Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
?? das wel minder.
Hoeveel heeft ie dan ongeveer gelopen? Als ik vragen mag :).
Ja het is niet om in m’n astra G te plaatsen ofzo hoor, ik wilde gewoon ff weten of hij bruikbaar is in eender welke astra :).
Maar dus, ik onthoud: alles gaat, maar moet veel aanpaswerk gebeuren?
Ik doe met mijn tank ook zoiets.
Wel mix snelweg/dorpswegen.Het lijkt mij niet zo heel abnormaal, misschien kan iemand anders er nog wat over zeggen?
Ik heb t bij mij ook zo gedaan smoke, ff losgekoppeld tot ik een andere had.
Ging bij mij goed :D.
Zo is dat!
Ja dus waar smoke aanwijst zit hij :D.
Wat je kan proberen alvast is het stekkertje van die klep uittrekken alvorens je wegrijdt met koude motor.
Schokt hij dan niet meer, heb je je schuldige gevonden.Kan wel zijn dat er een lampje gaat branden, maar dat kan geen kwaad :).
Zou de egr-klep kunnen zijn. Je kan altijd eens proberen het stekkertje uit te trekken alvorens koud te starten, kijken of hij het dan nog doet.
Welke motor ligt erin? Misschien ook altijd handig om te weten :D.
Denk ook spontaan aan de egr-klep, maar waarom ie t dan enkel bij koude motor doet, is mij een vraag :).
edit: misschien kan je ’t me dinsdag ff uitleggen wanneer je langskomt, kan ik meteen even kijken eventueel :).
Ja, dat wel, als je alles moet kopen, zelfs tweedehands, ben je snel een paar honderd euro kwijt…
Ja idd, ik had 200 euro gerekend zonder afvullen.
Dacht dat dat iets van een 80 euro was? ben niet zeker.Kan je t systeem eerst niet op druk laten zetten, om lekken op te sporen, alvorens je het afvult?
Ik ga bij mijn astra g 2002 ecc inbouwen, automatische airco dus.
Had voordien geen airco.
Ik heb kachelhuis ecc met bedieningspaneel gekocht voor 80 dacht ik, dan nog eens 90 kwijt voor middenconsole met uitsparing, grijze 32-pins stekker en zonnesensor.
De aircocompressor en leidingen, samen met de condensor, heb ik uit een sloopwagen, dus eigenlijk gratis.
Als je alles achteraf zelf wil kopen, denk ik toch makkelijk een paar honderd euro kwijt aan materiaal, en dat zit ie er nog niet in want heel het dash moet eruit, kabels inbouwen, waarschijnlijk moet je twee uitsparingen uitfrezen uit je scheidingswand tussen cabine en motorruimte.
Dan nog leidingen leggen, alles weer inbouwen….
Het is wel wat werk als je het zelf doet.
Materiaal kan je (redelijk) goedkoop vinden bij de sloop, maar ecc’s zijn ook niet zo heel dik gezaaid heb ik al gemerkt…verder is inbouwen ecc gelijk aan handmatige airco, enkel andere kabels dacht ik.
Moet ook kachel vervangen, gaten boren enzovoorts.
Bij mij waren de kosten al bij al 200 euro, beetje ruim gerekend want heb mss nog kabel nodig enzo.
Das wel goedkoper dan wat je er normaal zou voor kwijt zijn, maar zoals ik al zei, ik had de duurste onderdelen gratis uit een sloopwagen die ik had gekocht.Ik denk dat het idd goedkoopste zou zijn een sloopwagen te halen, hier alles uit te halen en de rest weer te verkopen, maar das jouw keuze uiteraard ;).
Ok, geen probleem.
Blij dat het geen dure grap wordt :thumb .Kan idd de aansturing zijn die t laat afweten.
