Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb inderdaad al veel gehad aan de reacties hier, en van Ron heb ik idd al een duidelijk schema gekregen, waarvoor mijn welgemeende dank!
Ik ben momenteel nog even de laatste benodigdheden bij elkaar aan het zoeken (middenpaneel, maak ik desnoods zelf, zonnesensor en grijze stekker) en als ik dan ook nog mn boordcomputer en elec spiegels klaar heb liggen begin ik eraan.
Ik hou jullie zeker op de hoogte! En als er iemand is die me al aan een onderdeel kan helpen…
Ik weet niet of het aan de speling kan liggen, maar heb je je remblokjes al eens nagekeken?
Had laatst ook een metaalachtig geluid, en bleek te komen van de remblokindicator.Ik denk echter dat je bij speling op de veerschotel eerder een klopgeluid krijgt… kan verkeerd zijn.
Ja, ik dacht eigenlijk ergens een afbraakwagen te vinden met ecc en daar de stekker uit te halen, met kabelboompje aan.
De kleuren van de kabels komen niet overeen met de kabels die in de stekker van een mid zitten zeker?Ok, dus dan haal ik de pomp uit m’n andere donor-astra.
Ik hoorde ook ergens vallen dat deze in zeldzame gevallen reeds voorbereid zijn voor ecc, ik zal woensdag eens kijken dan.Edit: ik zie op de foto’s via de link die liviu2004 doorstuurde, dat er onder de voorzetels luchtkanalen naar achteren lopen.
Zijn deze er ook bij gewone verwarming, zonder airco?
Want als dat niet zo is, zullen de zetels er idd ook uit moeten…Heb net eens gekeken, en de zonnesensor zit er niet bij…
Deze kan ik wellicht wel ergens van de sloop halen, geen probleem.De blauwe draad heb ik, echter… er zijn twee draadjes doorgeknipt. Is dit normaal, zijn deze bedoeld voor opties ofzo?
Het is een bruin-groene en nog een andere, denk groene maar ben niet zeker. Ik kan een foto plaatsen, moest dat helpen.
Ik wil graag zoveel mogelijk reeds voorbereiden voor ik het dashboard eruit gooi, daarmee dat ik nu alle info en onderdelen reeds verzamel :thumb .Ik ben ondertussen ook aan een handleiding voor de inbouw geraakt, samen met TIS2000 zal dit wel lukken, bedankt Haasje17!!
@I live in Belgium, around Brussels, so if it isn’t too far for you, I would be glad to have your help! Thank you in advance. However, the job won’t be done for some time, because I am planning on a big update this winter, during which the ECC will be put in the car. I will let you know!
The climatronic comes from a car very similar to mine, so I don’t know whether programming would really be necessary, but as I said, I will keep everybody up to date! :thumbNu heb ik wat betreft de ECC nog enkele vraagjes (wat betreft de geplande conversie naar boordcomputer ook, maar dat is niet voor dit topic -offtopic )
: waar kan ik aan de grijze stekker raken, evt met kabelboompje aan? Want alle kabels zelf trekken, heb ik niet echt zin in… ;).
Dan het vraagje ivm de doorgeknipte kabels, zie hierboven.
En dan, kan een pomp van manuele airco gebruikt worden voor ECC?Beankt!
Chris
Kan iemand me eigenlijk ns ff uitleggen wat nu cid en gid eigenlijk is, en of dit “verplicht” te gebruiken is ocm type radio a la ncdr 1100 en dergelijke?
Ben zelf van tid naar mid ah overstappen, maar sta nu op twijfel, zou ik niet beter een cid of gid inbouwen, als alles er toch uitligt?
Wat is de prijs ongeveer?
En zijn ze origineel niet extreem zeldzaam?En jah ZakhooiTM: zoals je zegt, er zijn nog zekerheden ih leven ;).
Ik blijf dit alvast volgenMiddenconsole uitbouwen, zo kan je achter het bedieningspaneel.
Waarschijnlijk zit er ergens een kabel niet goed meer achter je bedieningspaneel.Als het in je paneel zelf zou zitten, makkelijk te vervangen.
Als er toch iets aan je kachel zou zijn, tja, dan wordt het wat ingewikkelder ;).
11 november 2014 om 23:33 In reactie op: Astra G X18Xe1 valt uit, motorlampje brandt dan niet meer. #18260310Hey!
