Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
tja, ik vind de CIH blokken een stukje betrouwbaarheid en degelijkheid.
C20XE heb ik geen ervaring mee, maar veel verhalen zeggen mij dat ze wat kwetsbaarder zijn.
maar een uitdaging is natuurlijk altijd leuk. (ken het uit de brommertijd, iets doen wat iedereen belachelijk vind).zal het topic van dat motorblok eens opzoeken.
ach, en wat voor blok er ook in ligt, als der maar pit inzit:swear
netjes voor een 2.2.
ga ik met mn 2.4 niet halen :jerry
die C20XE wordt opgebouwd voor deze auto?
ja daar was ik ook benieuwd na.
motorisch klinkt het allemaal heel goed.
heb je foto’s van de motor?ook al zou je de manta weer zoals op de foto maken, dan is het al een super wagen. vooral die velgen zijn mooi, wat voor maat heeft ie achter?
rothmans is natuurlijk nog mooier:thumbup
nee niet nodig, met een föhn warm maken dan gaat het er al gauw af.
hoeft niet extreem heet dat het gaat smelten ofzo. gewoon even proberen, masker kun je altijd nog halen:Dis zeker verstandig om die matten eruit te halen.
ben nu met een mercedes 230 bezig, die onder de teermatten erg rot was.
ik heb ze wat warm gemaakt en met een verfschraper alles eraf gehaald.hou er wel rekening mee dat het vaak langer duurt dan je inpland.
je komt altijd wel wat tegen, dat je niet een planning maakt dat het allemaal net kan, hoelang je auto ergens mag staan, of wanneer je em nodig hebt.daar ben ik wel achter komen met die mercedes. het begon met 2 binnenschermen voor de apk, en is nu een compleet restauratieproject.
achja, je kunt het beter in 1x goed doen.wat trouwens erg handig is voor dit soort werk, is een polijstborstel op de slijptol. hier verwijder je alle tektyl, roest en verf makkelijk mee. je slijptol wordt er alleen niet echt beter van:P
het is niet zon groot stuk, je weet natuurlijk nooit hoever het onder de tektyl door loopt.
normaal gesproken moet je het kale ijzer eerst in de ijzermenie zetten, dan de naden in de nadenkit, en dan tektyl.
maar als het een stukje van 10 bij 10 cm is, kun je het hele stukje ook wel in de kit zetten, en dan tektyl.ik had tot de kerstvakantie gewacht, das nog maar een weekje, en dan even een paar dagen er flink bij gaan.
bij een bouwmarkt haal je voor een paar euro een rubberen hamertje, hiermee kun je een plaatje zo in de vorm kloppen tot het precies past.
ik hecht een plaatje gewoon aan 1 kant vast, en vanaf dat punt werk ik gewoon rondom. steeds een stukje lassen, dan weer bijkloppen en dan weer lassen enz. enz.
als het nieuwe stuk niet helemaal past haal je de slijptol er door (met een 1mm schijfje) en die 1mm kier die je maakt, las je makkelijk dicht.het is een kwestie van oefenen, er zijn veel andere manieren, maar zo doe ik het altijd.
je moet eigenlijk je foto’s even onder elkaar plaatsen;)
leest een beetje lastig.als ik jou was had ik met een verfkrabber direct alle tektyl rondom de rottigheid verwijderd. tot op het kale metaal.
alle rottigheid eruit halen in een mooie 4 kante vorm, en dan een plaatje maken die er precies in past.
beter is, om bij een autozaak speciaal autostaal op te halen, 0.9mm dik.
hier zit een grijze coating over, die niet snel roest. ik heb eens 2 soorten platen gebruikt, normale, en dit autostaal. het verschil in roesten is enorm!!als je het lassen klaar hebt, de las vlakslijpen, in de nadenkit zetten (is ook bij de automaterialen zaak te halen), en dan het gehele in de tektyl zetten.
als je het zo doet kan het weer wat jaartjes mee.
succes ermee,
wat vraag je voor het hele apparaat?
zonde om em te slopen:(helemaal mee eens, daarom zijn we ook zo blij met tektyl en ML.:angel
om het roest enigzins weg te houden:hmmzsucces met de kadett en ik ben benieuwd naar nieuwe foto’s
het is puur de leeftijd.
de nieuwere auto’s hebben minder zout en pekel meegemaakt dan de oldtimers.ik denk dat bijna alle nieuwere auto’s de 25 jaar oud niet halen.
maar je hebt gelijk dat als je een nieuwere auto koopt, je 99 van de 100 keer een goede auto met goed chassis koopt.
snik snak je hebt u2u
om welke auto gaat het met welke motor etc?
km teller kabel kapot
als de vorige eigenaar de auto pas 2 weken had, is de kans groot dat hij er ook niks van wist.
en idd, alle oude auto’s zijn kwetsbaar. heb net het laswerk van een mercedes uit 1979 klaar. ding was echt stokverrot, maar het meeste zag je niet in eerste instantie.
