Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als het goed is gaat de rollende kas naar een forumlid.
spruitstuk ga ik gewoon weer herstellen. denk niet dat zo’n spaghetti een heel groot verschil maakt, en die kunnen ook wel scheuren.
en voor dat geld al helemaal niet ;) steek ik liever in een nieuwe originele einddemper, grill en andere originele onderdelen.van bovenaf kun je beter bij de bouten, maar elke bout is weer anders, sommige met een steeksleutel, andere met een kleine lange dop, andere weer met een korte dop en verlengstuk. en dan met een lampje en spiegel kijken hoe ze zitten. heeft al met al een halve dag geduurd. :???:
dynamo en startmotor zijn blijven zitten en het spruitstuk moest bovenlangs eruit. onderlangs paste niet, dan moet inderdaad de dynamo eraf.
EGR wordt ook afgedopt, pijpje tussen EGR en spruitstuk heeft het ook niet overleeft. dit wordt allemaal afgedopt.
hier het spruitstuk:

vakwerk allemaal, mooi om te zien :thumb
ja wordt van buiten helemaal origineel. wil nog wel cruise control inbouwen, verder niet veel.
inmiddels de distributieriem vervangen, en de filters, vloeistoffen etc.
loopt een stuk beter nu, was wat sloom op het gas, maar nu een stuk feller.nu het uitlaatspruitstuk, halve dag bezig geweest met demonteren, zit lekker weggestopt tussen motor en brandschot :swear
dacht dat de pakking lek was, maar spruitstuk is iets gescheurd op een lasnaad.zal komende week weer wat foto’s posten
huis is nooit af he :jerry
gekheid, die is wel klaar maar de kadett niet en die zal ook nooit af komen.
paar jaar geleden de motor en andere onderdelen al verkocht, en nu staan de assen ook op marktplaats. verder alleen nog een kale kas die inmiddels ook al wat beschadigt is met transport, paar deuken enzo.weet nog niet wat daarmee gaat gebeuren.
ontbrak me aan tijd, zin en er moest ook nog aardig wat geld in gestoken worden, en dat gebruik ik liever voor andere dingen.
veel plezier aan het bouwen gehad, jammer dat ie niet af is, maar het is niet anders. heb genoeg andere projecten, zoals de vectra i500 station op dit moment.
en verder nog een d kadett met 1.8 turbo motor, d kadett station project, en een d kadett bieber.
Heb inmiddels wel een nieuwe grill weten te vinden, kost alleen wel een flinke duit. maar het maakt de auto toch net even wat mooier.
hierbij foto’s van de minpunten aan de carrosserie:
roest:





lakbeschadiging:



moet de juiste carbon folie er weer bij zien te vinden:


onderdelen om deze week het motorische gedeelte weer klaar te maken:

even de brandstofdruk testen. kan best het probleem zijn…
@Dolby wrote:
Erg jammer maar zeker begrijpelijk. Ik volgde het heel graag.
Maar ik zelf heb ook geen Facebook. Dus kan het helaas niet meer volgen. Ik zal ook zelf nooit Facebook gaan gebruiken.
Hier net zo..
ik heb het ook eens gedaan. op een 1.8 8v motor uit een d kadett GTE, origineel injectie met 116pk.
heb carburateurs van een R1 gebruikt, zelf inlaatspruitstuk flens laten snijden en hier pijpjes op gelast.
en met universele rubbers met slangklemmen de carburateurs gemonteerd.
rubbers zo kort mogelijk, dan zitten de carburateurs direct aardig stevig.Heb de originele brandstofpomp gebruikt die bij de R1 hoort, dit is een lagedruk pomp.
en heb via internet precisie boortjes gekocht, 1.3 t/m 1.8 mm dacht ik. de motor liep met de originele sproeiers te arm, toen voorzichtig in stapjes opgeboord, totdat ie goed liep.
ontsteking bij een 1.8E motor wordt verder niet door de ECU aangestuurd, hier had ik dus geen last van. weet niet hoe dit bij een 1.6i zit?
Succes ermee, tis erg leuk werk en loopt best hard en geeft een mooi geluid.
wat een werk, erg mooi om te zien.
ben benieuwd, succes nog :thumb :thumb
ja past gewoon, wel de klauwen pakken van een 1.8 of 2.0. van een 1.2 of 1.3 zijn ze kleiner.
astra, vectra en calibra past ook.
test/leerfase en 277 pk is opzich niet heel erg verkeerd :thumb
mooi project, heb er ook veel aan gehad, heb namelijk zelf net een 1.8E turbomotor gebouwd, met een turbo van een b204 saab motor. Diverse keren even je topic doorgebladerd.
Blijf je project volgen :D
@louwe 16 klepper wrote:
erg leuk project mooie basis ook :wors
nu weet ik zelf wel alle ins and outs voor c20xe / let ombouwen in een rwd
maar kans bestaat dat ik nu ook eens een fwd project neem king:c20xe heb ik nog en een d kadett station op t oog :shock:
nu de vraag welke motorsteunen gebruik je voor een d kadett met c20xe / let???
en welke bak is de beste keus???
de f20???Kijk even op http://www.gte-schmiede.de , daar staat alles netjes beschreven voor het ombouwen naar c20xe
mooi ding rademaker, en mooi blok erin. Heb em nog niet zien rijden trouwens.
Mijn d kadett station, 1980, staat al sinds ong. 1993 stil.. en erg verrot, maar wordt weer klaargemaakt.
Origineel 39.000 gelopen.
mooi project om te volgen, echt netjes allemaal :thumbup
weer een mooi project om te volgen :thumb
hier net zo, al vanaf pagina 1 :thumb
heb nog een setje in de aanbieding, welke voor hetzelfde doel bestemd waren.
kan evt. wel even de dikte doorgeven.@GTS2.2DTI wrote:
Dit lijkt de oude Ascona van Leo Schippers uit Westerhaar wel. Die heb ik voor jaren terug helemaal opnieuw gespoten. Is wel een jaar of 15 geleden dus kan zomaar een andere zijn, maar hij lijkt er enorm op.
daar ben ik nog een keer naar wezen kijken, maar was niet al te best, zeker voor het geld wat hij er voor vroeg…
kijk aan, nog een d kadett hier in de buurt, heb er ook een paar.
succes met opknappen, en vergeet de draagarm ophanging niet, daar kunnen ze heel slecht zijn.succes ermee, en wel foto’s plaatsen he? :thumb
ze moeten juist wel water bij de wijn doen. anders drukken ze de regeling van het regeerakkoord erdoor: iedereen belasting betalen dus. en wie wil dat nou?
een 30 dagen kaart lijkt mij wel wat, je hoeft niet in 1x het hele jaar in te vullen. als je morgen wilt rijden voer je dat op de rdw site in d.m.v. je digiD en kenteken, en dan kun je gewoon rijden. prima toch?
ik in ieder geval niet, het zegt me trouwens ook niks.
is het in bergentheim?ik heb een woning in het dorp gekocht vorig jaar, en na een jaar verbouwen is ie nu bijna klaar.
en dan de buitenkant nog……. ;)
en dan hopelijk weer tijd voor de hobbynee geen updates, de kas staat bij rene in de loods, te wachten op meer vrije tijd.
-
AuteurBerichten