Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
21 augustus 2015 om 21:21 In reactie op: Waar moet je ook alweer op letten bij een Z19DTH? #18294011
Je kan bij een goed poetsbedrijf wel een ozobehandeling laten doen, dan heb je alle nare luchtjes eruit.
Airco even schoon laten maken en een nieuw interieurfilter erin. Zonde om een auto daarvoor te laten
staan.Heb je de rest ook al, zoals motorsteunen, carterpan, versnellingsbak, tussenas enz. Die onderdelen worden
aardig schaars, het zou jammer zijn als je een dta ofzo koopt en de rest niet kan krijgen of met goud moet betalen.@RacesconaB204 wrote:
:D Zeker kan de Ascona nog wel wat lager. Dat heb ik in het verleden ook al wel geprobeerd, maar dan zit je continu in de bump stops. De voorste draagarmen zitten nu al omhoog richting de wielen en achter houdt je niets te veren over. Het is nu eenmaal een auto uit een heel andere tijd (en lager is dan niet per definitie beter).
Dan zou je al heel rigoureus de wielophanging moeten aanpassen zoals vaak bij Bergrennen auto’s gebeurd (wie weet ga ik me nog eens vervelen).Hoeveel is je ascona nu eigenlijk verlaagd, ik vind het wel mooi in verhouding zo. Mooi dat je nu zoveel plezier hebt met de wagen, dat is ook wel eens anders geweest. Toen was je van plan om de hele boel te verkopen.
14 augustus 2015 om 18:03 In reactie op: Plastic kapjes veer elektrische achterklep vectra C wagon #18293304@DeKleineMan wrote:
Heb die plastic kap om de trekkabel wel verwijderd. Dacht dat dat minder weerstand zou bieden met het dicht trekken van de klep. Vooral bij warm weer. Maar helaas hielp dit niet bij mij. Ik heb ook elke keer problemen met die klep. Erger me er dood aan. Dan doet hij het weer een paar dagen en dan weer weken niet. Heb trouwens dat potmetertje niet vervangen.
Welkom trouwens ;)

En dat potmetertje is juist het probleem als hij niet goed sluit.
Volgens mij moet je n kogeltje plaatsen met dis ontsteking
Dat kan zijn, maar ik vind de manier waarop een beetje jammer. Als iedereen zo reageert kan je het forum beter opdoeken.
Windows 7 64bit Liviu
@WillemR, het zou vast en zeker wel op het forum staan net als zoveel maar ik kan het niet vinden. Dus daarom vraag ik het hier en daar is het forum ook voor.Ik zou gewoon de vlinder kleppen verwijderen en een delete kit monteren. Staan wel op eBay enz Kcp heeft ze ook wel maar verkoopt ze niet aan derden volgens mij want ze reageerden niet op mn mail daarover. Ik haal ze in mn vakantie dr ook uit puur uit voorzorg en de riem moet toch vervangen worden.
Volgens mij niet
Heb een nieuwe hendel besteld en dat was toch het probleem, gelukkig maar.
28 juni 2015 om 09:03 In reactie op: C20XE slaat af onder rijden en start vervolgens niet meer #18286393Je kan even proberen als eentje start dat de ander even met de achterkant van een schroevendraaier o.i.d. even op de krukassensor tikt. Vaak doet hij het dan nog wel even, of hem er even uithalen en de voorkant schoonmaken als er rommel op zit. En als hij dan wel loopt zou ik sowiezo een nieuwe monteren want dan is hij op zn eind.
Succes
Zal even kijken of ik ergens even eentje kan wisselen, rijden weinig vectra’s hier volgens mij.
Niemand!!!
Oke helemaal duidelijk, dan zal ik dat in 1 keer doen met de distributieriem. Die kan nog 40.000km zitten, dus hopen dat de kleppen het nog zolang uithouden. Volgens het onderhoudsboekje is er al een keer voor coulance een ander inlaatspruitstuk opgekomen dus dat zal wel goed komen.
Gr
Oké super weten we dat ook weer, had ze wel bij eds op de site zien staan maar ze zitten allemaal rond dat geld dus haha.
Kan je overigens de wervelkleppen zo verwijderen vh asje en dan alles terugbouwen of moeten de stangen er ook uit. Heb ook ergens een remove kit gezien maar waar dat ook alweer was. En je krijgt geen foutcodes ervan?
Oké dat hoort niet verkeerd, en het werkt ook goed met de telefoons van tegenwoordig. Geen echo ofzo
Hoi Jraaf,
Je hebt inderdaad een behoorlijke restrictie direct na de turbo, als je logisch nadenkt zou je ook wel na kunnen gaan dat hij minder snel opspoelt.
En net wat je zegt de hitte heb je inderdaad ook nog, denk dat dat een aardig verschil maakt. Mag ik vragen waar je je downpipe vandaan hebt en
wat hij gekost heeft (mag via PB uiteraard)?Alvast bedankt,
Gr Bram.
En kan je dan met je originele stuurwielbediening de telefoon ook bedienen?
Ben je dan alleen een bluetooth module nodig of ook het hele navigatie gebeuren. En moet het met opcom aangemeld worden. En het kan dan niet met de stuurwielbediening die ik nu heb zeker. En die aux-in is dat ook een module.
Gr
Bedankt voor de reacties, ik zal het roetfilter binnenkort verwijderen/leegmaken. Dan zal ik de egr + het regeneren weg laten schrijven.
Ik heb het wel bij meerdere auto’s gedaan, maar daar waren allemaal klachten mee met het regeneren. Zal er ook nog vermogenswinst zijn
met een leeg roetfilter als je ziet wat voor brok aan spul er in zit moet het haast wel. Iemand trouwens ook bekend met van die katalysator vervangende
voorpijp direct na de turbo?Bedankt voor de info, het werkt inderdaad zonder opcom. En die happylight module is dat wat en gaat de bochtenverlichting met die
module alleen maar in samen werking met het knipperlicht of ook met stuurbeweging. En wordt de bochtenverlichting boven een bepaalde
snelheid uitgezet of blijft hij het op de snelweg ook doen.En dan werkt de rest zoals gasrespons nog wel?
Oke dankjewel allemaal, en als zo’n schokdemper kapot is en je plaatst gewone en je laat ze uitprogrammeren werkt het snellere gasrespons en besturing dan nog wel?
Kan je hem ook met opcom uitzetten?
Nee is gewoon handgeschakeld, de vering en stuurbekrachtiging zou dan aangepast worden. Maar het fijne weet ik er ook niet van.
-
AuteurBerichten