Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ha Miral,
Er zit maar een thermostaat in het systeem.
Als je in de slang knijp word hij aan een kant tegen gehouden door de thermostaat als hij gesloten is.
Dus de druk al de andere kant op werken lijkt mij.
Eigenlijk moet je in de slang knijpen als de motor warm, dan staat het geheel onder druk en zal de slang stijf zijn.
Althans bij mijn Zafira wel.
Maar ik denk zoals ik jou verhaal lees dat je te malken hebt met een defecte thermostaat.
Deze blijft dus open staan.
Dit verklaart ook dat hij tijdens het rijden niet optiaal warm word, en bij stilstaan wel.
Dit omdat je bij het stilstaan geen koeling hebt van rij wind.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.@tattoofreak wrote:
:thumb :thumb :thumb bedankt hoor, echt top dit forum heb je echt veel aan!!!!
hahahahahha niks dus!!!! :fy1
Das ook niet aardig
@miral astra wrote:
@Cobus wrote:
Ik heb een Zafira uit 1999 1.8 Elegance
Alleen het subframe heeft wat lichte roest plekkjes
Temperatuurnaald komt niet echt hoog( Komt een kwart uit de hoek), maar als ik hem uitlees met een opcom geeft hij wel 80 graden aan, maar dit schijnt een opel kwaaltje te zijn.
Verder prima wagen eigenlijk.goeie morgen Cobus,
bedankt voor u reactie,
als de auto dan stationeer draait dus met koude motor, loopt het koel water dan direct via het kleine pijpje terug het koel resivior in dan?
en als je voor de auto staat en dan de linker koelwater slang in drukt zie je dan ook het koelwater in je ressevior bakje omhoog komen?Ja klopt, als ik in de linker slang knijp komt het koelwater in het expansievat omhoog.
Maar dit is ook de bedoeling.
Wat betreft het olie verbruik van mijn Zafira, ik heb hem nu ruim 2 jaar en buiten zijn beurt heb ik nog nooit olie bij hoeven vullen.
Ik heb er nu bijna 20.000Km mee gereden
Wel heb ik in deze twee jaar beide voorwiel lagers, Distributieriem, remschijven en blokken voor en een remleiding hoeven vervangen.
Wat ik nu nog moet doen is de Egr klep, en misschien het gasklephuis reingen.
Dit ivm met het af en toe terug vallen van het toerental nadat ik afgeremd heb op de motor en daarna het koppelingspedaal intrap.
Waar ik momenteel wel last van heb is van een benzinelucht aan de achterkant van de auto.
Maar daar ga ik zo een topic over starten, omdat we de oorzaak niet kunnen vinden.
de benzinelucht is niet continu aanwezig.
Verder zoals eerder gezegd een prima wagen.Bij mij was het plaatsen van een trekhaak ook plug en play.
Alleen een klein stukje uit de bumper moeten halen, maar dat mocht de pret niet drukken.Ik heb een Zafira uit 1999 1.8 Elegance
Alleen het subframe heeft wat lichte roest plekkjes
Temperatuurnaald komt niet echt hoog( Komt een kwart uit de hoek), maar als ik hem uitlees met een opcom geeft hij wel 80 graden aan, maar dit schijnt een opel kwaaltje te zijn.
Verder prima wagen eigenlijk.Mequiars goed spul moet ik zeggen.
Maar wanneer kom je de mijne doen??@BlueAstraG wrote:
Dat klinkt nogal link.
Ik heb het zelf nog niet gedaan, maar mijn goede vriend wel.
Ik ga het eerst even op mijn gemakje bekijken.
Het was overigens het idee van mijn vrouw om deze chrome randen zwart te spuiten.
Ik had er zelf noeg niet eens bij stil gestaan. :lol:Een hele goede vriend van mij mag ook graag knutselen en verbouwen,.
Deze gaf mij een tip om de koplampen in de oven te leggen op 50 a 65 graden.
Na 30 minuten even kijken of je de transparante kap los kan krijgen.
Zit hij nog wat vast dan nog even terug en na een kwartier weer proberen.
Ik ga het in het voorjaar ook doen bij de koplampen van mijn Zafira.Lees dit maar even, Misshien heb je er wat aan.
viewtopic.php?f=45&t=152247&p=1971144&hilit=aansteker#p1971144Vandaag ga ik de remleiding links voor vervangen.
Deze was een beetje ingesleten omdat hij tegen het aan chasis zat, hierdoor apk afkeur.
Woensdag voor een herkeruing.Tja dat zijn leuke geintjes.
Ik had dit een tijdje geleden ook met mijn Zafira A.
Was gewoon het een en ander aan het uitlezen en plop laptop uit wegens lege accu.
Starten en deurvergrendeling deden het niet meer.
Na het opnieuw aansluiten van de Opcom op de laptop met volle accu, helaas geen toegang meet tot het uitlezen van de boordcomputer.
Na telefonisch contact te hebben gehad is er iemand langs geweest met een apparaatje, en na 5 minuten deed alles het weer.
Hij heeft hier voor de deur de boordcomputer gereset.
Wat nou de oorzaak was wisten ze niet, maar waarschijnlijk het een en ander aan data beschadigd omdat tijdens het uitlezen in een keer de comunicatie verbroken werd.
