cliffvxr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 179)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Z22SE Olieverbruik opgelost #18358302

    Hallo Stefan

    first things first …hoe hoog is het olieverbruik nu ???

    want de ervaring leert dat wanneer deze blokken minder dan ongeveer 900 km op 1 liter olie rijden er meer aan de hand is qua slijtage dan alleen een verstopte Carter ventilatie .

    In reactie op: Z22SE Olieverbruik opgelost #18346072

    Alleen vanwege het feit dat Carter ontluchting best stinkt zou ik dat niet willen .
    Maar is je gasklep iederekeer nat van de olie en word je olie na verversen zeeeeeerrr snel weeer zwart dan zit je ventilatie vrijwel zeker dicht .

    En op antwoord van de vraag van anderen of de bypass problemen/storingen geeft …..nee totaal niet ik rij er nu bijna 2 jaar mee en nog geen storing of iets dergelijks gehad ook met APK ( gastest) niets aan de hand :good:
    Tot nu toe werkt het nog steeds perfect olie blijft heel lang helder ( dwz niet pik zwart ) en heb mijn gasklep al 2 jaar niet meer schoon hoeven te maken en het olie verbruik ( 5w30 ) is 0,75 L op ruim 2500 km wat ik zeer acceptabel vind voor een blok dat 201.000km heeft gelopen :cheers:

    In reactie op: Olie verbruik #18324726

    Hallo Mickel kijk hier even naar misschien zit de oorzaak van het olie verbruik hier in .
    Bij mijn blok deed/doet het nog steeds wonderen .
    viewtopic.php?f=150&t=194049

    @Wim T wrote:

    Hallo cliffvxr,
    Helaas ik heb de bypass omgebouwd maar hij gebruikt nog steeds veel olie.
    toch bedankt.

    Zonde dan moet je toch gaan denken aan klepseals / olieschraapveren die overleden zijn :hmmz :cry

    Hallo Wim T
    Aan de INLAAT ZIJDE zit er inderdaad een soort klepje in de kleppendeksel !!!
    Bij de eerste 2.2 modellen loopt dat kanaal met klepje ( in de kleppendeksel!) van de linker kanaal naar het middelste kanaal en bij de latere modellen na 2002 loopt hij van de rechter naar de middelste !
    Kort samen gevat de bypass komt /moet altijd aan gesloten worden op het middelste kanaal van de kleppendeksel aan de INLAAT zijde , monteer je hem ergens anders dan kan het blok nog steeds zijn carterdruk NIET kwijt of hij gaat juist olie mee zuigen !

    Hallo Wim
    JA het is heeeelll belangrijk dat de aansluiting in het middelste kanaal aan de inlaatzijde komt
    Want het kanaal die bij jou dicht zit is juist het probleem en met de bypass BYPASS je dan dat dicht zittende kanaal !!!!!!
    Zo als jij het nu hebt gedaan heeft het totaal geen zin :vertag

    In reactie op: Motorgeluid Astra G #18310800

    Al iets kunnen vinden wat het geluid veroorzaakt ?

    In reactie op: Jessy vectra c1 2.2 gts voorsteltopic #18313128

    Hallo Jessy welkom :thumb
    Ff een kleine tip om lang van je z22se te genieten :vertag
    Dit blok is voorzien van 2 distributie kettingen met hydro spanners en daarom is het heel belangrijk om je oliepeil heel goed in de gaten te houden en je olie op tijd te verversen .
    En hoor je bij koude start de ketting(en) ratelen dan is het tijd om ze te vervangen . Ook als hij warm is mag je de ketting(en) niet horen .
    Viel Spass :thumb

    :hmmz :hmmz :hmmz dolby is alvast met carnaval begonnen denk ik hahahahaha

    Dolby heeft dit verhaal eerst op het Engelse forum gezet en met Google translate terug naar Nederlands is het een beetje mis gegaan denk ik :afro

    De vraag is een beetje of het niet erg vreemd is dat de kop 5 kanalen heeft ( bij de meeste 2.2 gewoon 6 )en de kleppendeksel desondanks gewoon 6 kanalen heeft want je zou verwachten dat wanneer ze het onderblok veranderen ze ook de kleppendeksel zouden aanpassen :hmmz
    Want ook qua pakking is alleen de 6 kanaals versie te verkrijgen :wtf

    In reactie op: Motorgeluid Astra G #18310795

    Voorste motorsteun nog inorde ? Want als die is uitgelubbert of slapjes is dan kantelt het blok meer met rijden en daardoor komt onderandere je uitlaat meer onder spanning te staan en dat kan dan weer leiden tot vreemde bij geluiden enz

    :thumb :wors top verslag Jos :kewlpics
    Nu inderdaad afwachten of het voor jou blok ook het beoogde positieve effect heeft :hmmz

    Want het carterventilatie kanaal nummer 4 op het onderblok zat bij mijn blok helemaal dicht maar was bij Dolby (Jos) nog open en was nog door blaasbaar (zij met lichte tegendruk )omdat hij dat pvc-restrictor plaatje 1 jaar geleden nog had schoon gemaakt dus nu is het echt afwachten of het hoge olie verbruik afneemt :hmmz :hmmz
    We hebben sowieso een leuk dagje gehad en Lucas heeft nog ff in een hele dikke hoge Mercedes gezeten king:

    @johannes2 wrote:

    Hallo,

    Nog even een vraagje wat doe je met de originele egr leiding in de 2016 versie afdoppen of gewoon laten zitten?

