Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Christiaan Hummel
DeelnemerDit had ik ook bij mijn Astra 1.4NZ, rechtstreeks 12 v erop en een flinke dreun verkocht met een schroevedraaierhandvat en daarna met een plastic hamer. Deed niets meer, dus toch maar een nieuwe pomp gekocht. Loopt nu weer als een zonnetje.
Christiaan Hummel
DeelnemerLeuk, een forum speciaal voor de Astra F!
Ik heb me ook aangemeld
Christiaan Hummel
DeelnemerHmmz dat wist ik niet, maar goed dat je het aangeeft.
Ik kan als je wil hier in Amsterdam even op de sloop gaan kijken, moet er binnenkort zelf toch naar toe
Ik ben wel benieuwd als je de hoofdsteunen hebt, hoe het werkt. Zou je dan een HOW-TO kunnen maken, dan kan ik het ook gaan doen (heb er nu even geen pecunia voor).
Christiaan Hummel
DeelnemerJe zocht toch grijze? Kijk hier eens naar: http://www.gunacar-parts.com/set-grijze-hoofdsteunen-opel-corsa-b” onclick=”window.open(this.href);return false;
Christiaan Hummel
DeelnemerMaar zijn het nou buisjes die je moet voelen, of alleen de gaten in het schuimrubber. Ik kan door de stof heen voelen dat er gaten zitten in het schuimrubber, en bij een deel kan ik ze zelfs zien. Kan ik daar gewoon het hele hoofdsteunmechanisme inklikken (dus uit een sloopauto die plastic busjes halen waar de hoofdsteun uiteindelijk in zit)?
Christiaan Hummel
DeelnemerEn het is alleen met warmte? Zou dat geen vapourlock kunnen zijn? (=verdampte benzine in de leiding, en als de pomp aanslaat dan wordt de gasbel groter in plaats van dat er benzine naar de motor loopt)
Christiaan Hummel
DeelnemerHeb je sludge onder je oliedop, of ruikt je koelvloeistof naar uitlaatgassen? Dan is het misschien je koppakking
Maar dan is het wel slordig dat je garage dat gemist heeft tijdens de keuring.
Christiaan Hummel
DeelnemerKijk even hier:
http://www.budgetcaravan.nl/Caravan/Informatie/aansluitschema_jaeger_multicon_caravans_13_polig_7_polig” onclick=”window.open(this.href);return false;
Daar staan de kleuren ook bij.
Suc6!
Christiaan Hummel
DeelnemerIk ben wel benieuwd, wil het misschien ook wel gaan doen.
Christiaan Hummel
DeelnemerWat voor merk schokbrekers heb je er nu onder, en welk type? Ik heb toen bij Winparts oliegevulde schokbrekers zonder niveauregeling gekocht voor de Astra F station (merk is dacht ik TVR ofzo), en die werken prima, ik heb niet het idee dat de veerweg korter is geworden.
@ Win V6: Ik weet niet of die zonder niveauregeling in NL zijn geleverd, maar volgens de Astra vraagbaak zijn ze er. Als ik mij niet vergis zijn er van de Astra Classic (geleverd in het oostblok) versies zonder niveauregeling.Christiaan Hummel
DeelnemerIk heb bij mijn station ook de load adjusters vervangen door andere veren die niet regelbaar zijn, maar heb helemaal dat probleem niet, hij staat juist hoger van achteren dan eerst. De astra f station is volgens mij ook geleverd zonder die niveauregeling, en als je die veren neemt dan is er niets aan het handje. Ik vraag me nu dus af hoe je probleem ontstaan is.
Verder heb ik denk ik wel een oplossing: hulpveren. Zo’n beetje alle autowinkels hebben die voor auto’s die te veel doorhangen van achter bij het trekken van een aanhangwagen.
Maar toch nog even een beetje klieren misschien :jerry : Is het nu niet net zo duur om goedkope schokbrekers te kopen en nu een oplossing voor het probleem te zoeken
Christiaan Hummel
DeelnemerAstra F GSI setje: http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m688429328-gsi-pakket-astra-f.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
Christiaan Hummel
DeelnemerHoeveel leugens passen er in een advertentie?
