Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik weet niet hoe het bij een e kadett zit, maar bij b ascona zit het nummer onder de motorkap, en naast de bijrijderstoel.
of er in de kofferruimte ook een nummer zit weet ik zo niet, maar dat is ook nog wel eens het geval.die in het water is gekomen?
dat was een foto van toen. gelukkig dat ze de mijne er niet voor gebruikt hebben:jerrynet zoals dat ze door de voorruit schoten :jerry
Hier is het weer te zien:
http://www.peterrdevries.nl/archief/de-oorlog-in-overschie-2/
en voor wie spontaan interesse heeft gekregen in deze ascona:
http://link.marktplaats.nl/288533017
via marktplaats kwam endemol ook bij mij.
gewoon netjes alle nummers weghalen en de nieuwe erin tikken.
dan is het geen probleem, geen mens die het doorheeft.ik heb het helaas zelf niet gezien, alleen het laatste stukje. ze zeiden me dat het volgende week erop kwam, maar het was nu al.
maar wat ik ervan hoorde is dat het er mooi uitzag:P
zal vandaag even op de site van peter r de vries kijken, daar kun je alles weerzien, en zal even een linkje plaatsen
ligt eraan wat je wilt
heb em zien staan ja, lijkt me een goeie. als het echt aantoonbaar is van de historie is het helemaal mooi.
en idd, ze zijn er gewoon helemaal hard te vinden.
het nadeel bij mij was toen, dat de vorige eigenaar erg goed met plamuur en tektyl was. en dat bijgewerkte plekken amper opvielen. alleen jammer dat het allemaal slecht lapwerk was. nieuwe delen over het oude heengezet.
heel veel werk mee gehad.:thumbdown en veel te duur gekocht achteraf….
oftewel, de standaard opel plekken:jerry
maar gelijk heb je, verschilt heel veel per auto.
bij mn berlina waren de lekbakjes, dorpels, wielranden, achterpaneel, en noem maar op allemaal verrot.bij mn 400r project, is de basis niet echt mooi maar wel heel hard.
@ rinus, heb je foto’s van de kadett?
ik weet niet of je savonds of overdag gaat kijken, neem anders een goede zaklamp mee. om de wielkasten te bekijken.
en voel even achter de rand van de wielranden.
kun je vaak wel voelen of er aan gelast is.moet mooi glad zijn.
afgelopen woensdag hebben ze de ascona opgehaald. en vrijdag avond weer teruggebracht.
allemaal netjes geregeld, alles in 2 voud ondertekend. verzekering was goed, complimenten voor die lui.6 december wordt het uitgezonden, half 10 op sbs6.
ik ben benieuwd. of ie goed te zien is enzo:afro
er zijn niet echt punten die bij een d kadett altijd slecht zijn.
in de motorruimte, achter de koplampen willen ze vaak roesten.
Ook de onderkant van de deuren, met name de binnenkant.
ik weet niet of het een 2 deurs of een 4 deurs is, maar voor een 4 deurs zijn er amper goede deuren te vinden, ik heb er een half jaar naar gezocht en uiteindelijk de oude deuren weer klaar gemaakt met nieuwe deurplaten.verder rondom de ruiten, en de binnenschermen.
eigenlijk zoals elke opel, gewoon overal goed kijken, want ze willen allemaal graag roesten:hmmz
haha, ja misschien.
rij er niet meer in. maar weet iemand van die de rekord is die laatst is gebruikt in het programma? was volgens mij afgelopen zondag op de tv.wil even kijken hoe het gedaan heeft met de verzekering enzo.
denk dat ik gewoon een beste borg moet vragen, voor het geval er wat mee gebeurd ofzo.
haha, ja dat wou ik eerst ook. gewoon een dagje uit van maken.
zelf erheen rijden en weer terug. alleen die kerel belde gisteravond dat ze woensdagavond van 10 tot 12 gingen filmen, en donderdag van 2 tot 4, en vrijdag smorgens.is 3 dagen eventjes, ga ik geen 3 dagen voor vrij nemen.
en nu halen ze em op en brengen em weer, als ik wou elke dag, maar dat hoefde van mij niet. en ze gooien me de tank vol en krijg 100 euro.kan mooi dacht ik.
daarle, das dichtbij. kwam eerder zo ongeveer elke week wel een keer bij valk tweewielers in daarle.
marktplaats staan nog wel wat achterassen te koop, en in almelo zijn 2 manta kerels, die ook vast nog wel wat hebben liggen.
succes dermee.
vermogen is origineel volgens mij 125pk,
ik heb er 40er webers op zitten.
en misschien dat er een ander vliegwiel in zit, maar hier ben ik niet zeker van.denk dat een manta as het wel kan hebben. ik dacht dat b commodore en d rekord zetzelfde waren met assen etc?
niet helemaal duswat is een goede keuze voor de achteras?
wou eerst gewoon van b manta gsi gebruiken, maar moet wel enige PK’s aan kunnen.
nu heb ik een achteras van een D rekord gezien, van een 1900, met trommelrem.
is dit wat? of kan een manta gsi asje het ook wel hebben?is 5 gaats ofniet?
gr. christian
net ding!! houden zo:).
net een duidelijke mail gekregen:
Geachte heer Van der Veen,In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
U vraagt informatie over de ombouw van de aandrijving van voorwiel naar achterwiel. Hierop geef ik u graag een antwoord.
