Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Leuk om te zien wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is.
Maareh…ik rijdt nog steeds liever zelf. ;)Heeft iedere cd-nav 70 een aux?
Volgens mij niet.
Dat heeft iets met bouwjaar en uitvoering te maken.
Hoe nieuwer de auto waarin de CD70 is ingebouwd, hoe groter de kans dat er een externe AUX op zit.Dat is de AUX-ingang, en dat is af-fabriek geleverd op de cd70.
Daar kun je met een jack-plug een I-pod of ander apparaat op aansluiten.
Wanneer je iets dergelijks aan sluit, dan zal de cd70 dit herkennen, en dan kun je hem via de cd70 afspelen/bedienen.“clean” laten! Dat is veel mooier.
CJX schreef:
Heb mijn sloten ook bij de VOD gehaald. ( zijn van Irmsher geloof ik )
Zitten na mijn vorige C1 nu op mijn huidige C2, en voldoen nog prima na al die jaren.
Zeker gezien het feit dat ze er voor de winterwielenwissel vaker af gaan dan gebruikelijk.Ik wil ze ook bij de VOD halen.
Wat waren de kosten ongeveer?
50 euro?Ik denk dat je met 50 euro aardig in de buurt zit tegenwoordig.
Ik kan het bedrag niet meer terug vinden, maar ik heb in mijn hoofd dat ik er toendertijd 40 euro voor betaald heb.Lekker bezig.
Die snowflakes gaan vast heel erg mooi staan onder je Vec. ( die fotoshop geeft al een goed idee )Wanneer ik tijd heb kom ik binnenkort misschien wel even kijken als ik weer eens bij mijn schoonouders op bezoek ben.
Heb mijn sloten ook bij de VOD gehaald. ( zijn van Irmsher geloof ik )
Zitten na mijn vorige C1 nu op mijn huidige C2, en voldoen nog prima na al die jaren.
Zeker gezien het feit dat ze er voor de winterwielenwissel vaker af gaan dan gebruikelijk.Terug gaan naar Carglass, en hun het laten doen.
Als er dan iets fout gaat, dan mogen zij het weer herstellen.Informeer eens bij Alfa Electronics in Rotterdam.
http://www.alfaelectronics.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;Zij doen veel in navigatie en “originele” audio.
Misschien dat zij er iets mee kunnen.
Zij hebben twee jaar geleden voor een redelijke prijs mijn CD-70 weer aan de praat gekregen toen die geen cd’s meer wilde spelen.Welkom hier, en veel ( rij ) plezier met je Vec.
Moet wel lukken, de 2,2 direct station is een heerlijke auto. :angelBen benieuwd naar foto’s van je ride.
Ik heb het vullen in diverse etappes gedaan, omdat het moeilijk is om het nivo af te lezen van onderen af.
Na vullen steeds weer even gestart, en het stuur max. links en rechts gedraaid. ( op een gladde garagevloer )Zag trouwens dat de dop zelfbeluchtend is, ( of hoe noem je zoiets ) want er zit een gaatje in om het reservoir te kunnen ontluchten danwel beluchten.
Gisteren bij de VOD dus een litertje stuurbekrachtigingsolie gehaald.
Was nog even verwarring. :hmmz Initieel kwam er een fles ATF ( rood van kleur ) op de balie, maar toen ik vroeg of hij zeker wist of dat de goede olie was, ( omdat ik groene olie zie in mijn reservoir ) kwam hij na navraag bij een collega aan met een andere fles groene olie.
Op het etiket staat dat deze geschikt is als stuurbekrachtigingsolie voor diverse modellen waaronder de Vectra C.Vanmiddag in de pauze het reservoir opgetopt, en de boel werkt weer naar behoren.
Nu alleen de komende tijd regelmatig controleren op lekkages, en hopen dat de klacht niet meer terug komt.25 februari 2013 om 14:00 In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17978371Erg mooi, die snow flakes.
Wel luxe hoor, drie sets velgen van 17 tot 19 inch.
Zo kan je nog eens kiezen. ;)Vandaag in de pauze op mijn werk maar eens op zoek gegaan naar het vloeistofreservoir + pomp van de stuurbekrachtiging.
Man, wat zit dat ding op een moeilijk bereikbare plaats daar rechts voorin net achter de bumper. :swear
Gelukkig heb ik lange armen, en zo kon ik van onderuit naar boven toe bij de vuldop van het reservoir komen om deze er af te draaien.
En ja … er zit ruim te weinig vloeistof in ( enkele centimeters onder het min.-streepje ) , maar waar is die vloeistof dan gebleven? :hmmz
Ik kan in ieder geval geen lekkages ontdekken, en ik ga vanmiddag maar even langs de VOD voor een litertje stuurbekrachtigingsolie om de boel weer op peil te krijgen.En dan maar hopen dat het probleem verholpen is.
