Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vandaag 15:00 uur op de verbindings weg a17 naar a16 Moerdijk brug richting Dordrecht een bordeaux rode kadett station met gsi front en fors verlaagd had een beetje ruzie met een paar fl..ke.s in een zwarte ouwe rotte merce:puke
1 van hier??mijn trouwe werkpaard


:jerry
[rquote=1896230&tid=8253&author=david verburg]leuk dingetje man[/rquote]
Dank u
Heb hem nu 1 jaartje voor woon werk verkeer en al bijna 30.000km mee gereden met heeeel veel plezier.ff de mijne



ff bezig geweest met mijn eigenbouw verlengde trekstang ophang beugels voor mijn corsa-a



lmm van trpower erop rij er nu 2 dagen mee en er is verbetering maar ben er nog niet helemaal moet nu in ieder geval mijn stationair opnieuw afstellen en heb hem nog niet op vol vermogen kunnen testen want het was erg druk op de weg:( maar goed we zijn op de goede weg:)
vacuüm slangetje vervangen en het gasklephuis van trpower erop bedoelde ik eigenlijk.
Denk en hoop voor je dat het dan weg is:hmmzvacuüm slangetje vervangen en het gasklephuis van vinci erop .
Denk en hoop voor je dat het dan weg is:hmmzTja dat is een leuke vraag:)
mijn mening is koop die 16vDie 16v heb je al horen lopen die 8v niet.
Die 16v heeft 150 pk en die 8v 115 pk dus niet meer dan 40% vermogens winst dus dan hoef je hem ook niet te laten omkeuren.
Die ks kop kan ook al een ingeperste bus hebben ipv een bypass en dan benne ze even sterk als een coscast.
( meest belangrijke eerst goed warm rijden dus pas planken als je olie op temperatuur is)
En over het feit dat je minder kaas hebt gegeten van de 16v, er zijn hier op dit forum mega veel vraagbaken op voeten die jou graag willen helpen:angel[rquote=1890166&tid=144085&author=Vinci]Hey, da’s top!:thumbup Scheelt weer een hoop dure benzine![/rquote]
Hey Vince
Wil van jou nog wel heel graag die autodata sheets hebben
Mvg Cliff
[rquote=1889974&tid=144085&author=TRPower]ey
ik woon ook in Leiden en heb 2 complete xe’s aan onderdelen liggen
weet niet of je nog t een en ander uit wil wisselen??
heb echt alles aan sensoren, lmm, gasklepsensoren enzenzenz[/rquote]
Owww adres en wanneer mag/kan ik langs komen????????????
Mvg Cliff
Vandaag van uit Leiden ff op en neer naar Tilburg geweest en geen misklapje gehad zelfs niet met het racen tegen een bmw 630i 17-td-hh (makkie hihi ) alleen weer wel ff het gas iets liften rond de 190 km/h om hem beter te laten door trekken.
Snap jij het dan snap ik het ook hoop ik???!!![rquote=1887773&tid=144085&author=Vinci]Heb nog twee LMM’s liggen, weet niet of je in de buurt woont, anders misschien wel een testje waard? Ik woon in het midden van het land….[/rquote]
Dat zou heel prettig zijn idd ff testen ipv alles maar vervangen
maar in het midden van het land moet ik dan denken aan utrecht?? ik kom zelf uit Leiden en as Zondag heb ik tijd.klachten waren er al voor de nieuwe pomp en samen met de pomp ook de brandstof filter vervangen.
0
Maar zouden deze problemen niet uit de lmm kunnen voort komen?
Ik kan weken rijden zonder problemen en ineens komen de problemen weer.
En de problemen doen zich alleen voor als ik een constante snelheid rij en dan wil weg accelereren.
Bij vanuit stilstand weg spuiten nog nooit problemen gehad :hmmzvandaag: timing gecheckt inorde
: alle lucht slangetjes en pakkingen inlaat inorde
: alle stekker verbindingen gecheckt inorde
: lambda waarden inorde
: co2 meting stationair loopt ie te rijk en bij 2000/2500 rpm co2 perfect (volgens monteur mercedes
benz)Verder nog een paar bevindingen
