Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Christiaan Hummel
DeelnemerIk heb mijn pas standaard in de asbak van de auto zitten (ik rook niet), zo kan ik hem nooit vergeten. Ik heb de wegenwacht tot nu toe 1 keer nodig gehad, omdat mijn Astra er tijdens het rijden ineens mee op hield. Dus wegenwacht gebeld, en er kwam een ur later iemand die mij weer op weg hielp. Hij was verbaasd dat ik nog een Astra had , want je zag ze niet zo veel meer. Heeft mij erg goed geholpen door ontsteking te kietelen, heeft zelfs op een papier geschreven wat voor vervangende ontsteking ik nodig had, en ook wat dat moest kosten op de sloop. Ik vind dat ik erg goed geholpen ben, en blijf ook echt wel lid van de ANWB.
Christiaan Hummel
DeelnemerIk tank sowieso nooit bij Shell (zelfs als ie bijna leeg is rijd ik toch door), en ook niet bij Total. Ik tank meestal bij Tamoil, en anders bij witte pompen of bij de Meeuw in Rilland. Ik heb wel eens Shell getankt, maar merk geen verschil. Enige merk waar ik verschil merk is Aral in Duitsland, daar loopt ie een heel stuk zuiniger op.
Christiaan Hummel
DeelnemerKijk sowieso een beetje uit met Berkman. Kom oorspronkelijk uit Roosendaal, en mijn vader tankte vaak lpg bij Berkman, en iedere keer na een maan of twee de complete verdamper vol slurrie. Hij is gestopt met bij Berkman tanken, en het probleem was ook over. Ik heb wel eens gehoord van vrienden dat ze de restjes uit opslagtanks opkopen, dus meestal brandstof met vrij veel troep erin.
Christiaan Hummel
DeelnemerDan de rubbers/pakkingen van de ontstekingsvoet en het gasklephuiscontroleren.
Het zou ook je Hall Sensor (in de onstekingsvoet) kunnen zijn.
Christiaan Hummel
DeelnemerAlle slangen luchtdicht, misschien trekt ie ergens valse lucht?
Christiaan Hummel
DeelnemerIk had dus schokbrekers besteld bij Winparts.nl Eerst kreeg ik de verkeerde toegestuurd, dus die teruggestuurd. Daarna waren diegenen die ik besteld had niet op korte termijn leverbaar. Dus ik kreeg andere schokbrekers die per stuk 35 euro duurder waren voor dezelfde prijs als die ik besteld had. Enige verschil was dat dit gasgevulde dempers zijn, waar ik oliegevulde had.
Vandaag de schokbrekers gemonteerd, en dat is, dankzij jullie aanwijzingen zeer goed gelukt.
Iedereen bedankt voor de hulp!! king:
Christiaan Hummel
DeelnemerHet is gelukt! Ik heb het relais vervangen, en inderdaad het werkt!
Christiaan Hummel
DeelnemerRookt je auto ook? En welke kleur?
Christiaan Hummel
DeelnemerDusssssssssss:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bestelauto-s/m631701245-opel-astra-1-7-dt-inruil-mogelijk-bj-2000.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
Christiaan Hummel
DeelnemerEn een mooi cabrio:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m626120031-opel-astra-cabrio-1-6-cabriolet-bj-1994.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;Christiaan Hummel
DeelnemerMooie kleur en verder ook mooie station:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m629627690-opel-astra-wagon-1-8i-16v-club-lpg-apk.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
Christiaan Hummel
DeelnemerWat een debiel zeg! :swear Zo ga je toch niet om met geen enkele auto. Ik geef mijn auto ook vaak een klopje op het dashboard, vooral na een lange rit.
Christiaan Hummel
DeelnemerBestuurdersstoel vervangen door een bijrijdersstoel die ik omgebouwd heb tot bestuurdersstoel, dus de knop voor rugleuning aan de goeie kant, en gemonteerd op het frame van mijn oude bestuurdersstoel. Daarna de hele binnenkant schoongemaakt. Zit als een king: nu.
Ook had ik schokbrekers besteld bij winparts, eerst waren de verkeerde geleverd, nu zijn degene die ik besteld had niet op korte termijn leverbaar :( . Dus ze gaan kijken wat ze kunnen doen, en waarschijnlijk krijg ik duurdere voor hetzelfde geld. Hopen dat ik die volgende week nog binnenkrijg, de Astra deint als een malle.
Christiaan Hummel
DeelnemerIk ben 27 jaar, en rijdt in een Astra F station uit 1996. Dit is ook mijn eerste auto, en ben er tot nu toe heel tevreden mee.
