Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ok… ik heb ook laatst wat ontdekt, bij op slot doen met sleutel via de passagier deur gaat de slotpen gelijk weer terug omhoog :???: zal dit door een draadbreuk komen?
Dit had ik ook… bleek dat de kiekert kapot was maar vervangen hielp niet; niemand kon het verklaren, vandaar dat ik het ”mysterieus” noemde. Bij vervangen van de kierkert gaat hij er meteen van door bij de eerste lock of unlock van de afstandsbediening.
Na enkele maanden te zoeken en testen heb ik het eindelijk opgegeven en het systeem weggelaten. Bij tests gaan de slot motortjes ervan door dus ja… ik blijf niet bezig met vervangen.Thermostaat kan inderdaad kapot zijn, dit is een regelklepje in een slang die richting de fan gaat, deze regelklepje moet openen bij rond de 95 graden (van de koelvloeistof) zodat de fan/radiateur de vloeistof kan koelen. Bij rond de 90 graden sluit hij weer af zodat de koelvloeistof niet constant word gekoeld, dan stijgt de weer temperatuur tot 95 en dan gaat hij weer open, en zo door en zo door, zo blijft de motor namelijk op z’n bedrijfstemperatuur…
Bij kachel op de hoogste stand zakt hij een beetje doordat de aanjager fan voluit op de verwarming slangen blaast. Deze verwarming slangen zijn gevuld met hete koelvloeistof.
Weet iemand trouwens hoe je het best een deur uitelkaar kan halen? Heb liever wat tips dan dat ik iets ga slopen !
Yup, bij koud starten hoor je het geluid nog een klein beetje nog maar volgens mij is dat wel ok/normaal. Maar goed, lekker paar minuten warm gelaten draaien en stuk mee gereden, probleem helemaal opgelost ! :thumb
Volgens mij zit er wel een motortje in. Deze hoorde ik duidelijk dat ie op en neer gaat met de sleutel wat ik nu helemaal niks meer hoor, behalve heel zachtjes van de passagier deur. Ik kan me nog herinneren dat de slotpen automatisch een beetje naar boven trekt als je hem handmatig bedient van binnen, en dat hij ook naar beneden trekt zodra je hem een klein stukje naar beneden duwt, en dat ie nog heel eventjes snel beweegt (bij loslaten ) door de eindstand van de motor/stangen
Maar goed, ik kan evt uitelkaar halen en checken….
Jawel, van Valvoline, werd aangeraden door anderen :thumb
Ok, bedankt voor de tips allemaal ! Ik heb zojuist 4L 5w40 gekocht, en ook gelijk krik en assteunen besteld… één van deze dagen even verversen en kijken wat ie doet :hmmz
Ja hoor, uit mijn wijk rijden duurt rond de 3 minuten, en ik rij dan constant rond de 30 km/h, in versnelling 2 met 2000 toeren
Huidige km stand 164.xxx
Ok, hier de video: http://www.youtube.com/watch?v=f4Gc1wbfw3g&feature=youtu.be” onclick=”window.open(this.href);return false;
20 sec koude start
10 sec stationair / rustig
30 sec warm -> geluidgeluid kwaliteit niet al te best, maar goed hoor het verschil wel… hopelijk hebben jullie iets ermee !
Of ja donker bruin… dat hoort tog ook? Want peil gaat onderin de carter?
Ok bedankt, enig idee hoe je die het best kunt testen?
Iemand zei mischien te weinig olie, en daardoor gaan de lager schalen slijten. Had toen ook al motorolie gecheckt toen ie nog warm was en peil was alleen op het eind bolletje zwart. Volgende ochtend nog een keer check (koud), toen was de bolletje en één streep van de vijf zwart… lijkt me wel voldoende?
Oh, ik ben even in de war hoor….. dus de 4 draden (2 led en 2 ring) moet verbonden worden met de originele stadslicht bedrading?
(zonder schakelaar)En bedankt alvast !
Ok…….. ik zal kijken wat ik ervan kan maken als ik even tijd heb, bedankt ! :D
1.2XE 16V uit 2000 is zeker een aanrader ! Ik rij zelf er ook één, lekker zuinig, compact, relatief ‘goedkope’ kosten.
Die advertentie van tamiya lijkt ok, mijne werd een maand na hem gemaakt :D
@McKaamos wrote:
Sonar? Die heeft m’n vriendin ook ;)
Er zit gewoon een H4 stekker aan de achterkant, en die splitst binnen de koplamp uit naar H1.De stadslichten kunnen er inderdaad ook in, maar het is officieel APK afkeur om te gebruiken icm angeleyes (die doen dan dienst als stadslicht).
Als je de angel-eyes wil gebruiken, moet je wel de losse draden aansluiten. Die hangen los onder de koplamp.Bij m’n vriendin heb ik er een schakelaar tussen gezet, zodat je bij APK problemen gewoon kan schakelen tussen angeleyes of stadslichten.
Ok, bij deze komen er 4 (2 rood 2 zwart) draden uit de onderkant, die zijn voor de 2 ledjes onder de ring neem ik aan? Bedoel je dat ik de stadslicht daarbij kan schakelen?
@Dillenvd wrote:
Ik heb zelf Angel eyes van Sonar. Bij mij zit er ook een sticker op.
Heb xenon van Camco gekocht, H1 6000K en zelf geplaatst.Oh ok ! Zag net dat mijne ook van SONAR zijn, bij deze zitten er twee knipper lichten, een grote en een kleine… Bij die van jou ook? En zo ja, welke gebruik jij dan?
edit: Oh wacht, net gezien dat kleine gat voor stadslichten zijn? en dat de originele knipperlicht stekker in die grote knipperlicht kan? Of…..corrigeer me als ik het fout heb..! :D
Bedankt !!
Even nog een vraag, deze angel eyes heeft een H1 systeem die 2 draden heeft, maar de corsa b’s hebben H4 met 3 draadjes, hoe zet ik deze om? Welke draden zullen bij elkaar moeten?
Ik heb van ebay gekocht:

Ben blij zo met het resultaat, vooral dat mooie blauw draden die passen bij me half blauwe originele stoelen ! :thumb
Veel succes nog !!
-
AuteurBerichten