Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Christiaan Hummel
DeelnemerBij mij hebben ze ook mijn spiegel eraf getrapt, is altijd leuk om van een heuveltje (vlak bij mij) af te rijden en dan zo de hele straat te “ontspiegelen”. Helaas was mijn Astra spiegel niet bestand tegen deze kracht :swear . Nu heb ik dus een zwarte en een groene spiegel. Parkeer nu met de groene spiegel naar de straat, dat als het nog eens gebeurt, ik twee zwarte spiegels heb, :angel :angel want het gebeurt hier vaak op donderdagavond, als de studenten hier in de buurt uit zijn geweest.
Christiaan Hummel
DeelnemerIk woon in Amstelveen (NH), maar oorspronkelijk uit Roosendaal (NB), ben in Amstelveen blijven plakken na mijn studie.
Christiaan Hummel
DeelnemerDan vraag ik me af: wat is er stuk aan? Of misschien beter: wat is er niet stuk aan? Ziet er volgens mij (op het missen van wieldoppen na) best netjes uit.
Christiaan Hummel
DeelnemerVoor de gefacelifte tweede generatie Astra F is het een beetje een zooitje geworden met alle modellen en speciale uitvoeringen. De volgende website (in het Duits welliswaar) geeft die modellen weer: http://www.ascona-info.de/Astra_F_Sondermodelle.html” onclick=”window.open(this.href);return false; .
Moet je er wel bij bedenken dat sommige van de genoemde opties in NL niet geleverd zijn om de prijs wat te drukken ivm BPM, maar zeker voor het woud van verschillende logootjes op de deuren wel een leuke site!!Christiaan Hummel
DeelnemerZo, ik had vandaag vrij, dus ik heb maar eens de schakelaar eruit gehaald. Alles was gecorrodeerd, dus geen wonder dat dat ding het niet meer deed. Ik heb alles schoongemaakt met azijn en grondig nagespoeld (anders lost de azijn straks alle koper op) en laten drogen. Even gesmeerd met wat naaimachine olie. Weer gemonteerd, en ja hoor, de pieper is weer terug en ook het binnenlicht doet het!!
Bedankt aan allen! king:
Christiaan Hummel
Deelnemer@ Wim: Je had inderdaad gelijk, de deurschakelaar is het probleem, als ik die een aantal keer snel indruk en weer terug laat veren gaat die pieper weer aan, dus moet alleen ff die deurschakelaar repareren. Hij zit met een schroef vast, asl ik die er uit draai, kan ik hem er dan uithalen om schoon te maken?
Christiaan Hummel
DeelnemerWat een enorme ongelooflijke flauwekul allemaal!!! Opels zijn prima auto’s en als je er op wilt zeiken moet je dat zelf maar mooi weten, maar doe het dan niet hier. Zo lang ik al leef rijdt mijn vader Opel, eerst een Corsa A, daarna een Astra F Station, en nu een Zafira A. Allemaal stuk voor stuk niet kapot te krijgen. De Corsa is met 9 jaar oud doorverkocht, de Astra was 10 jaar oud en had 330000 km gelopen, en de Zafira is nu 8 jaar oud en heeft inmiddels 380000 op de klok en still going strong!! Ik heb nu mij eerste Opel, een Astra F station, die heeft vandaag de 236000 gehaald en rijdt als nieuw!! OH ZO! Weerleg dit eens en noem deze geweldige auto’s nog een Slopels!
Christiaan Hummel
Deelnemer@ Oenatje:
Super bedankt, het lijkt er inderdaad op dat dat aangeduide (bij mij donkergrijze) relais de pieper is, als je er ook goed naar luistert dan maakt ie een heel zacht piepje. Ik ga deze vervangen, maar ik heb geen idee hoe je dat ding loskrijgt, Ik heb geprobeerd te trekken, en gekeken of ie ergens klikt, en draaien helpt ook niet. Ik ben ook bang dat ik hem verder stuk maak.
