Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@ZakhooiTM wrote:
Hmmm, Fuel Tank Ventilation Valve al eens getest ?
Misschien gaat die niet helemaal open.Of zeg ik iets stoms ?
Nee hoor je zegt niks stoms.
Als hij stationair draait staat deze op 5%
Als ik ff flink gas geef gaat deze naar de 99%
Als leek zou ik zeggen die is goed, maar ja als je niet weet welke waarde dit moet zijn blijft het een raadsel.@Vannos wrote:
zo op het eerste gezicht lijkt alles oke, Maar waarvoor lees je de wagen uit ? heb je ook foutcode,s ?
Nee ik heb geen foutcodes.
Ik heb hem uitgelezen omdat de tank vacuum trekt bij snelheden boven de 100Kmh, dus was ff benieuwd op foutcodes.
En zo af en toe houd hij een beetje in.
EGR klep is al voorzien van een blindplaat en gasklephuis is al gereinigd.
Ik verdenk dan ook het vacuum trekken van de tank dat dit de veroorzaker is van het af en toe inhouden.
Heb hier overigens ook al contact met Wim V6 gehad.
Ga nu de slangen vanaf de vulhals controleren op verstopping.Ook ik wil graag in aanmerking komen voor de NL Software voor mij Op-Com Clone.
Alvast bedankt.Enige tijd geleden had ik hier ook last van.
Na lang onderzoek bleek er een klein gaatje in een van de twee dunne slangen te zitten, die zich in de wielkast bevond bij de vulopening
Nadat het bewuste slangetje vervangen was geen benzine lucht meer in en om de auto.
Dit was mijn benzine lucht ervaring.Zoals Willem de Opel goeroe geadviseerd heeft heb ik 5W40 in mijn Zafira zitten.
Vandaag maar even een de EGR afgedopt met een blind pakking.
Naar mijn idee heeft het torretje het nu beter naar zijn zin, en toerental valt niet meer terug naar bijna nul na het terug schakelen.
En volgens mij is hij een stuk sneller met optrekken, maar dat kan natuurlijk ook tussen de oortjes zitten.Ik heb een standaard grill, maar heb daar van de zomer zelf race gaas in gezet.
Helaas rijd hij er niet harder door :-)
Maar op zich was het niet al te moeilijk.
Met een scherpe kniptang kom je een heel eind.
En de trekhandel van de motorkap was gewoon een stukje er uit knippen.
In het voorjaar gaat de grill onder in de bumper in de race gaas.Ik heb het grote onderhoud een keer door Kwikfit laten uitvoeren.
Nooit meer.
In de ochtend de auto gebracht, en in de middag weer opgehaald.
En ja hoor daar stond ik dan midden in de nacht bij Zwolle op de vluchtstrook, ruim 200Km van huis.
Verkeerde olie, Olie filter open geschuurd met alle gevolgen van dien.
Volgens de ANWB was dit geen opzich zelf staand iets, en kwam vaker voor bij auto’s die bij Kwikfit in onderhoud waren geweest.
Na hevige discussie met Kwikfit heb ik dan het onderhoudsgeld terug gekregen, en een tegoedbon voor een volgend grote beurt.
Volgens Kwikfit had ik nooit na een grote beurt zo’n eind mogen rijden.
Volgens hun eigen schuld.
Dus voor mij geen Kwikfit meer.@Opeltje17 wrote:
Ratelen koude start Z18XER is de automatische nokkenas versteller, daar zitten filtertjes voor deze verwijderen en je hebt kans dat je probleem is opgelost.
Zo niet grote kans dat je er al te lang mee rijdt en moet de automatische steller vervangen worden.
@cobus: de Z18XER heeft geen hydro stoters, deze moeten gewoon gesteld worden om de 150K@ Opeltje17
Ik was even de weg kwijt ik had zelf een X18XE1
Even te vlug naar de motor code gekeken.
