Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ben niet zo gek bekend met de astra h, maar het relais voor de achterruitverwarming is relais K2.
In TIS staat dat dit relais in het “rear electronic module” zich bevindt.
Dit ding zou je achteraan in je koffer, boven het linkerwiel moeten terugvinden.Dan heb je in datzelfde ding nog fuse FR 39 en FR 40, dat zijn die van de seat heating.
Ik ben ervan uitgegaan dat je geen elektrisch dak hebt? dat maakt blijkbaar een verschil :p.
FR18 is de fuse van de cruise control.
Lijkt me beetje vreemd dat deze allemaal tegelijk zouden falen?
Als je achteraan geen zekeringkast vindt, klopt dit allemaal niet en moet ik opnieuw zoeken, dan heb je een andere uitvoering :p.
Kan je dat niet ergens in je boekje terugvinden? Zal eens kijken in de TIS…
Mooi :thumb .
Laat je even weten of het ook echt gelukt is?
Heb zelf een grote (intussen immense :p) uodate gepland voor m’n G, achteruitrijcamera zou ook niet misstaan :).
Heb net even gekeken in TIS2000 voor het draadschema.
Vanaf de versnellingsbak zou er een draad moeten lopen naar de X2-stekker, een wit-zwarte.
Vanaf de X-2 stekker (grote driehoekige stekker tussen passagiersruimte en motorruimte) loopt diezelfde draad door naar de X-1 stekker, dit is de groene stekker die je ziet als le linksvoor onder het dashboard het kleine paneel weghaalt aan de linkerpedaal, waar ook je hendel van je motorkap zit.Vanuit deze stekker loopt diezelfde wit-zwarte draad dan door naar achteren, onderweg splitst hij in 5.
1 gaat naar de binnenspiegel (electrochromatische)
2 gaan naar andere dingen :p.
En twee gaan naar de achteruitrijlichten.Let op, in de lichtunits achteraan komen twee zwart-witte draden toe aan elke kant! De ene gaat naar de knipperlamp, de andere naar de achteruitrijlichten.
Aan de linkerkant komt de knipperlampdraad toe op pin 2; aan de rechterkant op pin 5. Die laat je met rust, en de andere twee draden heb je dus nodig.Als je de stekker voor je houdt, met de uitstulping die aan de unit vastklikt bovenaan, is de rechtse draad pin 1 en de linkse pin 6; voor beide kanten.
Hopelijk kan je nu verder :thumb .
Volgens mij kan je hier idd andere kleuren ledlampjes voor hebben.
Blauw, groen, rood…
Of heb je intussen al ééntje gevonden?Welke model Astra heb je?
ergens kabelbreuk misschien?
Heb je een sensor van de sloop gehaald? Kan zijn dat deze stuk was…Ik heb hier nog twee pompen liggen van gesloopte astra’s.
Moet ik eens kijken of het de juiste zijn?Ja, maar daar heeft de vorige eigenaar in lopen knippen…
Misschien kan ik vandaag een goede meenemen als ik de andere onderdelen ophaal.En de buitentemp sensor? Weet iemand toevallg of en hoe deze moet aangesloten worden?
Bedankt voor de foto’s Blue-Dragon! Heb ik zeker wat aan :wors .
Ik was idd ook al aan het denken dat er heel wat soldeerwerk aan te pas zou komen, maar goed, zal wel lukken. Misschien komt er een How-To van als ik hem niet compleet om zeep help :).
Zou hem wel op een aparte stroomkring zetten, fuses apart aansluiten ipv in de zekeringkast lopen klieren.Ik ga morgen de laatste onderdelen ophalen, daarna kan ik aan de ombouw beginnen.
Hoe kan ik eigenlijk testen of de zonnesensor werkt?
En ik vind op TIS schema precies niet terug dat deze moet worden verbonden met de buitentemperatuursensor? Hoeft dit niet dan? Of zie ik iets over het hoofd?
Bedankt! :wors :wors :wors
Heb het nog niet kunnen nakijken, maar alvast bedankt voor de tip!
Ik heb intussen wel reeds ongeveer de volledige kabelboom klaarliggen voor inbouw.
Nu zijn mij via TIS wel enkele zaken opgevallen, hopelijk kunnen jullie me verder helpen.
Bij de bc van de x18xe1 gaat er 1 draad naar de ECU (zwartbruin 0.35 vanuit pin 27 op de midstekker), bij de z14xe zijn dit er twee (komt nog een bruingrijs 0.35 vanuit pin 28 bij). Hoe los ik dit op? Zelf een draad bijleggen? Of is het goed als ik enkel het draadje aansluit wat nu bij de x18xe1 aanwezig is?
Als er op het schema in TIS staat “EH”, kan ik deze kabeltjes dan negeren als ik van plan ben Climatronic in te bouwen? EH staat voor add-on heater.
De fuses zijn heel anders, maar kan ik bijvoorbeeld gewoon een heel apart circuit voor de bc inbouwen door bijvoorbeeld met aparte fuses in het kleine opbergvakje te werken? Het opbergvakje aan de zekeringkast bedoel ik dan.
