling intrappen zakt hij even heel snel naar de 790mV en schiet dan weer omhoog naar de 4.700mV
Ook ruikt het naar benzine als je achter de auto rijd.
Bij 100kmh cruisecontrole is het verbruik volgens het Display ongeveer 12L tot 16L op 100Km.
Van de week was dit nog 6.6L op 100Km
Als ik tijdens het rijden even flink het gas in trap begint de motor te rammelen laten we maar zeggen tot dat een stabiele snelheid bereikt is.Nee hoor, ook hier zijn ze niet aan te slepen.
Ben ondertussen gestopt om nieuwe te kopen.Als er áan het bolletje ijzer zit, fitting of pootjes, dan zou ik een touwtje met een magneet je in de lamp frommelen.
Heb er al eens resultaat mee gehad.Gele draad van de lmm aan massa leggen heeft bij mee in de eerste instantie soort gelijke probleem verholpen.
Gisteren twee verse ruitenwissertjes geplaatst, en meteen een APK er overheen.
Zonder problemen geslaagd.Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P7-L10 met Tapatalk
Vandaag mijn Zafira verwend met een nieuwe oliedop en meteen maar even gewassen en in de was gezet.
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P7-L10 met Tapatalk
Oehhhhh dat is minder.
Hopelijk heb je zelf niksZit gedeelte:
Breed circa 125 Cm
Diepte circa 47 Cm
Dikte circa 12 CmRugleuning:
Breedte circa 125 Cm
Hoogte circa 57 Cm
Hoogte met hoofdsteun links en rechts circa 76 Cm
Hoogte met midden hoofdsteun circa 60 Cm
Dikte circa 13 CmIk hoop dat je hier wat mee kunt.
Allen van het zit gedeelte of ook de rug leuning.
Daar gaan we voor.
Mijn probleem lijkt opgelost te zijn.
Vorige week een paar uurtjes met zakhooitm aan de auto wezen stoeien.
Een software update heeft wel verbetering gebracht.
Maar werd de week erna continu geteisterd door een storingsmelding van de egr klep.
Deze was recentelijk vernieuwd voor origineel.
Maar toch de stoute schoenen aangetrokken en de oude weer terug geplaatst met open pakking.
Ondertussen alweer ruim 200km verder en geen nukken meer gehad.
Hopelijk blijft het zo.@rinus747 wrote:
Is het probleem trouwens al opgelost? Wat was het?
Je bedoelt mijn probleem,
Nee een nieuwe lmm heeft wel verbetering geleverd, maar de klachten zijn er nog.
Ik ga straks naar ZakhooiTM.
Die gaat e Zafira even doorlichten.Ik denk dat Rinus de bedrading bedoelt naar de bombinebrug.
De connector aan de rechterkant.Een nieuw bijkomend probleem.
Toeren blijft bij warme motor soms hangen rond de 2500tpm nadat ik stil sta na rijden
zakt na een aantal seconden langzaam af naar circa 500tpm en binnen twee seconden naar 800tpm.
Daarna schommelt het toerental heel lichtjes tussen de circa 850 en 750 tpm.
Als ik dan even het gaspedaal een stukje in trap en loslaat blijft hij netjes 800 tpm draaien.
En als ik vanuit stationair even het gaspedaal vlot in trap hoor je het het geluid uiteraard via de uitlaat, maar op het moment van intrappen valt er even voor een korte fractie een stilte en dan het geluid uit de uitlaat.
Aan de motor merk je op dat moment niks.
Als ik langzaam en geleidelijk het gaspedaal in trap heb ik dit niet.
Wat moet ik hier nu mee.Zojuist de lmm vervangen, echter het nukken is er nog, even een constante snelheid rijden bij circa 1500 tpm en je geeft dan een beetje gas dan gaat hij bokken.
Ik moet wel zeggen in mindere maten dan met de oude lmm
Het terugvallen tijdens het terug schakelen is ook nog steeds aanwezig.
Maar ik voel wel verbetering bij het optrekken bij veel gas.
Dit gaat nu vloeiender, ook het gevoel dat er een molensteen achter hangt is nu weg.
Motor draait stationair rudtiger en hij blijft niet meer in toeren hangen, hij zakt nu vlot naar beneden tijden het schakelen.
Nu alleen het bokken nog op zien te lossen.
Zou het nu alleen nog een kwestie zijn om de accu een uurtje los te gooien.
Nu viel mij overigens ook op dat mijn eind demper rammelt bij stationair, en al ik er tegen aan schop.
Het zal toch niet zo wezen dat er een schot los ligt en de uitlaatgassen blokkeert.
Morgen eens een stuk rijden zonder demper?? -
AuteurBerichten