Excusess voor de verkeerde informatie.Mmmm lijkt op klepstoters, als ik je verhaal zo lees.
Door de kou is de olie wat dikker en kunnen de klepstoters zich niet snel of goed genoeg vullen.
Naarmate de motor langer draait en warmer word zal dit over moeten zijn.
Blijft dit geluid, dan zouden de klepstoters vervangen moeten worden.
Dit is eerlijk gezegt het enigste wat momenteel in mij op komt omdat ik deze vervelende ervaring bij mijn vorige auto ook heb mogen beleven.
Maar laten we even afwachten wat andere forum leden hier over te zegen hebben.Heb ik helaas ook last van.
Al diverse dingen geprobeerd.
Koplamp rondom opnieuw afkitten, nieuw lamp afsluitrubber.
Niets heeft geholpen.
glas is heel.
Maar zie best veel Zafira’s of Astra’s met dit probleem.
Zal ongetwijfeld opel kwaaltje zijn.
Vorig jaar met condens aan de binnenkant naar de apk geweest, maar was geen afkeur.
Het lichtbeeld was goed.
Dus laten we het maar zo.AGR klep, je bedoelt vast de EGR klep.
Dit kan idd het lager zijn, gezien alles in een naaf gepropt is (lager en abs sensor )
Heb dit zelf een keer gehad met een nieuwe naaf.
Maar er kan ook een draadbreuk zitten van de Naaf naar het stekkertje, of van het stekkertje naar de computer.
Motor laten draaien en dan even voorzichtig aan de bedrading bij het wiel rommelen.
Dan zie je het gauw genoeg.http://www.radio-code.co.uk/siemensvdo-radio-codes.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Probeer hier eens.
Ik heb mijn code van mijn CDR-500 een paar jaar geleden met een vdo radiocode calculator achterhaald.
bovenstaande link even proberen en anders even googelen op vdo radiocode calculator.
Moet je wel even de radio er uithalen voor het serie en of security nummer.Die benzine lucht heb ik met vlagen, en eigenlijk alleen na een kort ritje.
Vulslangen en tank zijn al gecontroleerd op lekkage en of scheuren.
Maar die zij allemaal in orde.
De benzinelucht hangt achter de auto, en komt uit de wielkast waar de vulopening zit.
Bij de laatste apk deden ze daar moeilijk over.
Ik heb ze dan ook lekker laten stoeien om het probleem te vinden.
Nadat ze niks gevonden hebben is hij alsnog goed gekeurd, waar achter meteen een steekproef kwam.
De beste man van het rdw heeft ook nog even lopen zoeken, maar kon ook niks vinden, buiten een rotte remleiding om.
Maar deze is ter plekke meteen vervangen..Vandaag met het betreffende slangetje los gereden, maar helaas het naaldje blijft onstabiel.
Ben met de benzine naald op een kwart vertrokken, en na drie kilometer stond deze alweer op de helft.
De boordcomputer geeft aan nog 270 Kilometer te gaan voor dat de tank leeg is.
Gezien de gereden kilometers 387 kilometer klopt dit wel met nog 270 kilometer te gaan.
Maar waarom is de benzine naald in het begin zo positief.
Auto staat altijd waterpas geparkeerd.
Zou dan toch de vlotter van slag zijn.Vandaag op nieuw even de airco getest
En deze keer geen gefluit.
Maar ook geen koude lucht meer uit de roosters.
Stom dat hij het gisteren nog wel deed.
Compressor gaat gewoon mee draaien als ik de airco aanzet, maar als er geen druk op het systeem staat mag hij toch niet mee draaien of heb ik het verkeerd.
Dus alsnog maar even naar de aircoboerlijkt me.
Of zijn er andere aan knooppunten die ik nog kan controleren.
Ik hoor het graag.Poly belt is goed, van het voorjaar vervangen.
Koelen doet hij goed.
de uitgeblazen lucht uit de middelste rooster is circa 9 graden.
