Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb je je oliedrukprobleem al gevonden? Heeft hij met koude motor wel de juiste
oliedruk? Heb je het probleem misschien met hoge olietemperaturen. Dat
de plunjer teveel uitzet dat hij klemt. Zit er bij een saab ook een veer achter
de plunjer, en heeft die veer nog de juiste lengte.Mooi dat hij goedgekeurd is, maakt het ook nog wat uit als je er
een groep a uitlaat onder hebt met de keuring? Of doen ze daar
niet moeilijk over. Wil die van mij ook altijd nog laten keuren, maar
blijft er steeds bij. Hij maakt niet veel lawaai, maar heb ook wel eens
gehoord dat alles origineel moet zijn qua uitlaat enz..@2000 bedoel je die rechts van de massa schakelaar, dat is zijn uitlaatgastemperatuur
als het goed is. Trouwens mooi dat hij weer loopt, mooi project.Als je zelf handig bent kun je hem natuurlijk wel zelf demonteren, maar
dan komt het net zoals hotrod zegt. Alles moet goed opgemeten worden
om niets onnodig te vervangen, maar ook om niet iets te vergeten. Dat
zou dan bij een revisiebedrijf o.i.d. moeten gebeuren. Want het zou zonde
zijn als hij in elkaar zit en dan kapot loopt.Bij een turbo zit altijd wel wat speling op het asje. Maar
niet teveel natuurlijk. Door de oliedruk wordt de speling opgeheven.
Zou er in ieder geval ook iemand anders naar laten kijken. Zou zonde
zijn als ie wel goed is.Oke duidelijk
Dan bedoel je 2 versies lagerkappen, of zijn de bouten anders.
Heb je daar toevallig ook gegevens van?Groetjes.
Zag ook op internet dat duparts failliet was, dus zou betekenen dat ze daarom
onder deze nieuwe naam verder zijn gegaan. Zijn er ook gevallen bekend van mensen
die nog spullen moeten hebben o.i.d. Vindt het wel tricky om er nu weer wat te
bestellen.@soepkiepe wrote:
zo hey, is de bestuurder er goed vanaf gekomen?
:jerry :jerryGeen idee, durf er niet in te kijken. Wie weet wat je tegen kunt komen haha.
Aan een kant haak klopt wel, aan de andere kant zit uit mijn
hoofd een soort gebogen stripje die in de gleuf komt. Deurzijde
en handremzijde zijn trouwens verschillend in vorm/lengte.@ Rik gaaf project om te zien. Je zal er vast en zeker zelf wel aan denken, maar je remleiding gaat wel
dicht langs de turbo. Daar zal ik nog wel even een hitteschild o.i.d. tussen maken, super hoe je het gemaakt
hebt.@16v kadett c wrote:
@ckadett16v wrote:
@imagine wrote:
motor loopt goed merk er niks van en voldoende koppel en er moet niks
Hoef je niet direct zo bijdehand te doen, als je een beetje motorenkennis hebt weet je
wat je laat liggen.nou zo kan die wel weer
heb anders ook nog nooit iets van jou gezien :hmmz
heb je foto.s van jou c kadett 16vHij doet jah bijdehand van ik MOET niks, het was goed bedoeld. Foto’s staan
wel ergens op het forum.@imagine wrote:
motor loopt goed merk er niks van en voldoende koppel en er moet niks
Hoef je niet direct zo bijdehand te doen, als je een beetje motorenkennis hebt weet je
wat je laat liggen.Loopt de auto wel mooi met dat uitlaatspruitstuk zo!!! Je moet
eigenlijk zorgen dat je ze allemaal even lang hebt en ook
anders bij elkaar komen. Zo laat je veel vermogen/koppel liggen.20 januari 2013 om 18:42 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096122Zijn die losse bobines van een andere type opel ofzo, of van een ander
automerk.Staan niet meer nummers op, denk wel dat het de
goede is. Andere die hier liggen hebben 6gaten. Dan
zal hij wel van de xe zijn.niemand?
Is de xe de enigste dan met 8boutgaten, lijkt me stug. Het mooiste is dat iemand het kan zien
aan de hand van de nummers. Hier heeft nogal wat van dat spul rondgezworven vandaar.
Ik laat hem hier in de buurt afdraaien, die maken ook veel spul voor de racerij klaar. Iig
bedankt voor het aanbod.8 januari 2013 om 11:44 In reactie op: elektrische stuurbekrachtiging corsa b inbouwen c kadett #18091528Blikje spinazie eten :D :D , zo zwaar stuurt een
ckadett toch niet.Denk dat ik eerst maar gewoon mijn “kapotte stoter”, opspoor en
als ik meer tijd heb dan de kop maar demonteer en hem gelijk helemaal
even naloop.@witje2.4 wrote:
Hey Maurice,
Begonnen met de ombouw zie ik, was gister nog effe in Lieshout maar je was er nie.
Weet nie hoe het bij ascona zit maar bij kadett moet je volgens mij nog een spie er bij tussen maken als je
de originele steunen wil gebruiken en het blok er recht in wil hangen.Dett is btw weer goedgekeurd voor 2 jaar!!
Gr
Blok hoort juist niet recht te hangen, gaat erom dat de pan vlak ligt.
@ JvV, ik zie het nut van schijfremmen achter niet in. Je ziet zelf met
bergrennen jongens met trommelremmen. Denk dat het remoppervlak
met trommel ook groter is. Vind de klauwen van de vag groep die ze
het meeste gebruiken ook niet bijster goed remmen. Vooral niet op
de handrem. Maar ieder z’n ding natuurlijk.@Mayhem. Heb je je vliegwiel nieuw gekocht, heb je daar toevallig ook een website van?
Ben namelijk ook op zoek naar een.Groetjes.
@ Willem
Met een goeie luchtsleutel lukt het echt wel hoor, doe de 250nm met de momentsleutel.
En dan die 50 graden met de luchtsleutel. -
AuteurBerichten
