Chris426

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 547)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Distributie vervangen –> raakt nu distributiehuis #18277781

    Ja, ok, ik zal er in de loop van volgende week ff mee teruggaan.

    Of ik probeer zelf de poelie eraf te halen.

    Bedankt voor ’t meedenken alvast!

    In reactie op: Distributie vervangen –> raakt nu distributiehuis #18277779

    Klinkt als veel werk voor zo’n kleinigheid.

    Wat zouden jullie doen, zo laten of toch maar ff nakijken?

    Luchttol heb ik niet, maar ben wel van plan deze in de zeer nabije toekomst aan te schaffen ivm opstart afbraakbedrijf; anders kan ik ook ff langs de garage rijden en vragen of ze snel ff willen kijken.

    In reactie op: Distributie vervangen –> raakt nu distributiehuis #18277777

    Mja, maar moet hiervoor de krukaspoelie der niet af?
    Hoe doe ik dit t beste?

    Kan het ook in de garage laten doen, maar als ik t zelf kan doen doe ik t liever zelf he ;).

    In reactie op: Distributie vervangen –> raakt nu distributiehuis #18277775

    Onderste helft zit goed naar mijn oordeel.
    Ik was eigenlijk ook aan het werk in die garage toen de distri werd gedaan, maar de baas heeft dit gedaan omdat het een werkje is waar ik zelf nog net niet genoeg zelfvertrouwen voor heb ;).

    Het is dus echt zeg maar, als je de voorzijde (zijde radiator) van de onderste distrikap wegduwt van de motor, houdt de tik op. laat je hem los, is de tik er weer.

    er zit ook nog een pakkingetje rond de motorsteun, deze zat niet helemaal goed dus heb ik vandaag weer mooi gelegd zoals het hoort, maar tikt nog steeds.

    Als de markeringen niet overeenkomen, zou hij dan niet beroerd moeten draaien? Draait verder uitstekend hoor.

    In reactie op: Distributie vervangen –> raakt nu distributiehuis #18277772

    Jep. Nou ja, heeft de garage gedaan ;).

    Was een volledige set, denk 2 looprollen, spanrol, waterpomp. Ja, en de riem natuurlijk.

    In reactie op: x18xe1 van Astra G naar Corsa? #18277194

    Bedankt voor de reacties alvast!

    De vraag werd gesteld door een klant die bij mij een motor wilde kopen om in z’n corsa te leggen, maar heb er niets meer van gehoord, dus ik denk dat hij een andere oplossing gevonden heeft.

    In reactie op: Teller #18277698

    misschien iemand met opcom die dit voor je wil doen.

    Je kan ook zelf eentje kopen, kan je het zelf aanpassen.

    In reactie op: Teller #18277696

    Ja, maar als de indelingen al niet kloppen, zullen de aflezingen ook niet kloppen.

    Waarschijnlijk heb je van een vroeger model overgezet naar een nieuwer, of van diesel naar benzine ofzo.

    De teller krijgt z’n informatie via gegevens van sensoren en ecu enzo, als je dezelfde gegevens laat doorgeven aan een compleet andere teller, gaat het niet werken.

    Ik zou m verkopen en eentje zoeken die tot 220 gaat, zal al een hele verbetering zijn.

    Je kilometerstand klopt dan toch ook niet meer? die moet/kan je ook aanpassen via opcom.

    In reactie op: Teller #18277694

    Zijn de indelingen hetzelfde?

    Lopen ze beide tot 200/220?

    Via opcom kan je wel instellen dat je bandenmaat en dergelijke anders is, maar bij mij werkte alles gewoon perfect toen ik de teller omwisselde hoor…

    Wat bedoel je juist met “de wijzers werken niet goed meer”?

    Das de multiriem die de alternator aandrijft.

    Kan msschien wel, moet je even luisteren als hij draait.

    Ja maar misschien is ’t lagertje wat versleten ofzo, ik weet niet.

    Ik heb hier een alternator liggen die een soort “schreeuwend” geluid maakt als hij draait, maar werkt wel perfect.

    Misschien hoor je die dan niet als de motor draait, maar wel als je hem stillegt.

    Ik denk maar even luidop na nu hoor ;).

    Anders idd de koelfan eens checken, …

    In reactie op: Snelheidsmeter aanpassen #18277640

    Kan, maar dan moet je hem via opcom kunnen uitlezen, en dan een eeprom bestand uitlezen en aanpassen.
    Ik ben er ook geen expert in, maar ik denk bijvoorbeeld aan ZakhooiTM hier op ’t forum die je wel verder zal kunnen helpen.

    Wat ook kan is de juiste bandenmaat erop leggen ;).

    alternator = dynamo.
    Nou, niet helemaal eigenlijk, maar in deze context bedoelen we hetzelfde ;).

    Ik weet eigenlijk niet wat de juiste benaming is bij een wagen, dynamo of alternator.
    Dacht alternator…

    Na een rit als je thuiskomt, ff kap openzetten en iemand vragen om je motor af te zetten terwijl jij over de motor gebogen staat.

