Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Neen, ik had ook al begrepen dat een kapotte egr zelfs afgedopt nog voor problemen kan zorgen.
Maar nu heb ik dus de egr vervangen door eentje van de x18xe1 en dan weer afgedopt, hiermee is het probleem voor 97% opgelost.
Nu zit ik echter nog steeds met een motor die heel af en toe een steekje laat vallen, alsof heel plots en heel kort de gastoevoer ff wegvalt.
Iemand hier een idee over?
Hier nog even een update: ik heb de egr van de x18xe1 gemonteerd en weer aangesloten.
Lampje is uit en wagen rijdt nu weer zoals tevoren,MAAR….
heel af en toe (en dan bedoel ik echt op een rit van een uurtje misschien een 5-tal keer) “hoest” de wagen één keertje bij gewoon constant rijden, en soms ook bij optrekken in tweede versnelling.
Bijvoorbeeld, ik rijd in 4e versnelling rond de 1500-2000 toeren, dan lijkt het soms alsof de motor een ontstekingetje overslaat, of alsof de koppeling effe springt.
Halve seconde maar, en dan is het weg.
Geen lampjes die gaan branden.Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Misschien bobinerail of iets dergelijks?
Of misschien nog beter, kan iemand even uitleggen hoe ik bepaalde oorzaken via de opcom kan uitsluiten.
Misschien niet onbelangrijk: bij stationair draaien heb ik er geen last van, het is echt enkel wanneer de wagen in beweging is.
Voorlopig niet voorgekomen in eerste en vijfde versnelling, maar in de bebouwde kom gebruik je die natuurlijk minder.Bedankt alvast!
5 mei 2015 om 18:13 In reactie op: Waar kan ik nog naar zoeken.. X16XE motorlampje en stotteren #18283653Ik weet niet of je dit al geprobeerd hebt:
ik had t van de week ook met m’n astra G.
Afgedopte egr, maar toch sloeg hij onderweg steeds af en stotterde hij.Ik heb dan het stekkertje van de egr losgehaald (zoals ik zei: EGR is al maanden afgedopt dus doet niets meer!), hiermee was alles opgelost.
Probeer dat misschien ook eens: haal gewoon het stekkertje van je egr klep los. Krijg je wel een lampje, maar dan kan je toch al eens wat rondrijden en kijken of het opgelost is.
Succes!
Laat de motor eens een tijdje draaien, en ga dan eens kijken of er niets gelekt is. Misschien lekt hij enkel bij warme of draaiende motor.
Update: probleem lijkt opgelost te zijn.
Het was de EGR-klep die vervelend deed.
Nu, het vreemde is dat deze afgedopt was, dus normaal geen invloed meer zou mogen hebben.
Kan het zijn dat de klep zelf stuk was en hierdoor een fout signaal gaf of zo? Ik heb gewoon het stekkertje losgehaald en de problemen zijn verdwenen.Enkel brandt er nu wel een lampje, hierover nog ff een vraagje:
Bestaat er een soort cheat om de egr klep volledig weg te laten zonder dat dit lampje gaat branden?
Ik heb hier nog een egr-klep van een x18xe1, past deze op een z14xe? Ziet er toch hetzelfde uit… :p.Oh ok, dan weten we dat ook alweer.
Ik hou jullie op de hoogte! Bedankt alvast :D.
Dus daar valt niets aan schoon te maken dan? of heeft ie een elektronisch geregelde stationairklep ofzo (beetje vreemde zelf uitgevonden benaming, maar je weet wel wat ik bedoel ;)).
Ok, bedankt alvast.
Ik hoop er morgen aan te kunnen beginnen, gasklep eraf en schoonmaken, carterventilatie, en weer erop.
Moet/ kan de stappenmotor ook schoongemaakt worden?Want zolang ik iet of wat op toeren blijf is er geen probleem, het is echt als je zeg maar je voet van de gas haalt bij een stoplicht of als je stilstaat, dat hij afslaat.
Kunnen ze toch weer niet van andermans spullen blijven… echt walgelijk gewoon, zou het echt niet willen meemaken.
Is er verder nog schade of hebben ze iets gejat?Voor het raampje zou ik idd kijken bij de sloop, of als je geluk hebt vind je misschien een deur voor een paar tientjes van een sloopwagen bij een particulier ofzo.
