Christian-tsx

Aangemaakte reacties

12 berichten aan het bekijken - 1,476 tot 1,487 (van in totaal 1,487)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: D kadett 400 project: ZIE ANDERE TOPIC!! #17541772

    origineel gepost door JvV
    Hmmm erg standaard mailtje van de RDW weer :hmmz

    ja zelfde verhaal als op de site te lezen is.
    komt bij mij over dat het om een standaard ombouw gaat.

    ik zie het wel, begin gewoon, en zie wel wat er wel en niet gekeurd moet worden.

    In reactie op: D kadett 400 project: ZIE ANDERE TOPIC!! #17541770

    Bericht van de RDW terug, ik heb precies verteld wat de bedoeling is, en blijkbaar valt het onder de ‘normale’ motorombouw, en is de verandering van aandrijving niet van invloed:

    Geachte heer Van der Veen,

    In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
    Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij één van de keuringsstations van de RDW aanbieden.
    Het gaat om de volgende wijzigingen:
    – het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
    – het wijzigen van het aantal cilinders;
    – het wijzigen van de cilinderinhoud;
    – het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;
    – het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).

    In gebruik genomen voor 1 januari 1998:
    Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.

    In gebruik genomen na 31 december 1997:
    Als het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1997 moet het voertuig voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat het voertuig in omgebouwde toestand overeen moet komen met een bestaande typegoedkeuring. De RDW adviseert dan ook om eerst bij de fabrikant van het voertuig of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland na te vragen of er een dergelijke typegoedkeuring bestaat en of het voertuig in gewijzigde uitvoering overeenkomt met de typegoedkeuring. Als dit het geval is zal aan u een Certificaat Van Overeenstemming (CVO) worden verstrekt. Deze moet u bij de keuring tonen.
    Bestaat er geen typegoedkeuring, dan is het in principe mogelijk om het voertuig individueel te laten toetsen op de toelatingseisen. Het kan zijn dat het hiervoor noodzakelijk is dat er testen moeten worden uitgevoerd. De kosten voor een dergelijke testen zijn aanzienlijk.

    In alle gevallen wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt

    Kosten:
    De kosten kunnen varieren van € 25,- t/m € 75,-. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.
    Voorbeeld kosten testen:
    De kosten voor een geluidstest bedragen € 375,00.

    Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Medewerker Klantenservice RDW

    –Original Message–
    From: c.vanderveen@prefabtotaal.nl
    Date: 29-10-2009 16:08:02
    To: info@rdw.nl
    Subject: Uw informatieverzoek aan de RDW

    formID: 2000
    Aanhef: de heer
    Voorletters: EC
    Achternaam: van der veen
    Email: c.vanderveen@prefabtotaal.nl
    Adres: hardenbergerweg 27a
    Postcode: 7691 PC
    Plaats: bergentheim
    Land: Nederland
    Telefoon:
    Kenteken:
    Rijbewijs:
    Opmerking: Het gaat bij deze vraag om een Opel kadett D uit 1983.
    origineel zit hier een 1300cc motor in.

    welke keuringen moet deze auto ondergaan als de motor wordt vervangen door een 2400cc motor?

    heeft het vervangen van de achteras, zodat de auto achterwielaangedreven wordt, in plaats van voorwiel aangedreven, consequenties voor het kenteken? moet dit gekeurd worden?

    wat zijn de kosten van deze veranderingen?

    dus van 1300cc voorwiel aangedreven, naar 2400cc achterwiel aangedreven.

    vervangende onderdelen komen eveneens van een Opel af.

    gr. Christian van der Veen
    De informatie in deze e-mail is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Als u deze e-mail onterecht heeft ontvangen, wilt u dan zo vriendelijk zijn de afzender te waarschuwen door deze e-mail terug te sturen en de gegevens van uw computer te verwijderen. De RDW kan niet volledig instaan voor de juiste en volledige overbrenging van deze e-mail.

    ________________________________________
    De informatie in deze e-mail is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Als u deze e-mail onterecht heeft ontvangen, wilt u dan zo vriendelijk zijn de afzender te waarschuwen door deze e-mail terug te sturen en de gegevens van uw computer te verwijderen. De RDW kan niet volledig instaan voor de juiste en volledige overbrenging van deze e-mail.
    The information in this e-mail is exclusively intended for the addressee. If you have received this e-mail in error, then you are requested to inform the sender by returning this e-mail to him/her and delete the message. The RDW has not secured the contents of this e-mail and can therefore not guarantee the accurate and complete transmission of this e-mail.

