Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Z’n mailbox zal volzitten. Gewoon ff wachten :thumb .
Ik zal je wat info bezorgen ivm inbouw en dergelijke meer van de ncdr en cid.Heb zelf donkere depo-achterlichten aangeschaft, bijna zwart.
Je ziet nog heel goed welke lampjes er gaan branden en wanneer, maar toch, apk = afgekeurd.Ik zou sowieso, wat je ook doet, voor de apk ff de units verwisselen.
Is letterlijk 5 minuten werk, en spaart je soms een hoop geld uit :thumb .Ik heb het gezien, bedankt voor de info!!
Ik was eigenlijk al van plan de huidige tid om te bouwen naar mid, dus ik heb de 32-polige stekker met alle sensoren al klaarliggen.
Ik ga dus alles inbouwen.Ik heb nog niet alles kunnen lezen, zit op mn gsm, maar beschrijft hij ook hoe je de rgb kabel moet maken?
Ik ga liviu2004’s advies opvolgen en ns kijken of de corsa deze ook hebben.
@liviu2004: oh really? I will see if I can find any. Would it by any chance be the same plug as in the asta g tid, which i hqve in my car at the moment?gps kabeltje heb ik reeds gevonden.
iso naar mini-iso ook.
Kan iemand me vertellen of en waar ik aparte stekkertjes voor de rgb kabel kan kopen?
Dan maak ik ‘m zelf wel… :).
Ok, ik heb het ding hier thuis staan.
Ncdr en cid in goede staat op eerste zicht.
Nevigatiecd is er ook bij, met updates tem 2012.
De man vertelde mij dat je de navi software moet inladen, en dan kan je cd’s afspelen terwijl de navi aanstaat. De navi cd moet er dus niet inblijven.
Hij kan ook MP3 bestanden lezen.Verder is het gps stekkertje er ook bij, niet de kabel helaas.
Ook de originele handleiding en de code.Nu zoek ik dus nog
– verloopstekkertje van de radio van iso naar mini-iso (bij de autozaak denk ik dan?-
– gps kabel (ebay of zo)
– kabel met stekkers van de ncdr naar de cid (kan iemand mij hiermee op weg helpen? geen idee hoe ik hieraan moet beginnen…)
– 32-polige stekker (heb ik).
– middenconsoleIk had dus nog graag jullie hulp en advies gehad bij het vinden van de middenconsole, en de stekker van ncdr naar cid.
De rest zal wel lukken.Bedankt alvast!
Ben vandaag langs de garage gereden (geen opel-dealer).
De stank wijt hij aan de katalysator.
Kvs verlies zegt hij dat aan de waterpomp kan liggen, deze geeft bij iedere omwenteling een tikkend geluid.
Kvs bijgevuld en wat mee rondgereden, blijft voorlopig op peil…
Moet er volgende week mee terug, ik hoe jullie op de hoogte :).
Hm.
Maar dan vraag ik me af waar die geur vandaan komt. Hij rook echt gewoon verbrand.
En de mayo, die kan evt verklaard worden door korte ritjes?
Vreemde is dat geen enkel probleem er twee maanden geleden was…
Geen kvs verlies. Geen mayo. Geen verbrande geur.
Zal er morgen eens mee naar de garage rijden.Maar waar stroomt de kvs dan naartoe?
Onder de wagen geen druppel te zien…Mayo was er twee maanden geleden nog niet.
Koelvloeistof was toen ook goed op peil; olie ook.
Ik kijk het ding wel na hoor! :).
En de verbrande geur? hoe zou je die verklaren?
Want nou ja, zoveel korte stukjes doet ie ook niet, want komt niet vaak buiten.
Echt maar 1 keer in de week ofzo, en dan nog.In juli-augustus doet ie wel makkelijk 5000-6000 km op twee maanden.
In mijn G gaat 10w40, maar zoals ik boven reeds zei, ik denk dat ik ga overstappen naar 5w40
Doet hij het altijd, of enkel wanneer hij koud staat?
Mijn G heeft het soms ook, maar enkel wanneer hij koud staat.
Dan stijgen de toeren meestal als ik het koppelingspedaal onderweg intrap, ipv te zakken :p.
Na een paar kilometer is het weg.
Kan dus de auto choke zijn.
Een tikkende motor bij het koud starten zou volgens mij eerder wijzen op olie dit iets te dik is…
Dan duurt het namelijk iets langer vooraleer deze helemaal rond gepompt is.
Dunne olie daarentegen gaat sneller rond en zou dus minder snel een tikkend geluid tot gevolg hebben.Maw, ik denk net het tegenovergestelde van wat jij denkt :p.
