Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
CLOG
Deelnemerzoals a manta aangeeft
Als de verwarming heet genoeg wordt wanneer 30C aangegeven wordt is het hoogst waarschijlijk de temp sensor, kijk ook wanneer de aanjager aanslaat.
A-Manta, nice piece of kit you have there.
Dribble dribbleClog
CLOG
DeelnemerHi Marcel
Ongeacht de toestand van de motor is het best de voorgeschreven olie te gebruiken.
Beter is het om de klacht te verhelpen, het gebruik van verkeerde olie kan wel degelijk meer problemen veroorzaken dan deze oplost.Clog
CLOG
DeelnemerHi P4Z4L
Om een goede diagnose te kunnen stellen heb je de foutcode nodig inclusief het symptoom bit.
Als je een fout code hebt BV. P0301 02 heb je alleen op cyliner 1 een probleem.Er zijn zoveel factoren die hier de oorzaak van kunnen hebben dat je echt de foutcode nodig hebt om een goede diagnose te kunnen stellen.
Laat deze uitlezen dan kom je een stuk verder.
Groetjes
ClogCLOG
DeelnemerHi Nikoz
Als het trillen in het stuurwiel te voelen is zijn hoogst waarschijlijk de schijven krom of ongelijk versleten.
Op zich is dat niet zo’n probleem, het is belangerijk uit te vinden waarom de schijven krom geworden zijn.
Dit kan komen door de voet op de rem houden voor een stoplicht of door een kromme velg, niet uit te sluiten is een product fout als ze onder de 30K gebruikt zijn.De ABS geeft alleen een trilling in het rem pedaal.
Groetjes
ClogCLOG
DeelnemerHi Bjorn
Gezien de auto wel warm wordt heeft de klacht hoogst wwarschijnlijk te doen met de registratie van de temperatuur.
Dit kan belangerijk worden wanneer er een siruatie ontstaat waarin de motor over ververhit raakt.
Je geeft al aan dat een te lage temperatuur ovematig motor slijtage tot gevolg heeft en dit is inderdaad zo.Echter denk ik dat dit gelukkig niet het geval is bij deze, wat te doen is controleer de temperatuur sensor inclusief stekkers en bedrading.
Kijk of de aanjager aankomt BELANGERIJK!!
thermostaat kan de klacht zijn maar onwaarschijlijk.Groetjes
ClogCLOG
DeelnemerGraag gedaan Arno
Veel geluk met de kleine.
Groetjes
ClogCLOG
DeelnemerHi JMN
Het kan inderdaad zijn dat de REC een fout vertoond, ik begrijp je verbazing van de kosten die dit met zich meebrengt.
Echter aan de andere kant, neem in acht dat waarom een voertuig betaalbaar is, is juist om deze computers.
Geen 1 knop in je voertuig die je bediend, bediend direct wat je wilt bedienen.
Als jij je raam open doet bedien je niet het raam, je diend een verzoek in bij 1 of 2 computers die eerst kijken of het raam voldoet aan de voorwaarden om open gedaan te worden dit bespaard honderden meters of berdrading en gewicht.
Zonder deze computers is een modern voertuig niet mogelijk.Nou tot de klacht van de verlichting:
De dealer doet en diagnose en constateerd een best en worst case cenario, de dealer geeft jou de worst case cenario, de dealer kan zich niet veroorloven tegen jou te zeggen het is een draadje tewijl het een computer is.
Je kan je voorstellen de complicaties die dit met zich meebrengt.
Ik denk dat de klacht hoogst waarschijnijk een draad schade is, en wel de draad die naar de BCM of de DDM gaat die doorgeeft dat jij je verlichting wilt aan doen.
Dit hoeft niet een foutcode te genereren, gezien het kan zijn dat je zelf de opdracht aandraagt(volgens de computer).Voor deze klacht op te lossen zijn wat meetingen nodig, de dealer moet gaan meten of de draad die de opdracht doorgeeft geen kortsluiting heeft, kan zijn draad schare, water in stekker ed.
Is deze in orde dan is de kans dat de de REC de oorzaak is zeer groot.Ik hoop dat je hiermee meer begrip hebt voor de kosten van de klacht.
Als je een trouwe Opel klant bent is de kans dat Opel je tegemoed komt met de kosten als het de REC is groot.Opel hecht waarde aan klanten, ook voor X-dehands voertuigen, hou hier rekening mee.
Opel staat achter haar dealers en klanten.Ik hoop dat ik hiermee duidelijkheid gebracht heb op deze reparatie.