Christiaan Hummel
DeelnemerIk heb vandaag maar eens gekeken, en inderdaad het kan. Ik leg ook even uit hoe:
– Draaiknop voor verstelling voorzichtig loswrikken met een platte schroevendraaier.
– Plastic afdekkapjes aan weerszijden van de stoel verwijderen, met beleid, en in het midden zit die nog vast met een klinksysteem met een klein pinnetje in het midden. Je kunt dit losmakern door achter het plastic plaatje met een platte schroevdraaier dat pinnetje iets naar buiten te duwen, dan kun je het er met een nijptang uithalen.
– Onder de draaiknop zit een as, die kun je er helemaal uithalen, en die moet je dan andersom weer terug doen. Dan kun je van de oude bestuurdersstoel de plastickapjes aan weerszijden van de stoel weer terugplaatsen, het pinnetje wat je eruit gehaald heb weer terugtikken met een hamer, en tegelijk het kapje aanduwen (anders doet dat type sluiting het niet).
– Draaiknop terugduwen tot je “klik” hoort.Dan gewoon de stoel terugplaatsen op het frame van de oude bestuurdersstoel en je hebt een keurig nette nieuwe bestuurdersstoel. Die van mij zit nu erg lekker (had een bijrijdersstoel uit een Astra die bij 90000 km een motorbrand heeft gehad)
Christiaan Hummel
DeelnemerIk vind het meer eyebroccoli :jerry
Christiaan Hummel
DeelnemerDe hall sensor zit in je ontstekingsvoet.
Christiaan Hummel
DeelnemerIk denk zelf gasklephuis en gasklep schoonmaken, maar heb dat nog niet geprobeerd. Ik denk dat omdat als je toerental blijft hangen, dat misschien kan worden veroorzaakt doordat je gasklep blijft hangen in het gasklephuis, en dus pas later dicht gaat dan het loslaten van het gaspedaal, omdat het gasklephuis vies is van binnen.
Dat schommelende toerental zou aan je Hall sensor kunnen liggen (ik heb er last van sinds mijn oude Hall sensor stuk ging, en ik die vervangen heb door een tweedehands exemplaar).Christiaan Hummel
DeelnemerHeb de accu meegenomen naar Brezan en daar laten testen. Apparaat zei: accu vervangen, dus nu nieuwe accu gekocht met hogere koudstartcapaciteit. Accu gemonteerd, en eerst wilde hij niet starten (ik had hem vermoedelijk verzopen met mijn vele startpogingen gisteren). Dus bougie uitgedraaid, laten uitwasemen, en toen wilde hij met enige aanmoediging starten. Blokje gereden, en motor blijft lopen, nu wachten tot ie afgekoeld is en nog eens kijken of ie het dan doet.
Heb ook de laadspanning gemeten met de multimeter: 14,4 volt, dus de dynamo lijkt me in orde.
Iedereen die meegedacht heeft: bedankt!!!
Christiaan Hummel
DeelnemerIk heb hetzelfde probleem en ook een C14NZ motor. Ik ben ook wel nieuwsgierig wat het kan veroorzaken.
Christiaan Hummel
DeelnemerIk ga morgen even de auto starten en meten wat de accuspanning dan is (moet met hulp van mijn vriendin, en die slaapt nu). Ik ga denk ik sowieso een nieuwe accu halen, ga binnenkort naar Oostenrijk en wil niet het risico lopen om daar ineens ene niet startende auto te hebben.
Als ik de nieuwe accu heb, hoe meet ik dan die laadspanning? Gewoon de multimeter over de twee polen met de knop van de multimeter op dc ?
En als ik dan 14,5V heb betekent dat dan dat de dynamo gewoon in orde is en de spanningsregelaar ook?Christiaan Hummel
DeelnemerThanks!!!!! Ik ga morgen direct een nieuwe halen!
Christiaan Hummel
DeelnemerEn ik heb nu ook geprobeerd te starten met de koplampen aan, en als ik start dan gaan de koplampen uit. De motor wil nog steeds niet aan slaan overigens.
Christiaan Hummel
DeelnemerJa klopt!
Christiaan Hummel
DeelnemerHeb eigenlijk geen idee, heb de auto nu 2,5 jaar, en nooit de accu vervangen. Accu is wel heel erg smerig, en er staat op dat er garantie op zit tot maart 2011, dus zal wel redelijk oud zijn?
Auto staat normaal in de parkeergarage, maar die was stuk rond de kerst en daarom stond ie nu buiten. Heb wel de laatste tijd dat ik steeds langer moet starten om de motor aan te krijgen.
-
AuteurBerichten