Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dit weekend draai ik de Vec. over de 137000 heen.
Ik had een soortgelijk probleem, en is nu opgelost.
Kijk hier maar eens.
Ik heb er foto’s en uitleg bijgezet.
Is een erg simpel klusje, maar het is wel een beetje priegelwerk.Vandaag het probleempje opgelost. :D
Wat pica’s gemaakt van wat ik tegen kwam bij de schakelaar rechts achter.
Rechts voor is simpeler en daar heb je net iets meer ruimte.met een klein schroevendraaiertje het paneeltje ( compleet met speakertje ) eruit gewipt.
Allereerst de elektrische aansluiting er af gehaald. ( deze zit ook met een plastic lipje geborgd )
Vervolgens de schakelaar eruit geduwd door de metalen lipjes aan de zijkant van de behuizing weg te duwen.Daarna de behuizing verder uit elkaar gehaald door de vier plastic lipjes aan de onderzijde wat weg te duwen.
op deze manier kom je bij de kontaktpuntjes.Deze ( in de rubber strip ) heb ik iets opgeruwd met een mesje, en ingespoten met contactspray.
De printplaat-kontakten heb ik alleen ingespoten met contactspray, en zachtjes opgewreven met een droge doek.Daarna alles weer in elkaar geklikt, en in de auto gemonteerd.
Werkt weer feilloos. king:Thnx, Ik ga het binnenkort proberen.
De VEC vandaag een broodnodige wasbeurt gegeven.
En gelijk de stofzuiger er doorheen gehaald.
Is ie weer schoon! king:@ Arjontje,
Thnx voor je uitleg. Klinkt logisch.Gelukkig zit er nu niet zo heel veel profielverschil tussen voor en achter, dus ik laat het nu zo.
Sowieso wissel ik zomer en winterset ieder jaar van voor naar achteren en andersom.Off-topic: Nieuwe banden horen bij een voortrekker op de achteras te komen.
(Of heb je een ‘staggered’ set-up?)Ja. Daar heb je een voor mij nog steeds moeilijk vraagstuk.
De ene bandenboer / garage zegt voor, en de andere weer achter.
Uitleg dan meestal richting grenssituatie waarbij de grip wegvalt in een slip.
Achterwielslip zal lastiger op te vangen zijn, maar zal pas veel later optreden ( bij normale rijstijl ) dan voorwielslip.
Vandaar dat de meesten dan zeggen dat de nieuwe banden op de vooras moeten.Iemand een ander verhaal danwel een andere verklaring ?
Vandaag de zomerwielen er weer onder.
Compleet met twee nieuwe Michelin Pilot sport 3 225/45/18 V’s op de vooras.
Weer een rib uit mijn lijf, maar dan kunnen we weer ff. ;)En dan de winterwielen binnenkort schoon maken voor opslag.
Ze hebben in ieder geval nog genoeg profiel voor een volgende winter. :D ( als er nog ooit een echte winter komt ? )Handig iemand opsnorren en mechanisch slot er in maken :jerry werkt altijd :thumb
Heeft iemand daar een how to of montagevolgorde voor? @ trashmetal: jij misschien ?
Ik ben ook al jaren niet blij met mijn elektrische achterklep.
Vrees ook voor dit soort ellende. Bij mij gaat het openen tergend langzaam in de winter. In de zomer geen problemen.
Uit het slot komen en terug er in vallen is bij mij nooit een probleem geweest.
Ik heb al eens gekeken en gevraagd hier op het forum wat er moet gebeuren om de elektrische achterklep om te toveren naar een normale mechanische, maar ben nog niet overtuigd.Voorlopig blijft hij het doen. Zal trouwens ook eens kijken waar dat dopje zit voor een schroevendraaier-actie indien benodigd in de toekomst. ;)
Ik heb de Y2.2DTR ook gehad in mijn vorige Vec. station. Heel erg prettige motor vond ik zelf.
Alleen toendertijd al een beetje verouderd, waardoor deze is vervangen door de Cdti-motoren.
De Y2.2DTR zag je ook heel vaak in de vec. B2, en ook in de Astra en Omega.Prettig vond ik vooral het koppel wat bij relatief laag toerental voorhanden was.