ClogCLOG
DeelnemerHi Paraat47
Op de pomp staan een paar nummers, deze nummers zijn van betekenis van een Opel dealer, desontdanks de kosten die het met zich meebrengt raad ik je aan om de pomp van een Opel dealer te halen.
De redenen hiervoor zijn:
Op een pomp van de Opel dealer heb je 2 jaar volledige garantie op product fouten, dit houd in als de pomp kapot gaat of vermiderde prestaties leverd doordat er iets kapot of niet goed werkt in de pomp je krijgt een nieuwe pomp, (niet door slechte of verkeerde brandstof)
Zelfs al heeft de faalende pomp een gevolg schade dan wordt dit OOK vergoed.
Deze ondersteunig krijg je nergens anders, Opel zend experts uit om te zien wat de oorzaak is van de klacht en onderneemt stappen om eventueele product verbeteringen door te voeren.
Een pomp kan 700 euro kosten maar je krijgt niet alleen een pomp voor dat geld, als je al je injectoren moet vervangen en nog eens een pomp door een pomp geleverd door een niet Opel dealer ben je VEEEEEEL duurder uit.Geloof me op mijn woord, dit gebeurd helaas vaak, klanten kloppen dan onterecht aan bij Opel voor de falende delen die niet door Opel geleverd zijn.
Koop onderdelen van je Opel dealer, je krijgt meer dan een onderdeel, je krijgt Opel ondersteuning.
Ik heb voor andere merken gewerkt die claimen een hogere standaard te hebben maar het is een feit dat Opel de beste aftermarket(nadat een onderdeel of voertuig verkocht is) service heeft.Het belangerijkste:
Wanneer je een deel besteld krijg je automatish het verbeterde deel als er een is, alleen de Opel dealer kan je met deze servise voorzien.Ik hoop je met deze informatie van dienst geweest te zijn.
ClogCLOG
DeelnemerHi Marmul
Een EGR probleem bij een benzine motor komt niet vaak voor, echter heeft Opel voor de latere 2.2 modellen de EGR van de motor gehaald.
Wanneer het motor lampje brand duidt dit op een emissie probleem, een mechanisch EGR probleem geeft GEEN EGR foutcode alleen gevolg codes.
De foutcode die je zal zien zal duiden op de registratie van de O2 sensor die aangeeft dat de geregistreerde waarde buiten de EURONORM komt.
Nagenoeg alle monteurs vervangen de O2 sensor gezien dit de goedkoopste oplossing is.
Dat neemt niet weg dat het niet de O2 sensor kan zijn natuurlijk of een O2 sensor gerelariveerde klacht zoals een lek of draad schade.
Het beste wat je kunt doen is de foutcode en het SYMPTOOMBIT (dat zijn de 2 cijfer/letter combilatie achter de foutcode) die verklappen waarom de foutcode ontstaan is te laten ophalen uit de ECM.
Aan de hand daarvan is een veel betere diagnose te stellen.Dat is mijn advies voor een snelle en correcte afhandeling van deze klacht.
Het is beter dan te gissen wat het kan zijn, als je het verkeerde deel vervangt en dan nog eens een andere reparatie moet uitvoeren om de klacht te verhelpen ben je duurder uit.Ik hoop je met deze informatie van dienst geweest te zijn.
ClogCLOG
DeelnemerHi Arno
De Vivaro’s zijn motorisch goede voertuigen, de zwakke schakel van de Vivaro is de versnellingbak, dit gaat ook op voor de Nissan en de Renault versie.
Als de bak zonder problemen heeft meer dan 80K heeft gereden is de kans dat deze een probleem opleverd aanzienelijk minder.
Als de bak eens vervangen is, is de kans klein dat een klacht terug komt.
Koop GEEN Vivaro het een techshift(dat is een handgeschakelde bak bediend door een hydroulische unit), koop een Vivaro met een volledig Opel dealer onderhoud geschiedenis.
Belangerijk is, dat er diesel getankt wordt van goede kwaliteit en dat het voertuig door een erkend Opel dealer op tijd onderhouden wordt.
En dat er niet door niet kundig personeel of individu een electrisch deel is geinsatalleerd als bv een telefoon kit of een radio.
Koop een voertuig dat niet ouder is dan 4 jaar of over 250k (100k tot 150K), hier kan ik verder niet op ingaan, belangerijk is dat het voertuig door kundig bewezen personeel onderhouden is.Neem deze tips in acht en je Vivaro en Opel zorgen voor een goede ondersteuning van de gebruiker.
Opel hecht wel degelijk waarde aan trouwe klanten.Dat is de beste Vivaro die je kan kopen.
Ik hoop je hiermee van dienst geweest te zijn.
