Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door bessy
De maten zijn 72x52x10mm.Hey bedankt he, daar kan ik wat mee;)
origineel gepost door bessy
Het nr. van de keerring voor in de achteras is 406725.
De maten ken ik niet uit het hoofd,kan er evt. morgen 1 opmeten.Als je wilt wel graag, dan kan ik ook weer verder.
Alvast bedankt.origineel gepost door 2000
Ik heb er één geplaatst aan de hand van de maten die hier op het forum geplaatst zijn. De keerring is exact hetzelfde, met maar één verschil: de binnendiameter is 0.1 mm groter. nu dacht ik, wat maakt dat uit, als de keerring iets versleten is, dan heb je dat verschil ook. Nou, dat is blijkbaar niet zo, want hij lekt nog steeds. Ik heb expres de keerring op een iets andere plek geplaatst, dit ivm het inslijten van de as, maar ook dit heeft niet mogen baten. Misschien dat een ander type minder of niet lekt, maar ik zou persoonlijk (achteraf gezien) voor een originele gaan. Zit wel ruim 30 euro prijsverschil in (belachelijk trouwens!!!!)Jah daar heb je gelijk in, maar als ik de maten maar heb dan
ben ik klaar. Heb toen bij mn 16v er een aparte keerring
ingedaan en die zou nooit meer lekken. En dat doet ie ook
niet. Maar heb het doosje weggegooit. Dus als iemand de
nummers heeft!!!origineel gepost door DennisKadett
Ja sorry, dat weet ik ook niet. Misschien als je even op deze website zoekt kun je hem vinden: http://www.krause-rennsporttechnik.de/shop/def_shp.phpDaar staat hij wel, maar dat nummer is een nummer van
hem en er staan geen maten bij. Dan moet je hem bestellen
vanuit DL. En ik kan ze hier met hoge korting krijgen. Dus
als iemand de maat weet?origineel gepost door DennisKadett
En het antwoord: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=128045&page=1#pid1690601Maar dan de achteras nog;)
of ze hebben je verneukt met het terugzetten vd software
en je er slechtere als origineel in gedaan.Hallo,
Nu we het toch over stoters hebben kan ik er mooi op
inhaken. Ik heb bij mn 16v 1 stoter die lawaai maakt,
maar mn vraag is hoe je de stoters kan controleren als
ik hem gedemonteerd heb.Groetjes.
origineel gepost door hillclimber16V
De velgen waarin je de schijven en klauw van hispec ziet
zijn 15″Ik geloof wel dat de corvet upgrade zal remmen
maar het oog wilt ook wat en zelf vind ik dat die
van hispec meer motorsport ogen…
Je hebd geen naven erbij wat zit er dan onder de
schijven op de foto? Je eigen naven.
Ik weet het moet in sommige gevallen gewoon werken.580 pond is gek goedkoop, is dit van bij Hispec zelf?
Ivan
Gaat niet passen denk ik met 14 inch lichtmetaal haha, maar
het is een mooie set.Toevallig zat ik er vandaag nog aan te denken dat een automaatbak langer moet zijn. Zal wel even op zolder
kijken of er nog een is. Moet er wel zijn. Iig bedankt voor
de tip.origineel gepost door jethro
Smurf eens bij de gebroeders Biesheuvel te Nieuwendijk.
:vertagHeb al op de site gekeken en kon niets vinden.
Dus als iemand anders het nummer weet van de
set.niemand??
origineel gepost door de wit
Als iemand nog toevalig zo’n kop heeft liggen….
Ik kon jaren geleden op een meeting in baarlo een crossflow kop kopen voor 250 gulden.. nu nog steeds spijt van dat ik het toen te duur vond…..:swear:swear:swearDit is geen crossflow kop, dit is een afgekorte 24kleps kop.
Weten jullie trouwens ook of die zwarte haakse voorfilters
nog te krijgen zijn? Ben namelijk nog op zoek naar een.Jah mss ligt er nog wel een tussen die beter afgewerkt is
ja, kan je nooit weten. Net wat je zegt iig de flens goed
bijwerken want daar heb je nu veel verlies.Denk dat je eerder vermogen inleverd met dit
spruitstuk dan dat het wat opleverd. Als je naar
de afwerking kijkt en hoe de buizen samen komen.
Denk dat je beter je oude spruitstuk kan houden en
deze weer terug brengen.origineel gepost door corsaboy
87 pond voor een orginele pomp is onmogelijk….
of er moet er 1tje liggen uit een rest partijdat zijn geen normale verkoop prijzen..
heb die rotzooi ook wel eens gezien op ebay…Ook al is het een restpartij, wie weet hoe lang
de pomp bij de dealer al in het grote magazijn
heeft gelegen. Als het origineel is en het heeft
droog gelegen en zit nog mooi in het vetpapier
dan zou ik het geen ebay rommel noemen. Je
bent toch geen dief van je eigen portomenee.Klopt is inderdaad anders
25 mei 2010 om 16:29 In reactie op: C20XE oliedruk opstarten.. Hij loopt, maar tikt hard onder h #17676054Weet niet of je de bougies eruit hebt, maar dat is iig beter
hoeft hij m niet door de compressie te drukken. Maar iig
niet te lang starten. En zorgen dat je bobine en pomp
geen spanning krijgen, volgens mij kan dat door de krukas
sensor los te koppellen maar dat weet ik niet zeker.En verder zou ik alles vullen, de pomp (proberen via de
dikke bout of via een oliekanaal), olie filter en de oliekoeler
als je die erop hebt zitten. Heb je je oliezeef ook losgehaald,
als die o-ring niet goed afdicht krijg je namelijk ook geen olie
druk.Succes ermee.
