Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ratelen = kettingen vervangen !!
Olie verbruik = een te hoge carterdruk doordat de interne Carter ventilatie dicht slibt !!!Hier de How-to voor de CCV-Bypass :kewlpics
viewtopic.php?f=150&t=194049Lambda sensor bedrading cq stekker verbinding nog in orde ???
Omdat je zegt dat het is gekomen nadat de uitlaat spruitstuk is los geweest misschien dat de bedrading even strak is getrokken van de lambda sensor ??23 december 2015 om 21:59 In reactie op: Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik) #18239638motor loopt nog steeds perfect met de bypass :jerry
Toen ik de bypass maakte had ik ook gelijk de inlaatpijp en gasklep schoon gemaakt want die liep ook iederekeer vol met olie smurrie drap :puke
nu 1500km verder peilstok nog op max en tot mijn verbazing en vreugde ook geen smurrie olie drap meer in mijn inlaatpijp

21 december 2015 om 20:15 In reactie op: Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik) #18239637doet.
-. Blok helemaal leeg. Contact aan meteen op de BC check olie pijl
-. 1 liter olie gevuld in het blok. Meteen op contact BC check olie pijl.
– 2 liter olie gevuld. Contact aan en geen melding check olie pijl. Op pijl stok nog niks te zien.
– 3 liter olie bijgevuld. Contact aan en weer geen melding check olie pijl. Op pijl stok helemaal onderkant pijlstok een druppel te zien.
– 4 liter olie bijgevuld. Contact aan en weer geen melding check olie pijl. Op pijl stok olie pijl tegen de maximaal aan.
– Daarna de auto gestart en +/- 10 minuten laten stationair draaien.
– Daarna auto uit gezet 20minuten gewacht en daarna olie gepijlt half vol.
– Daarna 500ML olie bijgevuld tot de pijl stok op maximaal stond.
– Totaal dus 4,5 liter olie bijgevuld. Maar olie pijl staat toch echt op vol (maximaal).Dit klopt Dolby bij gewoon olie en filter wissel kom je maar aan 4,5 liter olie bijvullen ,
Pas als je de voor as op bokken zet en de distributie deksel verwijdert en hem zo een paar dagen laat uitdruppelen kom je aan 5 liter olie bijvullen :angel20 december 2015 om 17:11 In reactie op: Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik) #18239633Als ik van de week foto’s ga maken voor de how-to zal ik ook eens kijken of mijn inlaat koker na de bypass ook schoon blijft want voor de bypass zat hij ook iederekeer vol met smurrie :puke
@midnight black wrote:
Heb je de diameter van 4mm ergens op gebaseerd of is dit een gokje?
Is bij jou auto het spruitstuk er niet af geweest? Ik heb bij de mijne vorig jaar het plaatje van pcv schoongemaakt, het gaatje zat compleet dichtgekoekt, ik heb het toen niet opgeboord, als je naar 4mm gaat dan kan het gaatje in het plaatje ook nog wel wat opgeboord worden. Overigens hoe zag je kleppendeksel er aan de binnenkant uit?Hallo nee bij mij is het spruitstuk er niet afgeweest mede omdat ik al had gelezen dat andere mensen die restrictor plaatje hadden schoon gemaakt of hadden vervangen en het probleem bleef of vrij snel weer terug kwam.
In de maand Juli had ik mijn blok open liggen voor het vervangen van de kettingen en toen was mijn kleppen deksel knap zwart van de kool afzetting en heb hem toen helemaal gecleand en ruim 3 maanden later toen ik die bypass ging maken was hij nog redelijk schoon ik vermoed ook dat door de slechte Carter ventilatie de olie heel snel zwart wordt .