Ff laten weten: ik heb hier een volledige ecu met immo en transponder liggen voor een x18xe1.
Bij interesse, stuur maar pm :thumb .
11 november 2014 om 23:29 In reactie op: astra g 1.6 16v 2000 ratelend geluid (tikkend) motor #18260397Misschien klepstoters?
Motor is een Z14XE.
Maar, ik heb een elektronisch gaspedaal, is er dan wel een gaskabel?
Oh, en ik heb (nog) geen airco…Betekent dit dat ik een gat zal moeten boren?
Eigenlijk hoef je aan de klep zelf geen enkele kabel los te maken.
Heb het zelf paar maanden geleden met mijne gedaan.Aan je linler achterlicht, achter de afdekkap in je kotferruimte zit ergens een stekkerverbinding.
Deze kan je losmaken, en kan je dan via de stijl naar boven volgen tot aan dat rubberen ding wat van je kofferklep naar je koetswerk loopt. Best wel de afdekking langs de binnenkant loshalen, driehoekige afdekkap bogen hoedenplank.Dan heb je je kofferklep, plus een kabelboompje. Deze kan je dan overzetten, als je van de vervangklep geen kabelboom hebt oid.
T is n klein stekkertje, zit dacht ik rechts van de aansluiting van je la licht.Als je tijd en plaats hebt, en er nog iets van wil hebben, zou ik m in onderdelen verkopen.
En nou ja, kost tijd, maar je kan m ook gewoon wegzetten en afschroeven wat je verkoopt,
hoef je m niet meteen volledig te demonteren.idd, 60 euro voor paneel en kachelhuis. Dus kopen zeggen jullie?
Kan het zijn dat een wagen met manuele airco voorbereid is qua stekkers voor inbouw ECC?
Vandaag de volledige (ongeveer toch ;)) kabelboom uit de donor gehaald, nu kan ik beginnen met kabeltjes identificeren, en zo volledige bekabeling boordcomputer eruit halen en
dan eens tijd maken om deze in te bouwen in mijne.De volledige kabelboom overzetten lijkt me wat teveel demonteerwerk, is het niet makkelijker enkel de bc bekabeling over te zetten en door te trekken?
De man laat me net weten dat de stekkers niet bij de set zitten…
Zijn dit dezelfde stekkers als voor manuele airco, of zijn er andere/bijkomende nodig?
Anders kan ik ze mss op de sloop halen…
Ik heb een ecc gevonden voor 60 euro (bedieningspaneel plus kachel).
Is dat een aanvaardbare prijs?
Ik bedenk me nu net wel dat de kabels niet bij op de foto stonden :hmmz .Ik heb nu de manuele airco (bijna) uit de donor, maar nu twijfel ik of ik niet beter ECC zou inbouwen, als ik het dashboard er toch uit heb dan.
Haal er de voorbumper al eens af, dan zie je t mss duidelijker?
Radiator: gewoon een orginele bestellen. Zou ik toch doen.
Je kan ook een van de sloop halen, maar echt zeker ben je daar toch ook niet mee…Beste is loshalen en kijken wat er beschadigd is.
Hm ok…
Graag wat advies: ik was van plan een manuele airco uit een donor in te bouwen in mijn G zonder airco.
Dash gaat er toch uit ivm inbouw boordcomputer, dus dat is geen probleem.
Nu ben ik aan het twijfelen: zou ik zoals gepland de manuele inbouwen, of zou ik een automatische
aanschaffen en deze inbouwen?Wat zijn de voor- en nadelen?
Het monteer- en aanpaswerk vormt (denk ik) geen probleem, gezien alles er toch uitgaat voor de bc.
Ruimte zat dan.Let wel: dashboard er weer in krijgen vergt wat handigheid… ;).
Succes!Ja, inderdaad.
Maar ik ging ervan uit dat je dat wel wist :thumb .
Kan je ze niet op de sloop halen? gewoon een set koplampen zoeken op een astra g, en er de stekkertjes mee afknippen :angel .
Je hebt ook nog
– schroeven aan de voorruit, waar je ontwaseming doorkomt.
– schroeven aan weerszijden van dash, je ziet ze enkel als je deur open is en zitten achter ovalen kapjes
– schroeven onderaan, waar de middenconsole aansloot op onderkant dash
– je moet ook de zekeringkast losmaken
– bestuurder en passagier, ad voeten: luchtbuizen los, eerst trimpanelen weghalen
– stuurkappen en sleepring van airbag (anders krijg je het dash er niet over en doe je gegarandeerd iets stuk. Best is ook contactslot te verwijderen, althans dat doe ik.
