ckadett16v

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 276)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: c20xe aan getrag 240: welke koppelingsplaat #17761002

    @otdh wrote:

    ik rij nu met een let plaat en xe drukgroep op een plat vliegwiel
    past perfect icm een 18s druklager

    Past de let koppelingsplaat er gewoon in of moet die er ook omgekeerd in?
    En past de drukgroep van een let niet?

    In reactie op: Wielbevestiging c kadett #18014185

    9J et 15 en dan nog spoorverbreders!!! Als je hem verlaagt gaat het niet passen.
    Of je moet je wielkasten bewerken.

    In reactie op: ontsteking van de aero verplaatst #18014853

    @Fearless wrote:

    Zoveel moeite, ik ging mooi voor een msd ontsteking.. Veel makkelijker en ook geen verdeler meer.
    Je krijgt dan een soort van Dis-ontsteking.

    Had ik denk ik ook gedaan, want op deze manier valt ie wel erg op.

    In reactie op: Brandstofdruk meter monteren #18008705

    @2000 wrote:

    Maar waarom een brandstofdruk meter. Uiteindelijk gaat het toch om het mengsel? Ik zou zelf voor een A/F meter gaan

    Dat het uiteindelijk om het mengsel gaat klopt wel, maar aangezien ik nogal wat problemen gehad heb met mn
    brandstofdruk. Wil ik dit gewoon kunnen aflezen. Als die eens inhoud ofzo dat ik weet of het aan de druk ligt.

    In reactie op: Mijn coupetje C2!!! toerenteller #18010247

    En als je een goed soepel rubber hebt, hoef je hem ook niet af te kitten.
    Heb 2 C’s en beide niet gekit en toch 100% dicht.

    In reactie op: Mijn coupetje C2!!! toerenteller #18010246

    @*Jurgen* wrote:

    Ik heb wel eens gelezen dat ze die oude ruit er gewoon uittrappen, zonder dat ie kapot gaat. Dus op de stoel zitten, voeten tegen de voorruit aan en drukken maar.

    Kan wel met een geharde ruit, maar met een gelaagde ruit zou ik het niet doen. Ga je niet
    winnen.

    In reactie op: Brandstofdruk meter monteren #18008703

    Ojah tuurlijk is retour drukloos, maar als ik hem in de toevoer bij de pomp maak moet
    dat toch goedkomen. Dat komt voor mij het beste uit, en ik neem een met een elektrische
    sensor. Dus komt geen slang naar binnen. Iemand trouwens nog tips voor een goeie betaalbare
    brandstofdrukmeter.

    In reactie op: Chiptuning -> Super 98 / V-power tanken #18010975

    Tunen kost eenmaal geld, denk doordat ze de druk verhogen ze dichter
    tegen de pingelgrens aankomen. Dat ze hem daarom afstellen op 98.

    In reactie op: Verlagen c coupe #18010939

    Als je hem 60 of 80 gaat verlagen moet je wel
    verkorte schokdempers monteren. Anders komen
    je veren los.

    In reactie op: Tikkende klepstoter #17960026

    Kijk daar was ik op naar zoek, als ik de rotte appel gevonden heb
    is er nog iets aan te doen. Kan ik hem dan uit elkaar halen of moet
    er gewoon een andere/nieuwe in.

    Groetjes

    In reactie op: Tikkende klepstoter #17960024

    Het gaat me erom in uitgebouwde toestand, heb eens gelezen
    hoe je ze dan kunt controleren. Maar weet het niet meer.

    In reactie op: SFI vervanger #17893981

    @max wrote:

    is de slang van een 1.8 ecotec, X18XE

    En het verschil in hoogte en diameter??

    In reactie op: vervangen oliepomp c20xe #17871262

    En als je hem op oliedruk start zou ik ook ff de bougie’s eruit draaien, dan hoeft
    hij hem ook niet door de compressie te draaien.

    In reactie op: koelslangen #17782557

    @Vinci wrote:

    Nou ik weet er niet echt een goed adres voor, kijk meestal op Ebay voor onderdelen.

    Weet iemand anders ook nog een adres ervoor? En ik zoek het clipje ook nog die om een getrag
    5 bak heen komt om de pook vast te zetten. Is dat nog nieuw te krijgen?

    Groetjes

    In reactie op: koelslangen #17782555

    @Vinci wrote:

    Is dit er eentje?

    http://www.klassiekeopelonderdelen.nl/nl/shop/kadett_c/sub,3/gid,187″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Is misschien wel eentje, maar ben eigenlijk op zoek naar een complete set. Zou vast
    wel ergens te krijgen zijn toch.