Nadeel: Hij maakte een beetje een tractorgeluid vond ik zelf, t.o.v. andere diesels.Zelf heb ik er weinig problemen mee gehad gedurende ruim 100.000 km.
Dynamo vervangen en lekke vacuum-slangetjes voor turbo-aansturing die voor noodloop zorgden in het buitenland.
Dat laatste overkomt je dan weer in zuid Frankrijk waar ze niet veel op hebben met Opel. :cryDe velgjes gesopt, en de deurrubbers ingevet voor als het toch nog echt winter gaat worden de komende tijd.
215/50/17 is de originele bandenmaat op originele Opel lichtmetalen velgen. Vaak wordt er 225/45/17 gemonteerd omdat deze bandenmaat meer gangbaar is, en daardoor meestal goedkoper dan de originele 215/50/17.
ik had op mijn originele velgen eerst ook 225/45/17, en tegenwoordig gebruik ik de velgen in de winter met 215/50/17 winterbanden.En vandaag de Vec dan in zijn geheel gewassen. Hij staat er weer glimmend bij. king:
De wintervelgjes een sopje gegeven. Staan er weer glimmend bij. ;) Van de week misschien de rest van de Vec ook wassen. Is nodig!
De Vec maar weer eens gewassen met de hogedrukspuit in een wasbox. :D
Is ie weer netjes.17 november 2015 om 17:42 In reactie op: xenon /led welke verlichting voor een betere licht opbrengst #18302096Ik lees ook met interesse mee. Maar wat doet zo’n Xenon voorschakelunit eigenlijk?
Ik dacht dat de xenon-setjes ( meestal ) wat goedkoper waren, en nog niet eerder gehoord dat je een voorschakelunit moet hebben.De velgen gewassen. Ze waren na een week al weer aardig vies geworden. :???:
Vandaag mooi weer, dus de winterset er maar eens op gezet.
Kan de Vec. weer een paar maanden op de 215/50/17 winter-Fulda’s vooruit.Twee van de vier 2254518 zomer-Michelin Pilot Sport’s zijn helaas op na deze zomer.
Dat gaat weer geld kosten begin volgend jaar. :hmmzNadat alles gewisseld was, de Vec ook nog even een wasbeurt gegeven.

Hij staat er weer mooi bij, al zeg ik het zelf. king:17 oktober 2015 om 13:20 In reactie op: Mark’s Vec. C2 2.2 16V STW : wisseling op de oprit #18146391Begrijp ik het nu goed dat jij een oude 2,2-16V motor hebt liggen in een C2. ?
Op de site van unlimited tuning wordt idd gesproken over chiptuning van de 2,2-16v met 147 PK.
Ik neem echter aan dat jij ( net als ik ) het 2,2-16v DGI blok in de VEC hebt liggen met standaard 155 PK.
Die kom ik niet tegen op de site van unlimited tuning. ( Wat me dan niet verbaasd trouwens omdat chiptuning van de DGI blijkbaar lastig is)Of kan unlimited tuning toch wel een DGI-blok chippen, en had jouw blok blijkbaar al wat pk’s ( 155 > 147 ) verloren de afgelopen jaren.
Hele vette velgen op die VW.
Mooi weer vandaag. De Vec dus maar weer eens verwend met een wasbeurt.
Mooi weer. De Speedlines maar weer eens schoon gemaakt. De hele auto komt later weer. ;)
Gewoon Super 98 tanken.
Doe ik al jaren. Is iets duurder, maar dat moet dan maar op vakantie.Overigens is Euro 95 nog degelijk wel verkrijgbaar in Frankrijk.
Kijk maar eens bij de grotere hypermarches.
die zijn sowieso veeeel goedkoper dan de tankstations aan de snelweg. :D
Elk dorp heeft wel zo’n hypermarche ( Le Clerc, Carrefour, Super U, Intermarche etc. ) met tankstation.
Het loont echt de moeite om de snelweg af te gaan voor een tankstop. -
AuteurBerichten

