Dit valt onder de wijziging van de motor.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
–Original Message–
From: c.vanderveen@prefabtotaal.nl
Date: 30-10-2009 10:53:36
To: info@rdw.nl
Subject: RE: Uw informatieverzoek aan de RDW [#218560]
Hallo,Ik heb nog niet helemaal antwoord op mijn vraag.
De kadett heeft een NL kenteken.
Deze auto ondervind een motorombouw. Deze motor komt uit een Opel Omega.
Omdat een d Kadett voorwiel aangedreven is, en een Omega achterwiel aangedreven is, moet er een andere achteras onder komen. Dit wordt een Opel Manta achteras.Is deze verandering zodanig, dat dit gezien wordt als het bouwen van een nieuw voertuig, of valt dit enkel onder een standaard motorombouw?
MVG. Christian van der Veen
en kreeg eerst deze mail:
Geachte heer Van der Veen,In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Ik heb uw e-mail voor verdere beantwoording doorgestuurd naar onze technische afdeling. De afhandelingstermijn is 10 werkdagen.Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
lijkt me duidelijk dat de aanpassingen onder een motorombouw vallen. uiteraard moet ik alles wel heel degelijk en netjes ombouwen, zoals de nieuwe ophanging voor de achteras. het moet als het origineel lijken.maar ben wel blij met dit antwoord:)
ja klopt, vaak zit de bout er echt vast ingerot. doet kruipolie niet veel meer aan.
doordat je elke keer als het ware de bout laat schrikken, kan het zijn dat dat de bout los komt in de stalen bus.tip voor het monteren van de nieuwe as: smeer alle assen in met kopervet. haal je het na jaren met gemak los!
als het met de luchtsleutel niet wil denk ik dat je gewoon door moet slijpen, aangezien de draagarm toch al afgeschreven is.
origineel gepost door yves475
http://www.plastics4performance.com/Lexan–Makrolon–Perspex-race-and-rally-windows-and-window-kits/VAUXHALL—Lexan–Makrolon-polycarbonate-windows/ASTRA-MK1/WINDOW-KITS/VAUXHALL-ASTRA-MK1-WINDOW-KIT/p-288-514-518-632-443/:thumbup
230 euro. veel geld maar dan heb je ook wat:) tegen de tijd dat ik het nodig heb kijk ik even of dit hem wordt, of dat het goedkoper kan.
@ rabbitopc: alleen is de kadett 400 niet lelijk:jerry
vind de uitbouwset die weer terugloopt naar binnen mooier dan die van het 400 treffen.
de mercedes waar ik mee aan ben is bijna klaar. dus dan kan ik echt alle avonden met de kadett aan en zal ik proberen hier de vorderingen bij te houden incl. de nodige foto’s.
over die corsa set heb ik nog geen info, ga deze week mn collega nog even vragen.
wie weet er meer over de ruiten, ik wil namelijk overal kunststof in hebben op de voorruit na.
waar kan ik dit laten maken? of moet ik gewoon zelf wat plexiglas kopen en op maat maken?met een luchtsleutel een tijdje rammelen. vaak gaat ie dan wel los.
kan een paar minuten rammelen overheen gaan, maar meestal lukt het.ik hoor morgen denk ik weer van de rdw hoe en wat.
als het bij mij ook zoveel gaat kosten gaat het niet door (kadett 400 project).
ik wacht het af.maar je hebt echt wat speciaals nu !
succes ermee.
mag ik vragen wat het jou gekost heeft om dit op kenteken te krijgen?
verder mooi werk. ik zag dat je een compleet stuk bodemplaat in de kadett gelast hebt? hoe heb je deze er recht ingekregen? dmv vaste punten?
zo te horen is er zo hier en daar meer bekend van de kadett 400 dan ik dacht:)
GTS2.2DTI : bedoel je doldersem? hoe lang is dat geleden? misschien moet ik daar eens contact mee op nemen?
de kit van de astra rwd is wel mooi, maar ik wil wel een brede uitbouwset.
de originele kadett 400set is niet te vinden, dus ga ik eens goed zoeken naar die corsa c sprint uitbouwset.of misschien een manta400 set aanpassen, maar zit denk ik meer werk in dan een corsa set aanpassen.
Belgian.opel : zit er veel verschil in de 1e en 2e? ik wil in ieder geval een set wat op de 2e lijkt. die kadett die op het 400 treffen stond, dat vind ik de mooiste set.
als iemand wat te koop ziet staan, meld het me dan direct;)
ik durf het niet zeker te zeggen, maar heel misschien heb ik zon corsa set. kans is klein:angel
herrinder me dat een collega voor de cross een corsa heeft. heeft ie gekocht van een andere collega, die mij zei dat daar een uitbouw set op zat.
kan me daar zelf ook iets van herrineren. weet het niet zeker.vanavond moet ik even meedoen aan bedrijfsvoetbal :(, maar hij ook:D , dus ga hem even vragen
ik hoop dat hij het heeft liggen en dat dat de goede set is.maar die replica die te koop staat lijkt er idd echt niet op. heeft alleen een paar spatbord verbredertjes erop zitten.
heb de RDW net weer gemaild, dat ik nog geen duidelijk antwoord heb gekregen. tis me allemaal wat te vaag. hoop dat ik nu wat beters terug krijg.
-
AuteurBerichten