    In reactie op: Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over! #17492118

    goed werk man, dat je zoveel ervoor doet om de auto weer klaar te maken.:thumbup
    voor velen waarschijnlijk een hopeloos project geweest die op de sloop terecht kwam.

    ook al is het meeste vervangen, het blijft de auto van voorheen.
    zo zeg ik bijv. ook altijd dat mijn brommer van mijn broers geweest is, terwijl er geen onderdeel meer over is van toen.:hmmz

    succes verder!

    In reactie op: D kadett 400 project: ZIE ANDERE TOPIC!! #17541769

    origineel gepost door PaulvanhetEnde
    zeer gedurfd project.
    Ik hoop ook dat je hem klaar krijgt.

    als ik eerlijk ben vind ik die uitbouw er niet uitzien.
    maar omdat het zo zeldzaam is waardeer ik het wel.

    de E kadett heeft ook een bepaalde uitbouw die hier op lijkt.
    deze is weer breder als op de corsa zitten. misschien dat iemand het weet hoe deze heet.

    succes ermee

    ik vind het zelf ook heel wat:P
    gister even begonnen aangezien de gasfles leeg was vant lasapparaat, kon ik niet met de benz bezig:o

    blok is er uit.
    hele stuurinrichting gaat er ook uit. brandschot moet helemaal aangepast worden om het blok verder naar achteren te plaatsen.
    de bedoeling was om een complete vooras van b manta/ascona te gebruiken, en alles blijkt goed overeen te komen:)
    dus daar ben ik niet zo bang voor.

    ik zal 1 dezer dagen wat foto’s posten hoe het erbij staat.

    In reactie op: D kadett Berlina #17542309

    origineel gepost door louwe 16 klepper
    welke b ascona dan?
    je mag hier vast wel n linje naar de advertentie neer zetten
    ;)

    http://link.marktplaats.nl/288533017

    kopen?:P

    In reactie op: D kadett Berlina #17542307

    origineel gepost door louwe 16 klepper
    ook leuke wagen:thumbup
    jij wilt toch ook die d kadett 400 bouwen

    als je dan toch zeldzame d kadett,s verzamelt
    dan weet ik er nog wel 1
    d kadett corsa originele auto
    zal ff zien of ik n linkje kan vinden:thumbup

    tis niet dak een d kadett verzamelaar ben, tenminste nog niet:jerry

    woon nog thuis, en wil het bij max. 3 auto’s houden, heb nog een b ascona die te koop staat. moet eerst weg voordat er nog wat bij komt.
    ik denk dat mn vader het niet mooi gaat vinden dat overal auto’s komen te staan, ondanks dat ik op een boerderij woon met een aantal schuren en veel ruimte.

    is inderdaad een speciale d kadett, maar persoonlijk vind ik dit niet het mooiste type. mede door de velgen.

    wie weet als ik de ascona verkocht heb (staat wel op marktplaats), dat ik deze kan kopen. miss. voor mn vriendin ofzo:D

    In reactie op: D kadett 400 project: ZIE ANDERE TOPIC!! #17541765

    origineel gepost door belgian.opel
    Veel succes met je project. :thumbup
    Dit ga ik zeker volgen.

    In België krijgen we jammer genoeg zo’n rwd ombouw nooit gekeurd. :thumbdown

    is de manier van aandrijving beschreven op het belgische kenteken dan?

    bij een NL kenteken is hier niks over te vinden, op het kenteken niet, en bij de rdw in de gegevens ook niet.

    heb contact gehad met DHZ-twente, die doet veel met motorombouw etc. ze zeiden me dat als ik het netjes doe, hoe geen probleem zou moeten zijn.

    uiteraard moet voor de motorombouw de kadett wel opnieuw gekeurd worden maar deze keuring is ook niet zo strak meer als eerst.
    weggedragtest werd amper meer gedaan volgens DHZ-twente.

    dus dat geeft mij wel goede hoop dat ik het zonder veel problemen op kenteken krijg;)

