Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door city77
origineel gepost door dsgmotorsport
origineel gepost door Christian-tsx
jij had een bericht op manta400.nl staan toch? bij gezocht, dat je meer info over deze set wou hebben?
of ben je nog weer iemand anders?:Pmaargoed ik zoek dus zon set, en jij hebt em gewoon liggen? ik dacht dat deze delen echt niet meer te krijgen waren.
wil je ze kwijt? dan ben ik in 1x klaar, zou echt geweldig zijn.Neen, dat bericht op manta400.nl komt niet van mij.
En, sorry, deze kit ga ik niet van de hand doen, ik vermoed dat ze zeer zeldzaam is, en later gebruik ik ze misschien nog wel eens, daar ik toch een aantal kadettjes d bezit….is het dan misschien niet een optie om er kopieën van te laten maken ?
ik zat hetzelfde te denken, alleen ben ik zelf niet handig met polyester.:o
dit is volgens mij geen originele uitbouwset zoals op de 2 kadettjes 400 op manta 400.nl.
deze is meer zoals op de foto bij de gezocht advertentie op manta400.nl
ik vind dit wel een erg mooie set, die ik maar al te graag op mijn kadett wil hebben:D
als je nog meer over deze set weet eventuele aanduiding of fabrikant ofzo, hoor ik dat graag, eventueel via u2u.voor de achterkant heb ik ze van een manta 400, deze zullen denk ik ook wel mooi staan.
voorkant heb ik nog niks voor, maar het duurt nog wel even voordat ik daar aan toe ben, dus dat heeft geen haast.
eerst de ombouw en RDW-keuring, daarna de buitenkant.heb je meer foto’s van jouw set?
die heeft hij volgens mij net verkocht aan d-lover.
met die rood witte manta.Het spit is niet mooi, maar werkt wel goed.
morgen verder demonteren, zoals de tank, en het stuurhuis etc.
ben de auto nog eens langsgelopen, en er zit weinig rottigheid aan, ben ik wel blij van. bodem, kokerbalken en wielkasten zijn zo goed als hard.zit 1 plekje op de dorpel en de achterste wielranden zijn niet helemaal mooi, maar deze gaan er toch uit.
jij had een bericht op manta400.nl staan toch? bij gezocht, dat je meer info over deze set wou hebben?
of ben je nog weer iemand anders?:Pmaargoed ik zoek dus zon set, en jij hebt em gewoon liggen? ik dacht dat deze delen echt niet meer te krijgen waren.
wil je ze kwijt? dan ben ik in 1x klaar, zou echt geweldig zijn.gister heb ik met mn kameraad een spit gemaakt, de kadett erin gehangen, en de achteras en voorwielophanging gedemonteerd:





en hier de mercedes 230 waar ik nu nog mee bezig ben. deze is zo goed als klaar op het spuitwerk na.


origineel gepost door dsgmotorsport
Hou dit project goed in de gaten….
Heb ooit ook het idee een complete Kadett 400 te bouwen met rwd, maar om zo een auto hier in Belgie op de weg te krijgen, is gewoon onmogelijk met onze wetgeving.
Succes ermee….heb ik met jou contact gehad via de mail?
was iemand op manta400.nl die info vroeg over de uitbouwset. deze kerel heb ik gemailt om eventuele info.
woonde ook in belgië en hij zag geen mogelijkheid die allemaal op kenteken te krijgen.
hier in nederland lukt het denk ik wel, heb contact gehad met de RDW en deze ombouw viel onder een normale motorombouw.ja dat was eerst ook de bedoeling.
de complete voorkant origineel laten met GSI veerpoten.
de originele draagarmen verstevigen etc.maar het grote probleem is inderdaad het stuurhuis.
de helft van het originele schudbord moet eruit, en naar achter geplaatst worden. plaats voor het stuurmechanisme is er niet.ik wil het blok op dezelfde plaats hebben als een manta/ascona (hoever het blok naar achteren zit ten opzichte van de vooras).
misschien nog iets verder naar achteren.het lijkt me niet wat om het stuurhuis compleet aan te passen, dus heb ik besloten om een manta vooras eronder te bouwen.
het complete stuurmechanisme zit aan de voorkant van de as, en hier heb ik dus geen last van. en dit is nog helemaal compleet op mijn vooras.
het enige wat ik dan nog moet maken, is een aansluiting van de stuurkolom naar de vooras.nu lijkt mij een manta/ascona vooras degelijker dan van een D/E kadett, dus ga ik daar voor.
