Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kraakt hij als hij op de handrem staat.
Door het gewicht in de auto ligt de auto natuurlijk wat lager.
Trek je de handrem aan en stap je dan uit dan word de auto lichter.
Door de starre achteras komt het geheel omhoog, maar gezien hij op de handrem staat moeten de krachten ergens heen.
Dus de wielen zullen ietsepietsie verdraaien wat dan een lichte kraak met zich omdat hij de remblokken op de remschijf drukken.
Doet die van mijn ook.
Heb een maand geleden remblokken en remschijven achter vervangen (niet om die reden, ze waren gewoon verleten) en het lichte gekraak is er nog steeds.
Zonder handrem geen licht gekraak.
Ik zou zeggen probeer het eens.Hallo Willem,
Ik heb hier wat screen shot’s, maar volgesn mij is alles in orde.
Dit alles gemeten met stationair toerental.
Graag jou oordeel.
Overigens na het vervangen van de bougies geen hobbeltjes meer mee gemaakt.
De oude bougies waren mooi chocolade bruin, alleen zat er iets meer ruimte tussen de centrale elektrode en de massa elektrode dan bij de nieuwe.M.v.g. Cobus






Hallo Wim,
Bedankt voor je antwoord.
Kan ik dit terug vinden met een opcom, wat de waardes zijn.
En wat moeten deze waardes dan ongeveer zijn.
Vanochtend een stuk gereden en nu dus nergens last van.
Nu moet ik er ook even bij vermelden dat ik gisteen avond de motor even een half uurtje lekker veel toeren (120 in de 4e versnelling) heb laten maken, om het een en ander los te laten branden.
Echt veel kilometers worden er tegen woordig niet meer mee gereden, Dus ik kan me zo voorstellen dat het een en ander dicht gaat zitten.
Zou het mogelijk ook kunnen komen doordat de uitlaatpijp net na de katalysator bij een koude motor een beetje lekt.
Bij een koude motor hoor je hem wat blazen, zodra de uitlaat warm is hoor je het niet meer.Groet Cobus
Hallo Klopper,
Dit klopt als je de krukas rond gaat draaien gaat hij op een gegeven moment zwaarder.
Ben je daar overheen dan gaat hij weer lichter.
Dit is normaal.Volgens mij zit aan die kant de lucht sluis voor het ventilatie gedeelte voor de achterinzittende passagiers.
Ventilatie roosters zitten aan de achterkant van het conslole.En lucht het op??
Misschien even meer informatie over de auto zelf.
Het zwarte kastje is je imobilizer.
Deze leest de code van je sleutel, en deactiveerd de startonderbreking.
Deze zal opnieuw ingeleerd moeten worden.
Dus dat word een ritje (duwen) naar de dealer.
Succes.Vandaag mijn Zaffie laten voorzien van een verse airco vulling.
Nieuwe olie en nieuw koelmiddel.
Het is gelijk meteen een stuk kouder in de auto.Hallo,
En al je twee keer op de vergrendelknop van de sleutel drukt gaan je ramen dan niet omhoog.
Als dit niet gebeurt heb je een klein moduletje nodig, kan alleen niet even op de naam komen.
Hij kost ongeveer € 15,- dus dat valt weer mee.
Dus met een druk op de knop word dus twee keer op de knop drukken, misschien wat minder stoer :D , maar het werkt wel.
Hier een linkje, maar wel ff naar beneden scrollen voor de foto’s viewtopic.php?f=6&t=152102&start=25Succes
20 mei 2012 om 11:07 In reactie op: Opel Zafira een geschikte gezinsauto en lange ritten auto? #18016643Zit idd geen airco in bekijk de foto van het interieur maar eens goed.
@ Veldmaatbeunhaas,
Klopt inderdaad, je zult de versterker niet harder kunnen zetten, maar de Gain regelaar (zo heet dat ding) heeft ook nog andere opties.
Hier in zit ook nog een crossover en een phase regelaar in verwerkt.
Let wel er zijn diverse gain regelaars voor infinity versterker in de omloop. m.n. op Ebay
Ik heb hem zelf nooit aangesloten gehad, gezien ik tevreden was met de klappen die er uit kwamen.Hi Bjorn,
Klopt hier op kun je een potmeter aansluiten om je subwoofer te regelen.
Ik moet even goed zoeken, maar misschien heb ik nog zo’n trigger liggen.
Ik heb ooit een Infinity versterker gehad voor in mij auto.
En heb zelf bij Ce-repair in Mijdrecht gewerkt, waar we deze versterkers herstelde.
Als ik hem niet kan vinden zal ik daar eens informeren of ze er nog een hebben liggen in een hoekje.