Christiaan Hummel
DeelnemerHelaas verbleekt mijn kmstand een beetje bij de voorgaande, maar ik heb vandaag 234000 zien passeren. Mijn astra staion 1.4 liter rijdt en schakelt nog als nieuw (tenminste dat denk ik), en de motor loopt regelmatig als een naaimachine. Enige jammere is dat hij olie verbruikt, zo’n 2 liter per 10000 km.
Christiaan Hummel
Deelnemerenne: zo’n plankje wil ik ook wel, kun je als je klaar bent wat foto’s posten?? (ik heb ongeveer 2 linkerhanden ;) , maar doe veel zelf aan de auto)
Christiaan Hummel
DeelnemerKijk voor het model ff op deze site: http://www.ascona-info.de/Astra_F_Sondermodelle.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Je zou een Astra “style” moeten hebben volgens deze site.
Dat klopt iig wat betreft het logo op de deuren en de bekleding, maar je hebt geen LM velgen. Het wil wel eens voorkomen dat auto’s in Nederland met minder opties worden geleverd dan hetzelfde model in het buitenland, omdat bij ons de BPM (die nog eens als extra belasting op al die opties komt), de auto’s veeeeeel duurder maakt.
28 februari 2012 om 08:56 In reactie op: hoog verbruik door slechte uitlijning astra f station #17999598Christiaan Hummel
Deelnemer@Astra Td, hij voelt wat “wollig” aan op de besturing bij dezelfde snelheid, dwz hij stuurt niet meer strak, boven de 120 (lang accellereren!) zwalkt hij een klein beetje.
@Kaneelschep, fusee en draagarm zijn nagekeken bij het vervangen van de velg, zouden dus in orde moeten zijn.Conclusie: ik laat de auto volgende week uitlijnen, valt samen met de kleine beurt, dus komt wel goed uit. Ik laat weten of het helpt. Bedankt in ieder geval!
Christiaan Hummel
DeelnemerSuper helder!!
Nu weet ik hoe ze vast moeten, ga er donderdag maar eens mee aan de gang.
Dankjewel!Christiaan Hummel
DeelnemerHallo Soepkiepe, kan je misschien toch een foto posten? Het lijkt er nu op dat die klemmetjes helemaal nergens aan vast kunnen klemmen, want er zit een plastic rand van het binnenspatbord in de weg, moet ik daar met een zaagje misschien inkepingen in zagen?
Christiaan Hummel
DeelnemerHallo Soepkiepe,
Bedankt voor de verduidelijking! Ik begrijp nu hoe het moet. Blijkt maar weer dat ik beter in het vervolg hier wat op het forum kan posten, dan zelf te gaan lopen klooien, heb een half uur zitten hannesen en het toen opgegeven.
Ik heb er twee van die klemmetjes bij, maar ik ga zo ff naar Brezan om nieuwe te halen, anders buig ik idd ff een stukje ijzer om.Christiaan Hummel
DeelnemerMijn Astra F Station heeft 234000 gelopen
Type: Astra F2 Station C14NZ
Uitvoering: Season
Bouwjaar: 1996
Kleur: Rio Verde GroenIn mijn bezit sinds 2010, gekocht van dezelfde garage die hem ooit nieuw geleverd had, daarom complete onderhoudshistorie aanwezig, heeft ooit een jaar op LPG gelopen, maar geen G3, was niet rendabel meer, dus weer uitgebouwd.
Hoe lang gaan die 1.4 8 kleppers eigenlijk mee?
Christiaan Hummel
DeelnemerMijn vaders Zafira op LPG had een soortgelijk probleem ook bij bochten naar links hield de motor in of viel uit, bleek dat er in de zekeringenkast een zekering loszat (volgens de garage vaker zo bij zafira’s) en daardoor liep de brandstofpomp niet goed, nieuwe zekering en het werkt weer! Verder suggereerde de garage dat het aan een aantal relais kan liggen (schijnt dat zafira a electronisch niet heel betrouwbaar zijn)
-
AuteurBerichten