Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
21 november 2015 om 16:37 In reactie op: Geen stroming te zien in kvs-bakje bij draaiende motor? #18302243
De nieuwe heeft idd dat kleine gaatje niet… moet ik m nou weer vervangen…
Kan dit verschil het gebrek aan stroming ed verklaren?21 november 2015 om 12:25 In reactie op: Geen stroming te zien in kvs-bakje bij draaiende motor? #18302237Wat bedoel je liviu?
De thermostaat is 3 weken geleden vervangen.
Niet door een originele, maar doet volgens mij wel zn werk want motor blijft mooi op temperatuur?21 november 2015 om 11:07 In reactie op: Geen stroming te zien in kvs-bakje bij draaiende motor? #18302235Ok, zal ik ff doen eens de ophanging in orde is (momenteel staat hij ff in de garage).
Ik heb hem vanmorgen ff warm laten draaien in stilstand, en nadien ff gevoeld aan de koelwaterslangen van de radiateur.
De onderste was nog ijskoud terwijl de bovenste goed warm was. Misschien verstopte radiateur en zo ja, hoe kan ik dit nakijken?Waterpomp is pas 6 maanden geleden vervangen dus zou wel sterk zijn mocht die t nu al opgegeven hebben…
Ik heb de moer onder de schotel al expres vervangen door een dunner exemplaar.
Dus ik zou de veerpoot zelf moeten vervangen (ronde zwarte ding onder de carrosserie :p)?
Ik las ook ergens dat er 2 soorten zijn, en dat de oudere soort wat dieper is waardoor het ook beter zou kunnen aansluiten. Is hier iets van aan?

Zo ziet de spleet er bij mijn wagen uit.
Voor die stangetjes, via de site van AP zijn ze niet leverbaar. Iemand een adresje waar ik ze kan halen?
Die spleet lijkt bij mij toch wat groter… Zal zo ff een foto uploaden.
Ik zal kortere stabistangetjes aanschaffen en deze monteren, eentje was toch bijna einde verhaal zoals bleek bij montage. Zijn toch de stangetjes aan de poot he?
Dan zijn deze meteen ook vervangen :).Astra G Z14XE uit 2002 – vorige week overgetikt op de 170.000 km.
Hierzo nog een Belg die komt!
Hoog tijd om gezichten op de namen te kunnen plakken.Hopelijk daartegen de astra volledig klaar (hoewel hij nooit echt VOLLEDIG klaar zal zijn :p)
Wordt dan ook mijn eerste Opel-meeting!Ok, dus vloeistoffen checken. Was ik inderdaad al van plan.
Maar zou ik dan best ook een oliewissel doen, filters vervangen?
Of is dat wat overdreven?Oh en zal best wel lukken met die 1.4 hoor, hij heeft al heel Frankrijk, heel Engeland, een goed stuk Duitsland, Luxemburg en Spanje gezien in z’n leven ;).
Ik heb net ff oliecheck gedaan, ik vermoed dat hij er op zo’n 3000 km toch een litertje doorjaagt. Misschien onderweg toch ff peilen dan :p.
Ja, ben ik vergeten te vermelden.
Bougies zijn zeer recentelijk door mij vervangen, dus die zijn tiptop.Ja ik weet ook niet waarom het oliefilter niet vervangen geweest is, de garage heeft onderhoud gedaan…
Luchtfilter is een Dbilas Flowmaster, kan ik dat filter niet gewoon schoonmaken of moet ik t vervangen?
Benzinefilter, die onthoud ik al ;).
17 augustus 2015 om 22:31 In reactie op: Remus RVS sportuitlaat doorgerot op flens [UPDATE: fotos] #18291741Mijn voorste en mddenste demper zijn ook aan elkaar met zon sok.
Idd goedkoop, snel, en geen probleem mee.
17 augustus 2015 om 10:49 In reactie op: Snelkoppeling Waterin- /uitlaat verwaring loskoppelen? #18293743Ff uit het hoofd:
Achteraan tegen de vuurwand zit er een ring dacht ik, met een soort plastic clipje op.Hierop drukken zodat de slang hierdoor niet meer wordt tegengehouden, en dan de slang met wat gedraai naar je toe trekken.
Geen idee of dit de juiste methode is, maar zo is het bij mij altijd al vlot en zonder schade gelukt :thumb .
Succes!
Staat er letterlijk 800000? En telt die ook verder als je rijdt?
Zou hem toch ook eens uitlezen.
Heb je al ns de accu losgehaald en ff gewacht en vervolgens weer aangesloten?