ClogCLOG
DeelnemerIk hoor vaak ook een zeurend geluid als ik optrek van de rechter kant maar dat is mijn vrouw die vindt dat ik te snel rijd.
Mischien heb je niet de juiste olie in de bak zitten gezien je zegt dat het weg is wanneer de bak warm is.
Een druklager geeft een ruisend/schurend geluid en hoor je al wanneer je de koppeling intrapt of je rijd of niet.
Een synchroon ring is kenmerkend tussen specifieke versnellingen meestal gepaard met moeilijker schakelen.Als het geluid van de bak komt is het goedkoopst om de olie eens te vervangen, ik raad aan om wel naar een Opel dealer te gaan.
CLOG
DeelnemerHet bluetooth protocol veranderd uit mijn hoofd zitten we nu op 2.21(UHP) maar pin me er niet op vast.
Je bent absoluut niet de enigste met dit probleem, ik krijg dagelijks telefoontjes over deze klacht.CLOG
DeelnemerHi opelmanta29
Als je voor een 2.2 wilt gaan heb je de keuze tussen de Z22SE en de Z22YH, de Z22SE heeft een conventioneele inspuiting die zeer bedrijfzeker is, de Z22YH heeft een directe benzine inspuiting en heeft hiervoor een hogedruk inspuitpomp, deze kan problemen opleveren en ook de brandstofdruk regelaar die er op zit en tevens de lagedruk pomp in de tank maar in mindere maten, echter zijn er voor deze verbeterde onderdelen.
De Z22YH is zeer gevoelig voor vuil deeltjes in de brandstof, je kunt dus absoluut niet naar de witte pomp met deze motor.
Ook kan je voor deze motor GEEN bio brandstof tanken.
Bijde motoren hebben de klacht dat de distributie ketting kan oprekken en dient dan direct vervangen te worden.Ik hoop dat je wat hebt aan deze informatie.
CLOG
DeelnemerHi Spacejam
Hoogst waarschijlijk is deze telefoon it compatible met de UHP, ik kan me niet herinneren dat ik deze telefoon op het lijstje van geteste telefoons heb zien staan.
Dat beteken niet dat noet geteste telefoons niet met de UHP kunnen weken, echter de kans is groot dat deze niet of gedeeltelijk werkt.
Dat de technologie backwards compatible is gaat helaas niet in alle gevallen op.CLOG
DeelnemerHi Stefke
Ik weet niet welke TIM er geplaatst is maar er is een nieuw type TIM voor de tourer, ook moet de TIM ingesteld worden worden voor “alle type lampen”.
CLOG
DeelnemerHi Kenny
Ja, die zijn inderdaad hetzelfde, echter zijn er verschillende ratio’s voor deze bakken, wees er zeker van dat je dezelfde hebt als die je erop hebt zitten.
Mijn advies is om een Opel gebruikte onderdelen speciaalist te gebruiken om je box te kopen, mocht er iets mis mee zijn dan kan je hem omruilen.CLOG
DeelnemerHi Mario
Het probleem is dat de technologie van de telefoon veel sneller vooruitgaat dan de ontwikkeling van de auto telefoon ontvangst, hierdoor is de mogelijkheid dat nieuwe telefoons niet op de merk geleverde bluetooth werkt groot is.
Een oplossing hiervoor kan zijn om een andere aftermarket bluetooth wel met je nieuwe telefoon verbinding kan maken.
Dit beteken niet dat je een telefoon houder moet installeren, het is een kastje dat achter de dash geinstalleerd wordt.CLOG
DeelnemerLPG motoren zijn gevoelig voor bougie electrode afstand deze hoort grooter te zijn voor LPG, filters die verstopt raken maar vooral bij Opel motoren slijten de klep zetels met vermogen verlies en start problemen tot gevolg, deze klacht doet zich voor rond de 40000km. +-10K
Er zijn 2 type LPG Z motoren, er zijn er die reeds een kop revisie hebben ondergaan en die hem nog moeten krijgen.
Als gevolg van de klepzetel schade kan ook de cat kapot gaan.
Voorkomende foutcodes voor deze klacht zijn de P0300, P0301, P0302, P0303, P0304 en O2 sensor gerelativeerde fourcodes.
Wanneer de kop gereviseerd dient te worden kom je over het algemeen weg met het vervangen van de uitlaat klep zetels en soms de kleppen als ze verbrand zijn.
Wees er absoluut zeker van dat de kop NIET gevlakt wordt.
TIP
Wanneer je de pakking set zelf koopt maar de kop laat reviseren koop eerst de pakkingset en geef de klep keerringen mee met de kop, anders koop je deze 2X en kunnen over 50 euro kosten (los) -
AuteurBerichten