Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
CLOG
DeelnemerHi Folks
Een ECM is een Motor stuur apparaat, als er aan gerommeld wordt is dit opgeslagen in de ECM en is direct de garantie vervallen.
Met de nieuwe generatie is er geen ontsnappen aan en ook niet me de vorige, zij hebben een tamper protection.
De nieuwe diesels kunnen makkelijk toeren draaien, dit is beter voor het roetfilter.
Schakel in het correcte toerental en er is geen turbolag.Clog
CLOG
DeelnemerHi Tijgertje57
Ik werk niet in een magazijn maar ik ben een officieel GM technisch adviseur die de Opel dealers advies geeft hoe probleem gevallen te repareren, Opel service is op onderdelen is onge-evenaard, wij begrijpen dat klanten ontevreden kunnen zijn wanneer voertuigen VOR raken (Vehicle Of Road) binnen garantie genieten deze klanten een VIP behandeling.
Buiten garantie genieten vaste klanten een vaste klanten behandeling met eventueele financieele toezeging gebaseerd op merk loyaliteit model jaar en kilometerstand en bovenal onderhoud geschidenis.Je zal ondervinden dat Opel ver boven VW, BMW, AUDI of welk merk ook staat met de aftersales.
Dit betekend dat selfs al is de garantie verlopen afhankelijk van de omstandigheden Opel nog steeds een service verleent naar haar vaste klanten.In mijn vrije tijd wil ik aan Opel liefhebers een neganoeg zelfde service verlenen.
Clog
30 januari 2010 om 22:58 In reactie op: Zafira 2.0 diesel valt weg bij vragen hoge prestatie #17599398CLOG
DeelnemerHi hongaarsezafira
Er vanuitgaande dat het voortuig periodiek onderhouden is.
Hoogstwaarshijnlijk heb je een probleem met de brandstof druk regelaar op de hogedruk pompClog
CLOG
Deelnemerhallo mensen
De EGR kan door een amateur monteur vervangen worden, je hebt nog steeds 2 jaar garantie zolang je een Opel part koopt.
Clog
CLOG
DeelnemerHi Nando
Hoogst onwaarschijnlijk dat het een gloeibougie problem is, afhankelijk van het bouwjaar van je Zafira is het waarschijnlijk een EGR of een injector probleem.
Clog
CLOG
DeelnemerHi Joop
Ja, je kunt achteraf cruise control inbouwen, echter is het zo duur dat je beslist dat zelf gas geven veeeeel goedkoper is.Clog
CLOG
DeelnemerHi Vectra77
Ik wens je veev rijplezier met je nieuwe aanwinst.
TIP:
Neem je auto voor onderhoud naar de Opel dealer, je krijgt zo veer meer servise.Clog
CLOG
DeelnemerHi Dubbelhuis
Een bekende klacht is dat in geval van geen foutcodes decontacten in de sleutel van de batterij aan de zijkant niet goed contact maken, je kan het zij contact naar binnen buigen tot je van de bovenkant bekeken net het metalen clipje ziet.
Als er geen foutcodes zijn, kan het alleen de ontvanger of de zender zijn, als deze niets zenden of ontvangen denken zij dat er niets mis is.
Clog
CLOG
DeelnemerHi Igier
Pioneer geeft de ondersteuning voor deze radio.
Clog
CLOG
DeelnemerHi DnNy
Welke motor hebben we het hier over?
Clog
CLOG
DeelnemerHi Klaas
Het motor type verteld mij dat het een A is.
P0170 Rich Exhaust or Lean Exhaust
P1120 Accelerator Pedal Position Sensor 1 High Input, of, Accelerator Pedal Position Sensor 1 Low Input, of, Accelerator Pedal Position Sensor 1-2 Correlation
P1550 Electronic Throttle Control Reduced Power,of, Electronic Throttle Control Forced Idle, of, Electronic Throttle Control Power Management, of, Electronic Throttle Control Engine Stop.Een foutcode kan meerdere betekenissen hebben, het is belangerijk dat je de text en het symptoom bit (bv 02, 2A) ook bekend is.
De P0170 is vermoedelijk een gevolg van de andere foutcodes, het lijkt er op dat je een probleem hebt met je gaspedaal, of iets wat er mee te maken heeft, dit kan ook bedrading zijn.
Als je je de overige gegevens kunt bemachtigen dan is de klacht een stuk makkelijker op te lossen.
Ik ben niet vaak op het forum maar ik zal je helpen als je meer gegevens hebt.
Clog
CLOG
DeelnemerHi stra Freak.
het klinkt alsof er iets niet goed is geplaatst met het vervangen van de delen.
Remmen zijn makkelijk na te zien, er moet iets verkeerd terug gezet zijn, klinkt als een losse rem klauw.
Verkeerd uitgelijnde wielen laat het voertuig naar een kant trekken en voel je direct in het stuur gedrag of banden slijtage.
Sruiteren tijdens het remmen is een ernstige fout, ik adviseer niet meer met het voertuig te rijden.Groetjes
EricCLOG
DeelnemerHi xhlr
De betekenis voor deze codes zijn:
P1130 (?) O2 Sensor 1 Signal no Activity detected
P1130 (?) O2 Sensor 1 Signal Switching Time Error
P0170 (?) Rich Exhaust, OF, Lean Exhaust
P1613 (?) Immobiliser No Or Wrong Signal
P0301 (?) Cylinder 1 Misfire Detected
P0304 (?) Cylinder 4 Misfire DetectedDe vraagtekens zijn voor de symptoom bits die niet aanwezig zijn.
