Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
NOU DOET IE T WEER!! :p
Vandaag vielen de toeren van mn G’tje weer weg bij het stilstaan aan een kruispunt
Hingen rond de 500 te broebelen, hij sloeg net niet af.
Blindplaatje voor de EGR is verloren gegaan bij de post :fy1 , de man bij wie ik et kocht heeft echter op eigen kosten nog eentje opgestuurd.
Ik wacht dit even af, en dan hopen dat ie mooi spint tijdens t rijden king: .
Volgens mij moet je na het vervangen acher de handrem terug afstellen door de knop omhoog te houden, hierdoor spant hij zichzelf weer op. Ben niet zeker, misschien kan iemand dit bevestigen?
Ik neem aan dat je het over de kachel hebt die binnenin de wagen aan de passagierskant zit?
Is zeker te doen, maar hiervoor moet wel je hele dashboard eruit.
Nadien is het een kwestie van schroefjes en de nieuwe inbouwen.Uitbouw en inbouw dashboard zou ik zelf toch zeker een halve dag voor rekenen, en dat is als je doorwerkt!
Hmm, klinkt idd als een goed idee.
Mits ik dan toch de halve wagen uit elkaar heb, kan ik hem evengoed voor de boordcomputer bijbedraden.
Ben toch wat aan het twijfelen, of het niet veel werk voor niets gaat worden… (de b/c, de airco gaat er sowieso in :p)Nu wat plaatjes bij de praatjes:
Ziehier de nieuwe aanwinst king:







En ziehier een van de redenen waarom de man in kwestie hem weg deed: slippertje, waardoor kapotte rollager (plus uitlaat gestolen, plus versleten aandrijfas):


