ckadett16v

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 276)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: maat keerring #17746131

    origineel gepost door bessy
    De maten zijn 72x52x10mm.

    Hey bedankt he, daar kan ik wat mee;)

    In reactie op: maat keerring #17746129

    origineel gepost door bessy
    Het nr. van de keerring voor in de achteras is 406725.
    De maten ken ik niet uit het hoofd,kan er evt. morgen 1 opmeten.

    Als je wilt wel graag, dan kan ik ook weer verder.
    Alvast bedankt.

    In reactie op: maat keerring #17746127

    origineel gepost door 2000
    Ik heb er één geplaatst aan de hand van de maten die hier op het forum geplaatst zijn. De keerring is exact hetzelfde, met maar één verschil: de binnendiameter is 0.1 mm groter. nu dacht ik, wat maakt dat uit, als de keerring iets versleten is, dan heb je dat verschil ook. Nou, dat is blijkbaar niet zo, want hij lekt nog steeds. Ik heb expres de keerring op een iets andere plek geplaatst, dit ivm het inslijten van de as, maar ook dit heeft niet mogen baten. Misschien dat een ander type minder of niet lekt, maar ik zou persoonlijk (achteraf gezien) voor een originele gaan. Zit wel ruim 30 euro prijsverschil in (belachelijk trouwens!!!!)

    Jah daar heb je gelijk in, maar als ik de maten maar heb dan
    ben ik klaar. Heb toen bij mn 16v er een aparte keerring
    ingedaan en die zou nooit meer lekken. En dat doet ie ook
    niet. Maar heb het doosje weggegooit. Dus als iemand de
    nummers heeft!!!

    In reactie op: maat keerring #17746125

    origineel gepost door DennisKadett
    Ja sorry, dat weet ik ook niet. Misschien als je even op deze website zoekt kun je hem vinden: http://www.krause-rennsporttechnik.de/shop/def_shp.php

    Daar staat hij wel, maar dat nummer is een nummer van
    hem en er staan geen maten bij. Dan moet je hem bestellen
    vanuit DL. En ik kan ze hier met hoge korting krijgen. Dus
    als iemand de maat weet?

    In reactie op: maat keerring #17746123

    origineel gepost door DennisKadett
    En het antwoord: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=128045&page=1#pid1690601

    Maar dan de achteras nog;)

    In reactie op: VDB Works in Kuinre #17694535

    of ze hebben je verneukt met het terugzetten vd software
    en je er slechtere als origineel in gedaan.

    In reactie op: klepstoters #17728686

    Hallo,

    Nu we het toch over stoters hebben kan ik er mooi op
    inhaken. Ik heb bij mn 16v 1 stoter die lawaai maakt,
    maar mn vraag is hoe je de stoters kan controleren als
    ik hem gedemonteerd heb.

    Groetjes.

    In reactie op: nieuwe remmerij Hispec #17600401

    origineel gepost door hillclimber16V
    De velgen waarin je de schijven en klauw van hispec ziet
    zijn 15″

    Ik geloof wel dat de corvet upgrade zal remmen
    maar het oog wilt ook wat en zelf vind ik dat die
    van hispec meer motorsport ogen…
    Je hebd geen naven erbij wat zit er dan onder de
    schijven op de foto? Je eigen naven.
    Ik weet het moet in sommige gevallen gewoon werken.

    580 pond is gek goedkoop, is dit van bij Hispec zelf?

    Ivan

    Gaat niet passen denk ik met 14 inch lichtmetaal haha, maar
    het is een mooie set.

    In reactie op: kilometerkabel #17726404

    Toevallig zat ik er vandaag nog aan te denken dat een automaatbak langer moet zijn. Zal wel even op zolder
    kijken of er nog een is. Moet er wel zijn. Iig bedankt voor
    de tip.

    In reactie op: pipercross luchtfilter #17709469

    origineel gepost door jethro
    Smurf eens bij de gebroeders Biesheuvel te Nieuwendijk.
    :vertag

    Heb al op de site gekeken en kon niets vinden.
    Dus als iemand anders het nummer weet van de
    set.

    In reactie op: pipercross luchtfilter #17709467

    niemand??

