Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ok, de juiste pinnetjes zijn terug te vinden in de kabelboom van de deur zelf, voor verder onderzoek was het te slecht weer :p.
Maar volgens mij is hij dus voorbereid. Mooi, spaart veel werk uit :thumb .Dat belooft…
Binnen 2 weken ook naar de keuring met toch wel wat aanpassingen aan de G, ben eens benieuwd :p.
(keuring in België, welteverstaan ;)).Schroefkit staat ook op het programma, wordt er waarschijnlijk eentje van ap.
Ik hou dit onderwerp ff in de gaten, om mogelijke problemen op voorhand te vermijden :p.Ga ik meteen eens bekijken.
Hopelijk is hij voorbereid, spaart een hoop werk uit…Alvast bedankt Ron!
Ja, je eerste twee vragen, ik zat al te denken, moet ik heel de TIS voor uitkammen :p.
Blij dat je er toch wat aan hebt, we zijn er om elkaar te helpen nietwaar king: .
Heb de ecu van mijn G twee jaar geleden ook moeten laten vervangen.
Eerst probeerden ze m te maken, kosten 300 euro, maar zonder resultaat :fy1 :argue .
Dan eentje gehaald bij de dealer, tweedehands. Deze kostte toen met inbouw denk iets van een 485, de factuur ligt hier nog.
Als je twijfelt tussen herstellen of vervangen, vervang m gewoon zou ik zeggen, heb je geen dubbele kosten…
Vraag 3 = Multitimer.
Vraag 4:

Heb geprobeerd t wat bij te werken, niet helemaal gelukt helaas :p.
Hier beetje uitleg bij t schema:
S7 en S8 = switches voor de verwarmde stoelen
Linksboven = fuse F1.36 20 Ampere ignition voltage
Midden boven: fuse 1.2 30 Ampere ignition voltage (15A)
rechtsboven = aansluiting op multitimer
X nummers zijn allemaal stekkers met pinbezetting bij
X1 Instrument panel & Body rear
X2 Instrument panel & Body front
X36 Body rear & Assembly – Seat, left
X36.2 Seat – Left & Seat heated
X36.3 Seat – Left & Seat heated
X37 Body rear & Assembly – Seat, right
X37.2 Seat – Right & Seat heated
X37.3 Seat – Right & Seat heatedE12 en E13 = seat heating
B14 en B15 = temperatuur sensor
N1 en N2 = controller, dus wss bedieningspaneeltje
Hopelijk is t niet te ingewikkeld, heb alles van de Tis2Web :p.
Andere vragen kan ik ook voor je opzoeken als je wil…
@ astraopctje241 Mooi! :thumb
Hmm. De fittingen, ja, die moest ik wat aanduwen voor ze pasten.
En dan de rubbertjes, maar ik dacht toch dat deze der allemaal op zaten..Ik zal het een van de komende dagen ns bekijken.
Het is nu ook niet dat er een gat van 10cm zit tussen kas en lamp hoor, maar ik heb toch de indruk dat ze ietwat speling hebben.
Wel meer links dan rechts, dus misschien ligt het toch aan mij :hmmz .Je bedoelt de ringetjes aan de schroeven? Ja hoor, maar deze zaten er ook al wel op denk ik.
Die aan de zijkant ook (nu doe je me wel twijfelen… :p).Zal het in de week nog wel ns bekijken, maar zolang ze droog blijven laat ik het voorlopig zo.
Ik merkte wel dat de units waar de lampjes inzitten er maar half en half op pasten, moest ook wat improviseren :).
Vandaag donkere Depo achterlichten ingebouwd.
Pasvorm is niet helemaal geweldig, maar goed, ze zitten erin :thumb .
Beeldjes:
Voor

