Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Christiaan Hummel
DeelnemerDelco heeft mindeer vermogen en een niet zo goed geluid voor zover ik weet.
Christiaan Hummel
DeelnemerBetekent het continu branden van het lampje dat er nog 10 liter in de tank zit, en het knipperen dat er nog 5 is? Ik had dat knipperen namelijk nog niet eerder gezien (Astra F heeft dat niet), en ik kreeg er behoorlijk de zenuwen van.
Christiaan Hummel
DeelnemerWe hebben ook met een 1.4 twinport gereden, maar ik vond die motor niet lekker rijden, inderdaad meer pit dan de 1.6 8 klepper, en een stuk zuiniger (iig op papier), maar ik vond hem een vervelend geluid hebben. Hij heeft iets jankerigs, en hij loopt vrij snel in de toeren. Ik had ook het idee dat de maximale trekkracht op vrij hoge toeren zit, waarbij de 1.6 liter onderin behoorlijk trekkracht heeft.
Ik heb er al wel aan gedacht om LPG in te laten bouwen. Lenen deze 1.6 liters zich daar goed voor, en loont dat nog bij een auto met 80000 km op de klok?
Christiaan Hummel
DeelnemerUiteindelijk deze combo toch laten staan, het beste om het bij twijfel niet te doen! Hebben drie weken geleden een Combo Tour gekocht uit 2002, 80000 kilometer op de klok, kleur Rubens Rood, altijd dealer onderhouden, zelfs voor de kleinste dingen zijn bonnen aanwezig. Enige minpuntje is dat er maar een sleutel is. Verder vind ik het een geweldige auto, lekker ruim, en een stuk pittiger dan mijn Astra was. ALs ik ze heb zal ik eens een paar foto’s plaatsen.
Christiaan Hummel
DeelnemerIk heb inmiddels testgereden in een aantal Combo’s, en wat een verschil met mijn Astra! De motor lijkt een oneindige hoeveelheid trekkracht te hebben (t.o.v. een 60 pk tellende 1.4 liter). Verder vind ik het een erg fijne en praktische auto.
Wel valt mij op dat de buitenspiegels nogal trillen (heb er twee gereden, en hadden beide dat probleem). Is dat een combo kwaaltje, of zijn dit aftermarketspiegels geweest en doen de originele het wel goed?
Ik kijk nu wat serieuzer naar de volgende combo: http://link.marktplaats.nl/m844410789″ onclick=”window.open(this.href);return false; . Die heeft alleen wel een deuk in recherachterportier, en de vraagprijs is 1950, maar ik zou hem voor 1750 kunnen krijgen met nieuwe APK.
Verder is de motor schoon (ook van onderen en na de testrit nog steeds).
Mijn vraag nu: is 1750 een reeele prijs, of zou ik moeten kijken of hij het voor 1950 wil doen, inclusief uitdeuken en bijspuiten van het achterportier?
Christiaan Hummel
DeelnemerAls dat met injectorcleaner nou werkt om hem door de APK te slepen dan kan het geen kwaad denk ik. Kun je daarna rustig zoeken naar wat het probleem veroorzaakt.
Christiaan Hummel
DeelnemerIk ga alle leidingen eens nalopen, en eens onder de paddestoel kijken naar de stappenmotor. Thanks voor het meedenken! Ik houd jullie op de hoogte.
Christiaan Hummel
DeelnemerHoe kan ik beide checken?
Christiaan Hummel
DeelnemerIk ga inderdaad eens met dat schadebedrijf praten, ik ben zelf wel vrij handig dus kan wel meewerken, dat levert vast wel korting op. Ik houd jullie op de hoogte! Tot zo ver allemaal bedankt voor het meedenken!
Christiaan Hummel
DeelnemerIk zal morgen eens foto’s van de roest maken en plaatsen, om een beter beeld te geven.
