Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik ga meteen ff het zekeringetje nakijken dan.
Ik heb er ook een foto van genomen, hier is ie.

Ik weet het, niet meteen het modernste model ;).
Loopt momenteel een terugroepactie voor ivm afdekkap accu die los kan raken en de koelventilator kan blokkeren.
Verder hebben wij last van rammelende achterremmen, is speling op de remklauwgeleiders.
Blijkt astra j kwaaltje te zijn.Ja maar dan staat er toch ook niets meer op het schermpje?
Bij mij dus wel…Als ik even op je topic mag inspelen: is het mogelijk van elektronische naar mechanische gaspedaal te gaan?
Vb een x18xe1 gasklep op een z14xe?
Procedure voor de X16SZR (ik veronderstel dat het deze motor is?):
Open coolant drain bolt – collect escaping coolant.
Remove coolant hose from thermostat housing.
Remove air cleaner housing with air intake cover – see illustration “Air Ducts (X 16 SZR)” and illustration “Air Ducts (Z 16 SE)”.
Remove upper part of toothed belt cover – see operation “Toothed Belt Cover – Upper Part, Remove and Install”.
Remove ribbed V-belts – see operation “Ribbed V-belts, Remove and Install”.
Remove ribbed V-belt tensioner – see operation “Ribbed V-belt Tensioner, Remove and Install”.
Remove lower part of toothed belt cover – see operation “Toothed Belt Cover – Lower Part, Remove and Install”.
Remove toothed belt – see operation “Toothed Belt, Remove and Install”.
Remove toothed belt tension roller – see operation “Toothed Belt Tension Roller, Remove and Install”.
Rear toothed belt cover – see operation “Toothed Belt Cover – Rear, Remove and Install”.
Remove thermostat housing (1) from cylinder head. Remove thermostat (2) from cylinder head.Wat we bij onze J wel hebben gehad (en naar ik heb gemerkt, na herstelling nog steeds hebben), zijn rammelende achterremmen.
Dit zou liggen aan speling op de remklauwgeleiders.
Je kan dit eventueel testen door eens met een redelijke snelheid (geen rotvaart he ;)) over een hobbelige weg te rijden, en af en toe je rem in te drukken.
Als je een opvallend verschil in geluid hoort (veel stiller wanneer je je rem indrukt) zou het kunnen (ZOU het kunnen :)) dat er speling zit op je achterste remklauwgeleiders.
Kan opgelost worden door andere busjes in te steken dacht ik.
Oh ja, en er loopt momenteel een terugroepactie voor de J. Ivm mogelijke problemen et de koeling ofzo dacht ik.
Je moet in eerste instantie je accukap eraf halen, daarna zal je uitgenodigd worden om andere kabelboomadapter te laten installeren. Misschien even navragen.Hm, ok.
Niet meer van wakker liggen dus ;).
Bedankt!
Ondertussen opgelost, heb wat geprutst en heb ze allemaal werkend gekregen :thumb .
Ik zie geen verschil bij weerstand meten zonder of met kabeltjes tegen elkaar.
Dus wss nieuwe kabeltjes halen :D.
Deurvergrendelmodule zit aan de passagierskant, onder je dashboardkastje aan de rechterkant, dus eigenlijk vlak achter je deur.
Je moet eerst dat plastic kapje weghalen bij de voeten van de passagier rechts, daar zit het achter.
Hmm, ik denk dat de meter niet werkt zoals het moet…
Hij geeft helemaal niets aan, ook niet bij een nieuwe batterij en op de juiste instelling.
Misschien de kabeltjes stuk…
Bedankt alvast voor de hulp!
Dus deze laat enkel de lampen ff branden? Dan laat ik het maar zo..
Wat doel een HLS dan extra eigenlijk?
Goed, intussen is hij langs de keuring geweest, enige opmerking was een kvs-lek (distributieset was net vervangen samen met waterpomp, even in de gaten houden dus).