    In reactie op: D kadett 400 project: ZIE ANDERE TOPIC!! #17541763

    kwa rijwielgedeelte ga ik gewoon van een b manta uit. bodemplaat wordt deels vervangen, en een laat ik mn kameraad op zn werk maken.
    het deel waar de versnellingspook zit zet ik ook over van de manta.

    henk 400rr, bedankt voor je info, had dit niet eerder gezien maar het lijkt er echt heel veel op, als iemand zon set weet te vinden hoor ik dit graag.
    en idd, aanpassen van zon set gaat veel beter dan zelf een nieuwe maken.

    de kadett 400set is helaas nooit in productie geweest.

    ik blijf mooi rustig doorzoeken, ik heb er de tijd nog voor aangezien ik eerst een rijdende auto wil hebben, inclusief de RDW keuring etc.

    als dat allemaal gelukt is ga ik centen in het uiterlijk steken.

    iemand toevallig bekend met RISSE motorsport? zit in duitsland en heeft dit blok gereviseerd.

    In reactie op: D kadett 400 project: ZIE ANDERE TOPIC!! #17541757

    origineel gepost door mayhem
    de D 400 staat op een manta vloer ;)

    de deurpanelen heb je niet erby? die zoek ik nog namelijk

    het complete interieur, dus alles wat er nu niet in zit is al opgekocht door degene die mij deze kadett aanwees.
    had namelijk een advertentie staan dat ik een kadett zocht voor dit project.

    @ louwe, ik weet dat dit niet een originele achteras van een 400 is, maar heb hier in de buurt een aantal opel-fanaten zitten, die mij zeiden dat een 2 liter achteras van b manta goed genoeg was.

    kon het vermogen van dit blok wel aan.
    dan kan ik het hele achterste stuk van de bodemplaat van die b manta, in mn kadett maken.

    het wordt sowieso geen exacte kopie van een 400, dan zou ik ook een ander blok moeten halen.
    ook moet ik hoogstwaarschijnlijk de uitbouwset zelf maken.
    deze wordt niet zo breed als het origineel, is me net iets té breed.

    voor derest ga ik eerst het rijwielgedeelt klaar maken, voordat ik echt aan het uiterlijk begin.

    In reactie op: mijn ascona 400 project updateje #17370354

    ja op manta400.nl staat een heel verslag over de d kadett 400.
    dit heeft mij ook op de plannen gebracht.

    inmiddels weet ik nu ook wie de originele kadett 400 in zn bezit heeft, ik hoop dat ik daar een keer mag komen kijken. zal eens contact met hem leggen.

    tis natuurlijk ook niet niks, een auto zover ombouwen, maar ik denk dat ik wel eigenwijs genoeg ben om het door te zetten.

    wat heb jij nog meer als vaste punten gebruikt voor het uitlijnen van je achteras?
    neem aan dat je niet preciezer gaat dan halve milimeters? dus links en rechts op de halve mm gelijk, en dan is het goed?

    heb je al met je nieuwe achteras gereden?

    In reactie op: mijn ascona 400 project updateje #17370352

    ok, bedankt voor je info.

    heb je een link naar zon d kadett 400 project? kan niks vinden, maar kan ik misschien wel ideeen opdoen.

    over 2 weken gaat de kadett de schuur in, te beginnen om een draaibok te maken.

    zal dan een topic beginnen.

    gr .christian

    In reactie op: mijn ascona 400 project updateje #17370350

    hallo,

    ik heb dit topic eens doorgelezen, echt mooi werk hoe je dat gedaan hebt.
    ik heb een vraag over de achteras,

    ik neem aan dat je totaal andere ophangingen gemaakt hebt?
    hoe heb je de as er recht onder gekregen? het lijkt me dat als de as een paar graden verkeerd zit, de auto niet echt best zal rijden?

    heb je dit gemeten d.m.v. vaste punten op te zoeken?

    de reden dat ik dit vraag is dat ik afgelopen weekend een d kadett heb gekocht, met een 2400 omega blok erbij:o

    dit blok wil ik in de kadett bouwen, en de auto achterwiel aangedreven maken. (als een kadett 400 zeg maar)
    alleen hoe ik de as er recht onder ga krijgen dat weet ik nog niet. ik denk dat ik een b manta sloper erbij koop voor onderdelen en bodemdelen.

    gr. Christian vd Veen

12 berichten aan het bekijken - 1,476 tot 1,487 (van in totaal 1,487)