    In reactie op: koelslangen #17782553

    Oke dat is ook nog een idee, voor later dan want ik heb er nu
    eigenlijk haast mee want ze zijn niet te tof meer en het warme
    weer komt er weer aan. Dus iemand een idee waar ik ze op korte
    termijn kan krijgen??

    Alvast bedankt,

    Okey is nog wel te doen dus, maar met een complete groep a en openluchtfilter
    gaat het niet lukken zeg maar. Die van mij laat zich wel horen als je rustig rijdt is
    er niks aan de hand, nou ja we zullen wel zien.

    Jah die scharniertjes volgens mij heeft iedereen het zelfde probleem ermee haha.

    Mooie auto geworden, alleen het tankklepje mist nog :D :D ,

    Wordt de auto ook bij de rdw goedgekeurd met een groep a
    uitlaat en een open luchtfilter of moet het voor het geluid allemaal
    standaard zijn.

    In reactie op: Misschien manta 1.8s carterpan vervanging? #17834441

    gaat niet passen denk ik

    In reactie op: Hulp gevraagd bij ombouw c-kadett coupe #17821890

    [rquote=1875951&tid=143203&author=2000][rquote=1875673&tid=143203&author=ckadett16v]Je bovenkant van je blok zal nu wel recht zijn, maar
    je carterpan zit nu scheef. [/rquote]
    Die paar graden maak ik me geen zorgen om, heb liever dat het optisch klopt. De pook heb ik eerlijk gezegd niet aan gedacht, maar ook dat baart me geen zorgen. Het “grote”voordeel is (in mijn ogen) dat de SFI kast dan wel past zonder dat er stukken uit het motorkap frame moeten worden gezaagd.[/rquote]

    Okey maar wat is optisch kloppen!! Als je carterpan er
    recht onder zit dan is het zoals het hoort. En je komt
    niet weg als je er een serieuze uitlaatspruitstuk aanmaakt.
    Maar daar zal je wel achter komen, en ik heb mn pook wel
    recht in de console zitten. Iig succes met de ombouw.

    In reactie op: Hulp gevraagd bij ombouw c-kadett coupe #17821886

    Je bovenkant van je blok zal nu wel recht zijn, maar
    je carterpan zit nu scheef.

    In reactie op: Klepveren wisselen zonder kop van blok te demonteren? #17780800

    [rquote=1825482&tid=139170&author=louwe 16 klepper][rquote=1825117&tid=139170&author=otdh]hoeveel graden, en hoeveel lift zijn de nokkenassen??

    tot 280 graden en 10.5mm lift kan je de orriginele veren houden

    en anders heb je nodig:

    compressor, die een bar of 10 levert
    uitgeboorde bougie met een stuk pijp erop gelast, lucht dicht
    slang van de compressor moet je aan t stuk pijp vastzetten

    zuiger op bdp zetten, bougie erin draaien, compressor aan en laten vullen

    en veel geduld hebben, en van priegelen houden, ikzelf vind t een **** klus, zelfs met de kop eraf

    maar idd, wrom niet gewoon de kop eraf halen?
    koppakking kost 40euro, vlakken 40, en dan nog n in en uitlaatspruitstukpakking, ben je voor 100 totaal klaar

    of je haalt een ebay koppakkingssetje voor die 18euro

    nieuwe nokkenas keerringen en kleppendeksel pakking moet je zoiezo monteren

    [/rquote]

    ik begrijp enkel niet waarom
    in dit geval de kopgevlakt moet worden???[/rquote]

    Misschien omdat de effectieve compressieverhouding
    naar beneden gaat door de nokkenassen.

    In reactie op: trottle bodies of lexmaulram #17776209

    Als ik jou was zou ik ook throttle bodie’s kopen. En
    zoals miruni zegt met de luchtmassa meter van een
    turbo. Als je later dan toch verder wilt heb je de basis
    iig goed.

    Succes ermee.

    In reactie op: maat priesas keerring getrag 240 #17687057

    Welke keering is nu juist dan voor de uitgaande as.
    Voor een 5 bak.

    In reactie op: Het ''wie neemt wat mee naar tolbert' topic #17736882

    Hey die onderdelen heb je volgens mij uit roodeschool of
    niet. Heb ze er wel zien liggen toen ik er een keer langs
    kwam.

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 276)