Je kan m ook ns uitlezen en kijken welke kmstand hij daar geeft. Misschien is het schermpje ofzo stuk maar dat lijkt me sterk…11 augustus 2015 om 22:21 In reactie op: astra g x16xel swap naar x20xev #hij zit er in en werkt# #18292474Ik ken de bedrading niet uit mn hoofd, maar die stekker heeft ongeveer dezelfde functie als de x2 stekker die door t schutbord loopt.
Ik dacht dat er wat kabels van de motor en mss ook van de boordcomputer doorheen lopen, maar daar kan iemand anders msschien wat meer licht op werpen. Heb mn schemas niet meteen bij de hand.
Als ik een wilde gok moet doen zou ik zeggen dat het blok uit een wagen zonder bc komt waardoor er een kabel minder is, maar weet ik niet zeker. Zal morgen ff kijken wat ik kan vinden qua schemas.
Ik kan ze ook verzenden.
Goed ingepakt is het geen probleem, heb het al vaker gedaan.Ik heb nog 2 goede achterste zijruitjes liggen.
Pm maar bij interesse.Even een bevestiging van wat hiervoben reeds gezegd is: uitschrijven die handel.
Ik had ook EGR afgedopt (motor Z14XE). Tijdje later gaf de EGR-klep de geest. Heb toen een tijdje gereden met het stekkertje van de klep los. Hierdoor ging wel een lampje branden maar geen verschil in rijgevoel. Daarna de klep vervangen voor een okkazie exemplaar (budgettaire redenen) en afgedopt gelaten.
Niet zo gek veel later (eigenlijk van de week :p) kreeg ik foutcode p0400, heeft denk ik te maken met het afdoppen van de EGR) foutcode gewist en blijft voorlopig uit.
Wil alleen maar zeggen, die EGR is een kloteding, als je de kans krijgt hem te laten uitschrijven: doen :thumb .
Ik heb wel degelijk één groot geel relais voor de knipperlichten, heb het net nog ff gedubbelcheckt :p.
Probleem heb ik vanmorgen ook opgelost, bleek dat de stekker waar de schakelaar voor de alarmlichten ingaat, was losgekomen van de gleufjes waar die inschuift op de middenconsole.
Hierdoor was hij naar achteren verschoven en was er dus slecht contact met de schakelaar.Weer goed gemonteerd, schakelaar erin en ze doen het weer!
Zo zie je maar dat het niet altijd ingewikkeld hoeft te zijn ;).
Iedereen bedankt voor de hulp!
Woensdag dummy middendemper onder de Astra gemonteerd.
Vind het een goede vooruitgang qua geluid: leuke brom, maar toch niet té opvallend.Vandaag gezocht naar de oorzaak van m’n defecte alarmlichten, bleek een slecht contact aan de schakelaar te zijn.
In the process asbakje gesloopt, die danook maar weer in elkaar gezet.Alles weer top! Morgen nog nieuw rubber erop.
Zekering is nog goed, heb al gecheckt.
Zo’n knop hebk denk ik ook nog wel ergens liggen, zal morgen ff proberen.
Ok, daar zal ik mee beginnen.
Euhm, kan iemand me even uitleggen hoe ik die schakelaar juist uitmeet?
Ben geen held met multimeter en dergelijke ;).0170 heeft te maken met brandstofmengsel correctie. Normaal staat er nog een rij bij (is cilinder) waar de storing zich voordoet.
Momenteel een corsa c aan het onderzoeken met zelfde foutcode, luchtmassameter vervangen gaf geen resultaat.3 augustus 2015 om 22:08 In reactie op: astra g x16xel swap naar x20xev #hij zit er in en werkt# #18292471Kan je er misschien een foto van posten?
Ik ben er vandaag naartoe gereden en uitgelezen, volgende foutcodes:
P1616 onjuiste auto id code van instr paneel – niet aanwezig
P0170 – (6) storing br. St. corr. Rij 1 – regelmatig
P0403 uitlaatgasrecirculatie
De foutcode van de EGR-klep kan je negeren denk ik, dat komt waarschijnlijk doordat we geprobeerd hebben te starten met egr-klep niet aangesloten.
Ik dacht dat t vooral die p0170 is die voor problemen zorgt, na wat opzoekwerk bleek t aan LMM of valse lucht te liggen.
LMM vervangen, probleem niet opgelost.
Ook niet meteen valse lucht te vinden.mIemand nog ideeën met deze foutcodes?
-
AuteurBerichten