Ik heb er zo nog wel een paar liggen, stuur maar pmetje bij interesse :).28 mei 2015 om 22:41 In reactie op: Astra G z14xe stottert: niet egr, niet bougies, wat dan? #18285730Nou ik kwam uit op 100 euro bij de dealer…
Hij is nu toch besteld, morgen zet ik m er ff in en hopelijk blijven de schokjes dan ook volledig weg.
Vandaag rond de 80 km gereden en niets vreemd gemerkt.
28 mei 2015 om 12:23 In reactie op: Astra G z14xe stottert: niet egr, niet bougies, wat dan? #18285727vandaag geen schokjes meer gehad, toch maar naar de Opeldealer gereden en een krukassensor besteld.
Nu ben ik wel eens benieuwd… hier op ’t forum heb ik geleerd dat qua sensoren, je best de originele gebruikt en dus die van de opel dealer.
Op internet vond ik krukassensoren voor rond de 40 euro.
Bij de dealer was het wel wat duurder… hoeveel zou zo’n sensor mogen kosten bij de dealer?
Ik wil gewoon ff testen of de vraagprijs te verklaren valt :p.26 mei 2015 om 16:54 In reactie op: Astra G z14xe stottert: niet egr, niet bougies, wat dan? #18285725Ja ok, zonder zal ie idd niet veel doen, maar kan ie niet defect zijn, zodat er soms een verkeerd signaal gegeven wordt?
26 mei 2015 om 16:34 In reactie op: Astra G z14xe stottert: niet egr, niet bougies, wat dan? #18285723Zal ns kijken of ik wat kan vinden.
Zal ook ns kijken voor een krukassensor.
26 mei 2015 om 16:27 In reactie op: Astra G z14xe stottert: niet egr, niet bougies, wat dan? #18285721Is ooit vervangen geweest ja, maar das al jaren geleden…
Geeft ie dan normaal geen foutcodes als die stuk is?
26 mei 2015 om 16:19 In reactie op: Astra G z14xe stottert: niet egr, niet bougies, wat dan? #18285720nooit bij stationair, nooit bij goed doortrekken, nooit bij koude motor.
Dus, enkel bij warme motor, en bij zachtjes optrekken of continu dezelfde snelheid.
Meestal (meestal, niet altijd of uitsluitend) rond 1500-2000 rpm.
Ook nooit boven zeg maar 80kph ofzo, meestal ergens in de 0-70 regionen.
25 mei 2015 om 17:22 In reactie op: z22se uit een astra coupe gereviseerd. oliedruk probleem #18285504Ook ff een “boerenverstand”-idee: is je olie voldoende afgevuld?
Bij eerste afvulling en daarna testrit kan het wel gebeuren dat het peil zakt doordat het het filter in trekt en dergelijke meer.
Het is maar een ideetje, je ziet al snel eens iets over het hoofd :).
Hier ff een update: alle problemen zijn opgelost (hoop ik ;)).
Heb enkel de bougies vervangen, waarschijnlijk waren deze dus aan hun einde aan het komen.We kunnen weer cruisen!
Nogmaals dank voor de hulp.
Zekeringetje al ns nagekeken?
Misschien is die gesprongen.Ik heb exact hetzelfde voor met mijn astra G. is een z14xe uit 2002.
Ga eerst bougies vervangen, kijken of dat wat geeft.
Zo niet, krukassensor, bobinerail.
egr kan ook, maar bij mij is deze juist vervangen, dus zou normaal goed moeten zijn.
Haha, ok dan ;).
Ik hou jullie wel op de hoogte over de krukassensor!
Bedankt alvast voor de antwoorden :thumb .
@ bart-gsi: not sure if sarcastic or not… ;).
Even een update gebaseerd op ervaring: ik heb m omgewisseld en werkt perfect!
Heb nu enkel af en toe nog een schokje, alsof hij zich verslikt.
Van de week ff de bobinerail en krukassensor nakijken, blijken vaak boosdoeners te zijn bij deze klachten. -
AuteurBerichten