Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bedankt voor deze uitgebreide uitleg, hier heb ik wat aan!
Dus best is om een Op-Com clone aan te schaffen. Kan ik deze dan gebruiken via mn gewone pc?
En hoe herken ik/vind ik een (goede) Op-Com clone dan?
En ik las ook ergens iets van OBD, is dit nog een andere manier?
Alvast bedankt!
Als de stekker zelf er nog op zit is het geen probleem, dan draai je die er gewoon af.
Ik stuur je ff een pm.Jep, steek er een tweedehands in, want die reparaties zijn niet altijd evenveel waard heb ik zelf al ondervonden.. :swear .
Ik had mijne ook door een garage laten opsturen, en herstelling kostte toen 299 euro.
Wat bleek? Geld kwijt en probleem niet opgelost…
Dan maar okkazie gezocht, en die heeft mij toen 485 euro gekost.
Ben je dus goedkoper gesteld door meteen zeker te spelen en een tweedehands te laten monteren ipc je geld in te zetten op een herstelling :thumb .
De deur demonteren is kinderspel:
– stekker onderaan losmaken, deze kan je gewoon losdraaien denk ik
– Deurstoter (ding wat je deur openhoudt) losmaken aan de kant van de stijl. Niet aan de kant van de deur, want dan kan je net als ik met een ijzerdraad achter
je deurstoter gaan vissen :swear .
– Dan aan de twee scharnieren eerst de veiligheidsringetjes van de pinnen halen, dan pinnen uittikken terwijl je de deur ondersteunt.Monteren is net omgekeerd.
Normaal gezien hoef je de bonnenbekleding niet te vervangen, maar anders zoek je gewoon ergens schroefjes, die vijs je los, en de rest trek je er gewoon af :thumb .
22 juli 2014 om 15:54 In reactie op: Astra Coupé, reageert slecht op gaspedaal en houdt in. #18242290Let op met herstellen Jesper!
Ik had mijne eerst ook opgestuurd om te herstellen, kwam zogezegd perfect in orde terug, maar bij monteren bleek de fout er gewoon nog steeds in te zitten!
Dan hebben we hem ook maar vervangen door een tweedehands, en sindsdien (nu twee jaar geleden ongeveer) geen enkel probleem meer gehad.Je moet natuurlijk zelf kijken wat je wil doen, maar ik zou hem eerder vervangen dan herstellen, afhankelijk van de prijs uiteraard.
Bij mij gaf hij er idd geen melding van.
Had enkel iets van verminderd motorvermogen, stand gaspedaal en nog iets.Heb (met ander type motor wel) iets gelijkaardigs meegemaakt.
Bleek kapotte ECU te zijn (Motor ECU, niet van de dieselpomp als je die hebt).Wat ik zou proberen is ergens een okkazie ECU proberen te “lenen” en deze inbouwen om te zien of het daarmee opgelost is.
Heb het zelf ook zo gedaan, omdat de fourtcodes niet naar de ECU zelf wezen en in het wilde weg vanalles vervangen te duur was :D.Bedoel je de transponder/immobilizer?
Sleutel in contact, naar pos II draaien (denk ik, anders draai je maar iets terug), dan met een heel dunne schroevendraaier oid onderaan ergens een pinnetje induwen en dan kan je cylinderslot samen met die ring uit de stuurkolom trekken.
Vervangen, weer in elkaar klikken en klaar!19 juli 2014 om 15:45 In reactie op: Lampje motormanagement Opel Astra 1.6 Essentia (bezine) #18182983Kan het niet aan een defecte ECU liggen?
Heb dit bij mijn Z14XE ook eens gehad (denk niet zelfde foutcodes, helaas, maar wel zelfde symptomen).
Toen ook een heel gedoe geweest, maar na een (okkazie) ECU te vervangen bleek het probleem opgelost.
Hier even fototje ter verduidelijking, hij is nog niet gespoten…

Je ziet hier de oude bumper op de grong liggen, en de nieuwe (nou ja, okkazie :D) gemonteerd.
Onder het achterlicht zit een soort vlek, deze zou ik dus let dat busje willen overspuiten.De krassen die nog wat hoger zitten worden ook nog aangepakt :).
Ziehier foto’s van de carrosserie-herstelling (:p):

Met nieuwe, gemonteerde bumper en oude op de grond (je ziet de krassen op de oude goed staan).

De nieuwe, mooie hoek (in juiste kleurcode!!! :p) Der zijn wel nog kleine herstellingswerkjes aan, vb het hoekje boven links. Dit staat als volgende op het programma.

Andere kant. Hier is nog wel wat schaafschade te zien, maar hier ga ik nog eens overheen spuiten met een busje op maat gemaakte lak (heb ik al een ander topic over).