Vandaag weer een heel stuk met de Astra gereden, en ik ben er nog iedere dag blij mee. Mijn gedachten lijken toch steeds meer naar opknappen te gaan. Mijn vader heeft in het verleden ook een Astra station gehad, een F1, die rotte zodanig door dat het reservewiel een keer door de bak heen naar beneden viel. Motor had toen 330000 km gelopen, en de carrosserie was helemaal op. Destijds heeft een liefhebber de auto gekocht voor de motor, die nog in zeer goede staat was. Die van mij is carrosserietechnisch een stuk beter, en voor zover ik kan nagaan (doe veel onderhoud zelf bij de doe het zelf garage) is de auto hard op die achterpanelen na. Bodem staat in de tectyl, en wordt halfjaarlijks bijgehouden, veerschotels zijn roestvrij, alle panelen zijn goed en zonder roest verder.
Wat de techniek betreft: de auto heeft aantoonbaar (altijd in onderhoud geweest bij dezelfde garage, waar ik hem gekocht heb, alle papieren aanwezig) iedere 15000 km een beurt gehad, ik stuur hem ook op tijd naar de garage, vaak al voor die 15000 in het zicht komt. Ik maak veel lange ritten, woon in Amstelveen en werk in Zeeland, korte ritten doet ie eigenlijk nooit.Nog eens even nadenken, ik houd jullie op de hoogte.
Christiaan Hummel
DeelnemerOei, de meningen zijn wel verdeeld. Ik heb er nog eens over na gedacht, en ben er nog steeds niet uit. Als ik alleen met mijn verstand denk, dan zeg ik ook afrijden, als ik mijn gevoel laat meespelen (het is mijn eerste auto, en je hoort heel veel mensen die spijt hebben dat ze hun eerste auto weg hebben gedaan) dan zou ik hem laten opknappen. Ik ga met het autoschadebedrijf eens praten om te kijken of het goedkoper kan. Belangrijkst vind ik eigenlijk dat ik weet wat ik aan deze Astra heb, en van een nieuwe weet je dat niet.
Opties zijn nu in ieder geval: oprijden of opknappen. Verkopen vind ik niet eerlijk ten opzichte van degene die hem koopt (want hij lijkt niet roestig, maar is het wel, en ik weet dat).27 december 2013 om 12:20 In reactie op: Brandstofverbruik ’95er Astra F Stationwagon x1.6sz #18191250Christiaan Hummel
DeelnemerVolgens mij gaat dat lampje branden als je nog 10 liter over hebt, en de tank is 50 liter, en 50-10 is 40 liter, dus dat klinkt wel logisch. Verbruik klinkt mij niet vreemd in de oren voor winterverbruik van een 1.6 16v.
Christiaan Hummel
DeelnemerEen 94-er heeft inderdaad die kogel niet, daar hoef je je dus niet druk over te maken. Dan denk ik inderdaad ook aan de fuseekogels of de stuurkogel.
Overigens heeft de F modeljaar 96 wel degelijk dat kogelgewricht, met de facelift is ook de stabistang constructie veranderd, bij mij was die gebroken, en dat geeft een vreemd zwalkerig en bonkend weggedrag.
Christiaan Hummel
DeelnemerWat is het bouwjaar, type, etc.?
Kan namelijk een heleboel dingen zijn zoals Sjoerdie al aan geeft.Het zou je stabilisatorstang kunnen zijn, daar zit een soort kogelgewricht aan het eind, als die stuk is gaat je auto zwalkerig rijden (dat lijkt me wat jij omschrijft), dat deed die van mij iig, maar de vroege F-jes hebben daar een andere constructie, dus is bouwjaar afhankelijk.
Christiaan Hummel
DeelnemerDan komt nu natuurlijk de volgende vraag: hoe krijg ik die hele middentunnel eruit? Waar zitten de schroeven enzo, en is dit goed te doen?
8 december 2013 om 11:57 In reactie op: Brandstofverbruik ’95er Astra F Stationwagon x1.6sz #18191245Christiaan Hummel
DeelnemerMijn Astra Station met c14nz motor (stuk lichter, dus moet er harder aan trekken), rijdt in de zomer rond de 1 op 15, en in de winter rond de 1 op 14. Voor een zeventien jaar oude auto vind ik dat best netjes. En dan rijd ik meestal met een behoorlijk zware rechtervoet, maar weel veel snelweg (twee keer per week Amsterdam-Yerseke vv).
Het klinkt alsof er met de auto van robkuh toch iets niet helemaal klopt, verbruik lijkt me aan de hoge kant. Ook omdat hij in 2 na een bocht niet lekker trekt, ik heb nog nooit gehoord van een auto waar je een bocht in de 1e versnelling moet nemen.