Stuur ander even een u2u zodat het niet in een vergeten hoekje raakt.18 april 2012 om 20:07 In reactie op: signum velgen zwart spuiten, Doen of niet doen? (foto) #18007875Ik zou ze ook gewoon zilver houden.
18 april 2012 om 20:05 In reactie op: start problemen en onregelmatige toerental zafira a 2003 #17898053Ik ga haast denken dat je Ecu van het pad af is.
Mijn kennis van mij had soorgelijke problemen maar dan met een Astra.
Na het vervangen van de Ecu (uit sloopauto) en opnieuw inleren van de sleutelszender geen problemen meer.
Maar ja waar leen je zo’n Ecu even.
Misschien kan je iets op de sloop regelen om het een en ander te testen.
Je kan het allicht proberen.Succes en hou ons op de hoogte.
De module die je nodig hebt is een klein dingtje met een paar draadjes.
Deze moet je aansluiten op de module voor de centrale deurvergrendeling en moet tevens voorzien zijn van een comfort functie.
Deze zit aan de bijrijderskant achter het paneeltje aan de zijkant.
Ik heb deze module twee jaar geleden ingebopuwd en was met een half uurtje gerealiseerd.
De ramen sluiten alleen als je twee maal op de verrendel toets drukt.
Of de centrale deurverrendeling is voorzien van een comfor functie kun je als volgt testen.
Zet eerst de ramen open, draai de deur met de sleutel op slot, draai hem dan terug in de neutrale stand en draai de sleutel weer in de vergrendel stand en hou de sleutel in die stand.
Nu zullen de ramen zich automatisch sluiten en de deur pinnen worden vergrendeld.
Gebeurt er niets, dan heb je helaas de comfort functie niet tot je beschikking.
Wat mij twee jaar geleden verteld is zal het dan helaas niet gaan werken wat jij wilt.
Maar hang mij er niet aan op, mogelijk is er dan een andere oplossing.
Dit is het enige wat ik weet en wat mij ter oren is gekomen.
Succes en hou ons op de hoogte.Persoonlijk vind ik de spriet mooier staan.
Maar het is een goed alternatief.Heb je misschien ook een foto.
Ik wil graag zien of het een beetje staat.
Mijn antenne heeft ook zijn beste tijd gehad namelijk.Volgens mij bedoeld hij de leidingen die van het stuurhuis af komen.
Deze zijn toch een geheel met het stuurhuis.Waar moet die extra massa kabel heen als ik vragen mag en hoe dik moet deze kabel zijn.
Niet dat ik er last van heb, maar het kan nooit kwaad een extra kabel te leggen Toch??Zo vandaag mijn atv dag nuttig besteed.
Ik ben onder de Zafira gekropen, opzoek naar de tocht gaten in mijn vul slang.
Ik heb geconstateerd dat de benzine lucht achter het zijscherm vandaan komt waar de vulopening zit.
Ik heb geen scheurtjes, lk spoortjes en of andere afwijkende dingen gevonden.
De rest van de vulpijp en de flexibele slang zien er goed uit en niet verdroogt.
Na het geheel weer grondig vast gezet te hebben heb ik geen benzine lucht meer waargenomen.
Maar vanavond gaan we even een langere proefrit maken en weer eens snuffelen aan de achterkant van de Zaf.Verder meteen maar even mijn asbaklampje vervangen, afstandsbedieninghouder van de navigatie netjes gemonteerd in het middenconsole onder de handrem, kunstof scharnierpunten van de schakelpook even lekker in het vet gezet (schakelt meteen een stuk lichter) en links en rechts wat schroefje vast gezet.
Nu alleen nog het afwerk frame van de radio monteren.
Maar hier moet ik wat aanpassingen maken aan het dashboard, gezien ik er een dubbel din systeem heb in gezet.
Verder nog even opzoek naar een goed xenon setje en.
Wat we daarna gaan doen weet ik nog even niet.Misschien even formateren :D
Hallo Usbstick,
Dan weet je ook wel of er een Service luik zit, en of de tank er onderuit moet.
Ik verneem het graag van je.Hallo Willem,
Bedankt voor je reactie.
Stomme opmerking van mij, Zit die er dan.
Ik heb al wel een aantal keer de achterste stoelen uitgeklapt en de matten verwijderd, maar volgens mij heb ik nooit een service luik gezien.
Maar ga dat morgen meteen even checken.Hallo Willem,
Voor zover we konden zien zagen ze er goed uit.
Maar om een goed oordeel te krijgen lijkt mij dat de tank verwijderd moet worden.
Of zijn er makkelijkere manieren om dit te zien. -
AuteurBerichten