: ik heb een blauwe temp-sensor, las bij een ander topic hier dat er in een c20xe een zwarte zou
moeten zitten??!!
:Bij draaiende motor de luchtslang van de lmm verwijdert (luchtfilter zijde) en dat bracht geen verschil
in motor loop maar toen ik mijn vlakke hand op ongeveer 5 cm van de lmm hield viel de motor uit!!??ps heb 4 maanden geleden de in tank pomp vervangen, lijkt mij onwaarschijnlijk dat deze ook al kapot is.
[rquote=1886008&tid=144085&author=Vinci]Kan ook een gemeen kabelbreukje zijn….:hmmz Of een stekkertje die niet lekker is, heb wel eens gehad dat een pinnetje naar binnen schiet met aansluiten en er weer uit getrokken met lostrekken, maar geen goed contact maakte….
Lmm is natuurlijk zo even om te hangen…
Lambdasensor is ook verdacht…. misschien voor de test eens lostrekken….[/rquote]
Kabelbreuk of lambda is idd ook een optie een andere lmm om te testen heb ik niet
het meest vreemde is wel hij slaat maar soms over, wel heb ik al een lange tijd last van het feit dat wanneer ik op de snelweg rijdt en ik bij zeg 140 ineens volgas geef ik het gas pedaal iets moet liften want dan trekt hij beter.:hmmzals je wel de middendempers laat zitten en de einddemper laat vervallen dan klink ie als een heerlijke v8
Lambda meten als de motor 2000 toeren draait. Dan moet de waarde schommelen tussen de 0,1 en 0,9 mV
[rquote=1885742&tid=139024&author=louwe 16 klepper]is wel n erg mooie motor:thumbup:thumbup
maar beste motor ooit??:hmmzmischien iets overtrokken;);)
maar vooruit dat mag voor deze x:D[/rquote]:D
:P:D:P:D:P Geloof me rij een keer een wagen met dit blok en je bent verkocht:angel:wub
Het beste blok ooit ruim 10 jaar mee gereden (omega 3000 24v):wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors en nooit problemen gehad ja alleen met de klpd mocht ik ff mijn rijbewijs inleveren:mad:
[rquote=1885694&tid=144085&author=kadettgsicrosser]heb ongeveer het zelfde probleem met me cross auto kan er ook niet achter komen.[/rquote]
Daar zijn we mooi klaar mee niet dan:hmmz:hmmz:cry
Zit zelf aan de lmm te denken / temp sensor of de uitlaat nokkenas staat niet helemaal goed (morgen ff nakijken)
Ik kom 3 x per week bij de rdw schiedam en ff navraag gedaan en de db test moet gedaan worden bij een max toerental van 3500 toeren !!!!!! Dus je zou het aan kunnen vechten als ik jou was zou ik bij je plaatselijke rdw station/of politie ff navraag doen hoe je zoiets moet aanpakken want jou db test met4500 toeren is helemaal fout!!!!! Moet je natuurlijk wel zeker weten dat je bij 3500 toeren niet boven die 81 db uitkomt.:vertag
idd draagarm rubbers en trekstang rubbers controleren en je fuseekogels niet vergeten.wat ook zeer goed werkt is alle rubbers vervangen voor pu-bussen.
klauwen werken prima zuigers zijn goed gangbaar achterschijven en klauwen zijn van een kadett gsi 16v nu nog geen 5 maanden oud.
volgens mij is de hoofdrem cilinder nog origineel met 3/40 remkracht verdelers er op.
Roest zit er zeker niet op of aan ,ik rij er dagelijks bijna 80 km mee en de wagen rolt gewoon netjes uit zonder dat er iets aan loopt:hmmz:hmmz:hmmz:hmmzTja eigenlijk dezelfde reden waarom ik jaren in een ascona-b(2.4)en omega-a (3000 24v) heb gereden lekker vierkant niet teveel rondingen gewoon lekker retro:afro!!!! Rij nu een corsa-a c20xe en deze rijdt ondanks mijn zware rechter poot gewoon 1op 12 dus dat is ook nog eens mooi meegenomen:thumbup en idd onderdelen zijn betaalbaar enz enz:wub:wub en niet te vergeten WIR LEBEN AUTO,S
-
AuteurBerichten