Wat bij mij veel scheelt: ik tank nooit bij “witte” pompen, die hebben rotbenzine, en dan gaat die ineens rond de 1 op 12 verbruiken. Waar tank jij?Christiaan Hummel
DeelnemerJa, hier in Amsterdam al drie slopen af geweest, en die hadden ze allemaal niet meer, alleen die F2 spiegels, in alle kleuren van de regenboog, en de enige F1 spiegel die ik tegen kwam had een barst in het spiegelglas :( en was niet echt mooi meer (spiegelvoet was een andere kleur grijs dan de spiegelbehuizing). Dus als iemand toevallig twee goeie F1 spiegels op de sloop tegenkomt: let me know!
Christiaan Hummel
DeelnemerIk heb nog geen F2 gezien met spiegels die makkelijk inklappen. ALs je dat al voor elkaar krijgt, dan verbuigen er een aantal ijzeren delen in de spiegel, en krijg je hem daarna noooooooooit weer terug op de goede plek, en hij blijft ook trillen op de snelweg. Ik ga F1 spiegels kopen. Heb een automaterialen zaak gevonden vlakbij Zwolle die ze voor 18 euro nieuw verkoopt (zal wel aftermarket zijn). Wat is volgens jullie het beste: een paar tweedehandsjes (mooie zijn slecht te vinden), of aftermarket (met de kans dat het crap dingen zijn).
Christiaan Hummel
DeelnemerHad Oenatje hier niet een heel mooi how to topic van? Kan het alleen niet goed vinden……
Christiaan Hummel
DeelnemerEn als je een garage zoekt in de buurt van Amsterdam, ik ben erg tevreden over garage Ab van Egmond, dat is nog echt een sleutelaar die je ook geen flauwekul verkoopt (ik had het probleem met mijn vorige garage dat die steeds meer “volgens het boekje” met nieuwe onderdelen wilde doen, en daar zit ik met eren 17 jaar oude auto niet zo op te wachten)
Christiaan Hummel
DeelnemerIs dat branden van het lampje alleen als je een bepaalde kant uit stuurt? Mijn Astra doet dat ook als ie meer olie wil hebben (ik geloof bij bochten naar links, maar helemaal zeker ban ik daar niet van). Heb je je olie al eens gepeild? ALs die bij mij dicht bij het minimum zit gaat dat lampje aan in de bochten. Misschien dat je eerst eens kunt proberen voordat je veel geld gaat uitgeven.
Christiaan Hummel
DeelnemerEn mooi detail: Topsnelheid: 68 km/u, ja dat geloof ik ook wel met die enorme spoiler achterop. :???:
Vraag me af of dat gele stickering is of gespoten, bij sticker is het redelijk snel weer te fatsoeneren toch?Christiaan Hummel
DeelnemerMooie Astra!! Alleen beetje jammer van die nieuwe wieldoppen.
Christiaan Hummel
DeelnemerIk heb een keer gehad dat iemand met een fietsenrek het achterpaneel van mijn astra F station beschadigd heeft met een soort van diepe kras. Dit kostte 1200 euro (!!!) om te repareren. Omdat de auto maar een dagwaarde had van 900 euro, was hij economisch total loss. Ik kreeg gewoon 900 euro, en mocht het “wrak” (die dus nog prima reed, en dat nu in dezelfde staat een jaar later nog steeds doet) behouden. Ik heb toen niets gehoord over het moeten terugkopen van het wrak. Raar dat dat bij sommige verzekeraars wel moet :wtf (stelletje afzetters).
Christiaan Hummel
DeelnemerKan het niet gewoon het startmotorrelais zijn? Je geeft aan dat er geen klik klinkt, en dat de startmotor niet loopt. Als het startrelais geen klik doet, is er ook geen stroom naar de startmotor, en doet ie niets. Het kan inderdaad het contactslot zijn (dus geen stuurstroom naar het relais), maar het relais zelf kan ook stuk zijn. Doet je radio en blower en zo het wel als ie op contact staat? Want dan is het denk ik waarschijnlijker het relais dan het slot.
-
AuteurBerichten