Cobus

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 573)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Rem schijven #17958387

    Hi Willem,

    Bedankt voor je snelle reactie.
    Ik ben geen wilde of snelle rijder, dus houden we het maar bij de standaard schijven.
    Het gaat nu ook tenslotte ook goed.

    In reactie op: [Zafira-A] Kmteller beweegt.. met motor uit?? #17774760

    @ Wim,

    Ik heb van de zomer ook mijn voorwiellagers vervangen.
    Ook ik had last van een knipperend abs/esp lampje.
    Bij navraag van de dealer kwam het volgende antwoord.
    Als de lagers vervangen zijn moet je eerst een stuk rijden op de snelweg 100Kmh rijden en dan de auto uitlaten rijden naar circa 70Kmh.
    Dit moest ik 5x herhalen.
    Dit om de om de nieuwe instellingen van de ABS sensoren in de boorcomputer te krijgen.
    Ik heb dit dan ook gedaan, en heb er nu geen last meer van.
    Klot dit??

    M.v.g. Co

    In reactie op: OBDII scantool / OBD stekker in de Zafira A (bj 2000) #17759021

    Ik heb hem vorig jaar nieuw gekocht voor € 25,- via een advertentie van marktplaats.

    In reactie op: Radio uit opel agila halen #17800089

    Als het goed is zitten er aan de zijkant van de radio twee gaatjes links en twee gaatjes rechts.
    Soms zit er een inbus schroefje in gedraait.
    Deze moeten dan verwijderd worden.
    Als je in elk gat een passend pennetje (spijker, popnagel) steekt, dan kun je daarna de radio er uit trekken.
    Of je boord computer van slag raakt zou ik zeggen ja en nee.
    Ik heb na het verwijderen van de originele radio uit mijn zafira wel problemen gehad, maar er zijn er ook die geen problemen hebben gehad na het verwijderen van de originele radio.
    Mocht je toch problemen krijgen moet je hem door de dealer laten uit programmeren.
    Maar in principe kan hij er gewoon uit en een andere er in.

    Succes

    In reactie op: Olie druk sensor Zafira A #17945639

    Als je aan de voorkant je hoofd onder de wagen steekt zie je aan de voorkant van de carterpan een rechthoekige kunstof plaat zitten met een connector.
    Dit is de oliepijl sensor.
    Deze willen nog wel eens stuk gaan.
    Ik heb hem zelf al twee keer moeten vervangen.
    Waarvan ik ze allebei onder garantie heb verkregen.
    Wat deze kost durf ik je niet te zeggen.

    Naar mijn idee geeft hij niet aan of de oliedruk te hoog is.
    Ik zou het ook maar niet uit proberen.

    In reactie op: OBDII scantool / OBD stekker in de Zafira A (bj 2000) #17759019

    Hallo M. Gijsbers,

    Ik heb een opel zafira uit 1999 en kan hem gewoon met mijn obd1 opcom uitlezen.
    Dus ik mag aan nemen dat het met de obd2 ook wel zal lukken.

    Mvg Co

    In reactie op: 2 vragen aankoop/trekhaak #17942946

    Bij deze van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe auto.

    In reactie op: 2 vragen aankoop/trekhaak #17942943

    Hallo Debbie2,

    Waar op te letten bij aankoop: Tja eigenlijk alles natuurlijk.
    Kopen jullie hem particulier of bij een dealer/handelaar.
    Maar geef even wat aandacht aan het onderstel.
    Maak tijdens een proefrit even een ritje over een hobbelige weg.
    Hoor je gebonk aan de voorkant, laat daar dan even naar kijken voor de aanschaf.
    Uiteraard kijken of je overtollige lekage ziet in, om en onder de motor en versnellingsbak.

    Let wel even op tijdens het remmen.
    De Zafira heeft wat meer remkracht van het been nodig dan de Espace.
    Dit is normaal bij de Zafira, dus dat zal even wennen worden.

    Uiteraard ook even kijken naar overtollig roest, maar ik geloof dat het bij dit model zafira wel mee valt.

    Zorg ook dat je bij de aanschaf het paspoort krijgt van de auto.
    Hier staan belangrijke gegevens op die je wel eens nodig zou kunnen hebben.

