CJX

Aangemaakte reacties

5 berichten aan het bekijken - 301 tot 305 (van in totaal 305)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: richard steld zeg even voor hier op het fourm #17964891

    He, ook welkom hier namens mij als relatieve newbie op dit forum.

    Grtz,

    Clarence

    In reactie op: Fijne feestdagen! #17962670

    Bedankt,

    Eric, voor jou en ook voor alle anderen: fijne feestdagen gewenst, en een voorspoedig nieuw jaar.

    Grtz,

    Clarence

    In reactie op: voorstellen #17962048

    Ja, de caravan gaat al weer mee sinds 2006 en heeft al weer heel wat kilometers achter de donkerblauwe diesel gehangen.
    Ieder jaar een lange vakantie in het zuiden van Europa en daarnaast steeds een korte vakantie in nederland.

    Deze 2,2 DTi had niet veel moeite met het beladen gewicht van ongeveer 1500 kg.
    Heb indertijd bewust gekozen voor een 2,2 Dti inplaats van een 1.9 CDti omdat het maximale koppel bij een veel lager toerental vrijkomt.

    In het buitenland wel wat problemen gehad :( Tot 2 maal toe stil gestaan in zuid Frankrijk met de motor in noodloop.
    In beide gevallen problemen met de aansturing van de turbo.
    Eerste keer vacuumschakelaar vervangen, en de tweede keer waren er diverse vacuum-slangetjes poreus.

    Heel vervelend als je Frans niet optimaal is, en sowieso is een Opel Vectra in Frankrijk vrij uniek.
    Laat staan een VOD vinden op korte afstand van de “pechplek”
    Ook de onderdelenvoorziening verloopt daar wat traag ondanks de inzet van de ANWB.
    Je kunt denk ik beter pech hebben met een Vectra in duitsland!

    Vorig jaar 2 maal met de nieuwe benzine-vec in Nederland weggeweest.
    Dat merk je duidelijk! De diesel had meer koppel, en je moet met de benzine veel meer op toeren rijden, maar de combinatie rijdt verder prima.

    Ben benieuwd hoe dat gaat worden bij de eerste vakantie naar het zuiden.
    Bergop zal de VEC daar een hele kluif aan hebben, maar ik heb er wel vertrouwen in.
    Sowieso is de Vectra C-stationwagen een stabiele caravantrekker.

    Nog even over de reden van de overstap van een nog prima rijdende 2.2DTi naar een 2.2 DGi.

    Ik was super tevreden met de diesel, maar mijn werkgever besloot om te verhuizen.
    Ik ben na een jaar maar mee verhuisd omdat het dagelijks reizen mij niet echt beviel.

    Sinds mijn verhuizing was de diesel niet meer rendabel, en ik was ook wel weer toe aan iets anders.
    Na jaarlijks 30.000 km rijd ik nu slechts 10.000 km/jaar en met bijna 2 ton op de teller heb ik dus afscheid genomen van de DTi.
    Dat het een Vectra C2 stationwagen moest worden dat stond wel vast, maar de motorkeuze was voor mij nog een vraag.
    Een 1.8 ( 140 pk ) mag maar 1400 kg trekken, en toen bleven dus over de 2.2 de 2.0 turbo of een V6.
    Veel stationwagen-turbo’s waren er niet te vinden binnen mijn budget, en voor een V6 gold hetzelfde, en zo bleef dus over de 2.2 benzine.
    Daarin was genoeg keuze, en na wat bezichtigingen was ik ervan overtuigd dat het een executive moest worden.
    Alleen dan geen donkere kleur, en dat zijn er niet zo veel. Zwart, donkergrijs en antraciet voeren de boventoon.
    Na diverse proefritten werd het dus deze lichtgrijze. ( of lichtblauw volgens sommigen )
    Goede kilometerstand, weinig beschadigingen, en een goed gevoel bij de proefrit en de verkopende VOD.

    Viel me wel op dat diverse Vectra’s na 2 tot 3 jaar al aardig afgeragd waren, en dat veel mensen absoluut niet zuinig zijn op hun bezit.
    Of ben ik nou zo kritisch?

    In reactie op: voorstellen #17962042

    Bedankt voor de welkomstberichten.

    Voor wat betreft de vraag van RISL hier nog wat foto’s van mijn vorige Vectra, en ( vreemde eend op dit forum ) de Peugeot van daar voor.

    Greetz,

    In reactie op: in welke provincies woon je #17960680

    Dongen, Noord Brabant

5 berichten aan het bekijken - 301 tot 305 (van in totaal 305)