@Opeltje17 wrote:
@skyline643 wrote:
Vandaag een Zenec headunit in mijn H geplaatst. Eindelijk een deftig werkende bluetooth. Ook de muziekkwaliteit, installatie en gebruik zijn super. Bij het plaatsen had ik dit kabeltje over (die zit wel in de CD70 navi). Iemand een idee waarvoor dit diende?

Dit is je RGB kabel deze zit normaal tussen je CID(scherm) en je radio voor de kaart weergave, aangezien je nu een andere radio hebt is deze overbodig.
Zou hem op internet zetten, vang je zo een paar tientjes voor zijn gewild.
Nou, ik wil m zeker wel :D. Ik stuur je ff een pm :).
Ja, dat ga ik dit weekend ff doen.
Moet er een andere pakking gebruikt worden als de gasklep er weer op gaat? En waar zou ik deze kunnen vinden, gewoon bij de dealer?
Update: heb m uitgelezen: geen foutcodes.
Ben er dan een stukje mee gaan rijden: eerst ging het goed, dan begon ie weer keer op keer af te slaan.
Weer een stukje goed, ook stationair. Ik rij onze oprijlaan op, geen probleem.
Ik leg m stil, en probeer m weer te starten: weer hetzelfde, keer op keer afslaan.Misschien een vuiltje in het benzinesysteem? vacuumslangetje gescheurd?
Ik ga straks ff kijken of ik wat kan vinden, maar alle hulp is meer dan welkom! :D.Deze weer ff vanonder het stof halen…
Vandaag had ik hetzelfde probleem.
Hij sloeg plots af toen ik afremde voor een stoplicht. Niet fijn natuurlijk, plots geen bekrachtiging meer.
Weer gestart, viel hij weer uit.
Derde keer heb ik hem in de toeren gehouden, anders was hij gegarandeerd weer uitgevallen want voelde m al broebelen.Rij ondertussen al ff met een afgedopte egr en gasklep is naar mijn mening schoon.
Ik zie geen lampjes branden, maar ga m meteen ff uitlezen.
Ik onthoud van de reacties hierboven: carterventilatie, bobinebrug.
Nog mogelijke redenen waar jullie zo meteen aan denken?Ok, bedankt, weer wat bijgeleerd :).
Ik ken de waardes niet van buiten, maar ben wel zeker dat de nieuwe meer Ah heeft dan de oude, dus dat zit wel goed :).
Ok, bedankt!
Ja hij past hoor, heb m er intussen al in.
Niet veel ruimte over, maar hij past :).Bouwjaar, en ook gewoon op het typeplaatje denk ik.
Soms in onderhoudsboekje ook, althans hier bij ons in Belgie.
Als ze zin hebben, schrijven ze de juiste motorcode er soms bij :).Als ze enkel aan de buitenkant aanlopen, misschien velgen met andere et waarde monteren?
of originele veren.
Kan je de juiste foutcodes hier misschien ff neerzetten?
van de info die ik hier ff op 2 minuten heb opgezocht, zou ik denken aan een of andere sensor voor een bobine of iets dergelijks? :hmmz
Ok ok, jullie hebben me overtuigd. :thumb
Misschien is het mijn licht neurotische kantje dat zegt dat ik m altijd moet vervangen :p.
Het gaat toch om een Opel he? nou, ff kijken of ze nog werken. Voor de rest kunnen wij niet veel voor je betekenen met je verhaal.
Nou ja, verhaal… :hmmzAls de carterplug een zwart rubberen ringetje erin heeft, vervang je best heel de plug. Bij mijn z14xe moet ook steeds de carterplug vervangen worden.
Als je geen brug hebt, kan je eventueel proberen iemand met een put te vinden, of smeken/inbreken bij de garage ;).
Hmm.
En AP, is dat wat?
@Jiang153 wrote:
@Chris426 wrote:
Voor de geïnteresseerden (en zij die het niet weten :p).
De klep op de foto’s van Jiang153 is van een automatische airco (ECC),
de andere soort klep behoort ofwel bij een G met manuele airco, ofwel zonder airco.Climate Control? Die heb ik namelijk niet.
Maar valt me ook op dat als ik blaasstand richting de voorruit doe de klep ook automatisch in een andere stand gaat staan.
Oh?
Nou, ok, dan heb ik me vergist en worden die blijkbaar ook bij manuele airco gebruikt :).
Ik heb hier nog wel een goede klep liggen.
Als je interesse hebt, laat maar horen.
-
AuteurBerichten