Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Veel plezier met je nieuwe auto.
Hallo Ton,
Dat de haaievin af en toe te wensen over laat had ik onder tussen via andere bronnen ook vernomen.
En aangezien de volgende investering een spoilertje word achterop, ga ik dan toch voor de spriet.Bedankt voor je reactie.
Klopt wel wat je zegt.
Ik heb vandaag weer vrolijk rond gereden, en nu geen last gehad.
Ik vind het alleen raar dat het mij nooit eerder opgevallen is en ik al ruim 10.000Km gereden heb het afgelopen anderhalf jaar.
Dus maar even genieten van de rustige wind.Misschien even voor stellen in het voorstel topic.
Ga ik ondertussen weer even van het zonnetje genieten.Goedemorgen,
Er komen jaarlijks nieuwe kaarten uit.
Dus dat word het aanschaffen van een nieuwe kaart, dit is heel normaal.
Link voor nieuwe kaart: http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-NavteqEurope-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start?ProductUUID=fWIKCghBEMQAAAEsNlUZs17H&CatalogCategoryID=elgKCghB9hcAAAEnyGZPNvKP&HideCrumb=&JumpTo=OfferList&PersistNavigationMenu=YES” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik weet niet wanneer je de auto gekocht hebt, misschien kun je anders iets met de dealer regelen.
SuccesWaarschijnlijk zit er bij jou of in de buurt een electrisch apparaat je signaal te storen,
Dan gaan we uit van zenders zoals bijvoorbeeld een router, radiografisch geschalkelde stopcontacten of andere stoorzenders die via een ferquentie werken.
Heb je toevallig draadloze apparaten in huis die een continu signaal uitzenden.Dan is de keus niet zo moeilijk.
Dan gaan we de olie vervangen.
Bedankt voor je reactie.Ga je nu verhuizen of neem je het voor lief. :lol:
@wim-v6 wrote:
Zit er een dekseltje onder op de bak, dan moet je die eraf halen om de olie eruit te krijgen.
vullen via de bout bovenop het schakelhuis.
peil controleren via de peilbout naast de aandrijfas
Willem
Thanx Willem,
Maar is het uberhaupt nodig deze olie te vervangen, ik kan hier in de handleiding niks over terug vinden.
Bij mijn vorige auto (Mazda) hoefde deze namelijk niet ververst te worden.
Dus vandaar nog even deze vraag.Maar dat is nou juist de lol om het zelf te doen.
Doe tot nu toe alles zelf aan mijn zafie, ik ga de uitdaging niet uit de weg.
Ik heb de pdf binnen en ga hem ff bestuderen,Thanx.Kijk dat zijn postieve berichten, alleen de link doet het niet.
Ben zeer benieuwd hoe of watDaar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.
Contactslot defect misschien,
Die van mij bleef gisteren ook hangen en radio bleef aan.
Na tel. contact met de opel dealer even siliconespray in het slot gespoten en probleem is verholpen.
Dit schijnt overigens een opel kwaaltje te zijn is mij meteen verteld.Misschien iets gespecificeerder zijn met je vraag.
Welk type Zafira.
En misschien kun je uitleggen om welk deel je wilt demonteren, dan kan er vanuit het forum een gericht antwoord gegeven worden.
Oh en welkom hier, mischien handig om jezelf ook eens voor te stellen, dit kan hier viewforum.php?f=30Kan de storing niet uit de autoradio komen.
Als het contact uit staat en de radio aan staat gaan bij mij de bedieningsknoppen op het stuur branden, als ik dan de deuren vergerendel met de afstandsbediening blijven deze lampjes branden met de radio aan, zet ik de radio uit gaan de bedieningsknopjes ook uit.
Ik denk zelf niet dat het probleem in de stuurbediening zit.
Gezien de lampjes gaan branden als het contact aan gezet word of de radio aan gezet word vermoed ik dat het probleem veroorzaakt word door het contact slot of de radio, of misschien zelfs door de boordcomputer.Misschien dat je bij het uitlzen van de boordcomputer iets wijzer word.
Gisteren getankt en heb het stiftje meteen maar even omgedraaid.
Nu zal het niet echt meer hard vriezen, maar je vergeet het snel.
Maar voor je het weet is het weer winter.Bedankt voor de tip, gaan we daar morgen eerst even neuzen.
Hi Marcooh,
We gaan eens lekker knutselen met mdf.
Hebben we weer wat te doen.Ik heb eens zitten denken, Misschien is het de moeite waard om eerst de accu polen even ligt op te schuren.
Als je accu polen een beetje ge-oxideerd zijn kan het natuurlijk een hoge overgangs weerstand heben,
Gezien de centrale deurvergrendelking geen vermogen vraagt heb je kans dat hij net te weinig spanning krijgt.
Bij het starten loopt er natuurlijk meer stroom door de polen, die trekt zich van het kleine beetje oxidatie weinig aan.
Het is in iedergeval de moeite waard om het even te na te kijken.Het enigste wat ik toen bemerkte als dat ik de radio (VDO MS4400) aan had staan (redelijk volume) zonder draaiende motor, dat de verlicht van mij display en binnenverlichting mee dansde op de maat van de muziek.
Ik heb verder geen eindversterker of iets dergijks aan de radio hangen die stroom vreten.
Dit symptoom heb ik na het vervangen van de accu ook niet meer.
Overigens bij het starten van de auto met de oude accu nooit wat gemerkt dat hij moeilijk starte.
Je zou verwachten bij een slechte accu dat hij ook niet goed starten wil.
Maar dit was niet het geval.Klinkt misschien stom, maar een slechte accu kan dit veroorzaken.
Dit is mij kort geleden ook overkomen.
Deuren gingen niet van het slot als ik op de knopje s van de sleutel drukte.
Van alles geprobeerd boardcomputer gereset, sleutel opnieuw in geleerd, accu een half uur los gekoppelt, Battery van de sleutel vervangen niets hielp.
Totdat mijn zoon de binnenverlichtin een keer aan heeft laten staan en de volgende dag de accu leeg was.
Nooit aan de binnenverlichting gedacht en gewoon de accu vervangen (maar goed ook)
Na het plaatsen van een nieuwe accu reageert de cv weer helemaal goed op de sleutel en ook op een grotere afstand.
Binnen verlichting achter meteen maar even losgekoppelt want hij blijft het een leuk speeltje vinden.Ik zo ook even de bedrading van de carroserie naar de deur controleren.
Draadbreuk is een standaard klacht bij deze auto.
Zie andere toppic’s over problemen bij centrale deurvergrendeling.Zoiezo je schoonmoeder de schuld geven, daar zijn ze voor.
Ik denk dat Imageshack een beetje van het pad af is.
Ziet er goed uit, alleen de achterlichten vind ik niet mooi.
-
AuteurBerichten