De volgende Astra F zou cdx moeten zijn en uit 1998, maar volgens mij zegt het type stuurwiel toch anders, en ik denk dat dit een gl is:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m685639737-opel-astra-2-0-16v-cdx-airco.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;Christiaan Hummel
DeelnemerHeb je nog een rechterachterlicht? En die spiegels, zijn die zwart of in kleur?
Christiaan Hummel
DeelnemerPomp in de tank
Christiaan Hummel
Deelnemer@ Znow: Hoe doe je dat?
@ wim-6: Het is een C14NZ
Christiaan Hummel
DeelnemerDe ontstekingsvinger (ronddraaiende deel in je verdelerkap)? Ik stond gisteren stil langs de weg, ineens viel de motor gewoon uit. ANWB gebeld, en wat bleek? De weerstand in de ontstekingsvinger was kapot gegaan, en de ontstekingsvinger was half gesmolten. Misschien is dat bij jou ook aan de hand. Het feit dat je een nieuwe ontsteking van de sloop hebt gehaald zegt niets, die van mij komt ook van de sloop, en zit er pas 9 maanden op. Desondanks is ie toch stuk gegaan.
Christiaan Hummel
DeelnemerAstra F station, C1.4NZ, gisteren de 266666 gepasseerd, en loopt als een zonnetje, helaas begint de carrosserie wat te roesten bij de wielkasten en het tankdopje
Christiaan Hummel
DeelnemerOp het gevaar af een open deur in te trappen: Geen stroom bij je stuur en niet bij de claxon: Probleem met de zekering of een draadbreuk tussen zekeringkast en stuur misschien?
Christiaan Hummel
DeelnemerJe kunt die luchtgeveerde dempers doe oppompbaar zijn gewoon vervangen door conventionele niet oppompbare dempers. Heb ik bij mijn Astra ook gedaan. Scheelt een hoop geneuzel met stukgaan en leeglopen op termijn. Bij mij waren de luchtgeveerde dempers ook lek, en de auto rijdt dan als een dweil.
Christiaan Hummel
DeelnemerHeb ik ook gehad nadat ik zelf een paneel bij had gespoten, wat erg goed werkte was poetsen met Commandant. Je hebt verschillende grofheden. Ik heb geloof ik 4 gebruikt (groene blik). Wel oppassen dat je het niet in de volle zon doet, en dat j er daarna ook een waslaag overheen zet. Ik heb turtle wax gebruikt voor metallic lak, en het is twee jaar na dato nog steeds netjes.
Christiaan Hummel
DeelnemerLekt ie misschien ietsje langs de strips op het dak, daaronder zit een kitnaad, die wil wel eens uitdrogen. Gewoon strips eraf klikken (nieuwe clipjes bij de hand, ze gaan gauw stuk), en dan die kitnaad effe bekijken.
27 februari 2013 om 12:11 In reactie op: Astra f 1.4 1997 190K km start niet, duidelijke benzinelucht #18109135Christiaan Hummel
DeelnemerHet is voor mij een tijdje geleden, maar ik kan me idnerdaad herinneren: borgpennetje eruit, en dan het asje vauit de andere kan eruit trekken. dan kun je er als het goed is bij. Hallgever zit dacht ik met een boutje 8mm vast. Maar ik zou toch een nieuwe ontstekingsvoet gaan kopen. Ik heb toen geprobeerd de hallgever eruit te halen en te vervangen, en bij mij was het plastic deel met het borgpennetje erin uiteen gesprongen in 1000 stukjes, was compleet gaar.
24 februari 2013 om 11:58 In reactie op: Astra f 1.4 1997 190K km start niet, duidelijke benzinelucht #18109121Christiaan Hummel
DeelnemerIk heb een zwarte verdelerkap, en het merkje dat erop staat is LUCAS, dus dat kan ook nog.
Christiaan Hummel
DeelnemerMijn vader heeft een Zafira met Z1.8XE motor, en die heeft ook geen EGR klep, dus het zou kunnen dat je die niet hebt.
-
AuteurBerichten