    In reactie op: foto steunen manta 18S #17621830

    origineel gepost door de wit

    Als iemand nog toevalig zo’n kop heeft liggen….
    Ik kon jaren geleden op een meeting in baarlo een crossflow kop kopen voor 250 gulden.. nu nog steeds spijt van dat ik het toen te duur vond…..:swear:swear:swear

    Dit is geen crossflow kop, dit is een afgekorte 24kleps kop.

    In reactie op: gte tank namaken manta a,eindelijk weer actief!! #17612313

    Weten jullie trouwens ook of die zwarte haakse voorfilters
    nog te krijgen zijn? Ben namelijk nog op zoek naar een.

    In reactie op: wie weet wat voor spruitstuk het is..? #17703142

    Jah mss ligt er nog wel een tussen die beter afgewerkt is
    ja, kan je nooit weten. Net wat je zegt iig de flens goed
    bijwerken want daar heb je nu veel verlies.

    In reactie op: wie weet wat voor spruitstuk het is..? #17703137

    Denk dat je eerder vermogen inleverd met dit
    spruitstuk dan dat het wat opleverd. Als je naar
    de afwerking kijkt en hoe de buizen samen komen.
    Denk dat je beter je oude spruitstuk kan houden en
    deze weer terug brengen.

    In reactie op: C20XE met 'betere' oliepomp? #17701747

    origineel gepost door corsaboy
    87 pond voor een orginele pomp is onmogelijk….
    of er moet er 1tje liggen uit een rest partij

    dat zijn geen normale verkoop prijzen..
    heb die rotzooi ook wel eens gezien op ebay…

    Ook al is het een restpartij, wie weet hoe lang
    de pomp bij de dealer al in het grote magazijn
    heeft gelegen. Als het origineel is en het heeft
    droog gelegen en zit nog mooi in het vetpapier
    dan zou ik het geen ebay rommel noemen. Je
    bent toch geen dief van je eigen portomenee.

    In reactie op: 1600 coupé tank hetzelfde als 1600 sedan tank? #17688646

    Klopt is inderdaad anders

    Weet niet of je de bougies eruit hebt, maar dat is iig beter
    hoeft hij m niet door de compressie te drukken. Maar iig
    niet te lang starten. En zorgen dat je bobine en pomp
    geen spanning krijgen, volgens mij kan dat door de krukas
    sensor los te koppellen maar dat weet ik niet zeker.

    En verder zou ik alles vullen, de pomp (proberen via de
    dikke bout of via een oliekanaal), olie filter en de oliekoeler
    als je die erop hebt zitten. Heb je je oliezeef ook losgehaald,
    als die o-ring niet goed afdicht krijg je namelijk ook geen olie
    druk.

    Succes ermee.

    origineel gepost door GlennGSI
    ok.. hmm ik ga dinsdag maar ff proberen met olie int filter.. kijken of ie dan eerder druk heeft. En dan laat ik men broer ook wel ff op de carterontluchting blazen.

    Kan helaas dinsdag pas omdat ik geen olie meer heb :’) Maargoed dat zien we dinsdag dan wel…

    of de metert bij mij goed is weet ik niet.. de druksensor is in iedergeval wel nieuw :P mja we zien het wel dinsdag.. als ik druk heb dan post ik het wel ff

    Je moet wel zorgen dat je olie in je pomp hebt, anders dicht
    hij niet af en krijg je nooit geen oliedruk.

    In reactie op: c20xe met snelle nokken tikt na stukje knallen #17675420

    origineel gepost door Miruni

    origineel gepost door jarno29-01
    tikken is totaal over geen idee waarom maar het is gewoon nu oke
    ringentjes heb ik gebruikt bij het carter maar krijg sterk het vermopeten dat het bij me olie pomp weg komt.
    is lastig te zien met huis tuin en keuken krikje ligt niet echt comvertablen onder een auto die loopt.
    en een ander probleem is me temperatuur sensor ook ineens de geeft gegeven :mad:.
    nou ja zo blijf je op de straat zal ik maar zeggen

    ow en ik heb de klepstoters niet open gehad omdat de motor keurig liep voor het monteren van de nokken ook nergens aanslag in de motor ziet er gewoon super schoon uit.