Verder elektrische en verwarmde spiegels geïnstalleerd, lekker plug & play want alles was reeds voorbereid :p.
18 februari 2015 om 12:07 In reactie op: Terugroep actie Astra’s/+gtc Feb 2009 tot Juni 2011 #18269894Die kap heb je zo los hoor.
Hoef je niet per se voor langs de dealer.Heb hier nog een volledige x18xe1 liggen. pm maar bij interesse.
Heb ook jog wel wat ander spul liggen van de G 1.8 16v.Maarreuh, nu spreek ik wat tegen m’n eigen zaak natuurlijk, maar moest ik van jou zijn, ik zou toch ook ff een donor kopen en alles overzetten.
Dan kom je geen onverwachte zaken tegen. Gewoon wet je nodig hebt eraf halen en de rest verkopen.
Maar m’n voorstel blijft gelden ;).
17 februari 2015 om 23:02 In reactie op: Terugroep actie Astra’s/+gtc Feb 2009 tot Juni 2011 #18269892Gisteren ook hier in belgie de brief binnen gekregen.
Wat stellen ze die brieven ook altijd duidelijk op he.
Moest m drie keer lezen voor ik doorhad wat ik nou juist moest doen :p.Is eigenlijk ook wel grappig: “haal het ding er maar af voor het losraakt en heel je auto in de fik zet”. :p
Kan het niet van de kachel ergens komen?
Als deze aanslaat, dat er ergens wat loshangt of rammelt.
Verder kan ik niet meteen iets bedenken…
Is ook moeilijk om een geluid te beoordelen ahv een beschrijving :).Oh er is al een topic over.
Sorry, ff over het hoofd gezien :).Vandaag m’n G voorzien van elektrische spiegels.
Werken naar behoren, moet enkel nog ff uitvogelen welk relais ertussen moet voor de verwarming van de spiegels :hmmz .
In de donor zaten allemaal 16A, maar in mijne zijn dit 20A.
Je hebt bij deze motoren naast de waterpomp ook een hulpwaterpomp. (TIS: auxiliary coolant pump)
Deze zit denk ik op de transmissie, onder de accubak.Volgens mij, en afgaand op je uitleg, is het dus deze die lekt.
Waar je die kan vinden: bij Opel zelf? :D
Verder geen idee, kijk ns ff op carpartsdirect.nl of iets dergelijks.
Sloop zou ik niet doen voor een dergelijk onderdeel…
De bruikbare informatie stapelt zich hier wel op :D.
Als ik tijd heb zal ik er nog wat schema’s van de TIS bijgooien.
Hoi,
ik heb mijn zwarte tellers omgewisseld voor een set witte platen met rode wijzers.
Maar als ik jouw idee zo hoor, wil je witte wijzers gebruiken op witte tellerplaten.
Is dat wel een goed idee?… Qua leesbaarheid enzo bedoel ik dan.
Sorry, ik was tijdje weg van huis en las je bericht pas gisteren.
Heb je die manual al doorgekregen in het Duits?
Verder kan ik je nog schema’s van de TIS bezorgen, laat maar weten of je deze graag zou hebben :thumb .Mag ik trouwens vragen waar je die rgb kabel vandaan hebt? Ik ga zelf eentje maken, maar als ik ze ergens nieuw en klaar kan vinden, heb ik dat liever natuurlijk ;).
Morgen keuring voor m’n G’tje, dus vandaag samen met m’n vertrouwde monteur de G eens goed onder handen genomen.
Distributieriem + waterpomp vervangen, carterventilatiedarmpje uitgekuist (zat vol vuiligheid :(), keerringetjes van de nokkenassen en krukas vervangen want hij lekte wat olie, olie ververst, koelvloeistof ook ververst, carburateur proper gemaakt mat carbureiniger, bandjes mooi op spanning gezet, en alles weer gemonteerd.
Hij spint weer als nooit tevoren! :wub :wub
Ik blij :thumb :thumb
Jaja, idd, afkeur wegens geen reflector :).
-
AuteurBerichten