Mijn motor tikt ook bij koud starten, en ik ga er volgende week dunnere olie indoen bij het onderhoud.@astrid_fahrer wrote:
Zou je anders via de PM je email adres eens kunnen sturen?
Dan kan ik de info die ik nog heb daar naartoe mailen ;)
You’ve got mail!
Het lijkt mij (als buitenstaander) dus gewoon een misverstand.
Goed, kan gebeuren.Voor de demontage kan je Haasje17’s methode gebruiken bij gebrek aan veerspanners.
En zo ben je dan zonder extra kosten gediend! Iedereen blij :).
Haal de bekleding er eens af en bekijk het zaakje eens.
Is er niemand hier opt forum die jou eventueel kan komen helpen?
Jammer genoeg woon ik zelf in België… :p.Misschien niet helemaal het antwoord wat je verwacht, maar als je nou een setje veerspanners kocht en de veren er zelf weer vanonder haalde? Spaart toch al montagekosten uit…
Verder, tja, zoals ik het zie, is de persoon die de set verkocht als zijnde voor een Astra G eigenlijk verantwoordelijk voor de verkeerde set aangeleverd te hebben.
Dus, ja, ik zou ook proberen deze kosten van hem terug te vorderen…Ik zou zeggen loop eens langs de sloop en haal een schakelaartje.
Bouw dat in en test het.Als het dan nog steeds niet goed is, zou ik denken aan motortje/mechanisme.
Zou je die handleiding eventueel kunnen doorsturen?
Alle info is welkom, en een handleiding zou super zijn :thumb .I see…
Ik ga m vrijdag ophalen (hebben afgesproken op de parking van de Quick -offtopic -.
Ik zal dan in ’t weekend wel ff kijken wat er nou juist mee is.
De man liet me wel weten dat hij nog ietwat van bekabeling heeft teruggevonden.
Er is al een hoger bod op maar hij geeft mij optie aan de basisprijs van 85 euro.Als hij zo correct is, vind ik dat ik dat ook moet zijn en dus doe ik niet al te moeilijk en koop ik hem gewoon, anders heeft hij zijn tijd ook verknoeid voor niets.
I will be back with more info!
Als de multiriem meedraait, draait de motor bij ’t starten ook rond, dus de startmotor zal de motor op zich wel meenemen denk ik.
Al ‘ns uitgelezen?Is het verder wel een mooi startgeluid, of giert ie wat?
Dat laatste kan misschien wijzen op een verbrande starter, anders is er misschien wat mis met de ontsteking of iets dergelijks.Probeer ‘m eerst toch maar eens uit te lezen :).
Heb het snel ff uitgerekend (ben vandaag gaan tanken), en ik kom op een verbruik van 1:10…
Tja, zal er mee moeten leven dat hij een behoorlijke dronkaard is :p.Vind het wel veel voor een 1.4 benzine, 10 liter per 100 km!
Ik woon in Grimbergen, ook tegen Brussel :).
Bedankt voor de reactie!
Radiostekker kan ik vast zelf wel…
RGB kabel, is die apart te koop? Eventueel forumleden die me hieraan kunnen helpen?
Gps antenne: zelfde: forumleden die mij hieraan kunnen helpen?Probleem is dat deze apparaten niet dik gezaaid zijn, dus de sloop, tja, vrees er beetje voor…
MP3 speler: ik heb filmpjes gezien van mensen die erin geslaagd zijn…
En anders bouw ik een extra radio in in t opbergvakje onderaan met MP3 ;).Nu, ik weet niet zeker of hij afgemeld is in de vorige wagen. Is dit een (groot) probleem, of kan dat omzeild worden?
De man vraagt voor de ncdr + cid 85 euro, lijkt me redelijk goedkoop en daarom zou ik hem dus ook graag willen :p.
26 januari 2015 om 20:02 In reactie op: Contactpunten bijplaatsen in X2 van een Astra G (2003 CDTI) #18270439De stekkers zelf schroef je gewoon los, niet? De pinnetjes is dacht ik zelfde systeem als de X2, ben er nog niet aan begonnen.
Waarschijnlijk ben jij sneller, want ik heb m’n oog laten vallen op een ncdr1100 met CID, en misschien bouw ik deze in.
Heb jij zelf de ecc geplaatst? Heb je wat tips of hoe je wat gedaan hebt, moeilijkheden, …?
Kan je trouwens niet de X1 gewoon omzeilen met aparte aansluitingen? Is toch sneller? Of wil je alles origineel houden?
Ik ga trouwens pas ergens volgende maand beginnen met ecc en bc/cid, nu te koud buiten ;).
-
AuteurBerichten