Iemand nog suggesties?
Kan er bijvoorbeeld lucht in het systeem komen als het vloeistofpeil te laag is geweest?20 februari 2013 om 18:59 In reactie op: Ja hoor!! weer een Vectra C station er bij, vaarwel Vectra B #18108392Mooie VEC. :thumbup
Bekende kleur en velgen trouwens. ;)
Mooie GTS. :thumbup
Ik denk ook dat de velgen beter uit komen wanneer je de auto wat lager zet.
( Ben zelf trouwens ook nog steeds aan het twijfelen )Ziet er strak uit. :thumb
Het electrisch systeem beschermt je tegen onbedoeld openen heb ik gemerkt wanneer ik met de caravan op pad ben.
Op de dissel van de caravan heb ik ook regelmatig een fietsendrager staan, en dan wil ik ook niet dat de klep opent.Wanneer de stekker van een aanhanger ( of fietsendrager ) is aangesloten op de de trekhaak, dan wordt de functie “klep openen ” op je sleutel afgesloten.
Je kunt dan niet per ongeluk op dat knopje drukken als de sleutel in je broekzak zit.
Openen kan nog wel door de schakelaar ( handvat ) op de klep te bedienen, maar daar ben je dan dus zelf bij.
Bij aangekoppelde aanhanger worden ook automatisch de parkeersensoren achter afgesloten.Let wel: zo werkt het bij mij op mijn C2 2,2 Direct SW uit 2007, maar het werkte bij mijn vorige C1 2,2 DTi uit 2004 op dezelfde manier.
Heb je inmiddels al een oplossing gevonden?
Ben best wel benieuwd, want ik ben er zelf nog niet uit.Gr, CJX
De wintervelgen ( 17 inch lichtmetaal ) grondig gewassen.
Dit was wel nodig na de vorstperiode van afgelopen januari.
Helaas nog geen tijd voor de Vec. zelf.
dit moet later maar weer gebeuren.Ik heb ook soortgelijke problemen gehad met mijn C2 2,2 direct.
Bij mij is twee keer het hele tellerblok uitgevallen, inclusief wat extra verlichting op het dashboard. ( weet niet meer precies welke )
De eerste keer was behoorlijk schrikken, en na wat onderzoek kwam ik in eerste instantie niet achter de oorzaak. :shock:
Alle zekeringen waren “in”, en “heel’, dus dat kon het niet zijn dacht ik zo.
Echter toch even de zekeringen, die met het dashboard te maken hebben, er uit gehaald ( zie instructieboekje voor de nummers ) om te zien of er achter de kontakten misschien iets mis was. Niets te zien, en vervolgens dus de zekeringen weer terug geduwd.
En toen….. werkte alles weer.
Geen idee waarom, maar het eruit halen en terugplaatsen van de zekeringen was de oplossing. :hmmz
Heb toen nog wel even de kontakten ingespoten met contactspray. ( kan geen kwaad denk ik )De tweede keer dat ik deze “klacht” heb gehad was vorige zomer op vakantie in Frankrijk.
Niet iets wat je op vakantie wil mee maken, maar gelukkig wist ik toen meteen wat ik moest doen.
Was dus opnieuw snel op te lossen door de betreffende zekeringen even te “resetten”.Misschien kun je er wat mee.
Succes in ieder geval.Mooie V6-station. :thumbup
Succes met de beoogde aanpassingen.De C 2,2 Dti is een heerlijke kilometervreter met veel koppel onderin, en voldoende vermogen. :thumbup
Heb zelf enkele jaren ( totaal ongeveer 100.000 km ) naar volle tevredenheid een C 2,2 Dti-Station gereden.
Destijds ook bewust voor de 2,2 gekozen versus de 1,9 CDTi vanwege het koppel wat al bij lagere toeren vrij komt.Mijn 2,2 Dti station woog 1500 kg op kenteken.
Gemiddeld verbruik was ongeveer 1 liter op 17,5 km op de snelweg, en rond de 1 op 16 bij meer stad / lokale wegen.
Nog zuiniger kon makkelijk, maar dan moest je wel heel erg voorzichtig gaan rijden.
Met de caravan van 1500 kg erachter richting zuid-Frankrijk, ging het verbruik terug naar gemiddeld 1 op 9.Mooie Station :thumbup , en zeldzaam ook met 3,2 V6.
Winters plaatje voor de deur. ;)
De winterbandjes kwamen goed van pas vandaag.
-
AuteurBerichten