Dit zou volgens de monteur kunnen gebeuren omdat de openstaande communicatiepoort niet op normale wijze afgesloten werd.
Het schijnt vaker voor te komen bij mensen die een Opcom hebben en die de usb of de Opcom verbinding verbreken zonder eerst de software af te sluiten.
Het resetten van de boorcomouter heeft overigens € 27,50 gekost, inclusief voor rijden.
Ik ben tegenwoordig wat allerter als ik mijn Opcom weer aan mijn Zafira hang, en pak gewoon en verlengsnoer als ik mij laptop meesleep naar de auto.
SuccesMet alle respect,
Maar het shijnt zo te zijn heb ik ergens in een ander topic te hebben gelezen, als het rode olie waasrchuwingslampje gaat branden dat het eigenlijk al te laat is en je motor schade kan oplopen.
Het zendertje kost circa € 40,-, motor revisie is naar mijn weten duurder.
Ik zou het risico niet nemen.
Het zendertje zit er niet voor niets.@ Willem,
Bedankt voor je reactie.
Was al een beetje bang dat de Abs aggregaat of sturing naar zijn knoppen was.
Lagers zijn van de zomer al vervangen, dus daar kon het naar mijn idee dan ook niet aan liggen.
Morgen verwacht ik de nieuwe remlichtschakelaar.
Hebben we weer wat te knutsellen.Vandaag rond gereden zonder brandende waarschuwingslampjes op het dashboard, en remlichtenschakelaar doet het nog steeds goed.
Nieuwe remlichtschakelaar is onderweg.Hallo Bandino,
Klopt is een bekend probleem bij de Zafira.
Als je aan de voorkant onder de auto kijkt zie je rechts op de carterpan een zwart rechthoekig plaatje zitten met een draad er uit.
Dit blokje meet je oliepijl.
Deze is defect en zal vervangen moeten worden.Succes.
Hier en updatje,
Remlichtschakelaar zit vast.
Er zit nu weer beweging in en hij reageert weer normaal, dus die gaan we maar even vervangen.
Er zijn tevens geen foutcodes gevonden.
Eerst maar even de schakelaar vervangen van de week en dan zien we wel weer verder.Hier sluit ik mij volledig bij aan.
Vandaag de TRW schijven en blokken binnen gekregen.
Dus meteen aan de slag gegaan.
En was het was zeker geen overbodige luxe.
De oude remschijven waren aan de binnenzijde zover ingesleten en weggeroest dat het niet verantwoordelijk was om mee te rijden.
Aan de binnenzijde werd maar op circa 3cm remkracht uitgeoefend de rest was alleen maar roest en de schijf was al aan het afbrokkelen.
Buitenkant van de schijf was wel mooi in geleten.
Remklauwen zaten voor de rest niet vast, alles was gangbaar, dus waarom aan de binnenkant zo raar versleten??
Remklauwen meteen gereinigd en ingevet waar moet en alles weer terug gemonteerd.
En uiteraard een testritje gemaakt.
Maar dit was echt een wereld van verschil.
Eindelijk niet het gevoel meer dat hij door glijd tijdens het remmen.
Dus kunnen we weer veilig het nieuwe jaar in rijden.Ziet er goed uit
Hallo Henk
Misschien als je je even voorsteld in het voorstel topic, heb je mogelijk meer kans op een of meerdere antwoorden.
Van buiten ziet hij er mooi uit.
Alleen van binnen vind ik hem een beetje somber.Hallo PenM
Misschien als je je even voorsteld in het voorstel topic, heb je mogelijk meer kans op een of meerdere antwoorden.
Hi Rob,
Misschien als je je even voorsteld in het voorstel topic, heb je mogelijk meer kans op een of meerdere antwoorden.
Als je zo een uurtje op google zitte snuffelen zie je door het bos de bomen niet meer.
De ene is nog goedkoper dan de andere.
Aan een goedkope set zal ik zeker niet beginnen.
Maar ik denk dat ik er uit ben.
Remsschijfset: TRW – Ref: DF4048 € 101,98
Remblokkenset: TRW – Ref: GDB1350 € 43,68
http://www.mister-auto.nl/fl/opel-zafira-f75-1-8-16v-116ch_v10917.html#remmen” onclick=”window.open(this.href);return false;Zo zou ik toch weer aardig wat kilometertjes kunnen rijden dacht ik zo.
Zo niet dan verneem ik het graag.
Ik wil ze pas over twee weken bestellen i.v.m. vakantie, dan kunnen ze er meteen onder.Ik heb ondertussen het internet afgestruint en je komt ze idd in alle prijsklasses tegen.
Maar ik denk dat ik ze gewoon bij Gm-tuningparts bestel.
Een set remschijven en blokken voor € 175,-
Ik ga er vanuit dat deze goed moeten zijn.
Ik heb hier bij de plaatselijk auto onderdelen leverancier even geinformeerd, daar ben ik voor het zelfde € 377,45 kwijt.
Mist iemand nog een koedkopere adresje weet voor een goed stel remschijven en blokken houd ik me aanbevolen. -
AuteurBerichten