    Kan je bijvoorbeeld de koelventilator al controleren, ook evt turbo of alternator.

    In reactie op: Inbraak auto, slot vervangen #18277204

    Idd. Anders gelijk ook handzender en bakje centrale vergrendeling van de sloop inbouwen.

    In reactie op: Inbraak auto, slot vervangen #18277197

    Misschien verklaren jullie me voor gek, maar als je niet met twee sleutels wil zitten zou ik een compleet setje sloten en contactslot op de sloop scoren, en de handzender van de ene naar de andere sleutel omzetten.
    Dan is alles weer zoals het hoort.

    De goedkoopste oplossing is idd een slot halen op de sloop, in je deur zetten en dan twee sleutels gebruiken, eentje voor je deur en eentje voor je contact.
    Maar zoals opel-mark al zei, tegenwoordig gebruik je haast nooit meer je sleutel om je deuren te openen, toch?

    In reactie op: Multimeter: graag wat hulp #18274825

    Ja, nou, het enige wat ik nu nog moet uitzoeken is hoe ik juist de verschillende interessante dingen kan meten in de wagen, zoals werking van bedrading en alternator enzo.

    Dit zou zeker zijn nut hebben als ik binnenkort de inbouw van ecc en ncdr+cid+boordcomputer aanvang.

    En goed, iedereen kan wel ns fout zitten, maar laten we nu ophouden met modder te gooien, anders verliezen we hier het overzicht :D.

    Bij ons op school hadden ze een ietwat melige slogan die in koeienletters op de muur stond:
    “Alle kindjes vriendjes!”
    Dus geef elkaar een virtuele hand en laat het daarmee opgelost zijn :thumb .

    In reactie op: Zelfreparatiekit CID-scherm #18276756

    Inleren zal wel lukken dan, heb een op-com.

    Weet iemand misschien waar ik zo’n schermpje kan halen, of kan iemand mij hieraan helpen?

    De zaak is, ik heb een complete set liggen met een schermpje met wat pixelschade.
    Ik zou dit graag herstellen, maar dit laten doen kost al gauw evenveel als een ander te kopen en dat heb ik er niet voor over.

    In reactie op: Zelfreparatiekit CID-scherm #18276754

    Oh is dit enkel voor GID?
    Shit… :p.

    Bedankt om er ff op te wijzen, had iets te snel gelezen :).

    Maar los van de link dan: kan je zelf je CID display herstellen?
    Zelf nieuw schermpje inzetten ofzo?

    In reactie op: Multimeter: graag wat hulp #18274817

    Kan ik die ook zelf testen?
    Bijvoorbeeld een verbruiker aanhangen en dan meteeln hoe snel die afgaat ofzo?

    Ik ben geen elektriciteitsgenie maar leer graag bij ;).

    In reactie op: Auto met steeksleutel Opel Astra G 1.6 2001 #18276809

    T is ook niet altijd makkelijk, omdat een defecte ecu vaak verschillende foutcodes kan aangeven die op t eerste zicht op iets anders duiden.

    Ik zeg niet dat het per se de ecu is, kan zeker ook aan allerlei zaken liggen, zoals Haasje17 de egr-klep aanhaalt.

    Maar ik herken de symptomen van eigen ervaring, en toen bleek bij mij ook de ecu defect te zijn.
    Hierdoor denk ik dus aan de ecu.

    Nu, egr-klep afdoppen kost bijna geen geld en geen moeite, en kan al veel oplossen vaak.

    Een foutcode zou inderdaad wel handig zijn, egr-klep of ecu kan je onderscheiden ahv foutcodes vaak.

    In reactie op: Auto met steeksleutel Opel Astra G 1.6 2001 #18276807

    Ik denk ook spontaan aan een defecte ecu.

    Wanneer lampje brandt vermogenverlies. Enkel bij warme motor. Ja, ik gok op de ecu.

    In reactie op: Multimeter: graag wat hulp #18274813

    Ok, mooi :).
    Volgend punt: leren werken met het ding ;).

    In reactie op: Multimeter: graag wat hulp #18274811

    Net gemeten, en heb twee keer positief nieuws te melden.
    1. Hij werkt zoals het hoort.
    2. De accu die helemaal dood uit de donor gehaald werd en na opgeladen te zijn een halfjaar geleden in de kelder gezet is, meet nog steeds 12.41 Volt, dus die is blijkbaar ook tiptop :).

    Is toch een goede waarde voor n stilstaande accu, nee?

    In reactie op: Multimeter: graag wat hulp #18274809

    De schaal stond denk ik wel goed tijdens de meting. Ik denk dat het zekeringetje last heeft gekregen van het lange stilliggen en hierdoor bij eerste gebruik gewoon is doorgebrand.
    Nu doet ie wel wat als ik de pinnetjes tegen elkaar houd, zal straks even testen op de accu.

    Iedereen alvast hartelijk bedankt voor de hulp! Heb al zeer veel bijgeleerd hier op t forum :thumb .

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 547)