dan zou ik de complete balken van een manta moeten gebruiken, maar dit was ik niet van plan.
ik heb alle steunen etc gehouden, dus deze kan ik weer gebruiken.ik maak nieuwe steunen op de originele balken, de bovenste punten waar de schokbrekers aan zitten, heb ik ook eruit gehaald, maar volgens mij kan ik beter een overgang maken van het originele na een manta/ascona schokbreker.
maar hier kom ik wel uit.
het schudbord zag ik niet zitten om over te zetten, deze verschillen veel. ik maak de oude gewoon pas voor de motor die erin komt.
ik ga ook eens beginnen met onderdelen verzamelen voor de kadett, zodat ik niet straks alles in 1x moet kopen.
hierbij gaat het om velgen/banden/remmen/veren etc.
maar ook het interieur. (kuipstoelen/gordels/stuur/dashboardmeters etc etc.heb je ook nog een adresje voor de bussen voor de achteras?
waarom zou ik er een andere binnenscherm in moeten lassen?
de manta vooras gaat er zo wel onder passen, als ik mn ascona met de kadett vergelijk.
schutbord blijft ook zitten, ik haal eerst net zoveel weg dat het blok past.
ik heb het hele gedeelte rond de versnellingspook totaan het schudbord bewaard van de manta, deze komt er weer in. evenals de complete tunnel.ik wil de originele stuurkolom bewaren, en een aansluiting maken naar de manta-vooras. het complete stuurmechanisme zit nog op de vooras.
ik heb hier goede foto’s van de kadett 400 waar het schudbord goed te zien is.
als ik dat bekijk met een originele kadett 400, gaat het aanpassen van de originele wel lukken.
het wordt eerst wel aardig hakken en zagen, om alles pas te maken, daarna de delen om de bak heen weer dichtbouwen.
beetje het idee van dit:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=84216&page=12
(onderaan de pagina)zullen nog wel een aantal platen autostaal door gaan:angel
ach, het hoeft van mij geen 100% goede immitatie te zijn van een originele 400.
het principe moet er zijn, en alles moet gewoon goed functioneren.
kwa uitbouw wordt ie niet helemaal gelijk, maar het moet gewoon een mooi geheel worden.het uiterlijk maak ik mij eerst nog helemaal niet druk over, dit komt pas na de RDW-keuring aan bod.
hierbij een paar foto’s van de kadett, het oude blok is eruit, en de overgebleven mantadelen:


bij gebrek aan een motortakel:


en de complete assen, vooras wordt helemaal verstevigd, en alle bussen worden vervangen door PU-bussen.
de achteras wordt voorzien van een sper-div. hier ben ik nog naar op zoek.
de mercedes is spuitklaar. ben nu de motorruimte aan het strak maken, en de auto gaat 8 januari naar de spuiter, en is dan de volgende dag klaar.
dan een weekje opbouwen en de puntjes op de I zetten, en dan is deze klaar.
erg tegengevallen hoeveel tijd en werk het was, dus het kadett 400 projectje moet nog eventjes wachten.ja die b ascona is van mij. staat nu weer in de schuur, zonde om em aan de weg te laten staan.
blokje moest toen een rugje opbrengen zonder aanbouwdelen:swear was me te veel. ondanks dat er voor veel meer geld in zit.
ja klopt, zonder aanbouwdelen.
zit een andere nokkeas in, en nieuwe zuigers, lagers, keeringen etc.ik heb precies hetzelfde blokje liggen met webers, getrag bak en 2.0 kop.
dit voor mn kadett 400 projectalleen hier zit geen andere nokkenas in.
voor een mooi prijsje zou ik dit blok wel willen hebben.
dit blok heeft er in gelegen, 2000km lang.
compleet gereviseerd, zou dit blok er bij verkocht zijn? anders is dit het enige wat Jos nog heeft.
carburateurs etc zijn een tijdje geleden al verkocht.origineel gepost door Ghanz
origineel gepost door Christian-tsx
dus jij hebt deze manta van jos ten brinke gekocht?
heb je de rolkooi er ook bij gekocht?
en de gordels etc?ben jij Erwin uit almelo waar ik laatst een blauwe carrosorie van gekocht heb?
mooi ding, heb er laatst nog even bij gestaan, ik woon 200 meter verderop in oud bergentheim
? an de haarweg?