Na

Is dat eigenlijk normaal dat deze niet helemaal goed aansluiten?
Geen idee, nog niet bekeken bij mijne.
Gaan je grootlichten nu wel? mss ff een relais of 2, 3 bijkopen en waar je eentje hebt uitgehaald, ook weer insteken.
Hij zal er wel voor iets gezeten hebben… ;).Hmm, dan zal t zo moeten…
De motor staat nog wel in België, de kas is al weg… :hmmzEn ik zal dat laatste maar als een compliment opvatten ;) :D.
@theunm de originele motor is er nog wel hoor ;).
Is er nu al een oplossing? Kan je m als chassis invoeren?
Relais van de high beams is relais K2, in je zekeringkast de bovenste rij, tweede van links.
Heb je het in beide standen van de handel al geprobeerd?
Dus zowel naar je toe trekken (wat je doet om teken te geven aan andere chauffeurs vb) als van je wegduwen (constant grootlicht)?
Zoals Baas J. Het heeft is denk ik een zwarte plaat met andere kleur ledjes in.
Je kan idd makkelijk de kleur aanpassen door de ledjes in de tellerunit te wisselen.
Ik heb witte platen en dan heb je het omgekeerde: dan zijn de cijfertjes zwart, en de plaat zelf is dan helemaal verlicht.
Tenminste, de rondes :).Dan heb ik wss geluk gehad de vorige keren… :).
In ’t vervolg gebruik ik dan toch maar jouw methode denk ik… :).
Ik snap eigenlijk niet helemaal wat je bedoelt… :p.
Als je ze er tegenwijzerzin opdraait en tegelijk lichtjes duwt, kan je ze erop schuiven tot ze nog een dikke millimeter speling hebben met de plaat. en als je ze dan ook nog op de nul draait, staan ze toch goed, niet? :)
Je kan het ook doen op de andere manier, wagen starten en erop duwen, maar die manier heb ik zelf nog nooit gebruikt dus ken ik ook niet.
Die klokkenunit vindt jou waarschijnlijk veel enger hoor, had ik ook met de mijne… ;).
Ik deed het altijd op de manier die ik beschreef, maar idd zoals je aan de reactie van Baas J. Ziet, t is zeker niet de enige juiste manier :).
Het enige wat ik me bij jouw methode afvraag, Baas, is of je bij je toerenteller niet makkelijk het pinnetje verdraait door de naald erop te duwen.
Mij is het niet gelukt de naald erop te duwen en tegelijk dat pinnetje stil te houden :p.
Ik hoop dat je ene beetje begrijpt wat ik bedoel, de uitleg is niet geheel duidelijk maar ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen :p.Zopas EGR-klep afgedopt.
Werkje van niks en voorlopig nog geen lampjes die beginnen branden ;).
Heb hem zopas afgedopt, en tot nu toe geen lampjes zien branden :p.
T is echt een werkje van niks.
Nu vraag ik me eigenlijk wel af, aangezien je de uitlaatgassen niet meer langs de motor doet lopen voor betere verbranding, worden je uitstootwaarden dan niet iets “slechter”?
Dacht dat het om een x18xe1 motor ging…
Ik heb ns wat opgezocht en wat uitgeprobeerd met de x18xe1 die ik hier heb staan voor de sloop, en ik denk dat je het als volgt kan doen:
uit de tis

Je ziet op afbeelding je gasklep, met daaraan de gaskabel.
Waar cijfertjes 4 en 5 naar wijzen heb je een clipje dat je omhoog kan trekken.Ik vermoed dat, als je dit omhoog trekt, je de kabel wat kan aanspannen door deze wat op te schuiven.
Het kan echter ook zijn dat je dit kan doen ergens aan de klep zelf, aan de hendel waar de kabel aan vastzit.
Ik ben niet zeker van de manier die ik hier beschrijf, heb het enkel ff getest op een niet rijdende wagen, nooit in het echt uitgevoerd, maar klinkt logisch :p.
Misschien dat iemand dit nog kan bevestigen of ontkennen.
Je moet ze er tegen de klok in weer opdraaien, zodat je motortje niet meedraait.
Dus linksom op het pinnetje draaien. Wel zorgen dat ze nog een milimetertje of 2 speling hebben met de plaat zodat ze nog kunnen draaien.
Ze precies op 0 krijgen zal prutswerk worden, als je te ver doorgedraaid hebt, gewoon nog eens rondgaan, niet proberen terugkomen!
Mechanisch denk ik dan?
Kan je volgens mij idd verhelpen door de kabel wat aan te spannen ergens aan het gasklephuis dacht ik.
Zal morgen ns ff kijken.Ha zo.
Ok, bedankt! -
AuteurBerichten