Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb trouwens scotchblokjes gebruikt…. zal dat iets wat hebben gedaan? De oude kastje deed het wel perfect met die dingen… mischien dat er tussentijd vocht is inkomen oid (nu dat ik het pas lees/zie over dat die dingen zo slecht zijn)
En is de zwarte of de bruine draad van de kiekert massa?
Haha ok, ik zal van de week nog even ermee rommelen. Bedankt allemaal!
Orange > niet gebruikt
White > Massa met bout op carroserie
Yellow > Bruin/rood draad op kiekertOrange/black > niet gebruikt
White/black > Massa net bout op carroserie
Yellow/black > Bruin/wit draad op kiekertBlack > Massa met bout op carroserie
Red/black > Niet gebruikt
Red > Constante 12V op de kiekert
Small red > Niet gebruikt
Brown > Knipperlichten L
Brown > Knipperlichten REven DonAutomotive gemailed, directe antwoord gekregen: ‘draden zitten verkeerd’ hmmmm… goeie schema willen ze natuurlijk niet geven…
Jammer, balletje eruit halen deed geen effect
Vandaag even de sluit en open draad omgekeerd gedaan, zelfde resultaat: eerste lock deed het, eerste unlock deed het ook, toen byebye kierkert (kogeltje tikken bij het schudden) weer… sigh :sleeping ”mysterie blijft een mysterie” … snap ook niet waarom hij op slot gaat met een kapote kiekert als ik motor/contact uit doe
Ok, ik hoor het dan nog wel graag, bedankt!
Had voor de lol dat balletje stil laten liggen d.m.v. een magneetje ernaast te zetten om even te proberen/testen/kijken wat er gebeurt, mja… niks… jammer
edit en ja, me oude (autotechnicus)klasgenoot zei ook mischien kortsluiting… want de vorige kastje heb ik via de handleiding (hele andere schema) ingebouwd en hij heeft altijd z’n werk goed gedaan.
ik zal het even proberen zonder balletje als ik hem één of op een ander manier eruit kan halen zonder hem kapot te maken
Oh raar, al die kiekerts (tel nu 6 tot nu toe) die ik van de sloop heb gehaald waren allemaal ‘stil’ bij het schudden. Nadat afstandbediening bedienen en dat alles daarna niet meer doet, hoor je hem juist weer wel :???:
Zwart draad van cv gewoon op de carroserie net als die andere massa?
Oh oops, niet te ver naar boven ge-copy:
orange – niet gebruiken
White – massa/min = kan je op de Carroerie (boutje oid maken)
yellow sluitdraad cv = Bruinrood bij kiekertorange/black – niet gebruiken
white/black – massa/min (Op de Carroserie maken)
yellow/black – opendraad cv = Bruinwit bij kiekertBlack – Massa/min
Red/black – eventueel servo kofferbak = Als je een Slotmotor in je kofferbak maakt
Red – +12v/accu = Constant + (rode draad bij opel)
Small red – sluitdraad ramen
Brown – knipperlicht = Zwart groene draad onder stuurkap
Brown – knipperlicht = Zwart Witte draad onder stuurkapHeb hem wel zo aangesloten:
orange/black – niet gebruiken
white/black – massa/min (Op de Carroserie maken)
yellow/black – opendraad cv = Bruinwit bij kiekertBlack – Massa/min
Red/black – eventueel servo kofferbak = Als je een Slotmotor in je kofferbak maakt
Red – +12v/accu = Constant + (rode draad bij opel)
Small red – sluitdraad ramen
Brown – knipperlicht = Zwart groene draad onder stuurkap
Brown – knipperlicht = Zwart Witte draad onder stuurkap(je oude post)
@joop1970 wrote:
Montage slaat nergens op kwestie van draadjes solderen. Vergeet geen sleutelbaarden mee te bestellen als je de set met klapsleutels neemt.
In feite een paar groepen:
1 Niet gebruiken groep
– oranje – niet gebruiken
– oranje/zwart – niet gebruiken
– Rood/zwart – eventueel servo kofferbak = Als je een Slotmotor in je kofferbak maakt. Niet gebruiken dus.
– Smalle rode – sluitdraad ramen. Extra gedoe, niet gebruiken.2 De Kiekert groep, draden die bij de kiekert gesoldeerd kunnen worden
– De min draad groep, kan allemaal op de zelfde aansluiting, heb ik op een bruine draad gesoldeerd (min bij opel)
Wit – massa/min
wit/zwart – massa/min
zwart – Massa/min
– geel sluitdraad cv = Bruinrood bij kiekert(vastsolderen dus en krimpkousje of tapeje eromheen)
– geel/zwart – opendraad cv = Bruinwit bij kiekert(vastsolderen dus en krimpkousje of tapeje eromheen)
– Dikke rode draad – +12v/accu = Constant + (rode draad bij opel)3 De groep bij je stuurkappen, volgorde maakt niet uit. Kan je aftappen van je richting hendel.
– Bruin – knipperlicht = Zwart groene draad onder stuurkap
– Bruin – knipperlicht = Zwart Witte draad onder stuurkapEigenlijk maar 6 draadjes solderen en klaar. Dan even de transponder uit je oude sleutel halen, sleutelbaard op maat laten slijpen en het werkt.
Wat raar dat ik juist alle draden overal anders heb gesoldeerd, ik had hem tijdens me stage met een specialist ingebouwd volgens de schema. Hij heeft wel perfect gefunctioneerd voor 1.5 jaar. Nadat ie opeens het niet meer deed heb ik maanden ermee zitten klooien. Eindconclusie: kiekiert stuk, nieuwe kiekert in gaat weer stuk bij het bedienen van de afstandbediening. Nu heb ik een compleet nieuwe set en heeft zelfde schema/bedrading principe. Na 1 keer lock en 1 keer unlock drukken heeft hij de kiekiert weer ‘opgeblazen.’ Even een vraag, er komen 2 bruin/wit draden uit het gat, heb jij ze beide gesoldeerd?
Complete oud-zelfingebouwde-kast eruit, hele nieuwe set erin gedaan… resultaat:
-eerste lock deed het
-eerste unlock deed het
-tweede keer lock deed het ook
-daarna kiekert weer dood; kogeltje hangt losIemand enig idee wat het probleem zou zijn? Krijg dat kastje teveel stroom of dergelijk? :???:


