Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@otdh wrote:
ik rij nu met een let plaat en xe drukgroep op een plat vliegwiel
past perfect icm een 18s druklagerPast de let koppelingsplaat er gewoon in of moet die er ook omgekeerd in?
En past de drukgroep van een let niet?9J et 15 en dan nog spoorverbreders!!! Als je hem verlaagt gaat het niet passen.
Of je moet je wielkasten bewerken.@Fearless wrote:
Zoveel moeite, ik ging mooi voor een msd ontsteking.. Veel makkelijker en ook geen verdeler meer.
Je krijgt dan een soort van Dis-ontsteking.Had ik denk ik ook gedaan, want op deze manier valt ie wel erg op.
@2000 wrote:
Maar waarom een brandstofdruk meter. Uiteindelijk gaat het toch om het mengsel? Ik zou zelf voor een A/F meter gaan
Dat het uiteindelijk om het mengsel gaat klopt wel, maar aangezien ik nogal wat problemen gehad heb met mn
brandstofdruk. Wil ik dit gewoon kunnen aflezen. Als die eens inhoud ofzo dat ik weet of het aan de druk ligt.En als je een goed soepel rubber hebt, hoef je hem ook niet af te kitten.
Heb 2 C’s en beide niet gekit en toch 100% dicht.@*Jurgen* wrote:
Ik heb wel eens gelezen dat ze die oude ruit er gewoon uittrappen, zonder dat ie kapot gaat. Dus op de stoel zitten, voeten tegen de voorruit aan en drukken maar.
Kan wel met een geharde ruit, maar met een gelaagde ruit zou ik het niet doen. Ga je niet
winnen.Ojah tuurlijk is retour drukloos, maar als ik hem in de toevoer bij de pomp maak moet
dat toch goedkomen. Dat komt voor mij het beste uit, en ik neem een met een elektrische
sensor. Dus komt geen slang naar binnen. Iemand trouwens nog tips voor een goeie betaalbare
brandstofdrukmeter.Tunen kost eenmaal geld, denk doordat ze de druk verhogen ze dichter
tegen de pingelgrens aankomen. Dat ze hem daarom afstellen op 98.Als je hem 60 of 80 gaat verlagen moet je wel
verkorte schokdempers monteren. Anders komen
je veren los.Kijk daar was ik op naar zoek, als ik de rotte appel gevonden heb
is er nog iets aan te doen. Kan ik hem dan uit elkaar halen of moet
er gewoon een andere/nieuwe in.Groetjes
Het gaat me erom in uitgebouwde toestand, heb eens gelezen
hoe je ze dan kunt controleren. Maar weet het niet meer.En als je hem op oliedruk start zou ik ook ff de bougie’s eruit draaien, dan hoeft
hij hem ook niet door de compressie te draaien.@Vinci wrote:
Nou ik weet er niet echt een goed adres voor, kijk meestal op Ebay voor onderdelen.
Weet iemand anders ook nog een adres ervoor? En ik zoek het clipje ook nog die om een getrag
5 bak heen komt om de pook vast te zetten. Is dat nog nieuw te krijgen?Groetjes
@Vinci wrote:
Is dit er eentje?
http://www.klassiekeopelonderdelen.nl/nl/shop/kadett_c/sub,3/gid,187″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Is misschien wel eentje, maar ben eigenlijk op zoek naar een complete set. Zou vast
wel ergens te krijgen zijn toch.Oke dat is ook nog een idee, voor later dan want ik heb er nu
eigenlijk haast mee want ze zijn niet te tof meer en het warme
weer komt er weer aan. Dus iemand een idee waar ik ze op korte
termijn kan krijgen??Alvast bedankt,
4 juni 2011 om 16:00 In reactie op: v6 in mijn c kadett hij loopt uuhh vliegt en op kenteken #17713586Okey is nog wel te doen dus, maar met een complete groep a en openluchtfilter
gaat het niet lukken zeg maar. Die van mij laat zich wel horen als je rustig rijdt is
er niks aan de hand, nou ja we zullen wel zien.Jah die scharniertjes volgens mij heeft iedereen het zelfde probleem ermee haha.
3 juni 2011 om 18:13 In reactie op: v6 in mijn c kadett hij loopt uuhh vliegt en op kenteken #17713564Mooie auto geworden, alleen het tankklepje mist nog :D :D ,
Wordt de auto ook bij de rdw goedgekeurd met een groep a
uitlaat en een open luchtfilter of moet het voor het geluid allemaal
standaard zijn.gaat niet passen denk ik
[rquote=1875951&tid=143203&author=2000][rquote=1875673&tid=143203&author=ckadett16v]Je bovenkant van je blok zal nu wel recht zijn, maar
je carterpan zit nu scheef. [/rquote]
Die paar graden maak ik me geen zorgen om, heb liever dat het optisch klopt. De pook heb ik eerlijk gezegd niet aan gedacht, maar ook dat baart me geen zorgen. Het “grote”voordeel is (in mijn ogen) dat de SFI kast dan wel past zonder dat er stukken uit het motorkap frame moeten worden gezaagd.[/rquote]Okey maar wat is optisch kloppen!! Als je carterpan er
recht onder zit dan is het zoals het hoort. En je komt
niet weg als je er een serieuze uitlaatspruitstuk aanmaakt.
Maar daar zal je wel achter komen, en ik heb mn pook wel
recht in de console zitten. Iig succes met de ombouw.Je bovenkant van je blok zal nu wel recht zijn, maar
je carterpan zit nu scheef.29 december 2010 om 20:11 In reactie op: Klepveren wisselen zonder kop van blok te demonteren? #17780800[rquote=1825482&tid=139170&author=louwe 16 klepper][rquote=1825117&tid=139170&author=otdh]hoeveel graden, en hoeveel lift zijn de nokkenassen??
tot 280 graden en 10.5mm lift kan je de orriginele veren houden
en anders heb je nodig:
compressor, die een bar of 10 levert
uitgeboorde bougie met een stuk pijp erop gelast, lucht dicht
slang van de compressor moet je aan t stuk pijp vastzettenzuiger op bdp zetten, bougie erin draaien, compressor aan en laten vullen
en veel geduld hebben, en van priegelen houden, ikzelf vind t een **** klus, zelfs met de kop eraf
maar idd, wrom niet gewoon de kop eraf halen?
koppakking kost 40euro, vlakken 40, en dan nog n in en uitlaatspruitstukpakking, ben je voor 100 totaal klaarof je haalt een ebay koppakkingssetje voor die 18euro
nieuwe nokkenas keerringen en kleppendeksel pakking moet je zoiezo monteren
[/rquote]
ik begrijp enkel niet waarom
in dit geval de kopgevlakt moet worden???[/rquote]Misschien omdat de effectieve compressieverhouding
naar beneden gaat door de nokkenassen.Als ik jou was zou ik ook throttle bodie’s kopen. En
zoals miruni zegt met de luchtmassa meter van een
turbo. Als je later dan toch verder wilt heb je de basis
iig goed.Succes ermee.
Welke keering is nu juist dan voor de uitgaande as.
Voor een 5 bak.Hey die onderdelen heb je volgens mij uit roodeschool of
niet. Heb ze er wel zien liggen toen ik er een keer langs
kwam. -
AuteurBerichten