Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Toch is het echt zo.
Netjes in een origineel verzegeld gates doosje.
Besteld via Ebay in Duitsland.Ja zat ik ook aan te denken.
De oude rubberen pakking hergebruiken en dan met vloeibare pakking als extra toevoeging.Benzine lucht was bij overigens een klein gaatje in een ontluchtingsslang achter de vulopening.
Hiervoor moest wel de kunstof wielkuip bij het achterwiel verwijderd worden om dit te vinden.
Deze slang zit aan de vulpijp bevestigd.Klinkt een beetje wat mijn Zaffie ook deed.
Gasklephuis schoongemaakt, egr afgedopt en probleem was opgelost.@vfrmarcel wrote:
Eigenlijk vrijdag begonnen met een nieuw interieur plaatsen, was de vlekkerige grijze set zat :puke
En heb een half leer met zwart middenbaan op de kop getikt :thumb

Achterste rij is makkie, elk jaar sloop ik deze eruit voor de vakantie (spaart ruimte en gewicht :thumbup )
Middelste rij is erg zwaar en moet je met twee man doen
Bijrijder stoel zat geen bakje onder en past net niet van de oude stoel maar na zagen en plaatsen van de oude beugel past deze
Gelijk uit de oude stoel van de bestuurder de lende steun in de rugleuning van de bijrijder gezet , past ook niet en moet je een plaatje voor de knop maken omdat deze voor de linker stoel was en rechts de airbag zitBestuurdersstoel was een makkie
Beide voorstoel ook weer voorzien van een andere hoofdsteun met dvd speler , gelukkig bij deze stoel geen gaat moeten boren om de draad door de hoofdsteunpoot heen te krijgenNet ook ff remvloeistof vervangen en maandag nieuwe blokken voor halen kan wel maar bij 3.5 gaan ze er voor de vakantie zeker af
Goed bezig man.
Leuke zondag besteding.
Als ik er tegen aan loop wil ik de stoelen en banken ooit eens vervangen voor een leren set.
Maar weet uberhaupt niet of dit voor de Zafira bestaat.Vandaag gasklephuis en inlaatspruitstuk opgepoetst.
Gaatje was al opgeboord, maar zat even goed nog poddicht.
Motortje loopt weer lekker, geen gehobbel, gestoot en afslaan tijdens het terugschakelen meer.
Alsof hij nieuw uit de doos komt.Vanmiddag de bedrading van achterdeur hersteld.
Raampie gaat nu weer op en neer.Oke dan weten we dat ook weer.
Gaan we ze oppoetsen en lekker in de tectyl spuiten.
Nee om werk zit ik zeker niet verlegen.
Thanx voor de tip.Ik had ze al met een staalwolletje opgeschuurd, en op sommige plekkjes zaten al lichte putjes.
Dus het zit er aan te komen.
En momenteel is het best weer om buiten te klussen.Ik denk dan ook alleen de riem te vervangen.
Ik heb nog een paar dagen, dus kan er nog ff rustig over nadenken.
Heb nog henoeg te doen aan de auto.
Wil de beide remleidingen naar achteren nog vervangen, deze vertonen enigsinds wat witte plekken, thermostaat moet vervangen worden en waarachijnlijk een nieuwe gasklephuis.
Ga deze van het weekend nog maar een keer schoonmaken in de hoop dat het toerental tijdens terugschakelen niet meer te ver terug valt en weer terug gaat naar het juiste toerental.
Dus nog genoeg te doen.Heb je hem al uitgelezen op fout codes.
Dat scheelt een hoop gis werk en materiaal.Vraag 2: Klopt is de elektro motor die je hoort.
Dit is normaal.Vraag 1: Achter zal je waarschijnijk een torx doppen set voor nodig hebben.
Verder naar mijn idee geen bijzondere dingen nodig.Het filter zit onder de auto bij de tank voor het achterwiel aan de bestuurderszijde.
ff op de knietjes en je ziet hem zitten.Ik gok eerder op een verstopping in de remleiding of remslang.
Ik had drie jaar geleden een verstopping in de remslang.
Was ook meteen afkeur.@Djplan,
Helemaal prima.Je moet hem inderdaad uit elkaar halen.
Om de lens schoon te maken moet je ook het loopwerk uit elkaar halen.