    Trekhaak zit er inprincipe zo onder en is makkelijk zelf te doen, tenminste als je dat aan durft.
    Wat het kost bij een garage durf ik je niet te zeggen.

    Distributieriem en waterpomp incl. lagers en spanrol moeten idd om de 60.000Km vervangen worden.
    Ook dit is als je er een beetje verstand van hebt zelf te doen.
    Ook wat hiervan de kosten zullen zijn durf ik je ook niet te zeggen, maar ik denk wel dat je rekening moet houden met € 500,- a € 600,-

    Beiden heb ik zelf gedaan dus vandaar.

    Ik zou zeggen snuffel het forum eens rond, heb ik ook gedaan voordat ik een Zafira (1999) heb aangeschaft.
    Ik rijd hem nu bijna anderhalf jaar en het enige buiten het onderhoud om heb ik aleen de voorwiel lagers gehad ik vervangen heb.
    Huidige Kilometrstand 169.539

    Verder heerlijk wagentje.

    Succes met zoeken, en laat weten wat het geworden is.

    In reactie op: calibratie navigatie #17941730

    Hallo Grsbk,

    Gebruiksaanwijzing kun je bij Pioneer downloaden: http://www.pioneer.nl/nl/support/index.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Succes.

    In reactie op: Opel Agila 2011 knipperend lampje bij auto uit #17938244

    Is het een rood knipperlichtje.
    Zo ja dan zou het wel eens kunnen wezen dat je startblokkering geactiveerd is.
    Ik heb dit op mijn bedrijfsauto namelijk ook.
    Zodra de motor uit is gaat deze knipperen, ik heb dit even nagekeken in de handleiding en die gaf mij het antwoord over de startblokkering.

    In reactie op: Zafira 1.8 houdt in , probleem benzinetoevoer #17927630

    Ik ga haast denken dat je benzinetank verstopt zit.
    Ik heb dit ooit eens mee gemaakt met onze Chrysler Voayger.
    Deze had het alleen met bochten naar rechts, en als je hem flink op zijn staart trapte.
    Op rotondes viel de motor zelfs soms uit.
    Onderin de tank lag een flinke bonk met een snotterige substantie.
    Na het reinigen van de tank was het probleem verholpen.
    Mogelijk is dit bij jou ook het probleem.
    Maar hang me er niet aan op.

    In reactie op: nogmaals vragen over zafira a #17912385

    Hi Robert,

    De module zit aan de bij-rijderskant aan het einde van de dorpellijst.
    Dus zo te lezen net zo als bij de Astra.

    M.v.g. Co

    In reactie op: nogmaals vragen over zafira a #17912382

    Hi Robert,

    Dat je ramen open en dicht kunnen met het contact aan is normaal.
    Anders heb je er niks aan.
    Ik denk dat je mijn bericht niet goed gelezen hebt, want ik heb het over het deurslot.
    Maar dit terzijde.
    Heb je het al geprobeerd op de twee genoemde manieren.

    Mvg Co

    In reactie op: nogmaals vragen over zafira a #17912380

    Hi Robert,

    Om de ramen te laten sluiten met de centrale deur vergrendeling heb je een comfortmodule nodig.
    Bij sommige zit dit er standaart al in.
    Ik heb zelf ook een Zafira A Elegance en daar zat het niet in.
    Ik heb het er zelf in gebouwd.
    Je kunt het als volgt controleren.
    Als je met de afstands bediening de auto op slot zet , druk dan binnen 10 seconden nog een keer op de sluitknop van de afstandsbedienig.
    Nu worden je deur pinnen vergrendeld (die stokjes waarmee je van binnenuit de deuren op slot kan doen) en als je een comfortmodule hebt zullen je ramen en schuifdak dicht gaan.
    Ook kun je het controleren om met de sleutel de deur op slot te doen en de sleutel omgedraaid houden in sluit stand.
    Gaan je ramen omhoog dan heb je een comfortmodule.
    Doen ze dit niet dan moet je alleen een comfortmodule inbouwen.
    Dit is een klein klusje en makkelijk zelf te doen.
    Succes en laat even weten of het gelukt is.