– Goed kijken dat achter het paneel waar je radio ed inzat, alle schroeven weg zijn, hier sla je snel eentje over.
– lichtschakelaar: met dunne schroevendraaier onderaan knop in sleufje gaan en drukken, dan knop afhalen. Binnenin aan beide kanten twee ijzeren lipjes, deze indrukken en schakelaar
uit trekken. Dan schroeven losmaken.
– Ventilatieroosters links en rechts (dit is prutswerk…): met een zaklamp in schijnen, zitten telkens bovenaan twee torxen in. Best zet je het roostertje zo dat de lucht naar beneden
blaast.
– instr paneel: eerst kader errond weghalen: twee schroefjes links en rechts van stuurkolom, achter plastic kapjes; twee schroefjes bovenin. Daarna zie je onderaan links en rechts twee schroefjes, deze losmaken, daarna bovenaan witte hendel naar links of rechts duwen en instr paneel eruit halen. witte houder loshaken, anders trek je de hele kabel mee.
– ook de kabelboom die onder je opbergvakje middenconsole loopt, losmaken, deze hangt vast aan het dash. Je zal het anders wel merken :swear .
– ik ben mss nog wel iets vergeten, dit is volledig uit het hoofd :p.Niet per se in deze volgorde! Hou de schroeven opzij dash en aan voorruit voor het laatste.
Ik heb hier wel een haynes waar alles duidelijk instaat.
Als je ff je mailadres via PM doorgeeft, stuur ik je hem door en zeg er ook even bij welke passages je nodig hebt.
Het staat er duidelijk in, want ik heb mijn eerste dashboard zonder het minste probleem losgehaald met deze manual naast me ;).
Ik ga morgen paar uurtjes knutselen aan de donor, bc eruit halen en nog wat spul.
Heb momenteel idd geen airco.
Heb wel een donorwagen 1.8 16v x18xe1 waar ik airco (met licht lekkend kachelhuis, moet ik nog ns nakijken…)
En boordcomputer uit kan halen.Ik ga de wagen volledig demonteren, dus hoop er de boordcomputer in zijn geheel uit te halen.
Dan mijn dash eruit, en hopelijk(?) kan ik de kabelboom zo makkelijker overzetten.
Mss zelfs kvs bakje enz ook meteen mee overzetten.
Is het zo exteem veel werk dan?@ZakhooiTM wrote:
Vandaag mijn programmatuur voor de MID aansturing sterk verbeterd, nu werken eindelijk alle icoontjes boven de text en heb ik toegang tot alle tekens die het scherm kan weergeven.
Nou nog via de arduino m’n OBD programmatuur afmaken (vooral PID’s achterhalen) en heb dan een OBD scanner ingebouwd in de auto (handig voor foutcodes uit te lezen als ik ooit langs de weg stil sta :P)Na dit project volgend project starten : NCDR1100 scherm hacken zodat ik via mijn eigen systemen kan het ding kan aansturen :
En daarna! Astra H scherm + CD70/ dvd90 in Astra G proberen te krijgen :)Ik moet binnenkort toch maar eens horen welke dingen ik in m’n G kan krijgen, als ik zo hoor wat jij allemaal voor elkaar krijgt ;).
Eerder deze week een set Irmscher 15 inchers met mn originele banden gemonteerd, klaar voor de winter op dat vlak :thumb
Hier wat plaatjes (ik weet het, moet m dringend eens schoonmaken :cry )


Deze winter nog heel wat werk op het programma,, want der moet nog airco inkomen (voor de zomer, ahja), boordcomputer van een 1.8 (pas ik wel aan king: ), elec spiegels, andere radio, mss ander interieur, andere grille die ik vandaag in matzwart gespoten heb, en daarna zullen we even pauzeren ;).
Hoe bedoel je stylen?
Je kan chrome ringen rond de draaiknoppen zetten, of de middenconsole bekleden met vb carbonfolie of leder of…
Je kan ook zelf wat met spuitbussen aan de slag gaan?
Heb je nu een zwarte middenconsole? Want deze werden ook in het grijs uitgevoerd.
Het ligt eraan wat je net wilt veranderen :thumb .
-
AuteurBerichten