Lagers zou kunnen, maar dat klinkt naar mijn idee anders, heb jaren lagers vervangen van compressoren, motoren en andere artikelen waar lagers in zitten.
heb wel enige ervaring hoe een versleten lager zou klinken.
Het is ook geen constante fluittoon.
Hij varieert ongeacht het toerental.
Vandaag was het fluiten nagenoeg weg.
heel licht op de achtergrond te horen.
Morgen even de druk in het systeem maar even laten meten.
Word vervolgt.Bijvullen lijkt me niet.
Hij word goed koud, dus dat zal het probleem niet zijn denk
Als ik er aan aan toe kom van het weekend zal ik de druk eens laten controleren.Zojuist een topic gevonden dat ik het slangetje naar het koolstoffilter los kan halen.
Dus dit gaan we eens proberen.Ik zit met het zelfde probleem.
Ik heb van de week met mijn tankdop los gereden, toen bleef de benzine naald wel stabiel.
Alleen was het in de auto niet te harden vanwege de benzine lucht.
Tankdop tijdens de rit weer dicht gedraaid, met als resultaat benzine lucht weg uit de auto en wederom een zenuwachtige benzine naald.
Met als gevolg dat de benzine naald eergisteren op de helft stond, en het vrouwtje met een lege tank langs de weg.
Net na het starten bleef de benzine naald op reserve staan, maar na een aantal seconden schoot deze door naar de helft, dus vrouw is gewoon gaan rijden.
Maar helaas na 10Km stond ze stil.
Vandaag bijna 300Km gereden en de naald geeft nu aan dat er nog 1 kwart tank benzine in zit.
Na dat de auto een uurtje stil heeft gestaan geeft de benzine naald dat de tank nog 3 kwart vol zit.
Na 5 minuten rijden staat hij weer op 1 kwart.
De tankontluchtingsklep onder de motorkap tik er lekker op los, dus denk ik dat ik er vanuit kan gaan dat deze werkt.
Nu heb ik pas ergens gelezen dat het mogelijk het koolstoffilter zou kunnen zijn.
Deze zou verzadigd zijn en moet dan vervangen worden.
Is dit te testen door het koolstoffilter te verwijderen, of kan ik de uitgaande kant van de tankontluchtingsklep tijdelijk even los te maken zonder enige gevolgen.
Ik zal Zondag eens kijken of de slangen aan de vul slang niet verstopt zitten.
Maar ik weet wel dat het een vervelend probleem is.
Hopelijk is er iemand met een gouden tip.Gisteren een rond gereden met een losse tankdop.
Benzine meter stond op de helft en bleef mooi staan tijdens het rijden.
echter de benzine dampen zijn dan in de auto goed te ruiken.
na 15Km toch maar weer de tank vast gedraaid.
En ja hoor na enkele kilometers begon het naaldje alweer zenuwachtig te zakken, en na circa 10Km gaf de naald alweer aan dat de tank bijna leeg was.
Dus naar mijn idee iets met de ontluchting.
Maar weet alleen even niet waar ik het moet zoeken.
Wie kan mij enkele tips geven.Hier een link die je even door kunt spitten.
Ook staat er een email adres in waar je ze mogelijk kunt bestellen.
viewtopic.php?f=6&t=152102Volgens mij is dit niet met een Tech2 te programmeren.
je moet de auto voorzien van een extra module.
Kan even niet zo gauw op de naam komen, maar op het forum is er genoeg wel het een en ander over te vinden.
Ik heb er elf ook eentje in moeten bouwen, ondanks de ramen wel dicht gingen als je de deur met de sleutel op slot deed.Ik heb racegaas achter de grill en achter de openingen in de bumper gemonteerd.
Scheelt een hoop.
Heb nu ook geen bijen, hommels en ander gespuis meer in mijn radiator.
Maar helaas ondanks het racegaas is, is hij niet sneller geworden :-) -
AuteurBerichten