Dan komt er vanuit pin 32 nog n heel raar circuitje dat via de alternator en x16 stekker loopt, maar hier staat ook “EH” bij. Negeren dan?
Ook had ik na het aanduiden van de kabeltjes nog eentje over dat niet terugkwam op het schema, bruingeel. Ik heb dit bij de washer gestopt omdat deze dezelfde kleur heeft, en omdat er een los eindje was daar ergens ;). Of is dit voor wat anders?
Voor de fuses kan ik dus aparte houdertjes gebruiken, voor de kabelboom kan ik de kabels erbij solderen vermoed ik, maar wat doe ik met de ecu? Hoe krijg ik hier de kabeltjes / het kabeltje bijgestopt? Heb hier helaas nog bijna geen ervaring mee, daarom graag advies van een meer ervaren persoon :thumb .
Voorlopig is dit alles, maar er zullen zeer waarschijnlijk nog wel vragen komen… Alvast bedankt voor de hulp! :wors :wors :wors
Instrumentenverlichting niet naar beneden gedraaid met stelwieltje onder je lichtknop?
Anders zeer waarschijnlijk gewoon lampje kapot, dit kan je zelf vervangen door de tellerbak uit te bouwen en achteraan het juiste witte lamphoudertje uit te halen.
Voor uitbouwen tellerbak, zie how-to op dit forum.Succes!
Edit: ik ging er ff vanuit dat het om een asta g gaat, klopt dit?
Heb net zonnesensor, grijze stekker en mddenconsole gevonden voor 100euro.
Zal die dan maar nemen, dan heb ik denk ik alles om aan de inbouw te beginnen.Kan dat niet enkel met een tech2?
Je kan ook wel electrische ramen hebben zonder elektrische spiegels.
Bedoel ik dat je ook enkel de kabelboom van de ramen kan overzetten, en de spiegels zo laten.
Maar als je de panelen er toch af hebt, kan een updateje naar elektrische en verwarmde spiegels nooit kwaad :thumb .Moest je nog onderdelen zoeken, ik heb hier nog alles liggen voor ombouw naar elektrische ramen.
Denk sowieso volledige kabelboom met ecu mee vervangen, misschien past de uitlaatpijp ook niet meer maar ben ik niet zeker van.
ik denk dat de 1.8 vijfgaats is en de 1.6 viergaats (maar corrigeer me als ik verkeerd ben), dus daar heb je ook al een verschil, maar ik denk dat je dit evt zo kan laten.
de 1.8 heeft volgens mij ook schijven achter, de 1.6 trommels dacht ik.Er komt wel wat bij kijken, maar onmogelijk is het niet :thumb .
Vraag me af waarom middenconsole zo duur is?
De gewone vind je overal voor 5 euro ofzo?Ok, ik zal me dan maar neerleggen bij t feit dat ik de kabels voor de grijze stekker zelf zal moeten trekken. Kan ik dan aan t kabelboompje van de mid de kabels van de clima aansolderen? Is wel andere kleur, maar goed, is niet zo’n ramp ;).
Zonnesensor op ebay? Moet ik even kijken…
Update: de luchtleidingen liggen er volgens mij niet, ik zie in ieder geval geen roostertjes achteraan onder de voorste zetels…
Dan, de middenconsole, grijze stekker en zonnesensor zijn echt NERGENS te vinden, en als ik er al eentje vind, ofwel pokkeduur (85 euro voor middenpaneel dashboard??) of de man antwoordt gewoon niet…
To be continued
22 november 2014 om 14:07 In reactie op: opel astra start zeer slecht valt uit en trekt amper op #18261808Ik ben niet zo thuis in de Astra F’jes, maar LMM staat voor luchtmassameter :thumb .
Je kan ook ns proberen een vervang ecu te vindn die je ff mag gebruiken om in te bouwen, zien dat de foutcodes zo wegblijven.
Maar past hij ook onder een z14xe?
Ja, tellerbak vervangen door een ander model ofzo bedoelde ik.
Maar ik ben niet zo heel erg thuis in de J, dus geloof maar eerder wat hierboven gezegd werd ;).Heb ondertussen de set aangeschaft en ben alle onderdelen aan het verzamelen, zie volgend topic om het wat overzichtelijk te houden:
viewtopic.php?f=5&t=188204Vandaag de aircopomp, leidingen en condensor met ventilator uit de donor gehaald, gisteren werd deze leeggehaald en blijkbaar zou er een klein gaatje ergens in de condensor kunnen zitten…
We zullen wel zien zeg ik dan, de condensor kan er achteraf nog altijd makkelijk weer tussenuit gehaald worden.De zoektocht naar de rest van de onderdelen voor de airco gaar gestaag verder…
Ik heb dit ook voorgehad bij m’n Astra G, toen ik een nieuw tellerblok had ingebouwd.
Ik weet t niet zo voor de J, maar misschien heeft de vorige eigenaar, als er die was, liggen knutselen aan de tellers?
-
AuteurBerichten