Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
13 juli 2014 om 07:36 In reactie op: Astra Coupé, reageert slecht op gaspedaal en houdt in. #18242283
Ik had iets gelijkaardigs met mijn astra 1.4 benzine, vermogenverlies op hepaalde momenten met motorstoringslampje.
Bleek toen een kapotte ecu te zijn.
Heel het ding ollazie vervangen kostte mij iets rond de 400 euro.Plastieken kap waar je hoedenplank op rust kan je zo lostrekken eens je de drie of vier schroeven hebt losgemaakt aan onderkant en zijkant. Witte driehoekige plaat erboven zit eraan vast. Je kan het geheel dan gewoon lostrwkken, beat beginnen aan kant die het dichtst bij jou is als je aan jo koffer staat. Eens je een deel los hebt, kan je het pinnetje met blokje erut trekken/duwen. Je hoeft het gehele paneel niet te vervangen want dan moet de gordel denk ik ook los. Het is enkel dat pinnetje met een klein blokje, zal je wel voelen. Dat overzetten en klaar. Heb met de mijne net hetzelfde gehad, en het vermiste pinnetje zat bij mij gewoon nog in dat paneel ;). Hopelijk ben je er wat mee!
29 juni 2014 om 08:46 In reactie op: Brandstof verbruik hoog HOE??? ( Astra G Z16SE Automaat) #18240549Heb je al eens geprobeerd om ’s nachts een groot stuk karton onder je wagen te leggen?
Misschien zijn er ’s morgens natte plekken te zien waar je lek zit, als er een lek is?Kan je misschien een foto posten?
Staat dat niet in de manual?
Iig, volgens mij kan je er zo aan als je langs voor aan de wagen werkt, dus motorkap open en zo aan de schroeven.Nu ben ik aan het twijfelen of ik mij niet vergis met de schroeven van de plaat waar de pedalen opstaan, die zit namelijk ook zo vast.
Misschien kan een andere forumbezoeker hier wat meer duidelijkheid in brengen.Er zijn nog wat schroeven die via de motorruimte dienen losgemaakt te worden om de kachel er onderuit te halen, zijn het die?
T is een Z14XE :D.
En inderdaad, 90pk standaard.
Is wel voldoende hoor, rijdt vlotjes en reageert nog best goed :).Volledig dashboard demonteren ben je makkelijk twee uur bezig.
Kheb hier ook nog een werkende kachel liggen als je er iets mee kan doen.Als je wil kan ik je de juiste blzs van de haynes repair manual doorsturen waar beschreven staat hoe je dit t beste doet, maar misschien heb je deze zelf al?
Hoe bereken je dit verschil juist, KRSA2000?
Jep, denk ook in de richting van versleten remblokken.
15 juni 2014 om 22:48 In reactie op: vreemde storing ( storing lampje aan dan weer uit )? Update #18238328Als motorcode overeen komt zal hij wel passen.
Wel n pak goedkoper dan die die ik al gevonden had :p.13 juni 2014 om 16:36 In reactie op: vreemde storing ( storing lampje aan dan weer uit )? Update #18238326Krukassensor vervangen kan je volgens mij makkelijk zelf doen.
Denk dat het gewoon plug n play is.Nieuw komt een krukassensor op iets van een 120 euro denk ik.
13 juni 2014 om 14:43 In reactie op: Ventilator blijft blazen op volle toeren! Astra H GTC #18238313Je bent denk ik het goedkoopst gediend als je er gewoon eentje van de afbraak haalt en hem er zelf tussenzet.
Ik ken de prijzen niet uit mijn hoofd, maar daar ga je toch een mooie cent mee uitsparen en moeilijk is het niet, zoals hierboven reeds gezegd :p.12 juni 2014 om 22:46 In reactie op: vreemde storing ( storing lampje aan dan weer uit )? Update #18238324Heb iets gelijkaardigs voorgehad, bleek de ecu te zijn.
Heb ik toen moeten vervangen.12 juni 2014 om 19:09 In reactie op: Ventilator blijft blazen op volle toeren! Astra H GTC #18238306Probleem met de aanjagermotor?
Misschien ergens kleine kortsluiting, twee draden die tegen elkaar aan komen.Je kan ook gewoon enkel de witte tellerplaten overzetten, dan hoef je je geen zorgen te maken over de km-stand.
Hmm, ik denk het wel… :hmmz .
Bij de mijne komen de kms wel nog overeen.Misschien kan je het nieuwe dashboard volledig inbouwen en de kmstand laten aanpassen?
Of een andere plaat zoeken die wel overeenkomt.Ja, ik heb zo geen ding… boven budget vrees ik :p.
Kzal er misschien eens mee langs de garage rijden.
Kheb gisteren met iemand een ritje gemaakt, en de andere op cruise control net 50 en 70 laten rijden, en de mijne wees wel ongeveer juist aan, dus t valt al bij al nog mee denk ik.
Maarre, better safe than sorry zeker? ;)
Binnenkort komen er nog modificaties, kzal zeker foto’s posten!
@ZakhooiTM wrote:
Ik heb m’n teller unit vervangen met een uit een diesel die witte plaaten heeft.
Ze wijken een beetje af, maar je raakt er aan gewend.
Gelukkig kan je de tellerunit aanpassen zodat je Km per uur redelijk klopt, moest zelf de correcte bandenmaat en motor opgeven en is hij is nu redelijk exact (nog steeds wel en kleine afwijking maar nie zo groot meer als eerst :)Hoe heb je dit dan gedaan?
Laten regelen bij een dealer of garage?Ik moet zeggen, de afwijking valt bij het rijden nogal mee, maar ik ben graag zeker…
Kan je dit zelf ook aanpassen, zodat het wat preciezer klopt?
Hetzelfde als bij mij, of echt de waarden zelf die niet overeen komen?
Want bij de mijne zijn de waarden wel dezelfde, maar de indeling is anders…Huidige afwijking bedraagt iets van een 6kph, maar die was er dus met de zwarte platen ook al… :wtf .
De snelheden en toeren komen overeen in die zin dat beide platen dus een indeling hebben die gaat tot 7000 rpm, en snelheden tot 230kph.
Maat toen ik beide op elkaar legde, kwamen brandstof en temperatuur qua streepjes perfect oer elkaar, maar toeren en snelheid niet:
het nulstreepje bij de witte plaat stond lager dan bij de zwarte originele plaat.Volgens mij loop ik nu dus het risico dat de teller niet correct afleest, daar hij dus lager begint dan de originele.
Of klopt deze redenering niet helemaal? :pIk heb gisteren al gereden met TomTom.
Zit een afwijking op, maar die zat er bij de zwarte platen ook al op :hmmz .Nu weet ik dus niet of de afwijking ligt aan het feit dat de teller niet goed afleest, of aan het feit dat de TomTom iet of wat afwijkt.
Zou het kunnen dat de afwijking komt doordat ik een teller van een wagen uit 1998 (ik zeg maar iets) in een 2002 geplaatst heb?
De witte tellerplaat komt uit een donor.Grtz,
Chris 426
-
AuteurBerichten