    Lekt hij sinds je de nokkenassen hebt gemonteerd?
    Het oliekanaal in de risse nokkenassen lopen door tot aan de nokkenasbout.
    Je moet een heel klein beetje loctite of gasafdichtings loctite aan de nokkenasbouten
    doen anders loopt er olie langs.
    Ben ook een keer druk aan het zoeken geweest. Nokkenaskeerringen vervangen, nieuwe klepdekselrubber enz.
    Bleek dus later dat het via de nokkenasbout eruit kwam. Kun je slecht zien omdat het achter
    de nokkenastandwiel vandaan komt dus je denkt eerst aan de nokkenaskeerringen.

    Daar kun je inderdaad lang naar zoeken, mooi om te weten.

    In reactie op: spoed gezocht calibra voor gratis demo schroefset #17623475

    origineel gepost door mayhem
    net los? ik kan me veer er tussenuit pakken als ik mijn D op de 2 kolommer zet:P

    maakt me verder niet uit, ff veertjes wisselen voor de apk is zo gedaan.

    Totdat het onderweg een keer raar gaat en je veer springt
    er tussen weg. Je zal niet de eerste zijn, zou mij wel wat
    uitmaken.

    In reactie op: 20 xe reviseren of niet?? NIEUW PROBLEEM! #17623098

    Snelle nokkenassen zonder verstelbare poelie’s heeft
    weinig zin.

    In reactie op: Aansluitnippels benzinerail #17618232

    origineel gepost door KadettGSI
    Ik ben op zoek naar de kleinste(retour) aansluitnippel voor de rail, heeft toevallig iemand deze liggen of een idee waar je dat kan halen?
    Want het blijkt speciale draad te zijn?

    Speciaal draad valt wel mee, maar je moet bij iemand
    zijn die in hydrauliek doet. Een landbouwmechanisatie
    bedrijf of iets in die geest. Die kan je er dan ook direct
    een slang op vast persen als je wilt.

    Succes

    In reactie op: "Break In Secrets" Artikel over motorblok inrijden #17614054

    origineel gepost door Bart Hoedemaker

    origineel gepost door toppertheo
    een 4 takt wedstrijd crossmotor krijgt ook om de 10 uur een nieuwe zuiger+veren en deze word alleen warm gedraaid en dan ongeveer 1 a 2 minuten een beetje rustig gereden en daarna vol gas en door tot de begrenser tot de 10 uurtjes weer voorbij zijn en dan begint het weer opnieuw.

    na een beetje rvisie draai je een motor warm en dan laat je hem beetje inlopen door wiselend toerentallen zie link die ik er bij geplakt heb hier onder dit zijn de professionals!!!!

    http://www.youtube.com/watch?v=gSHToyGIxWE

    zet het geluid goed hard zodat je het toeren wisselen goed kunt horen.

    na deze procedure kun je direct volop rijden

    groeten Theo.

    Interne onderdelen bij race motoren worden vaak al afgewerkt, alleen warmdraaien is nodig.

    Verder over het hele inrij gedoe hier, moderne motoren hoef je niet in te rijden, enkel warmdraaien. Bij de oudere motoren nog wel, ivm met mindere afwerking en ander materiaalgebruik. Nicasil cilinderwanden is bijv een vervanging van gietijzeren cilinderwanden.

    Plus je zit met 19 miljoen mensen alleen al in Nederland waarvan mischien 3/4 een auto heeft, denk je dat die allemaal gaan lopen inrijden? Cut the bullshit :jerry

    Daarom zijn de motoren bij de autofabrikant al ingereden.

    In reactie op: kom mijn c kadett niet meer in #17582246

    origineel gepost door hanskadett
    dat is net de grap gisteren gedaan die wagen is net als mij niet bestand tegen vorst zit niets anders op dan de astra maar te pakken

    Je moet de vaseline echt in in het slot spuiten he, niet
    alleen waar je de sleutel in doet. Maar ook die achter je deur
    paneel zit. Want daar zit het probleem je moet hem even
    loshalen en volspuiten met vaseline. Dan moet het over zijn.

    Groetn

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 276)