Op zich niet al te lastig, alleen even goed opletten dat de er geen tandwieltjes verdraaien.
Met een beetje geluk kan je met alleen de bovenkant van de radio te verwijderen al heel voorzichtig bij de lens komen.
Ik woon zelf op de grens van zuidholland/noordholland.
Mocht er niemand in de buurt wonen die dit voor je wilt doen, wil ik het wel voor je doen.
Heb ruim 20 jaar ervaring in het herstellen van audio/tv/video dus dat komt wel goed.
En mocht je laser-unit dusdanig op zijn kan ik mogelijk ook wel aan een nieuwe laser-unit komen.
Hangt er een beetje vanaf welk type laser-unit in zit.
Dus mogelijkheden genoeg.Ik denk eerder dat je laser-unit op aan het raken is, of dat de lens van de laser een beetje stoffig is.
Lens kun je voorzichtig schoonmaken met een wattenstaafje met alcohol.
Gebruik GEEN spiritus gezien dit een blauwe waas op de lens achter kan laten, en je probleem niet opgelost is.
Gebruik zeker GEEN cleaning cd, heb genoeg laser-units hierdoor zien overlijden.
Cleaning cd’s maken meer kapot dan je lief is.
Let wel, voor het schoonmaken van de lens zal de radio uitgebouwd en open gemaakt moeten worden.
Maar met een beetje geduld, handigheid en goed gereedschap is dit goed te doen.Inderdaad zoals al geschreven is, voor die paar euro meer ben je meteen weer fris, en zo help je de economie ook nog een beetje uit het slop.
Sla je meteen twee vliegen in een klap :razz:Volgens mij als ik zo lees een Zafira A
Maar naar mijn idee niet zo’n moeilijke ingreep.
Heb er toevallig vanmiddag ook nog even onder gelegen, mijn fusee kogels zijn aan vervanging toe.
Neem meteen de draagarmen mee.
Gaat in een moeite door.Vanavond even de katalysator vervangen.
Alles verliep zonder problemen.Bedankt voor je tip.
Maar had totaal geen gasbrander nodig.
Alles is zonder geweld los gehaald, met 20 minuten was hij er onder vandaan.
Nieuwe katalysator zit er ook alweer op.
Bij elkaar een uurtje werk.Misschien een stomme vraag,
Er word geschreven dat hij ook is gaan rijden zonder te remmen.
Hoe kan het dan alsnog dat de remklauw samen knijp zodat het wiel blokkeert.
Heb het zelfde probleem gehad, maar alleen als er aan de handrem getrokken werd dat hij vast bleef staan rechts achter, ook als de handrem weer naar beneden was.
Bij zat het heveltje van de handrem op de remklauw vast.
Beetje WD40 en wat heen en weer pielen heeft mijn probleem verholpen.@nova…. wrote:
Uit laten lezen .. maar kon nix vinden.
Hij verbruikt meer benzine dan nodig
Melding op de BC is ook raar dan geeft 183 km aan en van het werk naar huis is toch een km of 6@7 en teller stond op 167 km en nog later weer ff weg en ook weer een km of 10 gereden heen en trug stond de tteller BC op 163 km :hmmzDe mijne doet ook raar kijk eens of je tank vacuum zuigt.
Dan gaat de bc en de brandstof naald ook aardig raar doen.
Zie mijn topic over juiste waardes.Grappig valt wel op.
Ik had vorige week je auto al gezien in Langeraar, maar was me niet bewust dat hij ook op het forum stond.
Mocht je ooit een blauwe Könst bus tegen komen die naar je seint, dan ben ik dat.@Rickyyy wrote:
Vorige week dinsdag, was even druk om te kunnen posten, bezig geweest met m`n zomersetje.
Nu een leuk zomers kleurtje!



en… natuurlijk gemonteerd.

en een reacties welke ik krijg van familie, vrienden, buren en medeweggebruikers :jerry
Ik had eerst een benzinelucht rond de auto hangen na kleine stukjes rijden, dit bleek een klein gaatje in een van de twee dunne slangetjes te zijn bij de vulopening in de wielkast.
Nadat ik dit slangetje vervangen heb is het vacuüm trekken begonnen.
Het betrof hier slang 31 -
AuteurBerichten