Ben er eigenlijk best wel trots op :jerry .
Enkel jammer dat hij voor de sloop is, maar zo hoop ik hem toch nog wat in leven te houden (soms komt mijn sentimentele kant naar boven, sorry jongens ;))
Wat denken jullie? Goede deal gesloten?
En dat Borbet velgje, kan ik dat ergens laten rechten? En hebben jullie ene idee van de prijs?
Btw, als iemand wat nodig zou hebben, stuur maar PM, hij gaat grotendeels in onderdelen weg :).
Nou, ik heb m vandaag betaald en alvast klaar gezet om aan te knutselen.
T is dus wel degelijk een x18xe1, en volgens de garagist van wie ik m kocht zal het ook n heel gedoe zijn om die boordcomputer overgezet te krijgen, wegens ander motortype en misschien ook helemaal niet voorbereid…
Dit plan gaat dus even de ijskast in, maar is niet afgeschreven!
De kleurcode is z147, maar t is een witte wagen :wtf .
Blijkt dat hij ooit herschilderd geweest is. Nou ja… :sleeping .Wat ik wel van plan ben is de airco overzetten.
De riemaandrijving van de compressor zal geen probleem zijn, is hetzelfde nummer als van mijn eigen z14xe.
Weet iemand of het blok al voorbereid is op de montage van de airco-onderdelen? Ik heb daarnet even snel gekeken, en denk eigenlijk wel dat ik gaatjes zie op de juiste plaats, dus misschien zal het allemaal nog meevallen? Enkel een doorgang naar binnen maken… king: .als ik de gehele kachel moet vervangen (wat wel te doen is denk ik), kan ik mss beter toch maar ff kijken of ik de draden en sensors voor de b/c al kan leggen, dan hoeft het gehele dashboard er niet meer uit als ik toch het idee krijg om de b/c in te werken? Ik ben maar wat ideetjes aan het opsommen :).
Wat denken jullie?
:(
Luister nou ns ff, ik moet en zal bc en airco hebben! :wub
Nee, ok, ik onthoud dat het mnder makkelijk zal zijn dan ik had voorzien.
Toch ga ik het een kansje geven, al was het mar om achteraf wat advies te kunnen geven aan anderen.De donor (goed werkende driedeurs, x18xe1, airco, bc, setje sportvelgen, geen schade behalve rollager en 1 velg door slippertje en versleten aandrijfas) gaat rond de 500 kosten. 180000 km ong
Voor de rest werkt alles perfect aan de wagen.
Ik heb tijd zat (mn astra kan gerust paar daagjes op blokken) en kennis vergaar ik gaandeweg wel, mede door jullie hulp ;).
Is er trouwens nog een andere motorcode voor een 1.8 16v uit 1999 of 1998?
Want ik denk dat het n x18xe1 is, maar zeker ben ik er niet van :p.Heb intussen al een volledige Astra G afgebroken en zelf al iet of wat gesoldeerd en aangepast, dus op zich durf ik de uitdaging wel aan.
Mijn wagen is een z14xe, en aangezien ik de donor dus volledig zal demonteren, zal ik makkelijk aan de kabelboom en dergelijke geraden.
Dashboard van een G heb ik ook al volledig vervangen, dus dat lukt denk ik ook wel.
Is er aan motorblok oid iets voorzien om de aircopomp te monteren? en doorvoer, moet deze groot zijn?
Niemand ervaring met airco en boordcomputer over te zetten?
naar een G die hiervoor geen airco of BC had?D’oh…
En wat moet of kan ik dan doen?
Andere, nieuwere opcom aanschaffen?Ja, idd, maar ik heb dit nog niet echt bekeken :p.
de kans bood zich gisteren, en ik heb bijna onmiddellijk toegezegd.
Had de wagen al eens als vervangwagen, ken hem dus wel n beetje ;).
Echter, nu heeft n niet al te rijvaardige klant m iets té énthousiast rond n rotonde geduwd –> rollager stuk, velg ook (mss te herstellen).
Daarom gaat ie weg.Euh, t is een witte? :p
Kleurcode ben ik niet zeker van, hij staat nog bij de garage.
Als je wil kan ik ergens vrijdag ofzo foto’s nemen, maar t is een driedeurs, wit, met zwarte velgen.
Alcantara interieur (zwart-wit).
Wagen zelf is van 1999.Had een dubbele Remus-einddemper, maar die heeft iemand er vanonder gejat :fy1 .
Verder sportgrille, nou ja, licht getuned laten we maar zeggen :).
Ja, bij de G is het me ongeveer wel gelukt. Zal binnenkort nog eens kijken.
Heb het zopas op de J getest, en ik raak via een omweg wel in de menu’s (transmissie, motor, carrosserie en onderstel ofzo), maar daar kan ik waar bitter weinig in doen.
Meetwaardeblokken worden geweigerd door ECU.Als ik hem wil uitlezen via volledige diagnose, zegt de opcom dat dit niet mogelijk is omdat het bouwjaar niet uit het VIN kan worden afgeleid?
buysell/single_ad.php?ad_id=9282
Vraagt wel ff of ze t cd’ke goed inpakken, de mijne was stuk gegaan onderweg :swear .
Ik heb hem ondertss via andere software (makkelijk te vinden) aan de praat, en werkt goed op mijn astra G, maar voor onze J heb ik hem nog niet echt naar behoren kunnen doen werken :hmmz .
Ligt mss aan mij :p.
In ieder geval, dit zou dus de juiste versie moeten zijn :thumb .
Binbestand nog steeds spoorloos, en geen tijd meer gehad om verder na te kijken.
De aanduiding is wel al veel accurater, misschien ligt het kleine resterende verschil aan mijn afwijkende bandenmaat (205/45 zr 16).Als ik binnenkort mn wintersloffen monteer, zal ik nog eens kijken king: .
Door beperkt budget lopen de aanpassingen niet aan een hoog tempo op…
Toch heb ik me weer een set velgen gekocht (voor de winter, ahja :thumb ), de afdoppakking voor de egr is onderweg en misschien kan ik ergens een lederen interieur op de kop tikken voor een prijsje…
Met welk geld ik het allemaal doe, ik weet het niet…
:kewlpics volgen!!
Volgens mn garagehouder meten ze bij de keuring niet enkel CO, maar ook allerlei andere zaken, waardoor die evt wel zouden kunnen afwijken bij afgedopte egr.
Echter, normaal geen probleem zegt hij.
Zie je op de opcom een verschil tussen afgedopte en niet-afgedopte egr?
Ik heb hier nog een degelijke liggen…
Pm me maar bij interesse :thumb .24 september 2014 om 21:50 In reactie op: Astra G 1.7TD valt tijdens het rijden uit zijn versnelling #18254558Ik heb hier nog een bak liggen van een 1.7td astra g.
Laat bij interesse maar iets weten :).Wel vreemd dat dit vlak na een blokwissel gebeurt… :hmmz .
Wat betreft de EGR, misschien kan je opteren om deze meteen af te doppen?
Ben je van eventuele verdere problemen reeds verlost :thumb .Hier se, Steven :D.
Die ken ik vanop een ander forum ;).
Ik ken je probleem intussen al, hopelijk krijg je hem los.
Misschien hier ook eens de fotos van de aansluiting op de versnellingsbak posten?Hmm, ok, bedankt!
Zal voor alle zekerheid via de snelweg naar de keuring rijden… :jerry
Afdekplaatje EGR is onderweg.
Als ik dit erop zet, pas ik gelijk ook even de gasklep aan en laat dan weten of er verandering te merken is!Kan de combinatie egr afdoppen + carterventilatie geen problemen geven bij de keuring qua waardes van uitlaat en dergelijke?
En heb je hem al eens laten uitlezen, zijn er geen foutcodes uitgekomen?
23 september 2014 om 14:02 In reactie op: een sleep geluid bij zeer lage toeren , 1000 a 1400rpm #18254283Lager van de versnellingsbak misschien? of je steekassen…
Intussen heb ik ook de comfortmodule ingesoldeerd, werkt perfect :thumb
Achterruit heb ik een poging tot blinderen gedaan, helaas schromelijk gefaald :swear .
Zitten hier geen experten op het forum die dit tegen betaling van een paar biertjes voor me willen doen? :pDan nog de tellerbak weer in orde gebracht, tellerplaten overgezet in de aangekochte tellerbak en deze ingebouwd, dan via de opcom kmstand juist gezet.
Ben enkel nog wat aan het rommelen met de code-index om hem helemaal juist te laten aflezen :hmmz , maar is al een stuk beter
En voor mij de beste update tot nog toe, een Remus-dempertje!
Hier wat foto’s:
De oude uitlaat

De nieuwe:

Tijdens de werken:


Het eindresultaat:


Nog eentje van het overzetten van de wijzerplaten en tellers:

-
AuteurBerichten