    In reactie op: Vreemd: Lager leek goed, maar was toch kapot! #17922332

    De doos heb ik niet meer,
    Maar de doos was wit met blauwe en rood.
    Verder de afscherming van de kabeltjes is bij mij ook rood en met een grijze connector.
    Ik heb even gegoogeld voor een afbeelding van de lagers die ik gekregen heb http://www.ws-autoteile.com/Ersatzteile/Lenkung-Aufhaengung/RadnabenRadlager/Opel/SKF-Radnabe-Radlager-Opel-ASTRA-G-ZAFIRA-A-5-Loch-vorne-ABS::4408.html
    Wat betreft de doppen, klopt die had ik er niet bij.
    Dit heb ik opgelost door op het werk zelf doppen te maken.
    Zou idd netter zijn geweest als deze er bij hadden gezeten, maar dat wist ik niet toen ik ze ging bestellen.
    Verder tot nu toe geen klachten over de lagers.
    Zoals eerder geschreven heb ik er nu ruim 5000Km mee gereden en alles draait nog geruisloos.
    De toekomst zal het uit moeten wijzen of het een duurkoop is geweest.
    Als ik tijd heb zal ik van het weekend even kijken of ik een merk op de lagers kan vinden.

    Groeten Cobus

    In reactie op: Vreemd: Lager leek goed, maar was toch kapot! #17922342

    Hallo Rinus,

    Ik heb persoonlijk contact met deze firma gehad gezien ik het prijs verschil wel erg groot vond, en deze vertelde dat hij deze zelf in Duitsland haalde.
    De text op de doos was ook duits overigens.
    De man die het bedrijf runt doet alles vanuit huis.
    Hij heeft een garage aan zijn huis die hij gebruikt als magazijn.
    Als je deze man belt kun je na afspraak het lager bij hem ophalen.
    Dit scheelt weer in het verzenden, mits je niet in het noorden, oosten of zuiden van het land woont.
    Zo als ik al eerder schreef ik heb al circa 5000km met deze lagers gereden en geen problemen of nare geluiden gehoord.
    Dus ik ga er vanuit dat het wel goed zit.

    Groet Cobus

    In reactie op: Lager vervangen….alleen 1 kant, of altijd 2? #17922077

    Hallo Rius,

    Ik geloof dat je het antwoord in je andere topic al gevonden hebt.
    Maar toch even een reactie, dan blijft deze niet leeg.

    Groet Cobus

    In reactie op: Snelle manier om assen uit distributie te nemen (?) #17922669

    Hallo Rinus,

    Dan gelijk deze ook maar beantwoorden.

    De centrale wielmoer moet wel los.
    Althans je kunt hem laten zitten, maar je maakt het je zelf wel heel erg moeilijk.
    Uiteraard moet ook de fuse en de stuurkogel los.
    Ook heb je een speciale tang nodig om de segerring in de homokineet lost te krijgen.
    Ik heb hier zelf ooit mijn punttang voor bewerkt om de segerring in te knijpen.
    Maar het is makkelijk zelf te doen.

    Succes.

    In reactie op: Vreemd: Lager leek goed, maar was toch kapot! #17922339

    Hallo Rinus,

    Had ik dit topic eerder opgemerkt dan had ik zeker eerder gereageerd.
    Ik heb zelf enkele maanden geleden het linker wiellager vervangen omdat deze begon te zingen, en een maand later het rechter lager want die begon toen te zingen.
    ook mijnlagers was niets aan te merken, alleen tijdens het rijden een zingend geluid.
    Dus ik raad je aan om ze tegelijker tijd te vervangen.
    Ik heb overigens mijn wiellagers hier besteld: http://autoparts-outlet.nl/store/index.php?main_page=index&cPath=21_113&sort=20a&page=2
    En heb er nu reeds circa 5000Km mee gereden met alle tevredenheid.
    Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