Lelijke deuk is ook verdwenen uit de achterklep. Was niet meer uit te deuken zonder de achterruit te vernielen..

Hier de deuk in de oude achterklep

De nieuwe bumper is zeker niet perfect, maar al n hoop beter dan de vorige.
Het belangrijkste voor mij is eigenlijk dat de krassen en blutsen weg zijn, nu is het enkel nog wat bijspuiten en klaar.
De donorwagen (die ik misschien nog wat verder ga plunderen :p) was echt een exacte kopie van mijne (behalve vijfdeurs en mijne driedeurs), maar zelfde kleurcode en motorcode, dus heb ik nog eens geluk dat de lettertjes op de klep ook nog eens overeen komen :D.
Maar deze gaan er waarschijnlijk binnenkort af, beetje glad maken die handel ;).Ik hoor t al, twordt een kleurenpallet eens ik ermee klaar ben ;).
Wel, ik zal de resultaten voor en na posten, hopelijk valt t al bij al nog mee.
18 juli 2014 om 18:42 In reactie op: Af en toe geratel met schakelen naar de 3de versnelling #18243310Ik ken er niet alles van, maar eerste wat in me opkomt is de synchromesh-ring?
Hm, dus best echt op kleurcode laten maken dan?
Zal best met de wagen langs de verfman rijden en m zo laten mengen.Ja, had ook al iets gelezen van uitnevelen.
T is kleurcode z20h, Nocturnoblauw metallic (dus sowieso blanke lak over nadien).
Deze bestaat niet bij Motip (denk ik), dus laten maken…
Even een updateje (ik vind niet direct een topic over projecten, anders zet ik deze daar neer?)
heb een donorwagen gevonden met exact dezelfde kleurcode als de mijne, dus straks ff langsgaan om koffer en achterbumper af te halen, want de mijne zijn behoorlijk toegetakeld…Daarna kan ik de achterruiten meteen ook blinderen, en eens mijn angel eyes zijn toegekomen (okkazie, voor n prikje :p) kunnen deze der ook in, evenals een sportgrilletje.
Dan rest van carrosserieschade herstellen en sporteinddemper eronder.
Foto’s volgen!
Het was inderdaad een van de lampjes van het rechter achterlicht, in de bumper zelf, niet in de kofferklep.
Dus bij deze, wanneer je Astra J zegt dat je koplamp stuk is, kijk eerst even achteraan ;p.
Iedereen bedankt voor de hulp :).
En de foutcode is teruggekeerd! :p
Bedankt voor de tip, zal morgen eens kijken :).Is zopas opgelost, ik heb gewoon wat gefriemeld aan het lampje en nu geeft hij geen code meer.
Bedankt!Bij mij echt precies hetzelfde. Ga dit onderwerp id gaten houden, zien wat de garages die jij aanspreekt ervan zeggen.
Nog niet gemerkt. Ik check morgen het karton dat onder de wagen ligt alvorens ik vertrek.
Nu, t kan ook wel zijn dat dat plasje van iets anders komt, maar het subframe net boven het plasje is ook vochtig (mss olie, kan ook), dus ik hou het toch maar even in de gaten.Hey Haasje, bedankt voor je reactie.
Heb geen airco, daar kan het dus niet vandaan komen.
Hoe test je een versleten stuurkogel? gewoon eens aan duwen en trekken en kijken of hij teveel beweegt?
Dat naar links trekken is al even bezig wel. Dus om een idee te geven, als ik midden op de baan rijdt en het stuur loslaat, zit ik binnen de 5-10 seconden op de andere baan…
Als het stuur zelf recht staat, dus zeg maar helemaal in de rechtdoor stand, dan trekt hij dus steevast naar links.13 juli 2014 om 15:34 In reactie op: Astra Coupe loopt sinds kort slecht bij een warme motor #18242538Had vorig jaar hetzelfde met mn astra g 1.4 16v.
Soms ging het motormanagement lampje aan en verloor de wagen vermogen.
Foutmeldingen onder andere stand gaspedaal en een of andere sensor.Bleek uiteindelijk de ECU te zijn, deze vervangen en alles liep weer goed.
Schijnt een Astra-ziekte te zijn.
13 juli 2014 om 15:32 In reactie op: Navi900 Astra Sports Tourer problemen met een tip voor radio #18242513Kijk ens ff in je koffer, of daar niemand inzit ;).
T stuur van mijn G heeft altijd een beetje naar rechts getrokken. al 12 jaar. Nooit iets van gezegd, nooit problemen mee gehad.
Maar als je zeker wil zijn, of jezelf er wat geruster bij voelt, kan je er eens mee naar de garage gaan.
Kan echter ook liggen aan het feit dat het stuur er gewoon scheef opstaat ;). -
AuteurBerichten