De symptoombits geven een indicatie waarom de foutkode’s zijn ontstaan.
Ik denk dat de P1613 niets heeft te maken met de klacht.Groetjes
ClogCLOG
DeelnemerHi Prayer
Naar mijn weten is er geen recente motor die een 3 traps automaat heeft.
Het is 4 tot 6, ik denk dat de 5 traps is de beste automaat is, wanneer je een 2 de hands Opel koopt laat de eerte servise door een Opel dealer uitvoeren.
Ik kan niet ingaan om de reden hiervoor.Groeten
EricCLOG
DeelnemerHi M.M.M
Mischien ben ik te laat met mijn advies.
De flexdrive geeft een ideaale optie voor confort en spotiviteit, met een druk op de knop heb je 3 varianten in rij confort.
Als ik een Insignia zou kopen is dat de eerste optie die ik zou nemen.Groetjes
ClogCLOG
DeelnemerHi Mark
Nieuwe generatie diesels kunnen toeren draaien, deze motoren zijn niet vergelijkbaar met de vorige generatie diesels.
Met het tunen van deze motoren verlies je direct je garantie, alles wordt opgeslagen in de ECM.Ik heb zaken meegemaakt met OPC voertuigen waar eigenaren aan het rommelen geweest waren en zelf een motor hebben moeten betalen.
De motoren van tegenwoordig werken in zeer kleine marginale registraties om motor schade te voorkomen dat tuning niet meer een optie is zonder kans op schade.Als je de power hebben wilt zal je je rijstijl moeten aanpassen zodat je op het koppel van de motor zit.
Mensen, rommel niet met het motor stuur apparaat het is het niet waard.
Groetjes
ClogCLOG
Deelnemerhahahaha
Ik heb deze als mijn desktop plaatje
Clog
CLOG
DeelnemerHi Allemaal
De veranderingen in telefoon technologie is niet alleen softwarematig. auto fabriekanten kunnen helaas niet voorspellen welke richting de ontwikkeling heen gaat, als ze dit zouden weten dan zouden zij de hardware voorbereiden.
Het is aan de telefoon fabriekant om de compatibility terug werkend te laten werken, hardwarematig via de UHP is dit niet mogelijk.
Soms zijn er software updates op telefoons die het probleem geheel of gedeeltelijk verhelpen.
De auto fabrikant kan alleen op het moment van uitgave van het voertuig een zo up to date mogelijk UHP in het voertuig bouwen.
In het geval van een telefoon klacht is het niet de auto fabikant die het probleem veroorzaakt maar de telefoon fabrikant.Ik hoop dat er meer begrip is voor dergelijke klachten nu.
Groetjes
Clog24 januari 2010 om 23:25 In reactie op: Ervaringen of testrapport winterbanden 18" voor insigni #17559714CLOG
DeelnemerHi M.M.M
Ik weet dat er voor sommige banden maten geen winter banden aangeraden worden.
Ik zal voor je uitzoeken wat Russelsheim voor aanbeveling geeft.
Groetjes
ClogCLOG
DeelnemerHi Simaan
Het is belangerijk te weten of de motor wel rond gaat en niet start of de motor doet helemaal niets wanneer je start geen klik niks.
Laat me weten wat het geval is en ik zal je zo goed mogelijk helpen.
Groetjes
ClogCLOG
DeelnemerHi CommoCruiser
Als het kleppendeksel niet goed zou werken zou je een drukverschil opmerken met een geluid als gevolg en een duidelijk druk verschil aan te vuldop of pijlstok.
Om na te gaan waar het olie verbruik vandaan komt moeten er wat testjes gedaan worden.
Een visueele inspectie of de olie niet naar buiten lekt of in het koelsysteem, is er geen lek dan kan het alleen de olie door de uitlaat gaan.
In dat geval kan het langs de zuigers, koppakking of klep seals gaan.
Via de zuigers is te meten door een lek test(de cylinders worden onder druk gezet en het druk verlies wordt gemeten) NAT EN DROOG!!
Koppakking test (wordt gemeten met een compressie test)
Echter als de lek test negatief(geen groot volume verties) is moet de kop er af gehaald worden wat het ook is.Ik hoop dat deze informatie jou helpt.
Groetjes
ClogCLOG
DeelnemerSorry vergeet de DDM die heeft nix met de binnen verlichting te maken
Ik had het schema van het raam in mijn hoofd
ClogCLOG
DeelnemerHi Ackuijt
Deze operatie is inderdaad zeer tijdrovend, het kan over 5 uur duren om deze te vervangen.
De kosten gaat in het uurloon zitten.Groetjes
ClogCLOG
DeelnemerHi Zafira eigenaren.
Er is een bekend probleem met voertuigen die weer vanself open gaan, ga hiervoor naar je Opel dealer om na te gaan of met jullie voertuigen dit spscifieke probleem ook voordoet.
Groetjes
ClogCLOG
DeelnemerHi Marmul
Het lijkt allemaal abakadabra maar als je een mechanisch of electrisch probleem hebt is het niet moelijk, de uidaging begint pas echt als er een software probleem is, software updates komen zowat dagelijks uit om probleemen op te lossen.
Wanneer iemand zijn Opel naar een erkend Opel dealer brengt kijkt deze of er een software update is om te zien of het klacht gerelativeerd is.Je kunt de EGR afdichten om te zien of de klacht terug komt.
Groetjes
Clog -
AuteurBerichten