Het is gewoon een kogeltje :shock: Maar waarom zou hij los zitten en zorgt dat de kiekert het niet meer doet… of waarom/hoe zou hij juist vast zitten als de kiekert het wel doet…
Ja heb ik gedaan, die kubusachtige doosje bedoelde ik hier:


Geen idee wat zo’n ding is… :???:
edit Oh wacht, het zijn niet die kubussen… het is dat ding wat ernaast (rechts) ligt, dat oranje-achtige dingetje, daar binnen hangt wat los
Ah, bedankt. Heb vandaag 2 gevonden, ze zaten inderdaad achter zo’n grote kast. Ik ging even ervan uit dat het een oude systeem was of dergelijke, maar ok.
Dus ik heb een andere kiekert aangesloten, alle motortjes gaan mee ! (gelukkig…) Toen even dat cv erbij gezet, afstandbediening proberen, unlock deed het, lock niet meer. Toen kiekert weer ontkoppeld en even schudden… en ja hoor, weer hoor ik iets in dat kubus achtige dingetje los hangen. Wat kan er nog meer mis zijn……. :hmmz
Ja klopt, zo’n setje met afstandbedieningen waarbij de knipperlampen ook aan gaan
Ah ok bedankt !
Ja, leuke is dat de kenteken platen allemaal eruit liggen, dus heb geen idee van welke bouwjaren ze zijn :???:
Hetzelfde ding zoeken bij de sloop was moeilijker dan ik dacht… heb zeker wel meer dan 10 corsa b’s open gemaakt… allemaal hadden of niks, of een hele andere systemen… :sleeping

http://imageshack.us/f/856/20120301142605.jpg/” onclick=”window.open(this.href);return false;

http://imageshack.us/f/220/20120301142530.jpg/” onclick=”window.open(this.href);return false;Even de kiekert eruit gehaald… bij het schudden van dat ding hoor je iets in de eerste (links) kubus-achtige doosje wat los hangt/zweeft/zwemt erin… iemand mischien ervaring met zulke dingen?
Enig idee waar de kiekerts zitten bij de astra f / vectra a / tigras?
Hmmm… vandaag nieuwe zelfde kastje inge’plugged’, zelfde probleem. Morgen even de bijhorende (nieuwe) bedrading opnieuw koppelen en proberen. Als het niet werkt, dan maar een andere kiekert proberen… :hmmz
Bedankt !
En zou de bouwjaar/model veel uitmaken? Het gaat om een corsa B, 1.2 ECO 16V, 3drs, uit 2000edit: :sleeping oh, zie pas dat het al op de titel staat… my bad
Oh, over dat ‘omgekeerd’, dat zei de garage man, hij vond het heel apart en wist het ook niet meer waarom het omgekeerd werkt.
-
AuteurBerichten