Die 4 mm was een beetje een gok de wat oudere blokken 20xe zitten rond de 3 mm en de wat nieuwere rond de 2mm en kwam mooi uit qua koppelingen en leidingen die ik had liggen ,ja het was een wilde gok maar pakt gelukkig goed uit ;)
Moet er nog wel aan toevoegen dat de hardkunststof leiding die heb gebruikt een buiten diameter heeft van 6mm binnen diameter ruim 4mm en bij de knel koppelingen komt er dan nog een insteek huls in en je knelt hem dan nog aan dus bij de koppelingen hou je een doorvoer over van ongeveer 3,5 a 4 mmZou mooi zijn als dat het daadwerkelijk is :jerry
Wel een beetje jammer dat die andere andere garage dat niet heeft geconstateerd :hmmzBeetje jammer de CCV-Bypass gegadigde kon door omstandigheden niet komen :cry
Maar goed ik zal van de week bij mijn auto wat foto’s maken en van de gebruikte materialen en er een mooi verhaal van maken :vertag komt allemaal goed het duurt alleen iets langer :thumb:hmmz :hmmz @jelle-lammers wrote:
@cliffvxr wrote:
Mag er van uit gaan dat de opel dealer je motorsteunen heeft gecontroleerd ?!
Hoeveel heeft het blok gelopen ?
Bij koude start ratelt het blok dan even ???De auto heeft iets meer dan 160000 km gelopen.
Bij de garage zeiden ze dat het niet de motor steunen waren.
Nee, ratelen doet hij niet, als hij slecht loopt hoor je gelijk wel meer geluid, wat hij niet heeft als hij goed loopt@jelle-lammers wrote:
@cliffvxr wrote:
Als je pech hebt dan is er iets mis met je secundaire ketting die drijft je balansassen en waterpomp aan
heb jij enig idee of je kettingen al een keer zijn vervangen ?
Het probleem is alleen dat je de secondaire ketting en dus de timing van je balansassen alleen kan controleren door de distributie deksel te demonteren :hmmzNee, de garage van de vorige eigenaar heeft helaas het onderhoud niet bijgehouden in het boekje…
Dat is minder :hmmz
Mag er van uit gaan dat de opel dealer je motorsteunen heeft gecontroleerd ?!
Hoeveel heeft het blok gelopen ?
Bij koude start ratelt het blok dan even ???Als je pech hebt dan is er iets mis met je secundaire ketting die drijft je balansassen en waterpomp aan
heb jij enig idee of je kettingen al een keer zijn vervangen ?
Het probleem is alleen dat je de secondaire ketting en dus de timing van je balansassen alleen kan controleren door de distributie deksel te demonteren :hmmzWeet het niet zeker maar ik vermoed de olie-niveau sensor
Anders contact aan en dan stekker los halen en kijken welke melding je krijgt op het display of welke controle lampje er aan gaatIk heb die bypass er nu ongeveer 6 weken op zitten en heb er nu 1350 km mee gereden .
Ik had jou topic ook helemaal gelezen en vele anderen voornamelijk Engelse forums omdat ze daar met vrij veel superchargers op de 2.2 rijden en daar is het olie verbruik helemaal verschrikkelijk nl 1 liter op 600km .
Maar idd niets kunnen vinden wat 100% werkteTrilt alleen de motor of de hele auto ?
Wat hoor je of voel je ?Ijzeren staaf(je) schuin in het blok steken dwz als je naast je auto staat aan de DB-zijde het staafje van rechts naar links in het blok steken zodat het staafje op de ketting rust thv de spanner dan een goede tik boven op de staaf geven met je handpalm
Dan staat hij al een beetje onder spanning en de volledige spanning komt erop na de eerste start
Is ff spannend want dan hoor je hem een beetje maar is daarna gelijk stilGraag gedaan als het allemaal door gaat dan bouw ik as vrijdag bij een ander forum lid die bypass ook in en dan zal ik gelijk meer foto’s maken en een how-to aanmaken .