BMW uit 1981 hier gehad 2 weken geleden, zelfde verhaal, ook verrot.
nieuwe dorpel ingelast, en hij belde vorige week dat de andere dorpel ook verrot is, wat echt niet te zien was. pas met kaal maken kwam het tevoorschijn.als je zekerheid wilt hebben moet je een hele nieuwe auto kopen. dan is het trouwens nog niet 100% zeker.
heb laatst een renault uit 1997 (op gas) onder handen genomen. kokerbalk helemaal verrot, evenals de dorpel aan de bermzijde.maar in ieder geval veel succes met klaar maken. tot nu toe ziet alles er mooi en netjes uit:thumbup
welke schijven ga je gebruiken?
moet nog een goede set voor mijn kadett 400r project hebben
komt deze kadett toevallig uit Hardenberg/hoogeweg?
komt me erg bekend voor, en heeft op marktplaats gestaan met blok maar niet afgebouwd.
verder een mooi blokje wat erin ligt:thumbup
2.4 cih heeft standaard volgens mij 125 pk.
ik heb er webers op zitten, een 2.0 kop, en waarschijnlijk andere nokkenas.
dan gaat het richting de 150-160 pk.koppel weet ik zo niet.
zo te horen heeft deze kadett altijd een goede baas gehad, hopen dat de nieuwe baas er ook zo zuinig op is.:thumbup
een oldtimer in originele nieuwstaat wordt toch uniek zo langzamerhand.
veel succes en plezier ermee.
ja blauw-paars.
heb gister alles uit elkaar geslepen.
heb bijna de hele bodemplaat inclusief achterste wielkasten nog liggen. de rest is weg.
tunnel en het gedeelte waar de versnellingspook in komt heb ik ook nog.de breedte van de wielkasten is nagenoeg gelijk van de kadett en manta.
dus dat scheeld heel veel werk.zal even een paar foto’s plaatsen van de week.
ja mooi ding. goede basis lijkt mij. al is dat pas zeker te zeggen als je gaat kijken, en de bodem etc goed controleerd.
een schorsing is opgeheft bij het overschrijven op je naam. tenminste, bij de benz van mijn vriendin haar vader wel.
was ook geschorst, maar bij het overchrijven was de schorsing weg.
we hebben de verzekering direct opgebeld voor een noodverzekering, en direct op huis aan gereden (zonder apk dus:o)hier ook wel eens wat anders in de schuur staan. vaak vallen de werkzaamheden tegen en staat de auto er weer veel langer als gepland.
garagebox huren lijkt me voor iemand die geen ruimte heeft het beste.
maandje huur betalen en dan kun je ruim de tijd nemen voor bijvoorbeeld die raamsponningen.kleine update:
ik ben nog niet begonnen met de kadett, omdat ik veel auto’s tussendoor heb gehad. aantal dorpels vervangen, en een transporter waar een complete motorsteun was afgebroken aan het blok:jerry
maar nu alleen nog de benz van mn schoonva schuren en plamuren en dan kan het beginnen.
wel heb ik gister een carrosorie van een b manta opgehaald, inclusief een complete voor en achteras.
inclusief remmen, stuurstangen etc etc.
carrosorie ligt al in 3 stukken, de tunnel, en de bodemplaat achter ga ik gebruiken.tot mijn grote vreugde zit er nog een 400 uitbouwset aan de achterspatborden.
kans is groot dat deze er op komt. is dan niet hetzelfde als de kadett 400 maar gaat wel heel mooi staan denk ik.nu is het hopen dat ik de benz volgende week naar de spuiter kan brengen, maar ik ben bang dat er nog weer wat tussendoor komt.
onderdak + sleutelplek wat niks moet kosten wordt natuurlijk moeilijk.
kost tegenwoordig gewoon geld, of je moet ergens bij een boer in de schuur wat vinden.dat je in ruil voor zijn hele rommelschuur opruimen, er een deel van mag gebruiken:jerry
ja klopt, en die ascona had geen jaloerzie en spoiler.
alleen konden ze geen 1 vinden die er meer op leek, zeiden ze. -
AuteurBerichten