    Hallo Johannes in de 2016 versie blijft de EGR leiding intakt ( moet zelfs ) want dat wordt dan de carterventilatie verbindingsleiding van EGR blindplaat naar het inlaat spruitstuk :thumb

    In reactie op: Opel Astra GESPOT #17344627

    Heden ochtend (1-3-16) op de A4 thv Leidschendam werd ik gespot ( hij zag mij eerder)
    Door een 2-tone Astra-g station zwart met fluor groen en tuning bumpers en stickers enz :thumb
    Moet haast wel een bekende zijn :vertag

    In reactie op: Astra G koppeling lijkt te lekken vlak bij nippel #18308647

    Het rubbertje moet met het dikkere deel naar beneden over de leiding vast gedrukt worden moet echt vast plop zeg maar
    En de leiding van het druklager naar buiten toe moet goed vast zitten in de hard kunststof doorvoer .
    Meer eigenlijk niet :hmmz

    In reactie op: Koelvin slaat niet aan bij werking airco #18308729

    :thumb dan is hoogst waarschijnlijk je koeling ecu overleden ( kwaaltje ) zijn nog nieuw te krijgen bij de dealer a € 110,- ongeveer of op de sloop maar dan moet je hem echt hebben van de z22se enz

    In reactie op: Koelvin slaat niet aan bij werking airco #18308727

    Motor code is waarschijnlijk z22yh of z22se ipv ey :hmmz

    In reactie op: Astra G koppeling lijkt te lekken vlak bij nippel #18308643

    Top ook ff check voor montage of er geen oude of stukje rubber nog in het alu blokje zit

    In reactie op: Astra G koppeling lijkt te lekken vlak bij nippel #18308640

    @asconahobbyist wrote:

    Toevallig ook een nummertje? Opel gebeld en die zeggen dat alleen t geheel leverbaar is,a 85 euro. :swear

    Uhhh nee geen nummer van was bij opel dealer burg in Zoetermeer binnen gelopen en die hadden hem gewoon los was €4,- kwijt het is een klein T vorm rubbertje

    In reactie op: astra g houd in met optrekken #18308681

    Dan inderdaad wat opeltje17 zegt laten uitlezen

    In reactie op: Astra G koppeling lijkt te lekken vlak bij nippel #18308638

    @asconahobbyist wrote:

    En is dat rubbertje los verkrijgbaar of zit ik dan vast aan het geheel?

    Rubbertje is los verkrijgbaar

    In reactie op: astra g houd in met optrekken #18308678

    Trekt hij goed tot een bepaald toerental of trekt hij al niet van af stationair ??
    Automaat of handbak ??

    In reactie op: Astra G koppeling lijkt te lekken vlak bij nippel #18308634

    Lekt er na het 20x intrappen van de koppeling ook geen olie/remvloeistof aan de onderzijde van je blok tussen de naad van het blok en koppelingshuis ???
    Mocht dat wel het geval zijn dan is of het rubbertje lek die op de leiding gedrukt zit waar dat alu blokje op vast klikt . ( te koop bij de dealer)
    Of als je pech hebt lekt hij op de leiding aan sluiting op het druklager of de druklager zelf lekt .
    Maar mocht er nergens olie lekken zou het ook kunnen zijn dat hij na montage niet 100% ontlucht is soms wil dat nog wel eens tegen zitten

    Vind het trouwens wel een stug verhaal van de dealer :hmmz
    Een ketting die in het verleden niet klapperde/ratelde ineens dusdanig verspringt dat er mega schade is :wtf

    Weet niet waar je woont maar misschien kan er een kenner hier van het forum mee naar de opel dealert?!

    @Dolby wrote:

    Heel erg bedankt Cliffvxr. :wors :thumb

    Ik heb al de EGR klep afgedopt doormiddel van een Opel blind plaat gemonteerd. Maar zoals ik nu de foto’s bekijk heb ik nu geen ruimte om
    die bypass slang van egr aansluiting naar gasklep aan te sluiten?

    Zo te zien zit de originele EGR pijp van jou blok naar je inlaat spruitstuk er nog op dus dan komt de bypass slang van je kleppendeksel direct op de EGR blindplaat
    Je moet dan alleen in de blindplaat een gat boren en draadtappen boven het kleine gaatje die nu onder de blindplaat zit ! Zodoende hoef je niet die EGR pijp aan te passen
    Jij bent al voorbereid voor de 2016 bypass versie :wors :thumb

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 179)