    Succes

    In reactie op: roestvorming zafira B #17821756

    De roestvorming moet gewoon onder de garantie vallen, ook al ben je de 10e eigenaar, mits dit in de garantie bepaling is opgenomen.
    De lak garantie zit op de auto en heeft verder niets te maken met hoeveel eigenaars de auto gehad heeft.
    Mijn schoonmoeder heeft dit namelijk ook gehad met haar Opel Zafira 3e hands (6jaar oud).
    Eerst sputerde de Opel dealer tegen en gaf aan dat de kosten voor haar waren.
    Ook het verhaal dat dit alleen voor de 1e eigenaar betreft.
    Alleen jammer voor de dealer dat mijn schoonmoeder zeer goed thuis is in het juridisch systeem.
    Na een aantal dagen bakkelijen met de Opel dealer en Opel Nederland heeft Opel toch aan het kortste eind getrokken, nadat ze haar advocaat even contact heeft laten zoeken met de Opel dealer en Opel Nederland, en hebben ze de roestvorming hersteld, zonder enige kosten.
    Je moet alleen indien er hier niets over vermeld staat in de garantie bepaling je poot stijf houden en niet zwigten voor fabeltjes die de dealer je verteld.
    Die doen natuurlijk alles om jou je centen uit je zak te kloppen of kosten te besparen zodat ze het herstel niet zelf hoeven te bekostigen.
    Let wel als dit gevolg is van schade die door derden hersteld is heb je idd geen aanspraak op de Opel lak garantie garantie.
    Dan zou je contact op moeten nemen met het schade herstelbedrijf waar hij toen der tijd hersteld is.

    Succes.

    In reactie op: Zafira stuurhuis olie bijvullen #17892413

    Gelukkig, heeft de speurtocht toch wat opgeleverd.
    Het is niet de meest ideale plek, maar je hebt hem.

    In reactie op: Zafira stuurhuis olie bijvullen #17892406

    Die van mij doet het ook.
    Ik rij er nu ruim anderhalf jaar mee en ben reeds 10.000Km verder en tot nu toe geen enkel probleem.
    Ook heb ik al andere Zafira’s gehoord met dit geluid.
    Dit is de Elechtische motor (servo) die je hoort.
    Als je een aantal seconden niet gestuurd hebt neemt het geluid ook af.
    Dus ik denk wel dat de Opel monteur gelijk geeft.
    Dit is mij ook al verteld door onze dealer, dat het geluid normaal is.
    En ik heb de auto daar niet gekocht.
    Als dit wel een kwaal zou zijn zou hier echt wel geprobeerd om mij een nieuw stuurhuis aan te smeren.

    In reactie op: Zafira stuurhuis olie bijvullen #17892404

    Hi Nordin,

    Als eerste welkom hier.
    Misschien als je even voorstelt dat je meer reracties krijgt.

    Maar om je vraag even te beantwoorden:
    De stuurbekrachtiging kan je gewoon bijvullen.
    Als je de motorkap open hebt en je kijkt tussen je blok en het schutboard zie je links beneden een wit reservoir zitten.
    Hij is een beetje verstopt, dat ben ik met je eens, maar hij zit er wel.
    Hij zal in de loop der jaren een beetje verkleurt zijn tot zwart door vet en vuiligheid.

    Wat zijn dan de specifieke klachten dan van je stuurbekrachtiging
    Succes

    In reactie op: 2 din Radio in zafira A 2001 #17899359

    Dat had ik eerder moeten weten, Netjes gedaan hoor.
    Ik zou een dubbeldin gekocht hebben, alleen liep ik tegen het zelfde probleem aan.
    Dus is het een enkel din geworden met een klapscherm.
    mmmm misschien toch een oer na gaan denken om alsnog de dubbeldin te plaatsen.
    Alleen idd even een plekje zoeken voor de schakelaars, ik heb er namelijk 2
    Maar dat mag naar mijn idee het probleem niet zijn.

    In reactie op: Spanning op aansteker achterbak #17897994

    Wat ik mij heb laten vertellen is dat op deze sigaretten aansluiting niet continu voorzien is van spanning.
    Er zou alleen spanning op staan als het contact eerst aan gezet en vervolgens weer uitgezet word.
    Dan zou er circa 15 a 20 minuten spanning op staan, mits er een verbruiker aan hangt.
    Met een multimeter of led lamp zul je waarschijnlijk geen spanning meten, dus eerst een verbruiker o.a. compressor of koelbox op aansluiten.
    Zonder verbruiker is er geen gesloten circuit en geen spanning op de sigaretten aansteker.
    Dit i.v.m. mogelijk kortsluiting gevaar.
    Ik heb zelf ook zo’n aansluiting, maar eigenlijk nooit getest.

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 573)