24 mei 2010 om 19:45 In reactie op: C20XE oliedruk opstarten.. Hij loopt, maar tikt hard onder h #17676043origineel gepost door GlennGSI
ok.. hmm ik ga dinsdag maar ff proberen met olie int filter.. kijken of ie dan eerder druk heeft. En dan laat ik men broer ook wel ff op de carterontluchting blazen.Kan helaas dinsdag pas omdat ik geen olie meer heb :’) Maargoed dat zien we dinsdag dan wel…
of de metert bij mij goed is weet ik niet.. de druksensor is in iedergeval wel nieuw :P mja we zien het wel dinsdag.. als ik druk heb dan post ik het wel ff
Je moet wel zorgen dat je olie in je pomp hebt, anders dicht
hij niet af en krijg je nooit geen oliedruk.origineel gepost door Miruni
origineel gepost door jarno29-01
tikken is totaal over geen idee waarom maar het is gewoon nu oke
ringentjes heb ik gebruikt bij het carter maar krijg sterk het vermopeten dat het bij me olie pomp weg komt.
is lastig te zien met huis tuin en keuken krikje ligt niet echt comvertablen onder een auto die loopt.
en een ander probleem is me temperatuur sensor ook ineens de geeft gegeven :mad:.
nou ja zo blijf je op de straat zal ik maar zeggenow en ik heb de klepstoters niet open gehad omdat de motor keurig liep voor het monteren van de nokken ook nergens aanslag in de motor ziet er gewoon super schoon uit.
Lekt hij sinds je de nokkenassen hebt gemonteerd?
Het oliekanaal in de risse nokkenassen lopen door tot aan de nokkenasbout.
Je moet een heel klein beetje loctite of gasafdichtings loctite aan de nokkenasbouten
doen anders loopt er olie langs.
Ben ook een keer druk aan het zoeken geweest. Nokkenaskeerringen vervangen, nieuwe klepdekselrubber enz.
Bleek dus later dat het via de nokkenasbout eruit kwam. Kun je slecht zien omdat het achter
de nokkenastandwiel vandaan komt dus je denkt eerst aan de nokkenaskeerringen.Daar kun je inderdaad lang naar zoeken, mooi om te weten.
origineel gepost door mayhem
net los? ik kan me veer er tussenuit pakken als ik mijn D op de 2 kolommer zet:Pmaakt me verder niet uit, ff veertjes wisselen voor de apk is zo gedaan.
Totdat het onderweg een keer raar gaat en je veer springt
er tussen weg. Je zal niet de eerste zijn, zou mij wel wat
uitmaken.Snelle nokkenassen zonder verstelbare poelie’s heeft
weinig zin.origineel gepost door KadettGSI
Ik ben op zoek naar de kleinste(retour) aansluitnippel voor de rail, heeft toevallig iemand deze liggen of een idee waar je dat kan halen?
Want het blijkt speciale draad te zijn?Speciaal draad valt wel mee, maar je moet bij iemand
zijn die in hydrauliek doet. Een landbouwmechanisatie
bedrijf of iets in die geest. Die kan je er dan ook direct
een slang op vast persen als je wilt.Succes
22 februari 2010 om 10:35 In reactie op: "Break In Secrets" Artikel over motorblok inrijden #17614054origineel gepost door Bart Hoedemaker
origineel gepost door toppertheo
een 4 takt wedstrijd crossmotor krijgt ook om de 10 uur een nieuwe zuiger+veren en deze word alleen warm gedraaid en dan ongeveer 1 a 2 minuten een beetje rustig gereden en daarna vol gas en door tot de begrenser tot de 10 uurtjes weer voorbij zijn en dan begint het weer opnieuw.na een beetje rvisie draai je een motor warm en dan laat je hem beetje inlopen door wiselend toerentallen zie link die ik er bij geplakt heb hier onder dit zijn de professionals!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=gSHToyGIxWE
zet het geluid goed hard zodat je het toeren wisselen goed kunt horen.
na deze procedure kun je direct volop rijden
groeten Theo.
Interne onderdelen bij race motoren worden vaak al afgewerkt, alleen warmdraaien is nodig.
Verder over het hele inrij gedoe hier, moderne motoren hoef je niet in te rijden, enkel warmdraaien. Bij de oudere motoren nog wel, ivm met mindere afwerking en ander materiaalgebruik. Nicasil cilinderwanden is bijv een vervanging van gietijzeren cilinderwanden.
Plus je zit met 19 miljoen mensen alleen al in Nederland waarvan mischien 3/4 een auto heeft, denk je dat die allemaal gaan lopen inrijden? Cut the bullshit :jerry
Daarom zijn de motoren bij de autofabrikant al ingereden.
origineel gepost door hanskadett
dat is net de grap gisteren gedaan die wagen is net als mij niet bestand tegen vorst zit niets anders op dan de astra maar te pakkenJe moet de vaseline echt in in het slot spuiten he, niet
alleen waar je de sleutel in doet. Maar ook die achter je deur
paneel zit. Want daar zit het probleem je moet hem even
loshalen en volspuiten met vaseline. Dan moet het over zijn.Groetn
-
AuteurBerichten