Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mijn Remus einddemper is onderweg, als ie eronder zit post ik wel een foto.
Wat ook mooi is vind ik is een nette velg en blinderen, de mijne zie je hier:
viewtopic.php?f=30&t=185604Poging gedaan de achterruit van mn g te blinderen met folie.
Compleet gefaald… :swearToevallig geen experten aanwezig hier?
Met mijn beperkte kennis op dit gebied zou ik inderdaad zeggen dat dit verschil uitmaakt.
Dikkere olie duurt iets langer om rond te pompen in het begin, vandaar dat je bij gebruik van dikkere olie ih begin eventueel klein beetje geratel kan horen omdat de smering nog niet optimaal is.
Als ik larie verkoop, corrigeer me dan alsjeblief ;).
Oh ok, bedankt.
Waar ligt het verschil dan juist in?
of passen banden op verschillende breedtes van velgen (als ik het zo mag noemen)?
En zouden ze ook passen op een setje van 7jx15h2?
Mijn 1.4 is een z14xe.
Hoe kan je zelf nagaan of dit het probleem is?Ah, ok :).
Heb hem er intussen afgehaald, alles eens proper gemaakt.
Nu ff kijken of hij t nog eens doet.
Bedankt alvast!
Ik heb net hetzelfde met mijn astra g 1.4 16v uit 2002.
Kort geratel, niet altijd, maar wel vaak (vb als hij ff heeft stilgestaan, koud/vochtig, …).
Mijne maakt er ook soms een slippend geluid bij, multiriem al vervangen maar dit heeft niet geholpen.Niet echt erg ofzo, ik maak er mij ook niet al te veel zorgen over, maar ga dit topic toch ff volgen :).
Ow sorry, tuurlijk :thumb
T gaat om een a14XER denk ik (1.4 benzine, 100pk)
Wijzerplaten vervangen is niet zo heel lastig.
Ze nadien juist doen aflezen is soms een heel ander verhaal ;).
Als je nog vragen hebt bij het vervangen zelf, laat dan gerust iets weten!21 augustus 2014 om 22:23 In reactie op: vermogensverlies op hogere toerentallen Astra G 2002 Z16SE #18249764Geen lampje/foutcodes?
Ok, ik ga dus eerst kijken of ik aan een opcom kan raken.
Eens ik zo’n ding heb, laat ik dit hier weten en dan zou het enorm geapprecieerd worden moesten jullie me op de aangehaalde manier willen verder helpen :D.En ja, idd, ik heb momenteel bandenmaat 205/45zr16, hoewel deze in België niet echt legaal zijn :p.
Wat is eigenlijk een aanvaardbare maat voor dit soort velg (dus een 205 16 inch)?Ik heb zelf momenteel geen OP-COM, maar ben sterk aan het twijfelen om eentje aan te schaffen.
Ik kan zo’n chinese kloon ofzo krijgen tegen goedkoperen prijs, niet?
Werkt het daar ook mee? En waar vind ik deze?Ik zou graag de teller op jou manier werkende krijgen, al was het maar om eens met de op-com te spelen ;).
Waar vind ik die code-indexen? In die op-com of op internet, …?
Bedankt! :D
Deze folie is van Carpoint.
Niet de meest kwalitatieve, maar valt nog wel best mee.De achterruit ga ik ook nog doen, maar had ff geen tijd meer :).
Ik heb dit zelf gedaan, is niet zo heel moeilijk hoor.
De beste tip die ik kan geven: zorg dat je folie op voorhand mooi op maat gesneden is met overal een aantal cm extra, en eens de folie erop zit, haast je om deze open te zetten!
Eigenlijk gaat het zo:
– folie op maat snijden
– raam vanbinnen en vanbuiten helemaal proper maken (ook de zijkanten, ff met een doekje ingaan zodat vuil hier ook verdwenen is!)
– raam langs de binnenkant helemaal natspuiten met een oplossing van water met wat zeepsop
– kleefzijde van folie blootleggen door de beschermfolie eraf te halen, en ook deze helemaal inspuiten met de oplossing
– folie aanbrengen op binnenkant raam
– zo goed mogelijk aan de kanten aanbrengen, folie moet bijna helemaal goed zitten
– dan spuit je de buitenkant van de folie nat met de oplossing, dus van binnenuit op je met folie bedekte raam spuiten
– dan neem je een plastic spatel en duw je alle luchtbelletjes naar de buitenkant, zodat deze verdwijnen en de folie mooi strak komt te staan
– als de folie te droog wordt, opnieuw natspuiten
– hier mag je niet talmen, anders kleeft de folie aan je raam en moet je opnieuw beginnen!
– als hij eenmaal mooi staat, de zijkanten op maat afsnijden met een scherp mesje en daarna ook mooi strak zetten met het spateltje.Best breng je de folie aan bij daglicht, niet in vlakke zon en niet als het te warm is, dan droogt ze namelijk te snel uit en kan je ze beschadigen.
Qua percentage, ik heb eigenlijk geen idee :p.
Op de verpakking staat: Limo Black 3%.Ik weet ook niet zo direct hoeveel het zou kosten om het te laten doen…
Update: achterste zijruiten geblindeerd:

Voor:

Na:

Voor:

Na:

Is er een apart topic ergens op het forum voor projecten ofzo? Kan iemand deze dan ff daar neerzetten? Ik vind ze niet onmiddellijk en zou ook niet weten of en hoe ik heel dit deeltje naar daar moet overhevelen ;).
Wow, meteen een stortvloed aan antwoorden :D.
Geweldig forum is dit :).Ik ga proberen de vragen in volgorde te beantwoorden :p.
Het is idd geen sportversie, maar een comfort.
Hieronder zie je een foto van de oude tellerbak:


Hieronder een foto van beide platen bij elkaar: komen dus perfect overeen qua waarden, maar de 0 op de witte staat hoger dan de originele:

Mijn 1.4 Astra heeft dus standaard een teller die tot 230 kph gaat, zoals de nieuwe witte die ik heb gekocht.
Nou ik weet dat ik standaard, toen de teller 120 aflas, op GPS 116 reed, dus dat verschil kende ik al.
Maar nu moet ik dus tegen de 140 rijden om op gps aan 116 te komen –> verschil van bijna 20 kph.
Het verschil wordt ook groter naarmate de snelheid toeneemt, bij 50 kph is er maar iets van een 10 kph verschil.Dus de verdeling is echt wel exact dezelfde (qua waarden althans…).
Enkel, de 0 van de nieuwe witte sportplaten ligt hoger (! niet lager) dan die van mijn originele platen.ZakhooiTM: dus de platen zelf wer overzetten naar de originele tellerbakken, en dan de nieuwe tellerbak geheel inbouwen?
En hoe moet ik dat laten omproggen?Op mijn 16-inchers liggen 205/45zr16 banden (eigenlijk niet legaal in België, maar dan wissel ik ze gewoon voor de keuring ff om ;)).
Volgens de gegevens van Wim-v6 is mijn originele Astra een fase 2, en komt de witte teller ook uit een Astra fase 2.
Dus normaal wel omwisselbaar?Als ik het dus allemaal even bijelkaar leg: ik moet dus weer de platen wisselen, dan de nieuwe teller compleet inbouwen en dan de code index en kmstand laten veranderen, en dan doet ie t?
Soms moet je ook het contactslot zelf eraf halen.
Dan moet je eerst contact opzetten, dan met een dunne schroevedraaier een pinnetje induwen (denk aan de onderkanrt, ben niet zeker) en dan schuif je hem er zo uit, samen met de immobilizer.
Als je hem weer insteekt moet je erop letten dat het klepje van het stuurslot niet naar boven is geschoven, dan moet je sit eerst weer naar beneden duwen alvorens je het contactslot er weer inschuift.Ik heb bij dezelfse console een probleem met navigatiesoftware, herkent ie namelijk niet meer.
Als ik nu de navi wil opstarten, komt er “application error” en sluit hij af.
Software is igo8.exe. wagen astra j 2010.Kan iemand me zeggen hoe ik dit kan oplossn?
Hallo mede-Belg ;).
Als t over een astra g gaat, zit je stuurdoos achter je linker voorvleugel.
Moet je aankunnen als je de binnenste plastieken wielkast eruit haalt.Ok, staat op m’n to do-lijst :p.
Nog zaken die jullie weten wat ik kan doen?
Alle ervaringen welkom!!Kheb vandaag ook m’n comfortmodule binnengekregen, deze zet ik er morgen ook gelijk ff tussen :).
Ok, staat op m’n to do-lijst :p.
Nog zaken die jullie weten wat ik kan doen?
Alle ervaringen welkom!!Kheb vandaag ook m’n comfortmodule binnengekregen, deze zet ik er morgen ook gelijk ff tussen :).
Misschien even bij vermelden dat mijn budget momenteel geen al te gekke dingen toelaat ;).
Gewoon kleine zaakjes die ik zelf kan doen, of aanpassingen die geen al te grote hap uit mn budget nemen :).
kan je met een afgedopte EGR door de keuring komen?Verschil in diameter van de scharnieren?
Heb je de deurstoter al eens losgemaakt en dan eens geprobeerd? Soms wringt deze wat tegen waardoor je deze problemen kan krijgen.
Ik heb ook al horen vertellen dat er een verschil is tussen deuren van oudere en nieuwere astra G’s…Bedankt voor de reacties!
Ik denk dat ik ze toch maar ga verkopen en nieuwe kopen.
Das makkelijker, dan heb ik ineens een volledige set ùet lampjes en hoef ik me voor de rest geen zorgen meer te maken.Zelf maken of achteraf bestellen, wat Marijn zei gaat ook, maar ik heb liever dat alles van in het begin in orde is :).
-
AuteurBerichten