nee de hardenbergerweg. bij de haarweg de hardenbergerweg opdraaien richting marienberg, en dan de 2e boerderij aan de linkerkant. pluimveebedrijf.
dan is die verkoop van edwin na de huidige eigenaar erg snel gegaan:o
dus jij hebt deze manta van jos ten brinke gekocht?
heb je de rolkooi er ook bij gekocht?
en de gordels etc?ben jij Erwin uit almelo waar ik laatst een blauwe carrosorie van gekocht heb?
mooi ding, heb er laatst nog even bij gestaan, ik woon 200 meter verderop in oud bergentheim
mooi geworden!
heb je de motor nog netjes gemaakt, of is ie nog zoals op bovenstaande foto’s?
ben benieuwd naar je volgende project.deze ascona is nog in goede staat zo te zien.:thumbup
haal je alle matten eruit, of alleen plaatselijk bij de stoppen?
oja, en die vlokken die op roest lijken, zitten die in de dorpel?
dan is je dorpel van binnenuit aan het roesten ( is vaak zo).
zoveel mogelijk eruit halen, en dikke laag ML inspuiten.ik blijf bij mijn verhaaltje dat je de auto eens een nachtje moet warmstoken. niet extreem heet natuurlijk, maar gewoon mooi warm met de ruiten een eindje los.
dan verdampen alle benzineresten, en dan eens verder kijken.ben je met dit weer ook aan het verfen/spuiten?
lijkt me niet echt een goede tempratuur.verder een mooie wagen, en je pakt het ook goed aan zo te zien:thumbup
succes ermee!
gewoon een dag de auto van binnen goed warm stoken met een kacheltje.
zodat alle benzine verdampt. ramen op een kiertje zetten zodat het mooi ventileerd.
en eventueel de stoelen laten reinigen?er zijn bedrijven die auto’s van buiten EN binnen kunnen reinigen.
een collega van mij heeft zn auto chemisch laten reinigen omdat het een zwijnenstal was. is nu echt weer als nieuw.bij een autospuiter hebben ze daar vast adresjes voor, dus probeer het daar eens.
origineel gepost door rickopel
http://link.marktplaats.nl/302319936Zijn dit ze…
nee, deze heb ik louwe ook al aangeboden:P
maar ze moeten langer zijn.ik heb nog een suzuki tsx sprinter staan, gebruikt voor de brommersprints.
pk’s weet ik niet, maar dat ding wil wel.
ding is ook te koop.dat “stroop” is ML-coating. dit is een holle ruimte coating die ook in dorpels en kokerbalken gebruikt wordt. heeft een uitstekende roestwerendheid.
dit spul is in flessen te krijgen, net zoals tektyl ook vaak in flessen te krijgen is.
deze schroef je onder op een tectyl spuit, die op luchtdruk werkt.ik heb me laatst zon spuit aangeschaft en het werkt super.
zit een flexibel slangetje aan die je in de dorpel steekt via het ontwateringgaatje.
en dan spuit je mooi in de ronde, slangetje een beetje heen en weer bewegen.na een tijdje is je hele binnenkant bedekt met een vettig laagje dat zeer goed roestwerend is. als het wat warmer wordt, wordt dat spul weer iets dunner, en begint het weer alle hoeken en kieren op te zoeken. zo blijft het goed werken en droogt niet uit.
degene die voorheen altijd mijn dorpels deed, deed het bij zn eigen auto’s ook regelmatig.
hij had ze zo vol zitten dat zomers bij warm weer gewoon coating uit de dorpels kwam druppelen.probeer eens zon spuit te vinden, of iemand die zon spuit heeft en je alle holle ruimten een keer wil behandelen.
voor behoud van je (nog goede) dorpels en kokers, is dit echt een aanrader!er zit volgens mij in groningen een bedrijf dat niks anders doet dan tectyleren en holle ruimtes behandelen.
aangezien er gewoon bekleding overheen komt, maakt het mij niet zoveel uit of het in originele staat hersteld is, je ziet er toch niks van.
wil je dat wel, dan zul je helaas gewoon zoveel neer moeten tellen, of op internet zoeken naar wat goedkoper, maar zal denk ik niet heel veel verschil zijn.ik had wel het echte spul genomen, en geen dakleer of wat dan ook. moet je er echt op branden.
ik hou zelf wel van een dikke laag roestwerende ijzermenie, en dan gewoon lak erover. tektyl heb ik ook wel eens gedaan.
-
AuteurBerichten