Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zo als het nu lijkt is het probleem opgelost, ik had al een andere dop geprobeerd. Maar
dat was nog niet goed, nu heb ik nog een andere dop opgezocht en heb ik er een expansie
tank bij gemaakt en nu heb ik het probleem nog niet weer gehad. De doppen zullen wel net
zo oud zijn als de auto haha.Ik zal nog even goed naar de de dop enzo kijken, zit trouwens al roze koelvloeistof in.
De temperatuur heb ik overigens gemeten in de radiateur met een losse meter, en de
slangen zijn wel hard genoeg, maar ik bedoelde niet zo hard dat de koppakking erdoor
is. Net als je zegt de slangen moeten wel enigszins hard zijn, en misschien is een expansie
vat nog helemaal niet zo’n slecht idee.12 september 2013 om 21:17 In reactie op: Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht! #17663690Heb je dat speciaal gereedschap niet om de deurpennen te verwijderen, is in een vorm van
een Z. Doe je losse pennetjes in het scharnier, zet je de Z erop en ff rammen met een
hamer. Heb je ze zo los.Ik zou iig de kop aan de achterkant weer open maken, want je kop heeft nu
geen goede circulatie en de achterkant van de kop wordt nu veel te warm.
Het warme vloeistof kan nu niet weg aan de achterkant.Kan ze er beter even mee doorrijden denk ik, en wachten tot er een foutcode in het
geheugen blijft. Anders zondagmorgen even de autobahn op zal ook wel niet verkeerd
zijn denk ik haha.Nee idd, kan je makkelijk bij het roetfilter om hem even te bekijken. Heb de auto nog niet op
de brug gehad. Wou er morgen even naar kijken.Nee klopt met vagcom kun je alleen de standaard foutcodes uitlezen, zelfde als met een universeel apparaat.
Het lampje wat gaat branden is trouwens die auto met een sleutel erdoor.Ze heeft het onderweg gehad, de auto hield ook in toen het lampje ging branden. Daarom is
ze onderweg naar een dealer gegaan, en die zei dat het aan het roetfilter ligt. Opcom heb ik
zelf niet voor handen wel vagcom voor de vw. Daar kun je ook obd codes mee uitlezen voor
andere merken en gek genoeg heeft hij nu weer geen code. Als je er nu mee rijdt dan gaat het
lampje na een kilometer of 8 branden en houdt dan ook in. Even van contact en weer starten en
je kan weer verder.Alvast bedankt.
@RacesconaB204 wrote:
@ckadett16v wrote:
Die 400 loopt ook wel, is die phase 3 getuned ofzo. Of ligt er wat anders in.
Ja, daar zit een heel wat kostbaarder motor in. Ik weet zo niet wat voor ‘phase’, maar is een bij Gerent nieuw opgebouwde 400-motor met 52mm webers etc. Iets van 290pk en 292Nm of omgekeerd.
Een ongelofelijk mooi geluid, maar alleen een helm op je hoofd is niet voldoende, dan loop je gehoorbeschadiging op.
Dat geloof ik graag, want hij klapt ze dr mooi uit haha. Maar jij mag ook niet klagen
met je motor zoals je hem nu hebt. Loopt er ook mooi over.Die 400 loopt ook wel, is die phase 3 getuned ofzo. Of ligt er wat anders in.
Filmpje idd haha, Rick ik weet niet of je de koppelingen laat persen. Maar
als je ze laat persen kan je beter eerst 1 kant van de slang laten persen. Hem
dan eerst even monteren. Je slangen even mooi leggen en dan de losse koppeling
even markeren en dan die kant laten persen. Dan heb je de slangen mooi spanningsvrij
liggen. En krijg je er ook geen rare draaing in, want ze zijn best stug.Groetjes.
Mooi dat het weer goed is, hopen dat dit het laatste probleem was voor lange tijd.
Een ding scheelt je kan de motor nu wel dromen haha.
Succes dr mee.Is een formeergas, die je aan de binnenkant van het te lassen onderdeel zet. Dus zoals hier dop je de buis
af en zet je er formeergas op (kan ook gewoon met argon). Zorgt ervoor dat de las aan de binnenkant net
zo mooi vloeit als aan de buitenkant. Anders wordt de binnenkant poreus en is de buitenkant wel mooi.12 juni 2013 om 16:25 In reactie op: c kadett 79, hoe sterk is de achteras? (1.2 naar 2.0) #18150560Mooi dat je er weer voor gaat, zou trouwens ook uitkijken met de vloeibare pakking.
Zag op een foto dat het aardig aan binnenkant er tussenuit knijpt. Dat is ook rotspul
als het een eigen leven gaat lijden.Succes ermee.
Ik zou hem ook even in een hoekje zetten en het even laten bezinken.
Vast en zeker een kleinigheidje kan haast niet anders. Kan me aan een
kant wel voorstellen dat je hem weg wilt doen, maar na zoveel werk :shock:Ik zou iig die 10w60 proberen. En weet je zeker dat je van je oliedruk meter
aan kan. Anders kun je hem eens vergelijken met een oliedrukmeter op het
motorblok.Je kan hem ook onder de auto maken en dan in de bolling boven de achteras, heeft hij ook nog bescherming. De
koeler is groot genoeg en heeft ook koelribben dus die koelt wel.Super dat het nu goed werkt, heb je er misschien ook een foto van waar alles op staat.
Dus waar de slangen en dergelijke heen gaan. Misschien moet ik er ook nog aan, hoorde
m vandaag een keer lucht zuigen op het klaverblad.En voor de koeler, de vw pompverstuivermotoren hebben er een brandstofkoeler op.
Die zit onder de auto in de buurt van de rechtervoorstoel. (golf 4, skoda octavia enz.)
Misschien dat je daar iets aan hebt.Heb je trouwens ook een voorfilter tussen tank en pomp, ik had het probleem dat ik het filter
te groot had. Die kwam half leeg te staan als de druk van de tank afnam door minder inhoud.Er zijn ook balletjes in de handel die kun je in de tank doen en dan zetten ze uit, die zorgen ervoor
dat de benzine niet gaat klotsen. Maar de benzine heeft er geen hinder van. Er is ook een soort
schuim/spons achtig iets dat kan je er ook indoen, is hetzelfde idee als de bolletjes.Ik heb een groep a 63.5mm maar past werkelijk perfect.
Ik zou hem mooi op de motor laten zitten en een simons dempertje o.i.d. scoren.
Persoonlijk vind ik het geen kijk.Dat ziet er mooi uit, wat voor topsnelheid haal je nou op het rechte eind dan?
Nu zit er bijna van alle merken iets op haha, super project.
En als de oliepomp binnen de tolerantie’s zit en de plunjer is
goed dan kan het haast niet anders dat hij de druk verloor door
de te grote speling. Daar kan dan geen 1 pomp aan pompen haha.
Succes dr mee.Kijk dat is dik voor mekaar, zal iig goed naar de oliepomp en je overdruk
ventiel kijken. En als je het niet vertrouwd vervangen, omdat je toch
alles los hebt nu. Succes dr mee. -
AuteurBerichten