Ik rij nu ruim 5 jaar met dit blok en vind hem heerlijk lopen in mijn station en had van de zomer nog flink in het blok geïnvesteerd nieuwe kettingen tandwielen spanners en geleiders en een nieuwe koppeling :agent maar wat mij echt stoorde was het olie zuipen :argue
Want met de astra word rustig gereden en zoop olie en mijn daily corsa a 20xe van 24 jaar oud gebruikt geen druppel :wtf
Dus zodoende ging ik die bypass maken in de hoop dat het daadwerkelijk aan de carterdruk lag en niet aan de klepseals of zuiger veren .
En tot mijn verbazing en vreugde na de gebruikelijke 1200km ( dagteller in de gaten houdend al 5 jaar)
Stond de peilstok nog steeds op max !! :wors ik kan je wel vertellen dat ik toen ongeveer 10x de peilstok heb gecheckt :D :D
Maar nu staat de teller op bijna 1350km en nog steeds olie op max en geen storingen of raar lopen enzGisteren rond de klok van 12:15 op de n209
Een black edition corsa c gsi gespot
Zwarte gsi smoke achterlichten donker grijze ( bijna zwarte ) lm eronder :thumb
Erg net karretje@marijnl1988 wrote:
Zimmermann heb ik geen ervaring mee king:
Maar het schijnen inderdaad goede en betaalbare remmen te zijn.We gaan het snel mee maken :thumbup
Lucht inlaat is kwestie van een gok nemen :jerry
Zijn zeker betaalbaar voor mijn omega 3000 24v waren ze zelfs even duur als origineel
En remde beter en trokken niet krom
Heb ze nu ook onder mijn corsa a 20xe zitten en het remt perfect
Onder beide wagens had/heb ik de Zimmerman schijven met green-stuff remblokken
Blokken via http://www.stroevemotorsport.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
Schijven via http://www.nordmannbremsen.de” onclick=”window.open(this.href);return false;Ziet er zeer goed uit allemaal :thumb
En je keuze voor Zimmerman remmen kan ik alleen maar toejuichen
Zijn top stoppers :thumb29 september 2013 om 14:12 In reactie op: Wim’s Corsa-B upd 04-05-’14: Remmen Banden + Diversen kleine #18157418http://s427.photobucket.com/user/combolfw16v/media/Opels/Corsa%20X15DT%20Sport%201999/CorsaMiniMeet/20130918_200207.jpg.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
:wub :wub :wub@cliffvxr wrote:
Nog een mooi filmpje met mijn 22jaar oude corsa a een 3 jaar oude Audi S5 (335pk) bijhouden :agent
Nog een leuk detail die Audi stond tijdens de opname pas 4 dagen op naam :D
http://youtu.be/6Y-bTAZbBNw” onclick=”window.open(this.href);return false;@cliffvxr wrote:
@dion87 wrote:
tis maar goed dat ik hier kijk :jerry
maar die cayman s heeft 325pk, dus hield em nog aardig bij hahaha
en moet nog steeds me bougies vervangen, want die houden niet echt van 1.5 bar drukZekers klonk lekker ook :thumb
Maar ik kan je vertellen dat de wegligging van zo,n cayman s echt fenomenaal is
Na een paar stevige bochten ff uitstappen je ingewanden weer op zijn plek duwen en dan weer verder blazen
Heeeeeeerlijk :wubEen heel kort filmpje bij het praatje
http://youtu.be/IX4vURY8Bsg” onclick=”window.open(this.href);return false;dat kan ik begrijpen, bloedmooie wagen is et ook.
het was gewoon ongeblazen toch?[/quote]
Idd non turbo wel met pdk 7 traps automaat met sport pakket
Ook een waanzinnig systeem dat pdk ,overschakelen voel je haast niet het blijft een constante powerboost vooruit om over het rem vermogen maar te zwijgen .
Om mijn astra of corsa op dat niveau te krijgen moet ik nog 60 jaar sleutelen denk ik :hmmz -
AuteurBerichten

