Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nou ok, ik heb het eindelijk gevonden en open gekregen via HxD (en na veel zoeken en ettelijke omwegen, volgens mij klopt er nog steeds iets niet :p).
Ik heb (zoals bij okkie-001) het bestand geopend en die drie waarden aangeduid, mr ik raak er gewoon niet wijs uit… :p.
Nou, heb het net geprobeerd en de eeprom uitlezen is gelukt.
Was na 15 seconden al voorbij, waarna hij dus idd vroeg waar ik het wou opslaan.Heb het maar meteen 2 maal gedaan, zo ben ik zeker.
Maar, nu vind ik dat bestand (.bin) niet terug…
is er een speciaal programma nodig om deze te vinden/te kunnen bekijken misschien?
Want ik ben 150% zeker van de plek waar ik het neergeplant heb, maar daar vind ik het dus niet terug…21 september 2014 om 12:44 In reactie op: Astra G1.8 (BJ99) schakelt ongevraagd van lpg>benzine #18253950Ben geen lpg-held, maar als je nou al eens begon met de EGR af te doppen, dan ben je misschien al van de laatste 2 foutcodes verlost?
Voor de andere foutcodes zou je eens bij de meer ervaren forumleden moeten horen…
Nou mooi hoor!
Enkel die velgen… :p
Maar das mss uit praktsche overwegingen gedaan?Nou, als het echt zo is kan je misschien ergens een degelijke okkazie achteras bekomen en deze eronder plaatsen,
in plaats van deze recht te laten trekken en zo het materiaal te verzwakken.Is maar een idee :).
LRemus einddemper gemonteerd. Vervanging was ook wel nodig, had voor de vorige al een aantal keer een waarschuwing wegens “slechte staat” gekregen :p.
De vervanger:

De originele, verroeste uitlaat :p :

Het eindresultaat:


Ook wat aan mn tellerbak geprutst, nu duidt hij ongeveer de juiste snelheid aan en via de opcom heb ik de originele kmstand kunnen overzetten in de nieuwe tellerbak :D.
Heb vandaag de platen weer overgezet en de kmstand aangepast.
Heb ook de indruk dat hij al wat accurater afleest, maar zou toch dat eeprom gedoe willen proberen :D.
Nu ff 2 vraagjes:
– ik probeerde vanmiddag de eeprom uit te lezen, maar dit duurde redelijk lang naar mijn gevoel… hoelang duurt dit ongeveer? Ik heb de opcom maar afgesloten omdat ik dacht dat ik iets verkeerds had gedaan.
– ik had gisteren de mogelijkheid om via opcom de meters te testen via actuatortest of zoiets. Vandaag kreeg ik deze knop niet meer. Hoe komt dit?Ok, bedankt voor de uitleg!
Ach, die opcoms toch… ;)
Zal t nog n keer proberen als ik er nog eens aan bezig ben :).
Vandaag bij mn G geprobeerd (had ng een tellerbak over…), en daar ging het maar 1 keer…
Denk het niet, moet je (laten) uitzetten met opcom of Tech2.
Mm lampje brandde idd.
Uitgelezen en foutcode verwijderd, en hopla, opgelost :).…en het uitboren hiervan zorgt voor een betere afvoer en soepelere motorloop.
Ben helemaal mee!Bedankt voor de uitleg :wors .
Een van de komende dagen neem ik het astraatje ff onder handen :).
Oh ja, bij het uitlezen met opcom gaf de egr waarde 0. Is dit normaal?
Wat doet de carterventilatie eigenlijk juist?
Buiten het carter ventileren… :hmmzFf naast de kwestie:
Mijne heeft dit ooit ook eens gedaan, opeens op drie poten gelopen.
Zichzelf hersteld en nadien nooit meer gedaan.
Kan dus onschuldig zijn, mijn foutcode zei toen dat er een overslag in een cilinder was geweest.Maar idd best ff uitlezen :).
Als ik naar de immo ga vraagt hij een code denk ik.
Als ik deze dan ingeef kan ik in de immo, dus dan zal hij wel goed werken veronderstel ik.Bij onze astra j werkt hij echter niet…
Ik kan er niet in omdat de opcom het jaartal van de wagen niet kan achterhalen :wtfOk, ff edit: IK HEB EEN OPCOM! :p
Ik kan er nog niet heldhaftig mee overweg, maar als je me ff uitlegt hoe ik nu dat bestandje dat je voor me zou willen fixen kan inladen in de nieuwe tellerbak, ben ik je eeuwig dankbaar :p.
Oh, ja, ik heb al gevonden hoe ik de kmstand kan aanpassen, en heb ook iets zien staan van EEPROM, zover ben ik al :).
Is er trouwens ergens een opcomhandleiding te vinden?
Nou,
als ik de opcom aansluit, en ik klik op automatische voertuigidentificatie (of zoiets), krijg ik dus nog steeds dezelfde melding (geen communicatie met ECM)
MAAR, als ik zelf de wagen selecteer (jaar, astrag, …), dan lukt het wel.
Dan kan ik dus idd in alle menu’s, teller testen en kmstand aanpassen (waarvoor ik hem uberhaupt gekocht heb :D).
Dus in principe werkt hij wel.Maar is het normaal dat hij niet werkt als ik op automatische voertuigID klik?
Ik moet wel zeggen, de ECU is vorig jaar vervangen geweest… kan dit er iets mee te maken hebben?
Ik ga hem zo ff op de Astra J van m’n grootvader testen, misschien werkt het daar wel.
Ik krijg dus een groen lampje dat knippert (middenste lampje op opcom) als ik het handmatig doe. Dit brandt helemaal niet als ik het automatisch wil doen.
Kan je hem daar dan ook op aansluiten?
Ik hoor idd een klik…
Zal het nog een keer proberen, ik laat dan wel weten hoe het gelopen is :).
Bedankt! Driverprobleem opgelost, interface wordt herkend :D.
Maar nu… als ik de Op-com aansluit in de wagen (met contact op, geen idee of dit wat uitmaakt), dan zegt hij “geen communicatie tussen ECM en interface”.
Wat nu?
Hier nog een Op-com.
Omgeving Grimbergen (boven Brussel), België.Zet er maar bij! :thumb
Kan een vervuilde EGR dan voor dergelijke problemen zorgen?
Ik bedoel, met zoveel tijd tussen?En hoe maak ik dit ding dan schoon?
15 september 2014 om 22:30 In reactie op: Astra G, probleem contact slot en slot achterklep. #18252926Niet uitspringen cylinder contactslot is wel een gekend Astra g-probleem…
Mijne doet t ook, even de sleutel weer insteken en beetje draaien heeft altijd al geholpen.Sloten vervangen is niet zo lastig, cylinders zelf is meer werk? Persoonlijk zou ik idd gewoon het volledig slot vervangen.
Van je kofferklep vind ik het wel vreemd dat het slot zou versleten zijn/ vastzitten… heb je al eens heen en weer bewogen met je sleutel als je hem manueel probeert te openen?
Comfortmodule ingesoldeerd en getest, werkt perfect! :thumb
Heb je t intussen gevonden, Giovanni?
Ik ben zelf (binnenkort) in bezit van opcom en woon ook in Belgie, als het nog nodig is, wil ik wel ff komen helpen :).
-
AuteurBerichten